Już wkrótce portal w nowej formule
  Reklama i mecenat  
Najnowsze informacje
Zapraszamy, promujemy
Reklama
PŁATNE OGŁOSZENIA i REKLAMY
» PROMUJ się w inTARnecie (oferta)
Reklama
Reklama
Reklama
InTARnet poleca
» ZBK F.Machowski
» Dr Jacek Roik - nowy adres www!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Źródło: inTARnet.pl
  
   "Nie ma takiego prawa w Polsce, które zobowiązywałoby kogokolwiek do przeprowadzenia aborcji !". List w obronie życia, przeciw aborcjom eugenicznym w szpitalu E.Szczeklika podpisało już 13 organizacji społecznych z Tarnowa i okolic (film)    -   18/6/2012
Dołączają do KoLibra w obronie życia
W miniony piątek ogólnopolska Fundacja PRO - Prawo do życia, wespół z tarnowskimi wolontariuszami, zainaugurowała przed głównym wejściem tarnowskiego szpitala im. E.Szczeklika pikiety modlitewne w intencji ofiar aborcji eugenicznych przeprowadzanych w tej placówce oraz o opamiętanie aborterów. Pod koniec pikiety w sekretariacie dyrekcji Specjalistycznego Szpitala prezes tarnowskiego oddziału stowarzyszenia KoLiber Piotr Gładysz złożył kolejny list do dyrektora Marcina Kuty, będący reakcją na odpowiedź, jakiej M.Kuta udzielił pod koniec maja (dyrektor przyznawał w niej, że aborcje eugeniczne są w szpitalu dokonywane incydentalnie od kilku lat). Wyrazy poparcia dla działań podjętych przez "KoLibra" i solidarność z treścią listu złożyli już przedstawiciele kilkunastu organizacji społecznych z Tarnowa. - Powstaje też Komitet Poparcia naszego przedsięwzięcia, związanego z walką o życie w tarnowskim szpitalu - informuje w komunikacie prasowym tarnowski KoLiber.

Ogloszenie

Fundacja PRO - Prawo Do Życia jest organizatorem m.in. słynnych wystaw "Wybierz Życie" i inicjatorem ubiegłorocznego obywatelskiego projektu nowelizacji ustawy o planowaniu rodziny, ochronie ludzkiego życia i warunkach dopuszczalności przerywania ciąży (odrzuconego zaledwie kilku głosami, m.in. głosami tarnowskich posłów PO).
Piątkowa pikieta modlitewna przed szpitalem E.Szczeklika dołączyła do kilkudziesięciu innych, organizowanych już cyklicznie przez Fundację w całym kraju przed klinikami i szpitalami, w których dokonuje się aborcji. W tarnowską pikietę włączyli się m.in. przedstawiciele organizacji, które podpisały się pod treścią listu, jaki prezes tarnowskiego KoLibra Piotr Gładysz przekazał właśnie dyrekcji tarnowskiego szpitala miejskiego.

Zobacz relację z piątkowej pikiety modlitewnej Fundacji PRO i protestu tarnowskiego KoLibra (oprac. RAZEM.TV) :

Oto treść listu otwartego przekazanego w piątek popołudniu dyrektorowi Specjalistycznego Szpitala im. E. Szczeklika w Tarnowie przez szefa tarnowskiej organizacji młodych konserwatywnych liberałów, Piotra Gładysza:

Panie Dyrektorze

Pismo, które przesłał Pan w odpowiedzi na nasz list otwarty, potwierdza najgorsze obawy: w szpitalu, którym Pan kieruje, były i są dokonywane aborcje eugeniczne, czyli uśmiercanie dzieci, u których jest podejrzenie występowania choroby lub obciążenia wadą genetyczną.
W przypadku przesłanki eugenicznej dzieci mogą być uśmiercane do 24 tygodnia życia, a więc nawet wtedy, gdy są zdolne do życia poza organizmem matki. Z literatury medycznej wiadomo, że każda aborcja jest okrutnym morderstwem. Niekiedy dokonywana jest przez rozszarpywanie dziecka w łonie matki, czasami zaś wywołuje się przedwczesny poród, a dzieci, które często rodzą się żywe, porzuca się bez opieki, aby zmarły. Zdarza się także czasem, że po sztucznym przerwaniu ciąży żyją one przez kilkanaście godzin. Nie wiemy w jaki sposób aborcji dokonuje się w Pańskim szpitalu, ponieważ zasłania się Pan tajemnicą lekarską. Nie ma Pan racji, ponieważ tajemnica dotyczy konkretnych przypadków, a nie procedur i statystyk, o które pytamy.

Proceder, który odbywa się w „Starym Szpitalu” usprawiedliwia Pan obowiązującym prawem. Za czasów PRL można było zabijać dzieci przed narodzeniem bez żadnych ograniczeń. Czy wówczas było to słuszne, bo „takie obowiązywało prawo”? W nazistowskich Niemczech zabijano chorych, bo „takie istniało prawo”. W Europie Zachodniej nie rodzą się dzieci z Zespołem Downa, bo „takie obowiązuje prawo”. Oprawcy nazistowscy, podczas procesu norymberskiego zasłaniali się „prawem, które musieli wykonywać”. To usprawiedliwienie nie zostało przyjęte, bo każdy człowiek ma sumienie, które pozwala dostrzec niegodziwe czyny, nawet jeśli są dopuszczane przez prawo stanowione. Czy Pańskim zdaniem lekarze powinni kierować się sumieniem? Czy człowiek sumienia może zabijać chore dzieci? Czy słowa Hipokratesa „nie podam niewieście środka poronnego” nie obowiązują tarnowskich lekarzy w XXI wieku?

Pisze Pan, że przypadki aborcji eugenicznej w Pańskim szpitalu są „właściwie dokumentowane”. Myśli Pan, że ten fakt umniejsza ciężar moralny popełnianych „zabiegów”? Czy sądzi Pan, że „właściwa dokumentacja” prowadzona przez lekarzy w Ravensbruck zmniejszała ich winę i winę tych, którzy zabiegami kierowali?

Wbrew temu co Pan pisze o moim apelu, w którym zwróciłem się do Pana o „zapewnienie niedopuszczenia do podobnych zdarzeń ...”, czego realizacja byłaby - Pana zdaniem - „ewidentnie naruszeniem obowiązującego porządku prawnego”, stwierdzam kategorycznie: nie ma takiego prawa w Polsce, które zobowiązywałoby kogokolwiek do przeprowadzenia aborcji.
Symptomatyczne też, że powołując się na treść obowiązujących norm prawnych, których istnienie miałoby usprawiedliwiać dokonane już akty pozbawienia życia nienarodzonych dzieci w Szpitalu im. E.Szczeklika, nie odnosi się Pan Dyrektor do – przypomnianej przeze mnie w poprzednim liście – treści obowiązującej każdego lekarza przysięgi Hipokratesa.

Wszystko to każe mi postawić pod znakiem zapytania deklarowane przez Pana Dyrektora przywiązanie do zasad programowych mojego Stowarzyszenia. Czytać i realizować można te fundamentalne zasady tylko w całości i pełnym kontekście, a nie wygodnie dopasowując jakiś ich fragment do bieżącej sytuacji zawodowej czy publicznej.

Twierdzi Pan, że „Szpital im. Edwarda Szczeklika ciężko wypracował sobie dobrą, uznaną markę …”. Zapewniam Pana, że zabijanie chorych dzieci tej marki nie buduje, a przeciwnie, niweluje ją. Im szybciej zadeklaruje Pan, że w przyszłości szpital nie będzie dokonywał aborcji eugenicznych, tym mniejsze będą szkody dla marki szpitala wynikające z niegodnych praktyk dotychczas stosowanych.

Podpisy pod treścią następującej deklaracji:

Niniejszym wyrażamy poparcie dla działań podjętych przez Tarnowski oddział Stowarzyszenia KoLiber w Tarnowie, zmierzających do zaprzestania dokonywania w Tarnowie aborcji eugenicznych. W sposób szczególny wyrażamy solidarność z treścią listów prezesa Tarnowskiego oddziału Stowarzyszenia KoLiber Piotra Gładysza do dyrekcji Specjalistycznego Szpitala im. Edwarda Szczeklika z dnia 28.05.2012 r. i 10.06.2012 r.
złożyli dotychczas zarząd Klubu Inteligencji Katolickiej w Tarnowie oraz szefowie zarządów: Instytutu Akcji Katolickiej Diecezji Tarnowskiej, Stowarzyszenia Rodzin Katolickich Diecezji Tarnowskiej, Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży Diecezji Tarnowskiej, Stowarzyszenia NIE TERAZ a także przedstawiciele innych organizacji społecznych: Obywatelskiego Porozumienia Osób i Organizacji na rzecz Tradycji i Niepodległości, Ruchu Społecznego im. Śp. Lecha Kaczyńskiego, Kręgu Starszych Harcerek ZHP, Katolickiego Stowarzyszenia Dziennikarzy, Klubu „Gazety Polskiej” w Tarnowie, Kół Przyjaciół Radia Maryja i Klubu Odkrywców Historii w Tarnowie.
Zobacz także :
Sonda inTARnetowa
 
A to czytałeś ?
Czy sądzisz o komercjalizacji tarnowskiej służby zdrowia ?
jestem za
jestem przeciw
nie mam zdania
[Zobacz wyniki]
 

Komentarze internautów:   (Liczba komentarzy : 30)Dodaj komentarz
(18-06-2012) lowca hipokrytow :
Do tych przywodcy Koliberkow i innego ptactwa.Ja obywatel RP zadam od tych obroncow aby podpisali deklaracje prawna ktora zapewnia opieke i pomoc tym co "musza"sie narodzic z wadami,problemami psychicznymi lub fizycznymi jak rowniez zapewnic opieke nad sierotami pozostawionymi przez matki ktore stracily zycie lub zdrowie na skutek "wspanialej akcji fanatykow zycia. "Nie ma takiego prawa w Polsce, które zobowiązywałoby kogokolwiek do przeprowadzenia aborcji !".-wow ptaszki juz potrafia przekrecac i interpretowac po swojemu.Podobnie mozna sie odniesc do sprawy wiary jako osobista sprawa indywidualna kazdego czlowieka-nikt prawnie nie moze byc zmuszany do przestrzegania kanonow i doktryn katolickich zwlaszcza w stylu polskim

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-06-2012) Janek :
do Łowca hipokrytów: Właśnie o to chodzi w naszym świecie! żeby zapewniło pomoc i opiekę nad tymi co mają się narodzić "z wadami problemami psychicznymi lub fizycznymi" a nie pozwalało na najtańszy sposób załatwiania problemu - ZABIĆ. Za chwilę znajdziemy uzasadnienie dla zabijania dzieci i dorosłych którzy stali się żyjąc już na świecie jak to określiłeś łowco "z wadami, problemami psychicznymi lub fizycznymi". Bo dlaczego nie? I nie mieszaj do tego wiary, "kanonów i doktryn". Dla jednych to jest kwestia zachowania elementarnego człowieczeństwa i szacunku do samych siebie a nie nurzania się w gnoju usprawiedliwiania . Dla innych niestety to jest tylko kwestia rachunku ekonomicznego. I kto tu jest hipokrytą?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-06-2012) rafał :
wszyscy członkowie stowarzyszenia "koliber" powinni w trybie ekspresowym wylądować na leczeniu głowy w Straszęcinie

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-06-2012) martek :
do dyrektora Marcina Kuty - wielki szacunek dla Pana, niech Pan nie podda sie terrorowi tych, którzy Boga mając na ustach, w inaczej myslacych widzą wroga, mordercę. Wielka Pana zsługa, że realizuje Pan Prawo ustanowione w wolnym kraju, przez wolnych ludzi. Zostawmy tamtym modlitwe, to ich oręż i wola, i poza to niechaj nie wychylaja się. A jeśli, jako głęboko wierzacy, zostana wysłuchani, zmieni sie prawo w Polsce. I wtedy Pan postapi wedle tego Prawa. Upewniam Pana, że ogromna [!] część społeczności wykształconej, swiatłej, wszakże katolickiej - jest po Pana stronie!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-06-2012) do martek :
człowieku, jakiej katolickiej? Nauczanie Kościoła jest w kwestii aborcji, czyli mordowania nienarodzonych, jednoznaczne

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(19-06-2012) do rafał :
to już nie tylko Koliber ale też "zarząd Klubu Inteligencji Katolickiej w Tarnowie oraz szefowie zarządów: Instytutu Akcji Katolickiej Diecezji Tarnowskiej, Stowarzyszenia Rodzin Katolickich Diecezji Tarnowskiej, Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży Diecezji Tarnowskiej, Stowarzyszenia NIE TERAZ a także przedstawiciele innych organizacji społecznych: Obywatelskiego Porozumienia Osób i Organizacji na rzecz Tradycji i Niepodległości, Ruchu Społecznego im. Śp. Lecha Kaczyńskiego, Kręgu Starszych Harcerek ZHP, Katolickiego Stowarzyszenia Dziennikarzy, Klubu „Gazety Polskiej” w Tarnowie, Kół Przyjaciół Radia Maryja i Klubu Odkrywców Historii w Tarnowie. " Tyle ludzi widzi inaczej niż ty , nie zastanawia cie to ? A może to ty żle widzisz tę sytuację. Oni na argumenty i spokojnie bronią tego w co wierzą

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(19-06-2012) do janek :
tylko w naszym kraju nie ma pomocy dla tych właśnie chorych, słabych, są takie nędzne grosze, ze nawet nie wystarcza na leki, o refundacji tych leków z NFZ nie wspomnę.... a rehabilitacja, a inna pomoc... Tym byście się zajęli, właśnie pomocą, żeby taka matka mogła z chorym dzieckiem do lekarza pojechać,leki kupić, a nie zastanawiać się czy rachunki zapłacić, czy leki kupić..... żeby nie musiała się martwić co będzie z takim dzieckiem jak ona umrze.... niestety takie jest zycie... a w obecnej sytuacji takie osoby chore mają tylko rodziców, po ich śmierci to domy opiekuńcze ale w nich takie warunki, że aż się prosi o śmierć.... jak już TO zrobicie, wtedy walczcie o prawo do życia i zakaz aborcji, bo jak na razie to zabieracie się od d.... strony. Tu pięknie walczycie o prawo do zycia, a ja się pytam do jakiego życia..... do marnej egzystencji w bólu i ciernieniu, I tu nawet nie chodzi o ból i cierpienie rodziców, tylko właśnie tych osób, które boli bo na leki nie ma, bo Państwo opiekuńcze nie ma, bo nie refunduje. Pomóżcie tym matkom, a wierzcie mi aborcji nie będzie. Jak tacy rodzice będą wiedzieli że będą mieli pomoc finansową, psychologiczną, medyczną to nie będzie aborcji. Dodatkowo walcząc ze szpitalem, spowodujecie to, że wzrośnie podziemie aborcyjne, bo jak ktoś się zdecydował na usunięcie ciąży to usunie, tylko że wtedy nabije kase lekarzom, TAKA PRAWDA

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(19-06-2012) do powyżej :
Należy mieć tylko nadzieję że Piotr Gładysz będzie szczęśliwym ojcem dziecka dotkniętego wadami genetycznymi i pokaże wszystkim jak z godnością będzie się nim opiekować. Niestety jest mało prawdopodobne macierzyństwo wśród starszych harcerek więc nie będzie się można przekonać jak one podejmą takową opiekę. Istnieje jeszcze szansa że niepełnosprawnym potomkiem zostanie obdarzony Piotr Dziża. Zapewne i on pokaże urbi et orbi jak można być szczęśliwym rodzicem.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(20-06-2012) ech :
Życzenia powyżej najlepiej świadczą o intencjach i skrzywionej osobowości krytyków protestu. Tak się składa, że w gronie osób które popisały protest jest co najmniej jedna która ma dziecko z zespołem Downa. To na pewno nie jest łatwe ale jak widać nie prowadzi do konkluzji zezwalającej na zabijanie

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(20-06-2012) do do janek :
nawet nie wiesz ile realnej pomocy materialnej i ogólnoludzkiej udzielaja biednym rodzinom i matkom członkowie organizacjji wymienionych w artykule. Nikt głośniej nie upomina się w Tarnowie o to żeby państwo zamiast zabijania miało plan pomocy pozytywny

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(20-06-2012) do powyżej :
Zapewne największą pomoc zapewnia Piotr Gładysz i jego czereda kolibrowych móżdżków.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(20-06-2012) do do powyżej :
jak ci brak argumentów to umiesz tylko pluć ? pragnę zauważyć,że opróCZ Gładysza do którego niewielkiego intelektu masz przekonanie nie poparte żadnym merytorycznym powodem to w proteście bierze udział wielu ludzi kilkanascie stowarzyszeń. Rozumiem, że to twoim zdaniem wszystko to idioci albo katolicka inteligencja jest twoim zdaniem głupia i niedouczona ale poprzyj to chociaż jednym rzeczowym argumentem to dyskusja będzie możliwa

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(20-06-2012) do powyżej :
Argumentem jest obowiązująca w Polsce ustawa dotycząca dopuszczalności w ykonywania aborcji. Działania Gładysza to wyłącznie chęć zaistnienia w przestrzeni publicznej, a ponieważ niczego nie potrafi to szuka nośnych tematów.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(20-06-2012) pytaniedo powyżej :
i ten Nikt zbałamułcił skutecznie szefów dużych i poważnych organizacji ? Dlaczego że nic nie umie ? Dlatego że ma pomysł na "zaistnienie" ? a ustawa "dopuszcza" ale nikomu niczego nie nakazuje a pan dyrektor odpisał jakby coś musiał jakby nie miał wyjścia. i jednocześnie mówi, że chrześcijańskie wartości sa mu bliskie i pewnie jeszcze komunie przyjmuje. Jego postawa oczywiście nie jest hipokryzją ...

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(20-06-2012) do powyżej :
Obowiązująca ustawa powstała jako kompromis z KK, czyżbyś o tym nie wiedział? Szpitale publiczne są zobowiązane ustawowo do działania w ramach istniejącego prawa. Te według ciebie "poważne organizacje" zawsze lecą jak mucha do ..... ,jeśli tylko jest na tapecie aborcja, więc bądź miły(a) i mnie nie rozśmieszaj. Co do Gładysza to sam(a) go świetnie nazwałeś(aś) "Nikt".

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(21-06-2012) terefere :
kompromis z KK ? co ty opowiadasz ? Znasz nauczanie Kościoła w tej sprawie ? Świeccy katolicy posłowie chcieli przede wszystkim zakazać aborcji na żądanie. żadnych innych wniosków wyciągać nie można z tego politycznego kompromisu, w który żaden hierarcha nie uczestniczył choć popierał starania posłów katolickich bo był to na pewno ruch w dobrą stronę. Tyle politycznie można było wtedy zrobić, ale to nie znaczy że skoro głosowało się za możliwym kompromisowym projektem to w życiu pozaparlamentarnym nie można działać optymalnie na rzecz realizacji doktryny Kościoła . Katolik jest do tego zobowiązany

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(21-06-2012) do terefere :
Betonowo-konserwatywne poglądy JP 2 i B XVI nie koniecznie przetrwają tysiąclecia. Gdyby KK nigdy nie zmieniał zdania, to JP 2 poszedłby do domu Ojca 13 maja 1981 roku gdyż chirurgia też wcześniej był a zakazana.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(22-06-2012) terefere :
Myślę, że w tej kwestii twoje nadzieje na zmianę są płonne. Zgody na zabijanie istot powstałych na podobieństwo Boże czyli ludzi, w Kościele nigdy już nie będzie. a co do betonowo-konserwatywnych poglądów JP 2 to radziłbym się z nimi zapoznać i rozpatrywać je na całej mapie poglądów teologicznych XX wieku a nie tylko wygodnym fragmenciku. Konserwatystą w doktrynie nie jest się z powodu stosunku do aborcji. W wielu innych aspektach można by było powiedzieć, że Papież Polak był wręcz modernistą , rewolucjonistą. A przykładem z chirurgią trafiłeś jak kulą w płot. Po pierwsze stosunek ten nie był częścią doktryny Kościoła (jak stosunek do ochrony życia ludzkiego) a rodzajem "zalecenia" a po drugie wynikał z niewiedzy. Tak jak występujące tu i ówdzie przyzwolenie na sztuczne poronienia w średniowieczu, czyli dokładnie odwrotnie niż myślisz. Aborcji w sposób generalny zakazano bowiem z powodów doktrynalnych dopiero gdy była pewność wynikająca ze zdobyczy nauki co do tego czym jest płód ludzki. Wiemy kiedy się poczyna, kto i jak się pod sercem matki rozwija, jak wygląda, co odczuwa. Nikt przy zdrowych zmysłach nie powie dziś, że nie jest to istota ludzka (co zdarzało się w przeszłości również w Kościele a wynikało z niewiedzy). To wtedy gdy przed wiekami niektórzy tworzyli pozbawioną jakichkolwiek merytorycznych argumentów koncepcję, że dusza wstępuje w ciało w momencie narodzenia, spora część Kościoła była dla ciebie w kwestii aborcji postępowa ? A potem przestał bo oparł się w całości na wiedzy o rozwoju ludzkiej istoty w łonie matki ?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(22-06-2012) do terefere :
A co wcześniej na ten temat mial do powiedzenia niejaki św. Franciszek, w końcu doktor kościoła, pamiętasz?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(22-06-2012) do przedpiszcy :
Nie kompromituj się. Święty Franciszek nie był doktorem Kościoła i nieznane są mi jego wypowiedzi na temat aborcji. Myślisz o św. Franciszku Salezym ? Znając ogólnie koncepcję jego filotei też trudno mi sobie wyobrazić przyzwalanie na sztuczne poronienie. Chyba, że w ogóle pomyliłeś go z innym świętym ... Jak już się douczysz, to przy okazji podaj datę wypowiedzenia tej "zbrodniczej " myśli i umieść ją w kontekście ówczesnej wiedzy, do czego zachęcałem w poprzednim poście. Bo, nie wiem, czy wiesz, ale pewnie wszyscy święci do XVI wieku byli też wyznawcami wiary w to, że Ziemia jest centrum kosmosu

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(22-06-2012) do powyżej :
Sposób w jaki się wymądrzasz świadczy o tym ze jesteś katolskim talibem. Faktycznie pomyliłem się z doktorstwem Franka z Asyżu który jednak zaliczany jest do świętych. Co do geocentrycznej teorii budowy wszechświata to nie kto inny jak KK blokował jej obalenie więc przypominanie o tym to jak pierdnięcie w salonie.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(22-06-2012) do przedpiszcy :
A może coś merytorycznego i związanego z tematem, który sam zacząłeś? Przywołaj tę niby przeczącą temu co piszę opinię św. Franciszka ? Czy też mamy poprzestać na tym "katolskim talibie" bo to już ex cathedra wygłoszona przez ciebie teza, w którą trzeba wierzyć, jak niegdyś w teorię geocentryczną. Tą drugą to przynajmniej "gołym okiem" można było próbować uzasadniać, co niektórzy próbowali robić już po Koperniku i Galileuszu, a tobie tu wierzyć trzeba bez żadnego doświadczenia ?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(22-06-2012) do powyżej :
Empirysta się znalazł. Goń się talibie.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(22-06-2012) Tak myślałem :
ale chciałem się upewnić. powyżej nie masz NIC rzeczowego do powiedzenia, świetnie operujesz jedynie inwektywami i brzydkimi wyrazami.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(22-06-2012) do powyżej :
Ty i myślenie? Przecież to się wyklucza. Nie rozśmieszaj mnie. Dałem ci pod rozwagę nauczanie Franciszka, a ty udajesz że deszcz pada?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(23-06-2012) terefere do powyżej :
W którym miejscu dałeś komukolwiek cokolwiek pod jakąkolwiek rozwagę ? Jedynie stwierdziłeś, że Franciszek coś powiedział (nie wiadomo co, gdzie i kiedy). Po prostu mamy przyjąć, że jest takie stwierdzenie świętego ze średniowiecza, które wspiera twój pogląd. Nie musimy go znać, mamy ci uwierzyć na słowo. Wskaż to nauczanie, podeprzyj się tekstem, umieść w kontekście historycznym, to pogadamy. Na razie wszelkie twoje "konkrety" to arogancja (vide inwektywy pod moim adresem) lub ignorancja ( vide "św. Franciszek doktorem K-ła" ).

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(23-06-2012) do terefere :
Skoro nie znasz nauczania Franciszka to o czym chcesz rozmawiać?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(25-06-2012) Janek :
Czytam i jak zwykle argumenty strony przeciwnej ograniczają się do inwektyw. No szkoda Panowie i Panie. Jesteśmy wolnymi ludźmi (chociaż nie w wolnym kraju). Granicą wolności jest jednak drugi człowiek. Aborcja tę granicę drastycznie przekracza. Nie łudźmy się, że odczujemy spokój bo prawo pisane przez ludzi pozornie to umożliwia. Nauka już dawno się w tej kwestii wypowiedziała. Dla państwa taniej jest wmówić ludziom że aborcja jest usprawiedliwiona moralnie bo to państwo kosztuje o wiele mniej niż otoczenie specjalna opieką matek, rodzin, dzieci... Ale aborcja to jest krótkowzroczna perspektywa. i hipokryzja do n-tej potęgi. Ps. do "do janek" - proszę o przeczytanie ze zrozumieniem

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(26-06-2012) do Janek :
Masz rację. Nauka się wypowiedziała, tylko nie jednym głosem. Inaczej rzecz traktuje nauka "wyznaniowa", a inaczej bezwyznaniowa. Dobrze by było gdybyś o tym pamięta Janku.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(27-06-2012) do do Janek :
A ilu jest naukowców, publikujących w poważnych periodykach naukowych, którzy podważają dzisiaj prawdę, że w łonie matki poczyna się i rozwija żywa istota, a naturalnym efektem rozwoju każdej kobiecej ciąży są narodziny nie motyla albo jaszczurki ale małego człowieka, a aborcja to życie odbiera ? Interpretacje i ideologie zbudowane na odpowiedziach, czy i w jakich sytuacjach możemy takie życie skracać/kończyć, pojawiają się wokół tych faktów, ale na temat samych faktów nauka opowiada się już bardzo jednoznacznie.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


W związku z pracami modernizacyjnymi na portalu możliwość komentowania artykułów została wstrzymana do momentu oddania nowej wersji serwisów. Prosimy o cierpliwość, przepraszając za niedogodności.

Portal inTARnet.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do usunięcia lub skrótu komentarza naruszającego prawo, zasady współżycia społecznego lub NETykiety. Jeżeli uważasz, że którykolwiek wpis narusza czyjeś dobra - zgłoś nadużycie, wysyłając e-mail na adres:
redakcja@intarnet.pl


© 2003-2012 Tarnów ON-LINE

Kontakt z redakcją/administratorem:
Tarnowski Obywatelski Portal Internetowy inTARnet.pl
redakcja@intarnet.pl, tel. kom. 662 930 947