To jest strona archiwalna
   Co to był za portal ?   
Najnowsze informacje
Zapraszamy, promujemy
Reklama
PŁATNE OGŁOSZENIA i REKLAMY
» PROMUJ się w inTARnecie (oferta)
Reklama
Reklama
Reklama
InTARnet poleca
» ZBK F.Machowski
» Dr Jacek Roik - nowy adres www!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Źródło: inTARnet.pl
  
   UAZ-owa afera   -   26/10/2007
Policjanci z Komendy Miejskiej Policji w Tarnowie, przy współpracy z kolegami z komendy wojewódzkiej, wykryli nadużycia w tarnowskich przedsiębiorstwach energetycznych. - Dzięki „cudownej” zamianie, stare 16-18- letnie Uazy stawały się nowiutkimi ofoliowanymi samochodami. Sprawa może dotyczyć wielu samochodów jeżdżących w spółkach państwowych - mówi rzecznik KMP Andrzej Sus. Jak do tej pory zabezpieczono 14 „podrobionych” aut, należących do Enion SA i Zakładu Gazowniczego w Tarnowie.

Ogloszenie

Tak całą sprawę relacjonuje Dariusz Nowak, rzecznik prasowy małopolskiej Policji:
Sprawa rozpoczęła się jeszcze w roku 2006. Wtedy to, policjanci z wydziału przestępczości gospodarczej zdobyli informacje, z których wynikało, że pracownicy dwóch firm państwowych są zaskoczeni wynikiem remontów posiadanych przez ich firmy samochodów.
Bowiem do warsztatów wysyłano stare, zużyte, niemal rozpadające się samochody terenowe marki Uaz, a po jakimś czasie (w którym wykonywano rzekomo remont generalny) wracały do nich teoretycznie te same samochody, ale wyglądające na nowe, do tego stopnia że była na nich jeszcze folia.
Oczywiście budziło to zdziwienie, ale jednocześnie śmiech ponieważ nawet laik musiał zorientować się, że jest to oszustwo.
Prowadzący śledztwo ustalili, że firma państwowa z Tarnowa miała swoją firmę –tzw. „córkę’, w której remontowano tabor samochodowy firmy.
Do firmy tej trafiały remontowane samochody. Zwykle były to stare zużyte pojazdy. W tym samym czasie firma remontująca samochody kupowała w Rosji nowe samochody, które rozbierano na części przed granicą i przewożono do Polski jako podzespoły. Po przekroczeniu granicy samochody ponownie składano w warsztatach remontowych wspawywano do nich pola numerowe starych przysłanych do remontu samochodów i tak przemieniony samochód odsyłano do firmy –„matki”, a ta płaciła za remont auta, z reguły od 34-54 tys. złotych, gdy tymczasem wartość 18 letniego Uaza to około 4 -5 tys. złotych.
Ustalono, że proceder ten trwał od roku 2000, a w międzyczasie do tak istniejącego mechanizmu przyłączyła się inna także państwowa firma z Tarnowa.
W czasie akcji policjantów z komendy miejskiej policji w Tarnowie oraz policjantów z komendy wojewódzkiej w Krakowie zabezpieczono jak do tej pory 14 samochodów. Zatrzymano do tej pory 5 osób w tym wiceprezesa firmy remontującej samochody, właściciela innej firmy gdzie także w ten sposób remontowano auta, dwóch kierowników zmiany w jednej z tych firm oraz jednego diagnostę. Prowadzący sprawę policjanci przypuszczają, że mechanizm ten mógł funkcjonować w innych oddziałach tych spółek, a ilość sprowadzonych i wyremontowanych w ten sposób samochodów jest zdecydowanie większa. Z pewnością także dojdzie do kolejnych zatrzymań w tej sprawie.


W związku z zatrzymaniem samochodów przez prowadzących śledztwo na utrudnienia, m.in. w sprawnym funkcjonowaniu pogotowia energetycznego, skarżą się rzecznicy prasowi ENIONu i spółki gazowniczej.
Sonda inTARnetowa
 
A to czytałeś ?
Czy sądzisz o komercjalizacji tarnowskiej służby zdrowia ?
jestem za
jestem przeciw
nie mam zdania
[Zobacz wyniki]
 

Komentarze internautów:   (Liczba komentarzy : 8)Dodaj komentarz
(26-10-2007) Maciek :
mało im lodów, jakie krecą przy horrendalnie wysokich rachunkach dla ludzi, zachciało się im jeszcze dorobienie na boku. kto zapłacił za te nowe-stare samochody? ano nie przyszło nam go głowy ,że to my naiwniacy świecący żarówki w domu, czy gotujący zupę na palniczku gazowym

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(26-10-2007) fred :
monopolistyczna banda energetyczna

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(28-10-2007) hombre :
zaraz, zaraz, przecież to była próbka przedsiębiorczości i gospodarności. Do remontu szły stare, wysłużone gruchoty. Koszt takiego remontu jest chyba spory a i tak te auta by sie ciągle psuły. A tu za niewielka kwotę zamieniano tabor samochodowy. Czysta oszczędność dla spółki. Niestety dla państwa żadna oszczędnosć, bo nie trafiały do kasy państwowej pieniążki z zakupu nowych samochodów jak i z akcyzy od aut sprowadzonych. . Czyli w tym wypadku spólka próbowała obniżyc swoje koszty, ale jednocześnie obniżyła dochód państwa. I o to pewnie chodzi, za coś trzeba fundować diety dla posłów.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(28-10-2007) cóż :
Jak dla mnie to powinni dostać medale, a nie potencjalną odsiadkę

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(29-10-2007) samo życie :
Pokażcie mi nowy terenowy samochód za 50 tys. - nie znajdziecie takiego, a kupić nowego UAZa w Polsce się nie da. Chwała gospodarnym ludziom z Enionu.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(30-10-2007) klekle :
Po zapoznaniu się z relacją pana Nowaka też nie do końca wiem wiem o co chodzi. Rozumiem, że mamy do czynienia z oszustwem i podejrzeniami wyłudzeń forsy z państwowej kiesy. Ale państwo, czy tez my- obywatele niczego nie straciliśmy. Przecież to spółki państwowe, czyli to co w jednym miejscu skarb państwa stracił (akcyza) w innym miejscu zyskał (praktycznie nowe samochody, które dobrze służą spółkom za połowę ich wartości). Komu konkretnie w wyniku tych działań stała się jakaś krzywda ? Czy naprawdę jest to sprawa, której warto poświęcać aż tyle czasu i energii policjantów ? Nie lepiej ją pożytkować do innych celów ? Nie ma większych przestępstw do śledzenia i ścigania ?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(02-11-2007) simson :
ato mendy

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(14-12-2007) Aga :
Ale fajnie ten co jest na zdjeciu to mj wujaszek przy tym zielonym aucie, on nieraz jest w telewizji :)

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


W związku z pracami modernizacyjnymi na portalu możliwość komentowania artykułów została wstrzymana do momentu oddania nowej wersji serwisów. Prosimy o cierpliwość, przepraszając za niedogodności.

Portal inTARnet.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do usunięcia lub skrótu komentarza naruszającego prawo, zasady współżycia społecznego lub NETykiety. Jeżeli uważasz, że którykolwiek wpis narusza czyjeś dobra - zgłoś nadużycie, wysyłając e-mail na adres:
redakcja@intarnet.pl


© 2003-2012(2015) Tarnów ON-LINE

Kontakt z redakcją/administratorem:
Tarnowski Obywatelski Portal Internetowy inTARnet.pl
redakcja@intarnet.pl