To jest strona archiwalna
   Co to był za portal ?   
Najnowsze informacje
Zapraszamy, promujemy
Reklama
PŁATNE OGŁOSZENIA i REKLAMY
» PROMUJ się w inTARnecie (oferta)
Reklama
Reklama
Reklama
InTARnet poleca
» ZBK F.Machowski
» Dr Jacek Roik - nowy adres www!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Źródło: inTARnet.pl
  
   Afera w o(d)słonkach ? (2). Czy radny Bartłomiej Babuśka złożył nieprawdziwe oświadczenia majątkowe ? aktualizacja   -   29/11/2010
Wirtualny prezes i udziałowiec
Wracamy do rozpoczętego w czwartek cyklu publikacji, dotyczących wybranych aspektów działalności biznesowej znanego tarnowskiego polityka PO, Bartłomieja Babuśki oraz towarzyszącego mu "wianuszka" innych osób, w większości też związanych z Platformą Obywatelską. Przypomnijmy, Prokuratura w Krakowie i CBA prowadzą (wielokrotnie już przedłużane) postępowanie w sprawie m.in. nieprawidłowości w spółce FABIOS SA. W orbicie zainteresowania śledczych, co oficjalne nam potwierdzono, jest osoba B.Babuśki, jako niedawnego jeszcze prezesa tej firmy. Zbierając materiały do naszej publikacji natknęliśmy się na - tak przynajmniej to wygląda - lokalny, ale poważny "odprysk" tej sprawy. Czy radny Babuśka złożył w tym roku dwa nieprawdziwe oświadczenia majątkowe ? On sam twierdzi, że nie, ale wpisy w KRS mówią co innego.

Ogloszenie
>

Skąd wynika nasze pytanie ?

Otóż, zarówno w oświadczeniu majątkowym radnego Bartłomieja Babuśki złożonym w kwietniu br. (datowanym na 12 stycznia) jak i w oświadczenu złożonym na koniec kadencji - we wrześniu, w rubrykach, w których radny powinien wykazać posiadane udziały w spółkach handlowych pojawiają się pauzy lub adnotacja "NIE DOTYCZY". Radny twierdzi, że wszystko co zawarł w oświadczeniach jest zgodne ze stanem faktycznym. Przeczą temu jednak dane, jakie dość łatwo można uzyskać w zasobach internetowych Krajowego Rejestru Sądowego. Wynika z nich np., że Bartłomiej Babuśka ani na moment nie przestał być udziałowcem firmy SOLARIS INVEST. Co więcej, do 27 maja br. był jej prezesem. Tego faktu również nie odnotował w oświadczeniu majątkowym ze stycznia 2010 r. Radny musi pilnie i publicznie wyjaśnić te rozbieżności. Za podanie w oświadczeniu majątkowym nieprawdziwych danych grozi mu kara nawet do 3 lat więzienia oraz utrata dopiero co uzyskanego w wyborach mandatu radnego.

Jeszcze w oświadczeniu majątkowym radnego złożonym przez niego w kwietniu 2009r. w rubryce "udziały w innych spółkach handlowych" radny Babuśka podawał niemałą listę przedsiębiorstw, w których jest udziałowcem. Były to: M.B.Co Sp. z o.o. (50 % udziałów), SOLARIS INVEST (30 % udziałów) oraz 3 spółki ukraińskie: EUROCOMFORT (20 % udziałów), ROUTEX CHEMICALS (18 % udziałów) i ZLATA PODKIVA (50 % udziałów). Jak czytamy w oświadczeniu z roku ubiegłego, przedsiębiorczy radny prowadził też jeszcze jednoosobową działalność gospodarczą pod szyldem BB MANAGEMENT. Żadna z tych firm nie figuruje już w formularzach oświadczeń majątkowych wypełnionych i podpisanych przez radnego w roku 2010.

Sprawdzenie sytuacji własnościowej podmiotów, których siedziby znajdują się na terenie Ukrainy, nie było przez nas jeszcze możliwe. Na tę chwilę przyjmujemy, że radny B.Babuśka pozbył się "ukraińskich" udziałów przed wypełnieniem pierwszego tegorocznego oświadczenia majątkowego. Tak jak pozbył się udziałów w tarnowskiej firmie M.B.CO. Sp. z o.o., co odnotowane zostało w KRS.
Jak wynika z chronologii wpisów w tym właśnie ogólnopolskim rejestrze, radny Babuśka nigdy nie pozbył się jednak udziałów w spółce SOLARIS INVEST Sp. z o.o, mimo, że od początku tego roku nie wykazuje ich już (podobnie jak innych udziałów) w swoich oświadczeniach. W marcu 2008 roku, gdy zarejestrowano pozbycie się tychże udziałów przez Jerzego Wiatra (prezesa tarnowskiego MPK) a do grupy udziałowców spółki SOLARIS INVEST dołączył Sergii Konvinko, Bartłomiej Babuśka objął pakiet większościowy udziałów. Pozostał też - aż do 27 maja br. - prezesem tej firmy. Wtedy to oddał pakiet większościowy tarnowskiemu prawnikowi Maciejowi Morawskiemu. Podkreślmy raz jeszcze - w KRS do tej pory nie odnotowano, aby Bartłomiej Babuśka zbył wszystkie swe udziały w SOLARIS INVEST. W maju br. przekazał jedynie prezesurę swojemu ojcu.
Wszystkie wymienione dane weryfikowaliśmy równoległe w kilku serwisach internetowych korzystających z zasobów KRS.
O każdorazowym zbyciu udziałów i zmianie listy wspólników trzeba poinformować KRS w ciągu 7 dni od takiego zdarzenia. Gdyby nawet odpowiednie zgłoszenie z powodów formalnych zostało z sądu rejestrowego zwrócone i procedura uwzględnienia kolejnego wpisu się o kilka miesięcy opóźniła, to przypominamy - w tej konkretnej sytuacji mamy też do czynienia z oświadczeniem, w którym udziałów w SOLARIS INVEST nie wykazano już początkiem roku. A kolejny - po blisko 2 latach przerwy - odpowiedni wpis do KRS z końca maja br. nie potwierdza wyzbycia się przez Bartłomieja Babuśkę wszystkich udziałów firmy, a tylko ich części.

Zapytaliśmy radnego o to, dlaczego zarówno w styczniowym, jak i wrześniowym oświadczeniu majątkowym nie wykazał udziałów posiadanych w spółce SOLARIS INVEST Sp. z o.o. ani faktu bycia prezesem tej firmy do maja br. (w sytuacji, w której w KRS znajdują się informacje o posiadanych przez niego udziałach i pełnieniu funkcji prezesa zarządu) ? W odpowiedzi Bartłomiej Babuśka oświadczył (cytat dosłowny z nagrania rozmowy telefonicznej): - Moje oświadczenia majątkowe odpowiadają stanowi faktycznemu. To, co wypełniałem jest prawdą. Nie wiem, co Pan szukał, jak znajdował, nie mam pojęcia o czym Pan mówi, jeżeli chodzi o dokumenty, które twierdzą co innego. Informuję, że to, co zostało złożone i podpisane przeze mnie, odpowiada stanowi faktycznemu.
Dopytywany, z czego w takim razie wynikają te rozbieżności, radny Babuśka uniknął odpowiedzi. Mimo, że wcześniej zgodził się odpowiedzieć na nasze pytania, nagle przerwał rozmowę telefoniczną, mówiąc, że "w tej chwili ma czas prywatny" (dzwoniliśmy do niego w sobotę popołudniu) i ewentualnie możemy próbować kontaktu z nim w poniedziałek.
Wydaje nam się jednak, że to jednak radny Babuśka powinien w tej sytuacji zabiegać o publiczne i dogłębne wyjaśnienie przyczyn i okoliczności pojawienia się takich a nie innych zapisów w jego oświadczeniach majątkowych i odpowiednich wpisach dokonywanych w Krajowym Rejestrze Sądowym (przynajmniej tych dostępnych już w sieci), dotyczących spółki SOLARIS INVEST.


Tutaj możesz zapoznać się z dokumentem uwzględniającym wszystkie dotychczasowe zmiany w obrębie struktury własnościowej spółki SOLARIS INVEST - dokument pochodzi z serwisu LEX OMEGA

Również uważna lektura oświadczeń radnego składanych przed 2010r. dostarcza wielu ciekawych spostrzeżeń.
Do tego czasu radny wykazywał jeszcze udziały w innych spółkach, ale rzadko chwalił się stanowiskiem lub stanowiskami w zarządach tych firm, nie wykazywał też ani złotówki dochodu z tego tytułu.
W oświadczeniu z sierpnia 2006 r. z listy spółek wymienianych przez radnego w oświadczeniu znika (na chwilę) ROUTEX CHEMICALS, żeby już w kilka miesięcy potem ... wrócić dokładnie w tej samej wysokości udziałów, co rok wcześniej.
patrz: wyjaśnienie
Okazuje się również, że w świetle wpisów dot. spółki SOLARIS INVEST dokonanych w KRS od marca 2008 do maja 2010r., a więc również w okresie za jaki oświadczenie składał w kwietniu 2009r. Bartłomiej Babuśka, posiadał on wówczas nie 30 % udziałów w firmie - jak wpisał w dokumencie - ale już pakiet większościowy, czyli ponad 50 % udziałów.
Zastanawiajacym jest również fakt, że oświadczenie datowane na 12 stycznia 2010 r. radny złożył dopiero w kwietniu tego roku.

W tym miejscu można zapoznać się z treścią wszystkich oświadczeń majątkowych radnego B.Babuśki.

P.Dziża
M.Poświatowski

Wydruk tego artykułu dostarczamy też tarnowskiej prokuraturze z prośbą o możliwie pilne dokonanie przez nią prawno- karnego wartościowania zachowań przedstawionych w tej publikacji prasowej. O wynikach tej oceny mamy nadzieję poinformować niebawem inTARnautów.

Zobacz także :
Sonda inTARnetowa
 
A to czytałeś ?

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Unknown MySQL server host 'mysql5-3.premium' (1) in /home/intarnet/www/www1.atlas.okay.pl/poll/include/class_mysql.php on line 32
Connection Error
MySQL Error : Connection Error
Error Number: 0 
Date        : Mon, October 18, 2021 14:51:54
IP          : 3.234.211.61
Browser     : CCBot/2.0 (https://commoncrawl.org/faq/)
Referer     : 
PHP Version : 4.4.9
OS          : Linux
Server      : Apache
Server Name : www.intarnet.pl
Script Name : /www1.atlas.okay.pl/index_full.html