To jest strona archiwalna
   Co to był za portal ?   
Najnowsze informacje
Zapraszamy, promujemy
Reklama
OGŁOSZENIA i REKLAMY (arch.)
Reklama
Reklama
Reklama
InTARnet poleca
Reklama
Reklama
  
   Bez "zielonej fali"   -   26/3/2004
Nowo powołane w Tarnowie Biuro Miejskiego Inżyniera Ruchu zamierza w najbliższym czasie wykonać nowe pomiary natężenia ruchu pojazdów na ulicach, by móc skorygować dotychczasowe programy sterowania sygnalizacją świetlną. To być może usprawni komunikację w mieście.

Ogloszenie

W Tarnowie stary układ komunikacyjny, modernizowany tylko w niewielkim stopniu, staje się coraz mniej wydolny. Nawet podróż nowym tzw. przebiciem, ciągiem ulic Słowackiego - Poniatowskiego - Słoneczna nie jest już tak płynna jak do niedawna. Tarnowski Zarząd Dróg miejski zdecydował, m. in. ze względu na bezpieczeństwo pieszych, zamontować dodatkową sygnalizacją świetlną. Obecnie, by przebyć nowy odcinek drogi, pojazdy muszą zatrzymać się pod światłami trzykrotnie. Kiedy ruszają na zielonych, zaraz muszą przystanąć, bo akurat kolejna na trasie sygnalizacja wyświetla czerwone światło. Postawiony tu policyjny fotoradar, rejestrujący wykroczenia kierowców jeżdżących zbyt szybko, ma coraz mniej pracy.

W Biurze Miejskiego Inżyniera Ruchu zapytaliśmy, czy ruchu na trasie Słowackiego - Poniatowskiego - Słoneczna nie usprawniłoby wprowadzenie tzw. "zielonej fali", czyli takiego programu pracy sygnalizacji, która zapewniłaby ciągłość ruchu. Zdzisław Musiał odpowiedział nam, że "zielona fala" nie zawsze i nie w każdych okolicznościach się sprawdza, mogą wystąpić problemy np. w godzinach szczytu czy też późną porą, gdy ruch jest niewielki, co wynika ze sposobu funkcjonowania "fali". Jego zdaniem, na ulicach dojazdowych w porze nasilenia ruchu mogłyby się tworzyć duże korki. - Już wcześniej, w przypadku ul. Krakowskiej, zastanawialiśmy się nad "zieloną falą", ale wspólnie z zarządcą drogi i policją drogową doszliśmy do wniosku, że właściwsze będzie zastosowanie sygnalizacji acyklicznej. Z obserwacji wiemy, że np. w Krakowie wprowadzona w niektórych miejscach "zielona fala" nie sprawdziła się.
W Tarnowie okazuje się ponadto, że dużo kłopotów sprawia niekiedy odpowiednie przystosowanie do warunków na drodze sygnalizacji świetlnej; tak było np. w rejonie ul. Słowackiego i Piłsudskiego, obok Parku Strzeleckiego.

Biuro Miejskiego Inżyniera Ruchu będzie zabiegało o to, by w oparciu o nowe wyniki pomiaru natężenia ruchu pojazdów skorygować programy sterujące pracą sygnalizacji świetlnej na niektórych tarnowskich ulicach i skrzyżowaniach. - Obecne programy opierają się na dawnych, nie zawsze już aktualnych pomiarach - mówi Zdzisław Musiał.
Płynność ruchu w mieście, o którą tak trudno w Tarnowie, ma bardzo duże znaczenie - ekologiczne i ekonomiczne. Podczas płynnej jazdy, nie zakłócanej częstymi przystankami, pojazdy zużywają mniej paliwa i wydzielają do atmosfery mniej szkodliwych substancji. (ziob)
Sonda inTARnetowa
 
A to czytałeś ?

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Unknown MySQL server host 'mysql5-3.premium' (1) in /home/intarnet/www/www1.atlas.okay.pl/poll/include/class_mysql.php on line 32
Connection Error
MySQL Error : Connection Error
Error Number: 0 
Date        : Thu, March 28, 2024 20:02:54
IP          : 54.198.37.250
Browser     : claudebot
Referer     : 
PHP Version : 4.4.9
OS          : Linux
Server      : Apache
Server Name : www.intarnet.pl
Script Name : /www1.atlas.okay.pl/index_full.html