To jest strona archiwalna
   Co to był za portal ?   
Najnowsze informacje
Zapraszamy, promujemy
Reklama
OGŁOSZENIA i REKLAMY (arch.)
Reklama
Reklama
Reklama
InTARnet poleca
Reklama
Reklama
Źródło: inTARnet.pl
  
   Modernizacja taboru w „Koltarze”    -   08/7/2011
Azotowe wieści
Realizacja zakupów i modernizacji taboru kolejowego w Przedsiębiorstwie Transportu Kolejowego „KOLTAR” Sp. z o.o. należącej do Grupy AZOTY TARNÓW nabiera tempa. Jeszcze 27 maja na terenie bocznicy Zakładów Azotowych w Tarnowie - Mościcach S.A. dokonano odbioru lokomotywy spalinowej TEM2-017 po przeprowadzonej naprawie głównej i modernizacji w PESA Bydgoszcz S.A. Modernizacja kosztowała 800 tysięcy złotych. -Lokomotywa wróciła nie tylko unowocześniona, ale także w nowych barwach „KOLTARU” – mówi prezes Zarządu spółki Piotr Golemo i dodaje: -W obecnym roku w bydgoskich zakładach planowana jest modernizacja jeszcze dwóch lokomotyw tego typu.

Ogloszenie
>

W planach na 2011 r. PTK „KOLTAR” Sp. z o.o. znajduje się również zakup dwóch zmodernizowanych lokomotyw M62, które będą służyły do realizacji przewozów licencjonowanych po liniach PKP PLK S.A. dla Grupy Azoty Tarnów i klientów zewnętrznych. Pierwsza z nich (M62-1331) jest już na bocznicy kolejowej Zakładów Azotowych, a druga (M62-1077) zostanie przekazana do końca lipca. Modernizację wykonała PESA Bydgoszcz S.A. W jej ramach bazowa lokomotywa potocznie zwana „Gagarinem” przeszła remont, gdzie podstawowy silnik został wymieniony na nowy czterosuwowy 12-cylindrowy rosyjskiej produkcji KZ (Zakłady w Kołomnie), o tej samej mocy jak w oryginale. W trakcie modernizacji zmienione zostały również układy sygnalizacji i gaszenia pożaru. Pulpit maszynisty został unowocześniony, a kabinę wyposażono m.in. w klimatyzację. W modernizowanym parku maszynowym PTK „KOLTAR” Sp. z o.o. M62-1331 z silnikiem o mocy 2000 KM jest obecnie najmocniejszą lokomotywą.

Rozstrzygnięty został również przetarg na gruntowną modernizację dwóch lokomotyw serii SM42, z których pierwsza pojechała do modernizacji w połowie czerwca. Zwycięzcą przetargu została firma NEWAG S.A. z Nowego Sącza, która dokona gruntownych modernizacji lokomotyw SM42 do typu 6Dg. Szereg zmian wykonanych podczas modernizacji pozwoli na eksploatację praktycznie nowych lokomotyw z nowoczesnym i ekonomicznym silnikiem przy stosunkowo niskim nakładzie finansowym. –Na te modernizacje uzyskaliśmy 70-procentowe preferencyjne pożyczki z możliwością umorzenia 30 procent ich wysokości z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej – mówi prezes Piotr Golemo. Krakowski WFOŚiGW przyznał dofinansowanie w związku z faktem, iż po modernizacji lokomotywy będą miały nowoczesny silnik spalinowy spełniający europejskie normy emisji spalin. W porównaniu do obecnie eksploatowanych silników poziom emisji spalin będzie o wiele niższy.
Zakupy i modernizacje pojazdów trakcyjnych związane są bezpośrednio z założoną na najbliższe lata strategią działalności Spółki KOLTAR, w której duży nacisk położony jest na rozwój przewozów licencjonowanych dla Grupy AZOTY TARNÓW i odbiorców zewnętrznych.
Sonda inTARnetowa
 
A to czytałeś ?

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Unknown MySQL server host 'mysql5-3.premium' (1) in /home/intarnet/www/www1.atlas.okay.pl/poll/include/class_mysql.php on line 32
Connection Error
MySQL Error : Connection Error
Error Number: 0 
Date        : Thu, April 25, 2024 22:49:14
IP          : 3.15.225.173
Browser     : Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)
Referer     : 
PHP Version : 4.4.9
OS          : Linux
Server      : Apache
Server Name : www.intarnet.pl
Script Name : /www1.atlas.okay.pl/index_full.html