Już wkrótce portal w nowej formule
  Reklama i mecenat  
Najnowsze informacje
Zapraszamy, promujemy
Reklama
PŁATNE OGŁOSZENIA i REKLAMY
» PROMUJ się w inTARnecie (oferta)
Reklama
Reklama
Reklama
InTARnet poleca
» ZBK F.Machowski
» Dr Jacek Roik - nowy adres www!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Źródło: CSM
  
   Spektakl baletowy Opery Krakowskiej w Centrum Sztuki Mościce    -   21/8/2015
EMOCJE baletowe w CSM
30 września 2015 r. zapraszamy na najnowsze widowisko baletowe przygotowane przez zespół Baletu Opery Krakowskiej zatytułowany „Emocje”. Choreografie przygotowali znani polscy artyści. Spektakl opowie językiem tańca o emocjach, uczuciach i relacjach międzyludzkich. Przedstawienie składa się z czterech części, których autorami są znani polscy choreografowie: Katarzyna Aleksander-Kmieć, Violetta Suska i Jacek Tyski.

Ogloszenie
Violetta Suska wielokrotnie pracowała z baletem krakowskiej sceny, przygotowując m.in.  premierę spektaklu „Mały Lord" S. Markwicka oraz liczne miniatury taneczne prezentowane m.in. na gali baletowej „Grand pas...!". Katarzyna Aleksander-Kmieć jest autorką choreografii m.in. do „Barona cygańskiego" J. Straussa, „Ariadny na Naxos" R. Straussa i „Miłości do trzech pomarańczy" S. Prokofiewa.
Jacek Tyski natomiast spotyka się z Baletem Opery Krakowskiej po raz pierwszy.
Spektakl "Emocje" składa się z miniatur choreograficznych. To jest jedna z form spektakli baletowych, których jeszcze nie mieliśmy w swoim repertuarze. Baletowe miniatury choreograficzne zawsze wywołują duże zainteresowanie, zwłaszcza dlatego, że mówią o intymności człowieka - powiedziała kierownik Baletu Opery Krakowskiej Elena Korpusenko.
W pierwszej części, przesycona atmosferą kontemplacji i subtelną metafizyką muzyka Arvo Pärta (Mirror in a mirror), stała się inspiracją dla intymnej choreografii. „Mirror in a mirror" to emocje człowieka stającego twarzą w twarz z samym sobą, w chwili gdy należy zdecydować, czy pozostać tu gdzie się jest, czy wykonać kolejny krok.

W drugiej części zatytułowanej „...gdzie tkwią nagie gwiazdy..." z muzyką Johannesa Brahmsa (fragmenty Koncertu skrzypcowego D-dur, I Sonaty skrzypcowej G-dur, Serenady nr 2 A-dur oraz Intermezza A-dur op. 118) zobaczymy kilka miniatur baletowych, opowiadających o samotności, namiętności, żałobie i trudnych wyborach miłosnych. Część trzecia pt. „Uwertura żołnierza" do muzyki Piotra Czajkowskiego (Uwertura-fantazja Romeo i Julia) to ekspresyjna, pełna napięcia historia walki dwóch mężczyzn o ukochaną.

W ostatniej części pt. „...z niezapisanego dziennika..." do muzyki Krzysztofa Pendereckiego (III Kwartet smyczkowy) zobaczymy zilustrowane tańcem intymne relacje i więzi międzyludzkie.
Scenografię i kostiumy do spektaklu zaprojektowała Anna Sekuła, za reżyserię światła odpowiada Marcin Nogas, a za kompozycję efektów dźwiękowych - w drugiej części widowiska „Emocje" pt. „... gdzie tkwią nagie gwiazdy..." - Jędrzej Rusin.

Biogramy realizatorów:

Katarzyna Aleksander-Kmieć - choreograf, tancerka, pedagog tańca. Ukończyła z wyróżnieniem Konserwatorium Tańca im. Barata w Lake Forest, Illinois. Obecnie jest kierownikiem zespołu baletowego w Teatrze Rozrywki w Chorzowie oraz nauczycielem tańca współczesnego w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej w Bytomiu. Gościnnie współpracuje z John Cranko School Stuttgart. Od 2010 roku współpracuje przy inscenizacji kolejnych edycji gali baletowej „Grand pas...!", prezentowanych podczas Letnich Festiwali Opery Krakowskiej. Jest laureatką nagród i wyróżnień m.in. Złotej Maski za choreografię do spektaklu „KRZYK według Jacka Kaczmarskiego".

Violetta Suska - absolwentka Warszawskiej Państwowej Szkoły Baletowej. Studia na wydziale reżyserii baletu i choreografii Leningradzkiego Konserwatorium Muzycznego ukończyła z wyróżnieniem w 1987 roku. W roku 1991 odbyła staż w zespole Maurice Béjarta w Paryżu. W latach 1987-1997 pracowała jako kierownik baletu w takich teatrach jak: Opera i Operetka w Szczecinie, Teatr Muzyczny w Gdyni, Operetka Wrocławska, Teatr Muzyczny ROMA w Warszawie, Opera i Operetka w Krakowie. W roku 2010 objęła funkcję kierownika baletu Teatru Muzycznego w Lublinie, którą pełni do dzisiaj. Równolegle pracuje jako choreograf i reżyser tworząc około 80 realizacji spektakli baletowych, musicali, oper, operetek, koncertów oraz przedstawień w teatrach dramatycznych.

Jacek Tyski - choreograf, solista Polskiego Baletu Narodowego, współzałożyciel Fundacji „Centrum Tańca Współczesnego". Absolwent Państwowej Szkoły Baletowej im. Romana Turczynowicza w Warszawie oraz Hamburskiej Szkoły Baletowej Johna Neumeiera. Pracował w Balecie Hamburskim, Compañía Nacional de Danza w Madrycie, Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie oraz Ballet de Gran Canaria.
Anna Sekuła - scenograf, kostiumograf. Przez ponad 20 lat związana z Teatrem im. J. Słowackiego w Krakowie, współpracowała jednocześnie z najważniejszymi scenami dramatycznymi w kraju.
Marcin Nogas - reżyser i projektant światła, trener Light School w firmie "Prolight". Współpracuje z Teatrem Muzycznym w Lublinie. Jest zapraszany do projektowania światła koncertów festiwalowych (Festiwal Sztukmistrze 2013, Festiwal Reggae 2014), koncertów operowych, muzyki filmowej i jazzowej, a także rekonstrukcji historycznych.

Choreografia: Katarzyna Aleksander-Kmieć, Violetta Suska, Jacek Tyski
Scenografia i kostiumy: Anna Sekuła
Reżyseria światła: Marcin Nogas
Asystenci choreografa: Elena Korpusenko, Victor Korpusenko
Inspicjent: Justyna Jarocka-Lejzak, Magdalena Wąsowska
Obsada: SOLIŚCI I ZESPÓŁ BALETU OPERY KRAKOWSKIEJ
Premiera: maj 2015

Centrum Sztuki Mościce
30 września 2015 r. Duża Scena godz. 19.00
Bilety: 40 zł - przedsprzedaż do 26.09; od 27.09 - cena 45 zł
Czas trwania: 2 godz. 10 min (1 antrakt)
Sprzedaż biletów ; Kasa CSM tel. 14 633 46 04 Ul. Traugutta 1,Tarnów www.csm.tarnow.pl
Sonda inTARnetowa
 
A to czytałeś ?
Czy sądzisz o komercjalizacji tarnowskiej służby zdrowia ?
jestem za
jestem przeciw
nie mam zdania
[Zobacz wyniki]
 



© 2003-2012 Tarnów ON-LINE

Kontakt z redakcją/administratorem:
Tarnowski Obywatelski Portal Internetowy inTARnet.pl
redakcja@intarnet.pl, tel. kom. 662 930 947