Już wkrótce portal w nowej formule
  Reklama i mecenat  
Najnowsze informacje
Zapraszamy, promujemy
Reklama
PŁATNE OGŁOSZENIA i REKLAMY
» PROMUJ się w inTARnecie (oferta)
Reklama
Reklama
Reklama
InTARnet poleca
» ZBK F.Machowski
» Dr Jacek Roik - nowy adres www!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
  
   Prawdziwy zamek zamiast ruin ...   -   16/4/2004
Czy uda się odbudować zamek na Górze św. Marcina i kiedy mogłoby to nastąpić, tego na razie nie wiadomo. Trwają natomiast przymiarki do powołania fundacji odbudowy zamku Tarnowskich, w sprawę jego odbudowy zaangażowały się władze miejskie. Wszystko zależy od tego, czy uda się na ten cel pozyskać fundusze europejskie.

Ogloszenie
>

Od jakiegoś czasu mówiło się w Tarnowie o powołaniu fundacji odbudowy zamku, która ma zrzeszać także prywatnych sponsorów. Jak zapewnił nas Eligiusz Dworaczyński, prace te postępują. Został już opracowany statut organizacji, która chce zająć się zbieraniem funduszy na odbudowę średniowiecznej warowni. Statut fundacji odbudowy zamku (bo tak roboczo ją nazwano) trafił już do tarnowskiego magistratu.
- Wstępny plan finansowy dotyczący odbudowy warowni został opracowany jeszcze w ubiegłym roku - mówi Eligiusz Dworaczyński. - Powstał wtedy także harmonogram koniecznych do zrobienia prac przy odbudowie, zakładając pełny zakres robót w tym zakresie.

Zanim odbudowa miałaby się rozpocząć, konieczne byłoby dokończenie prac archeologicznych na Górze św. Marcina. Byłyby połączone z dużymi robotami ziemnymi w miejscu dawnej warowni, polegającymi na uporządkowaniu terenów wokół zamku.
Trzeba by w ramach tych prac wywieźć tysiące metrów sześciennych ziemi i gruzu, które zalegają w dawnych zamkowych fosach. Są one w zasadzie w całości zasypane gruzem. Cały wschodni stok Marcinki jest to jedno wielkie gruzowisko. Jego usunięcie ułatwiłoby archeologom dotarcie do reliktów przeszłości zalegających pod spodem.
Ten etap prac, połączony z usuwaniem gruzowiska zamkowego i badaniami archeologicznymi, to wydatek rzędu stu tysięcy zł. Od jego realizacji zależy jednak odbudowa zamku i powodzenie całego przedsięwzięcia. W innym przypadku nie ma mowy o uzyskaniu pieniędzy z funduszy europejskich.
Eligiusz Dworaczyński uważa, że pieniądze potrzebne na przeprowadzenie wstępnego etapu prac być może uda się pozyskać dzięki fundatorom popierającym pomysł rekonstrukcji. Jego zdaniem, etap badań musi być dokończony także dlatego, aby były wszystkie potrzebne dane do opracowania projektów odbudowy.

- Odbudowa zamku nie musiałaby obejmować od razu całego zamierzenia - uważa Eligiusz Dworaczyński. - Rekonstrukcję można by rozpocząć na przykład od dawnej części gospodarczej położonej od zachodu, albo od zamku wysokiego.
Z praktycznego punktu widzenia patrząc, odbudowa zamku mogłaby się więc rozpocząć nie prędzej niż za dwa lata. Według Eligiusza Dworaczyńskiego, na dokończenie badań archeologicznych na Górze św. Marcina potrzebny jest bowiem jeden pełny sezon.

Gdyby udało się pozyskać niezbędne kwoty, jak długo trwałaby odbudowa? - Pięć do sześciu lat, gdyby udało się ją zrealizować - ocenia przedstawiciel Pracowni Konserwacji Zabytków w Tarnowie. - Przez ten okres zamek w stanie surowym mógłby być odbudowany.
Według Eligiusza Dworaczyńskiego, nie mają racji ci, którzy uważają, że zamku na Górze św. Marcina nie należy odbudowywać, ale pozostawić w takim stanie, w jakim się znajduje. - Nie po to zamek kiedyś budowano, aby teraz straszył - uważa Dworaczyński.
Jak nam powiedział, w sprawę odbudowy zamku na Górze Św. Marcina osobiście zaangażował się wiceprezydent miasta Andrzej Sasak. Zamek po odbudowie stałby się oczywiście obiektem miejskim. (Smol)
Sonda inTARnetowa
 
A to czytałeś ?
Czy sądzisz o komercjalizacji tarnowskiej służby zdrowia ?
jestem za
jestem przeciw
nie mam zdania
[Zobacz wyniki]
 

Komentarze internautów:   (Liczba komentarzy : 93)Dodaj komentarz
(16-04-2004) klucznik :
Niby primaaprilis już był...

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(16-04-2004) terorysta :
Prezydent Kwasniewski ma 12 zamków, prezydent Bień nie jest przecież gorszy, i na jeden zamek w pełni zapracował.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(16-04-2004) weiss :
wspaniały pomysł.To miasto zasługuje na na odbudowę rodowego gniazda Tarnowskich.zamiast organizowac mało ciekawe dni Tarnowa za 180 tyś. moża by ta kase już przekazać na prace.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(16-04-2004) wolny słuchacz b :
ja uważam żę plan odbudowy zamku jest znakomitym pomysłem dzięki kturemu tarnów wzrośnie na atrakcyjności a pozatym będzie to jedne z niewielu miejsc w tarnowie kulturalny do kturych mołyby chodzić rodziny

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(16-04-2004) antyterrorysta :
Ciebie powinni w wieży zamurować... widzę że każda okazja jest dobra żeby dokopać Prezydentowi

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(16-04-2004) lobuzek :
A pewnie, nie ma na co pieniędzy wydawać, Tarnów ma już wszystko zrobione, wyremontowane na cacy i nadwyżkę budżetową jak nie przymierzając Norwegia. A może lepiej przeznaczyć to np. na remonty dróg, poprawę bezpieczeństwa, budowę ścieżek rowerowych?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(16-04-2004) max :
dudowa drog, remonty juz istniejacych, nowe chodniki, lawki, donice kwiatowe, wymieniac mozna w nieskonczonosc. Jest oczywistym ze do zrobienia w Tarnowie jest wiele... rzecz w tym, ze za drogi odpowiadaja jedne podmioty, za chodniki inne, a za kanalizacje czy tez oswietlenie jeszcze inne podmioty, badz instytucje. Praca jednych nie stoi (a przynajmniej nie powinna stac) w sprzecznosci z praca innych. Tym samym jesli ktos chce odbudowac zamek po to by byl on wizytowka Tarnowa to chwala mu za to, i chwala kazdemu kto cokolwiek zrobil, robi badz w przyszlosci ma zamiar zrobiec dla tego miasta. Inicjatywa jest swietna i powiem krotko sam na taki cel przekazalbym kilka (powiedzmy 5) zlotych. dyby kazdy zechcial sie dorzucic za kilka lat mielibysmy w Tarnowie piekny zamek i kolejne fantastyczne miejce ...

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(16-04-2004) PH :
wszystko na ten temat ..........

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(16-04-2004) WEISS :
MAX ma rację!!!!!!zróbmy zbiórkę.można by cegiełki sprzedawać np po 10 lub 5 zł.niech kupi je 20 tyś mieszkańców i rachunek prosty.mamy na pierwsze prace ok 100 tyś

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(16-04-2004) WEISS :
zamek przyciągnie turystów. będzie go widział każdy kto przejedzie drogą A4

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(16-04-2004) Pawel :
Ja jestem za.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(16-04-2004) max :
dzieki weiss, jestem za ... może wreszcie cos by sie zaczelo dziac w tym miescie. Numer kontaktowy GG 579809

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(16-04-2004) terorysta :
Do antyterorysty! Jeśli chodzi ci o Bienia to niesłusznie bo to poczciwy człowiek, co zas się tyczy Kwacha to masz rację - nienawidzę go całym swoim jestestwem! Komunizm w każdej postaci jest złem bo jest wbrew naturze!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(16-04-2004) wielki budowniczy :
Gdybym mógł rozporządzać publicznymi pieniędzmi wybudowałbym piramidę większą od egipskiej. I nie obchodziło by mnie że pieniądze na jej budowę zostały ściągnięte od matek które głowią się co dać jeść dziecku następnego dnia do szkoły. Cheopsa też to nie obchodziło, zgineło kilkadziesiąt tysięcy wieśniaków , ale dziś piramidy są wielką atrakcją turystyczną. Kogo obchodzi los zwykłych ludzi gdy chodzi o tak Qlturalny projekt. PS. Proponuję wybudować Chiński Mur , to dopiero będzie atrakcja!!!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(17-04-2004) anty galicjanin :
Wlecze się ten pomysł a wart zachodu. Potrzeba jest właściwie podstawowa - odpowiedniej osoby "lokomotywy", która bedzie uznana przez mieszkańców i wpłynie na spontaniczne dzialanie a tym samym spowoduje,że i miasto na tym zyska.Bez pomocy społeczeństwa trudno będzie ruszuć z pracami. Każdy z nas powinien pomóc. Wypowiedzi,które kontrują ten pomysł nie są właściwie mieszkańcami Tarnowa a wieśniakami z okolic, bo niestety ponad połowa mieszkańców nie jest uczuciowo związana z miastem.Najlepszym przykłądem są święta, gdy pustoszeje miasto a powroty są typowo wyprawami z wałówką z rodzinnych domów...

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(17-04-2004) wieśniak z tarnowa :
Szpital tarnowski ma 30 mln długu, domy pomocy społecznej są przepełnione i wymagają remontów, zamyka się szkoły i przedszkola a wy chcecie zamki budować?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(17-04-2004) max :
tak "wieśniaku", bo poza takimi oczywistościami jak dobra opieka zdrowotna, drogi itd są w tym mieście rownież ludzie, którzy pragną czegoś wiecej. Tylko żeby to zrozumieć czeba mieć w sobie ćos takiego ja poczucie piękna, estetyki, wiedzieć i rozumieć czym jest tożsamość kulturowa, oraz mieć nieco większe niż ogólne pojęcie na temat ochrony zabytków lub też szerzej dziedzictwa narodowego.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(17-04-2004) omega1 + kit :
Należy bezwzględnie odbudować zamek, a do tego postawić jeszcze pomnik Chrystusa Króla. Wtedy Kraków zblednie.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(17-04-2004) wieśniak z tarnowa :
,,poza takimi oczywistościami jak dobra opieka zdrowotna, drogi itd są w tym mieście rownież ludzie, którzy pragną czegoś wiecej" -ok niech się rozwijają duchowo , estetycznie i w jakikolwiek inny sposób, ale nie za pieniądze z podatków które są konfiskowane biednym, ciężko pracującym ludziom. Jeżeli znajdzie się osoba prywatna i zainwestuje SWOJE pieniądze to miasto ma obowiązek pomóc prawnie i administracyjnie, ale nie wydawać lekką ręką pieniędze dla wąskiej grupy społecznej która czuje głód piękna.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(17-04-2004) g :
,,Wieśmen " ma rację .Tożsamość narodowa, dziedzictwo narodowe to piekne idee , lecz jeśli nie stworzymy państwa silnego gospodarczo to przyjdą barbarzyńcy pokroju Leppera i zdepczą nawet te już istniejące ,,przeszłości ołtarze" Tylko silny wzrost PKB i inwestycje w infrastrukturę gospodarczą mogą sprawić że ludzie będą dumni z bycia Polakami, tylko stabilność ekonomiczna sprawi że naród będzie rozwijał swoją kulturę i dziedzictwo.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(17-04-2004) PannaNikt :
W informacji jest wyraznie mowa o powolaniu fundacji skupiajacej prywatnych sponsorow i pozyskaniu na ten cel srodkow z funduszy celowych UE - wiec nie wyciagajcie argumentow 'z grubej rury' o biednych ludziach ktorych podatki pojda na odbudowe zamku, bo to nie ta bajka.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(17-04-2004) pawel :
Na zamek trzeba znalezc jakiegos bogatego sponsora, moze jakas wielka bogata firme z USA??? Tam jest tyle Polakow.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(17-04-2004) PH :
ooooooo widze ze admin delikatnie mówiąc sortuje wpisy i komentarze. Cenzura wróciła ..... oj oj nieładnie

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(17-04-2004) max :
chciałem cos dodac, ale wlasnie PannaNikt mnie uprzedzila ... dzieki

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(17-04-2004) GaCuS :
ja w pełni popieram ten projekt !! odbudowany zamek stal by sie nowa atrakcja turystyczna miasta i chwala za to ludziom ktorzy chca to zrealizowac

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(17-04-2004) wojownik :
Do anty galicjana z twojej wypowiedzi widac ze sam jestes wiesniakiem i twoja rodzina wyemigrowala tutaj albo sam Sanguszko wygral w karty z jakims hrabia bo jak nie wiesz kto skat pochodzi to nie wyzywaj wszystkih od wiesniakow albo zrob se drzewo gealogiczne swojej rodziny to sie dowiesz skat pochodzi twoja rodzina baranie

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(17-04-2004) Stary :
Oj, marzyłoby się, ale skąd fundusze ? do europejskich też trzeba dołożyć. Przecież to nie tylko odbudowa samego zamku , również drogi dojazdowe, parkingi ,szalety, oświetlenia, woda, gaz, okablowanie internetowe, personel któremu trzeba płacić.!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(17-04-2004) Stary :
Oj, marzyłoby się, ale skąd fundusze ? do europejskich też trzeba dołożyć. Przecież to nie tylko odbudowa samego zamku , również drogi dojazdowe, parkingi ,szalety, oświetlenia, woda, gaz, okablowanie internetowe, personel któremu trzeba płacić.!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(17-04-2004) kuba :
PannoNikt nie wyobrazam sobie zeby UE od poczatku do konca sfinansowala budowe zamku bez jakiegokoliwiek wkladu pieniedzy ze strony budzetu miasta :)czyli nas podatnikow! Tak to jest jak ma sie mozliwosc wydawania cudzych pieniedzy na cudze potrzeby... ehhh zamki i inne bajki im w glowach

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(17-04-2004) ANTY GALICJANIN :
UDERZ W STÓŁ A NOŻYCE SAME SIĘ ODEZWĄ.....

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-04-2004) g :
Wybudowałem tak piękne zamki , że ich ruiny mi wystarczą. Jules Renard

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-04-2004) M.Wietrzyk :
Nie ma kasy na zabezpieczenie ruin (ok. 100-200 tys. zł) a planują odbudowę. Ok niech planują.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-04-2004) Słebło :
Mam pytanie, czy kiedy odbuduja ten zamek (czego wcale bym nie chciala) czy kaza nam placic bilety za wejscie na jego teren? Ja sobie lubie miasto z gory poogladac, a oni mi chca jakies mury postawic :(

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-04-2004) WEISS :
OJ SŁEBŁO ni krzty w tobie tożsamości narodowej. Bo ty chcesz sobie miasto oglądać z góry to mają zostać ruiny i straszyć następne pokolenia aż kolejni amatorzy CROSU czy BMXa dokończą dzieła matki natury i ślad po naszej przeszłości zaginie na dobre. A wtedy pójdziesz tam kiedyś z wnukami i powiesz "Patrzecie tu kiedyś były ruiny zamku a teraz już nawet one się nie ostały". Więc nie podrzucajcie kłody pod nogi tylko wspomagajmy to zacne przedsięwzięcie jak tylko możemy bo robimy to nie tyle dla nas co dla następnych pokoleń by nie zatraciły już całkiem i tak nadszarpniętej tożsamości!!!!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-04-2004) Komentator :
P. M.Wietrzyk ma rację... nie zabezpieczają tego co jest... a planują odbudowę... ciekawe tylko ile pieniędzy pójdzie na to planowanie... i do czyjej kieszeni trafią... pewne jest zapewne to, że tak naprawdę szansa takiej odbudowy jest nikła, nie w obecnych realiach Polski i Tarnowa, w którym ciągle na coś brakuje, np prezydent Bień zaczął ciąć koszty... tylko zeby nie robiło się tak jak z planem Hausnera że uciął ale... cięcia... bo wtedy w Tarnowie będzie źle... pieniądze przejdą znowu koło nosa nam... a Sądeczaki i Krakowianie zrobią nam znowu "pśtyczka w nos" i zaśmieją się nam w twarz... bo włodarze miasta nie umieją walczyc o swoje... Może się uda ruszyć taką piekną inicjatywę za 20 lat, ale czy będzie co odbudowywać?? narazie ratujmy to co jest dopóki możemy...

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-04-2004) PannaNikt :
A moze funduszy unijnych nie da sie wyciagnac na 'zabezpieczenie riun' ale na pelna odbudowe - owszem? Wiem, ze do tego potrzebny jest wklad wlasny; ale jak ktos wyzej napisal - powstana alejki, lawki, cala infrastruktura turystyczna wokol zamku, z ktorej bedzie korzystal... no kto? Bo czy aby nie my, mieszkancy? Jak by nie patrzec - korzystanie z internetu to tez koszty, a wcale nie jest to do zycia niezbedne. Ale jakos korzystacie ;))

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-04-2004) wyborca :
A co z pomikiem ... cos w rodzaju statuy wolnosci , ktory mial widniec na tle ruin ??? Czy ten pomysł uopadł. ludzie opamietajcie sie..

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-04-2004) Komentator :
PannoNikt ale z internetu korzystamy na nasz własny prywatny rachunek... a tamte pieniądze to owszem za nasze pieniądze... ale nie jednej osoby tylko ogółu... wiec wladze powinny podejmowac decyzje takie jakich oczekują mieszkańcy...

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-04-2004) M.Wietrzyk :
Szczerze wątpię aby kiedykolwiek odbudowano ten zamek.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-04-2004) PannaNikt :
Komentatorze - no wlasnie, a skad ta pewnosc, jakiej decyzji oczekuja mieszkancy? To, ze tu pojawia sie czesc glosow 'przeciw' - nie znaczy, ze tak mysla wszyscy. Bo aby poznac zdanie mieszkancow, trzeba by zrobic referendum, a to znowu oznacza koszty, wydatki, i tak ab ovo ;))

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-04-2004) WEISS :
ODBUDUJMY GO NA ZŁOŚĆ KRAKUSOM. NIECH IM OCZKA POBLEDNĄ!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(19-04-2004) PH :
a to juz jest dobry pomysł Panie WEISS. Ja jestem za !!!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(19-04-2004) Tarnowianin :
PannoNikt, ale w ten sposób możemy budować wszystko. Przecież ludzie się zgodzą na to aby im ktoś wybudował wille itp. itd. Trzeba się patrzeć na to na co nas stać i czy to jest konieczne. Wydaje mi się, że jest tysiące innych ważniejszych spraw do załatwienia niż odbudowa zamku.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(19-04-2004) PannaNikt :
Ale chodzi mi o to, ze skoro jest szansa wziac fundusze z UE konkretnie na ten cel - dlaczego tego nie zrobic? Tej szansy pozniej moze nie byc; 'pilniejsze wydatki' swoja droga, i miasto powinno je finansowac na biezaco (tu juz rola budzetu) - bo przeciez nikt nie bedzie powolywal Fundacji na rzecz Zalatania Dziur w Ulicy Mickiewicza ;) A skoro znalezliby sie chetni na dofinansowanie odbudowy zamku - to czemu nie? Nie samym chlebem zyja tarnowianie, igrzyska tez im sie od czasu do czasu naleza ;)

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(19-04-2004) Tarnowianin :
No tak jeśli pieniądze będą z poza budżetu miasta to ok.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(19-04-2004) kubek z dziurką :
Czy warto? To zalezy... Jezeli w skutek tego mielibysmy stracic miejsce gdzie mieszkancy moga na chwile wyskoczyc, odpoczac a w zamian mielibysmy miec typowe miejsce wycieczkowe z muzeum itd. to jestem przeciw. Natomiast jezeli udaloby sie zachowac familijny charakter miejsca jednoczesnie tworzac cos interesujacego architektonicznie to jestem za.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(19-04-2004) osama binladen :
budujcie będzie co rozwalić.....allah agkbar

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(19-04-2004) WEISS :
CZy my Polacy zawsze musimy narzekać i marudzić, zawsze podchodzić do wszystkiego na anty i że się nie uda?Może by tak lepiej się do roboty wziąść.A wszystkim sceptykom mówię że nasze wnuki będą nam dziekować za przywrócenie świetności tego jakże zasłużonego dla polskiej(i nie tylko polskiej) historii.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(19-04-2004) WEISS :
zamku

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(19-04-2004) bzzzz :
bzzzzz glupoty nie bedzie zamku :P

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(19-04-2004) CiniO :
A ja uwazam ze obecne ruiny maja swoj klimat i nie ma potrzeby ich niszczyc... Jesli ktos chce sobie wybudowac zamek to moze to zrobic w innym miejscu. Moze byc nawet 50 metow obok ruin ale poco niszczyc cos co jest prawdziwe... Bo wkoncu co to za zamek zbudowany w 21 wieku :P

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(19-04-2004) maxik :
ściema - tak samo jak z tym wielgachnym krzyżem co niby miał stanąć na gorze marcina..... - nie wierze w żadne tego rodzaju sciemy dopoki nie zobaczę!!!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(19-04-2004) Szwejk :
cinio daj spokoj!Ty chyba graficiarzem jestes jak podoba ci sie ten klimat!!Przeciez te ruiny sa juz cale pobazgrane przez tych IDIOTÓW którzy muszą wszędzie swój podpis strzelic bo sa chorzy inaczej!!Oddaje glos za odbudowa.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(20-04-2004) terorysta :
Sprzedać te ruiny prywaciażowi który zobowiąże sie wybudować tam zamek !Ludzie myślcie to nie boli !

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(20-04-2004) CiniO :
Szwejk- nie jestem zadnym graficiarzem. Klimat zamku mi sie podoba, a to ze zawsze znajda sie jacys idioci ktorzy nie potrafia uszanowac zabytku to juz inna sprawa. Szczerze mowiac nie mam zadnego pomyslu jak sobie z nimi radzic wiec staram sie takie napisy zwykle ignorowac.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(20-04-2004) Schwarc :
Sprzedać całe wzgórze zamkowe komuś kto zobowiąże sie zamek odbudować i udostępnić turystom

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(20-04-2004) weiss :
jak sie spzreda zamek prywatnemu to go ogrodzi i dyche za wejście będziecie bólić. A poza tym to nasze tarnowskie gniazdo rodowe i nie pozwólmy by wpadło w czyjeś prywatne łapska.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(20-04-2004) manndzie :
a mury runa runa runa ... :D

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(20-04-2004) do SZWEJKA :
TY CZLOWIEKU NIE WIESZ CO TO JEST GRAFFITI...DLA CIEBIE SĄ TO TE WSZYSTKIE NAPISY TYPU "UNIA PANY"...LUB "JEBAĆ POLICJE"....GRAFFITI TO JEST SZTUKA....SĄ TO KOLOROWE OBRAZY...SREBRA.....PŁUTNa..it p..NAGORZE SW.MARCINEA NIE MA ZADNEGO GRAFFITI....I W OGOLE MAM PROSBE DO WSZYSTKICH!!! NIE MYLCIE ZWYCZAJNYCH BOHOMAZÓW Z PRAWDZIWĄ SZTUKĄ....JAKĄ JEST GRAFFITI....MOZE KIEDYS U NAS W TYM ZACOFANYM TARNOWKU BEDZIE TAK JAK W ROZWINIETYCH PANSTWACH NA ZACHODZIE GDZIE SZTUKA TA JEST PRZYJMOWANA Z OTWARTYMI RĘKAMI...OTWIERANE SĄ WSZELKIEGO RODZAJU GALERIE...NAWET CALE BUDYKI...ELEWACJE SĄ ZAMALOWYWANE WRZUCIKAMI..I DAJE TO WSPANIALY EFEKT...MAM NADZIEJE ZE SPOLECZENSTWO ZROZUMIE I WRESZCIE ZROZUMIE TO "NIECHCIANE DZIECKO PRAWDZIWEJ SZTUKI"....KONIECKROPKA....POZ DRAWIAM........."DOBRE STYLE ŻADNE BOHOMAZY"...POKUJ!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(20-04-2004) Fox Grandkids :
Do tego co pisze do SZWEJKA. Cos Ci sie pomylilo, a mianowicie adresat. Takie uwagi kieruj do tych, ktorzy te wstretne rzeczy maluja, gdyz to oni nazywaja je graffiti. Najbardziej bazdziewne sa podpisy. Wstretne, obrzydle wygibasy. Dno.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(20-04-2004) jacc :
No tak, władze Tarnowa najchętniej szukają środków w Unii na SUPER INWESTYCJE - pierwszą już mamy - promenada nad Wątokiem - morze turystów ściągła do Tarnowa, a i dla samych mieszkańców jest wielką atrakcją, a teraz kolejny jeszcze bardziej trafiony pomysł z zamkiem - mają mój głos na następną kadencję

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(20-04-2004) anyt galicjanin :
Brawo PANNA NIKT i PAN WEISS - to Wy powinniście wejść w skład komisji nadzorującej realizację zamierzenia, jako osoby postronne. Najczęściej narzekania na niemożność realizacji danych zamierzeń jak i powstawania pewnych grup nacisku wywodzi się z ukłądów a w tym przypadku nalezałoby tego uniknać aby spontanicznosć realizacji planu odbudowy miała swój sens i trwałość.Do JACC'A - wyraząsz sie z "przekąsem" o zabudowie Wątoku...nie wiem jakie pieniądze oszły na ten cel,najlepiej o tym dowiedziałbym się od niezaleznego eksperta. Po za tym w sumie zyskał ten rejon na wyglądzie,i nie jest to już granicą miasta ma a przesunięta została dalej po tory kolejowe. Jak jest ciepło sporo widze ludzi tam spacerujących. Do WOJOWNIKA - nie mam czego się obawiać od Ciebie. Mam dobre drzewo genealogiczne, choć nie Tarnowskie(ja urodziłem się w Tarnowie). Przyznaję sie ,ze uczuciowo bardziej jestem związany ze Szczecinem miastem typowo mieszczańskim. Po kądzieli rodowód mój wywodzi sie z Krzywego Rogu, z właścicieli hut i fabryk,niestety rewolucja zrównała wszystko...

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(20-04-2004) weiss :
czasem taj jest że prawdziwy małopolanin to ten który wiele nie ma wspólnego z małopolską.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(20-04-2004) weiss :
powinieneś wymazać anty bo anty to ci co są przeciwni temu zacnemu przedsięwzięciu.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(21-04-2004) krakus :
OPOWIEM WAM HISTORIE !! jestem z krakowa ,od jakis dwoch lat mieszkam w tarnowie ! kocham to miejsce ,ktoregos pieknego sobotniego wieczoru wraz z grupa przyjaciol udalis my sie na pizze . bylo oklolo godz 21 , udalis my sie do pizzerni w zachodniej czesci miasta na jedno z tarnowskich osiedli . Pomimo godz 21:30 a pizzernia byla otwarta do 22 pani nie zrobila nam pizzy bo ze skwaszona mina myla podloge i odpowiedziala ze nei ma juz ciata ! ruszylis my w kierunku centrum ,tam jak sie okazalo tez wiekszasc pizzerni jest zamknietych juz albo nie rozpalaja juz pieca bo jest za 10 minut 22 :) w koncu znalezlis my jedna uczciwa pizzernie rycerska w rynku ale zajelo nam to okolo 1 godz ! do czego zmierzam ! mam pytanie do ludzi mieszkajacych w tarnowie ! co wy tu robiecie wieczorami kiedy tu w kinie graja piotrusia pana 2 kino i teatr nieczynne , baseny do 21 a hot dogi sie przejedza w koncu ! horror to malo powiedziane :( i tak tu macie nazbyt wychowana mlodziesz juz dawno co 2 w ramach walki z nuda powinien zostac cpunem albo gorzej ! miasto powyrzej 120.000 mieszkancow a wiocha jak okoliczne miejscowosci ! kiedy tu powstanie jakis multiplex ? kiedy tu bedzie kregielnia i nocne seanse w kinie ! czy ludzie sa tu skazani na frazzesa i serfowanie po necie wieczorami !! DRAMAT :(

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(21-04-2004) CiniO :
Do krakusa!!! Ehh moja sytuacja jest raczej odwrotna. Jestem z tarnowa a od dwoch lat mieszkam w krakowie. Masz racje ze tam sytacja wyglada zupelnie odwrotnie... wiekszosc pizzerii czynna jest do polnocy lub dluzej wiec zjesc cos w srodku nocy to raczej nie problem. Jest duzo multipleksow, kin itd. Ogolnie nudzic sie w krakowie jest ciezko ale na to wszystko potrzebne sa pieniadze... I tu jest ta roznica. W krakowie ludzie je maja gdyz chce im sie pracowac i cos robic. W tarnowie odwrotenie... Mnostwo jest ludzi ktorzy siedza i nic nie robia calymi dniami i zyja za marne 500 zl renty... to jest przerazajace, ale tak jest. Niestety taka jest mentalnosc tarnowian :( skoro tak to poco niby taka pizzeria mialaby byc czynna 24h skoro przez cala noc trafiloby sie 2 moze 3 klientow... Taksamo jakis multiplex w stylu plazy w tarnowie nie mial by prawa istnienia :( to miasto jest na to za biedne... Dlatego wlascie ci ktorzy chca cos robic ciekawego wyjezdzaja stad a w tarnowie zostaja sami nudziarze! Apropo mlodziezy to pewnie duzo sie nie pomyliles ze co drugi zostaje cpunem. Ogolnie to nie jest miasto dla ambitnych. Mimo to ja zawsze bardzo chetnie tutaj przyjezdzam, chocby poto aby posiedziec na ruinach zamku, lub zjesc tego przyslowiowego bacona we frassesie :)

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(21-04-2004) WEISS :
Podziękujmy panu Rojkowi za to że zawetował budowę multikina i kręgielni na owintarze.Zasłaniał sie dobrem kupców.hahaha.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(21-04-2004) terorysta :
I naprawdę chodziło mu o dobro kupców, a właściwie o dobro jednego kupca, dokładniej pana Kupca właściciela Świtu.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(21-04-2004) CiniO :
hola hola... bez nazwisk prosimy

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(21-04-2004) Leon Zawodowiec :
Tak tak - mafia może pyknąć nawet terorystę

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(21-04-2004) wojownik :
DO KRAKUSA I CINIA MACIE RACJE ZE TU NIC SIE NIE DZIEJE TYLKO MIEJCIE PRETESIE DO TYCH LUDZI CO SA PRZY KORYCIE I NIC WTYM KIERUNKU NIE ROBIA NIC BO CI CO CHCIELI COS ROBIC COS WTYM MIESCIE COS TO POWYJEZDZALI BOPRZEKONALI ZE NIE OPLACA SIE TU INWESTOWAC. ANASZE WLADZE NIEPOTRAFIA ZNALESC INWESTORA Z GRUBA FORA ZEBY TU ZAINWSTOWAL BO WSZYSTKIE INWESTOROW POCHLANIA KRAKOW INIE DZIWOTA ZE TO MIASTO POWOLI UMIERA I STAJE SIE ZADUPIEM . A DO ANTY GALICANINA SKORO KORZENIE MASZ WSZCZECINIE TO MOZE BYS TAM WRUCIL BO TACY SA TU NIEPTRZEBNI

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(21-04-2004) krakus :
CiniO na prezydenta ! w koncu ktos dostrzekl ze Tarnow to najnudniejsza dziura na swiecie i ze nie jest miastem dla ambitnych :) bravo bravo bravo a tak przy okazji o ile sie nie myle to miala byc plaza na miejscu bylego owintaru tez to gdzies w prasie przeczytalem ale jeden z tarnowskich politykow udzielajac wywiadu dla gazety powiedzial ze taki blaszany budynek nie pasuje architektonicznie do miasta :) hahahaha takie cos nie pasuje tylko w tarnowie . W krakowie pasuje bo to nowe miasto :) ja rozumie ze wiekszosc multiplexow stawianych jest w hucie bo ciezko wcisnac sie na rynek . Ale na milosc boska ci ludzie cos gdzies musza robic .

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(21-04-2004) weiss :
miała być PLAZA a będzie własnei blaszana buda FRACA. i dalej nic ciekawego.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(21-04-2004) weiss :
Rojek tak bronił kupców że nabronił. i tak będzie market tylko bez centrum rozrywkowego.zrobili jeszcze gorzej jak by tam nic nie było tylko prking.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(21-04-2004) krakus :
w tarnowie co moze powstac ? hehehe chyba kolejne powstanie ! mam na mysli rabacje galicyjska ! a tak wlasciwie dla zainterysowanych tam gdzie teraz sporzywacie burgery i inne wynalaski techniki mam na mysli McDonalda skladowane byly glowy szlachcicow sciete podczas rabacji w kronikach jest nawet o tym cytat jak krew splywala placem sobieskiego ;)

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(22-04-2004) weiss :
wówczas był to plac pocztowy

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(22-04-2004) wolny słuchacz b :
pamiętajcie żę reknstukcja zamku możę się wrucić wciągu paru lat jęsli go mądrze zagospodarują i w przyszłości za pieniądze z zamku będzie moża poprawić ulice zwiększyć bezpieczeńśtwo niemówiąc jusz o uatrakcyjnieniu Tarnowa

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(22-04-2004) V :
Gierek też myślał że mu się inwestycje zwrócą !

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(22-04-2004) rocky :
A do tej pory będziemy jeździć slalomem pomiędzy dziurami w jezdni . Inwestorzy którzy zniszczą sobie mercedesy na tych dziurach będą omijać region dużym łukiem . NAJPIERW INWESTYCJE W INFRASTRUKTURĘ!!!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(22-04-2004) Weiss :
Polemika zostaje zamknięta.Niech budują.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(22-04-2004) M.Wietrzyk :
Tak, ale za swoje.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(24-04-2004) _da :
A niech budują !Co to komu przeszkadza????

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(25-04-2004) andreee :
Zamek jako wyróżnik Tarnowa-to jest coś.Patrząc z rynku od lewej wieża przekażnika[niewielka w tym otoczeniu] ogromny J.Ch.Superstar,i ''nowy'' zamek!!!! Coś pięknego! Nawet Rio i N.Jork tego nie będą mieć.Jeszcze w Łukanowicach elektr.atomową i jest komplet! Na niektórych mapach jest już lotnisko w Podgórskiej Woli [org.pisownia]. Czyli jesteśmy metro-polią. Ale już bez przekąsu -zamek by się przydał do propag.Tarnowa z E4 naprzykład.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(25-04-2004) Estudiante :
Zamek byłby świetną wizytówką miasta, który utożsamiany jest zazwyczaj z katedrą i ratuszem. Nowy obiekt byłby widoczny z każdego miejsca w Tarnowie i okolicach (oczywiście w nocy podświetlony). Jednak czy tak będzie już nie od nas zależy (chociaż kto wie, przecież odbudowa potrwać ma ładnych kilka lat). Jak to bywa w życiu nie ma nic za darmo. Koszty związene z odbudową może i sfinalizuje poczęści UNIA lecz miasto napewno będzie musiało dorzucić się do tego projektu a będą to nie małe pieniądze. Ogólnie rzecz biorąc jestem ZA zamkiembo wiem że napewno więcej osób będzie wiedzieć gdzie nasze piekne miasto leży :-). Jednak mam pewnie wątpliwości co do realizacji bo w u nas takie projekty ciagna się laaaaaaaaaaaaaaaataaaaaaaaaami za nim dojdzie do samego rozpoczęcia budowy!!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(26-04-2004) M.Wietrzyk :
Tak, tak a ja jestem przed zamkiem. Nie zdajecie sobie sprawy, że to z waszej kieszeni pójdą pieniądze? A co sie stanie jeżeli inwestycja się nie uda? Można stracić wiele mln zł.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(26-04-2004) Estudiante :
Co to znaczy nie uda ?? To znaczy że np. wieża będzie krzywa a może mury będą pod kątem hahaha. Nawet to bedzie atrakcją, będą mówić "Krzywa wieża w Tarnowie" :P. Ja nawet mogę być obok, co nie wpłynie na moje zdanie. Jeśli juz mowa o kasie to wolałbym żeby pomówić o innych realizacjach, które się odbywają albo odbyły oraz ile znich (pieniądze) poszły w błoto lub w "kieszeń", a my mówimy tylko o jednej inwestycji !! Poza tym nie będziemy wtedy mówić o złotówkach tylko EURO.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(27-04-2004) wolny słuchacz b :
gierek iwestował teraźniejszość nie w przyszłość jak dajesz argumen to upewnij się czy pasuje do sytuacji

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(27-04-2004) wolny słuchacz b :
pozatym ludzie będą mieli nowe mniejsca pracy bo trzeba przecież opsługiwać klijentów a dokładnie turystów zamek to dobra inwestycja i choć to za nasze pieniądze to chociaż to będą pieniądze wydane na coś trwałego na coś co się wruci z czasem

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(29-04-2004) V :
a powinien inwestować w oświatę - było by mniej kretynów

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(30-04-2004) M.Wietrzyk :
Wolny słuchaczu b ludzie będą mieli nowe miejsca pracy...pewnie bedą mieli (to będzie widać), ale pieniadze na zamek zostaną przekazane z naszych podatków. O tyle mniej pieniędzy będzie w naszych kieszeniach i o co najmniej tyle samo mniej miejsc pracy będziemy mieli(tego nie zauważasz). Do tego doliczmy koszty administracji. Nie od dziś wiadomo, że publiczna administracja mniej oszczędnie roporządza środkami niż prywatne osoby. EstudianteSam napisałeś "Jeśli juz mowa o kasie to wolałbym żeby pomówić o innych realizacjach, które się odbywają albo odbyły oraz ile znich (pieniądze) poszły w błoto lub w "kieszeń", a my mówimy tylko o jednej inwestycji !! " To może być właśnie jedna z tych inwestycji podczas, której pieniądze pójdą w kieszeń albo w błoto. Prywatny inwestor sam siebie nie okradnie, publiczny okraść już moze bo nie dysponuje własnymi srodkami tylko pochodzącymi od nas wszystkich.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(30-04-2004) pigwa :
Ja osobiście nie widze sensu odbudowy zamku. Mineło już jeśli się nie mylę ok. 250 lat odkad go rozebrano - to naprawdę sporo czasu - całe pololenia tarnowian oglądały tylko ruiny. Moim zdaniem powinno tak pozostać. Zamast odbudowy lepiej włożyć wysiłek i pieniądze w odpowiednie zagospodarowanie i uporzadkowanietego co jeszcze zostało z zamku. Pan Dworaczyński napisał że ruiny straszą - teraz jak się na nie patrzy to tak jest - sterty gruzu, śmieci, częste w lecie "imprezy". Przy odpowiednim zagospodarowaniu może się to jednak odmienić - mam tu na mysli uprzątnięcie terenu ruin, wytyczenie ścieżek, postawienie może kilku ławeczek, koszy na śmieci. Warto się nad tym zastanowić bo miejsce to ma swój urok (jak dla mnie duzo większy niż zamek wybudowany w XXI wieku) a jest zaniedbane.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-06-2004) gdfgfd :fdgdfgfdg gfgdfgfdgfd fgfdgdf 
fdgdfgfdgfdgfadtgertgfgfdgfdgd fgfdgdfgfdgfdgfd

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(08-06-2004) mało jest cool :
bym chciala sie dowiedziec o 3 najwiekrzych wynalaskach a nie moge znajsc jak to

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


W związku z pracami modernizacyjnymi na portalu możliwość komentowania artykułów została wstrzymana do momentu oddania nowej wersji serwisów. Prosimy o cierpliwość, przepraszając za niedogodności.

Portal inTARnet.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do usunięcia lub skrótu komentarza naruszającego prawo, zasady współżycia społecznego lub NETykiety. Jeżeli uważasz, że którykolwiek wpis narusza czyjeś dobra - zgłoś nadużycie, wysyłając e-mail na adres:
redakcja@intarnet.pl


© 2003-2012(2015) Tarnów ON-LINE

Kontakt z redakcją/administratorem:
Tarnowski Obywatelski Portal Internetowy inTARnet.pl
redakcja@intarnet.pl