To jest strona archiwalna
   Co to był za portal ?   
Najnowsze informacje
Zapraszamy, promujemy
Reklama
OGŁOSZENIA i REKLAMY (arch.)
Reklama
Reklama
Reklama
InTARnet poleca
Reklama
Reklama
Źródło: inTARnet.pl
  
   Co zmieniło się w kwestii przewozu osób?    -   25/11/2011
Zmiany w prawie przewozowym
Rok 2011 to czas wielu zmian w przepisach dotyczących przewoźników osobowych, począwszy od administracji publicznej, poprzez Policję, ITD, właścicieli i pracowników firm przewozowych, a skończywszy na pasażerach tej formy komunikacji. Wszystkie zapoczątkowane zmiany mają służyć poprawie jakości świadczenia usług oraz zwiększyć bezpieczeństwo przewozów.

Ogloszenie

Nowelizacja przepisów związana jest także z dostosowaniem prawa do wymogów UE. Najważniejszymi zmianami, które zostaną zaimplementowane lub już weszły w życie są:
-Przekazanie zarządzania przystankami komunikacyjnymi od administratora dróg do odpowiednich jednostek samorządowych i ujednolicenie stawek pobieranych w ramach opłaty za korzystanie z przystanków w wysokości maksymalnie 5 gr za jedno zatrzymanie i 1 zł za jedno zatrzymanie na dworcu.
-Zmiany stawek za wydanie zezwolenia na regularny przewóz osób.
-Nowy system kar dla firm transportowych, które wahają się obecnie od 20 000 zł do 30 000 zł, a także kar dla pracowników firm transportowych, za sprawą których doszło do naruszenia przepisów (do 2000 zł grzywny za jedno wykroczenie).
-Zmianie ulegnie sposób uzyskiwania Certyfikatu Kompetencji Zawodowej i forma jego użytkowania w firmie transportowej. Najważniejsza zmiana to wprowadzenie testu wielokrotnego wyboru. Firmy korzystające z zewnętrznych certyfikatów mogą spodziewać się wzrostu nakładów poniesionych na współpracę z osobą która posiada CKZ, ze względu na możliwość jego utraty i konieczność posiadania certyfikatu do dalszego funkcjonowania przedsiębiorstwa. CKZ wystarczy do zarządzania 50 pojazdami w maksymalnie 4 firmach. Właściciele firm świadczących przewozy na potrzeby własne również będą musieli posiadać CKZ.
Posiadacz certyfikatu może odpowiedzieć karą do 2000 zł za brak harmonogramu pracy kierowcy lub mniejszą ilość zatrudnionych kierowców, niż wynika to z zapisów ustawy o czasie pracy kierowców. Z końcem roku wchodzi również przepis mówiący o wymogu posiadania odpowiedniej bazy transportowej.

Nowa ustawa o transporcie drogowym przewiduje wprowadzenie operatora i organizatora transportu zbiorowego. Nakłada także obowiązek stworzenia planu transportowego, począwszy od ministerstwa, przez województwo, powiat i gminę, w zależności od kilku czynników, m.in. liczbę mieszkańców. W drodze rozporządzenia przyjęte zostaną trzy daty w których jest możliwość przeprowadzenia aktualizacji rozkładów jazdy. Proponowane są daty: 1 marca, ostatnia niedziela czerwca i 1 października. Naruszenie warunków wykonywania przewozów skutkować będzie nałożeniem kar. Obowiązek rozwieszania rozkładów jazdy przejmą właściciele lub zarządcy przystanków, a po zmianie przepisów, jednostki administracji publicznej. Opłaty pobierane mają być na podstawie umów podpisanych z przewoźnikami w oparciu o niedyskryminujące zasady. Opisane powyżej zmiany i regulacje wejdą w życie w terminie do grudnia 2016 roku.

Jak czytamy w nadesłanej informacji, transport i świadczenie usług przewozowych to delikatna materia. Dlatego można spodziewać się jeszcze wielu dodatkowych regulacji. Nie zmienia to faktu, że nowe rozwiązania prawne odbiją się na kondycji, a nawet istnieniu wielu firm. Koszty z tym związane dotkną przedsiębiorców, a wcześniej czy później przełożą się na ceny biletów dla pasażerów. Już dziś przewoźnicy szukają nowych rozwiązań by móc sprostać nowym wymogom.
Łukasz Bukowski, Prezes Zarządu INFOBUSY.pl zwraca uwagę na fakt, iż „rosnące koszty paliwa, opłaty za korzystanie z dróg i systemu e-myto, zmiany prawne, zmuszają przewoźników do szukania oszczędności na każdym kroku. Do tego dochodzi gąszcz przepisów i niezbędnej dokumentacji, a także presja budowy przewagi konkurencyjnej, niełatwej do uzyskania w dobie wzrostu wymagań pasażerów. To wszystko sprawia, że dziś nie jest łatwo na rynku przewozów, a jutro jest niepewne. Dużym ułatwieniem i deską ratunku przy takim natłoku spraw do załatwienia jest powierzenie części obowiązków firmie zewnętrznej, takiej jak INFOBUSY.pl. Sprawy dokumentacji firmowej, załatwianie zezwoleń w odpowiednich urzędach, aktualizacje rozkładów, rozwieszanie rozkładów jazdy na przystankach, prowadzenie strony www i promowaniem firmy, a na koniec uzyskaniem dodatkowych środków z reklamy, nie muszą już spędzać snu z powiek właścicielom firm przewozowych”.
Już wkrótce, w perspektywie zmiany ustaw, również odpowiednie urzędy staną przed koniecznością wyboru firm zewnętrznych specjalizujących się w zarządzaniu rozkładami jazdy oraz planem transportowym.
Pozostaje wierzyć, że nowe przepisy uregulują poziom jakości świadczonych usług wśród przewoźników, co przełoży się na bezpieczeństwo, pełną informację i komfort podróżnych.
Sonda inTARnetowa
 
A to czytałeś ?

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Unknown MySQL server host 'mysql5-3.premium' (1) in /home/intarnet/www/www1.atlas.okay.pl/poll/include/class_mysql.php on line 32
Connection Error
MySQL Error : Connection Error
Error Number: 0 
Date        : Thu, March 28, 2024 21:26:08
IP          : 3.88.254.50
Browser     : claudebot
Referer     : 
PHP Version : 4.4.9
OS          : Linux
Server      : Apache
Server Name : www.intarnet.pl
Script Name : /www1.atlas.okay.pl/index_full.html