Już wkrótce portal w nowej formule
  Reklama i mecenat  
Najnowsze informacje
Zapraszamy, promujemy
Reklama
PŁATNE OGŁOSZENIA i REKLAMY
» PROMUJ się w inTARnecie (oferta)
Reklama
Reklama
Reklama
InTARnet poleca
» ZBK F.Machowski
» Dr Jacek Roik - nowy adres www!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
  
   Bazuła się spóźnił, Bień ma kłopot   -   13/5/2004
Z powodu spóźnienia radnego z SLD Krzysztofa Bazuły Rada Miasta nie uchwaliła dziś m.in. połączenia Zespołu Szkół Kolejowych i Zespołu Szkół Zawodowych nr 2. Obie szkoły funkcjonować będą nadal oddzielnie. To kolejna porażka magistratu przeprowadzającego niepopularną restrukturyzację miejskiej oświaty. Wciąż ważą się losy pierwotnie przewidzianych do wygaszania już od września : Szkoły Podstawowej nr 5 i Zespołu Szkół Agrotechnicznych przy ulicy Pszennej.

Ogloszenie
>

Atmosfera wokół obrad Rady Miasta była dziś bardzo gorąca. Przed Salą Lustrzaną, gdzie odbywały się obrady już przed południem protestowali nauczyciele ze szkół specjalnych w Tarnowie, sprzeciwiajacy się obniżeniu ich tzw. dodatków za pracę do średnio 15%. Dotychczas otrzymywali miesięcznie nawet 40% więcej do wynagrodzenia. Protestowali też pedagodzy i psychologowie, którym prezydent chce zwiększyć tzw. pensum (rewalidującym dzieci upośledzone z 18 do 20 godzin tygodniowo a pedagogom, psychologom, logopedom i doradcom zawodowym z 20 do 30 godzin tygodniowo).

Z pierwotnych planów likwidacyjnych Miastu udało się dotychczas przeprowadzić jedynie likwidację szkoły podstawowej nr 12, która od września będzie już placówką niepubliczną.
W czwartek na głosowanie spóźnił się radny Krzysztof Bazuła z SLD i to zdecydowało, że "kolejówka" i ZSZ nr 2 istnieć będą nadal. Bazuła tłumaczył potem, że jego absencja była zupełnie przypadkowa. – Przewodniczący Rady Miejskiej zbyt wcześnie rozpoczął głosowanie – usprawiedliwiał się Bazuła.
Brak realizacji pomysłów restrukturyzacyjnych magistratu oznacza konieczność poszukania jeszcze w tym roku sumy około 5 milionów złoytych. Wiceprezydent Tarnowa Andrzej Sasak mówi, że trzeba znaleźć nowy sposób to, aby nie wydawać tak dużo pieniędzy z budżetu.
Sonda inTARnetowa
 
A to czytałeś ?
Czy sądzisz o komercjalizacji tarnowskiej służby zdrowia ?
jestem za
jestem przeciw
nie mam zdania
[Zobacz wyniki]
 

Komentarze internautów:   (Liczba komentarzy : 86)Dodaj komentarz
(13-05-2004) Rozgoryczona :
Podpowiem p.Sasakowi: rozstrzelać nauczycieli. Zacząć od dyplomowanych, bo najdrożsi. Utworzyć klasy 50 osobowe -a co! Zwlnic administrację i obsługę. W końcu dyrektor może otwierać szatnie, naprawiac ławki, wstawiać szybi i posprzątać klasy. A tak poważnie- czy nie ma możliwości usunąć z UM tych arogantów i ignorantów?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(13-05-2004) Magda :
To jest jakaś paranoja. Jeszcze miesiąc temu Bień chciał zlikwidować etaty pedagogów a dzisiaj podnosi im pensum do 30-tu godzin! Jak to argumentuje? Straszne jest to,że ci ludzie nie mają żadnego sensownego pomysłu, nie znają specyfiki pracy pedag., nie znają przepisów prawnych.To co robią to są eksperymenty. Tylko, że one dotykają żywych ludzi. Ludzie to nie liczby, o czym zapominają ci z ul.Nowej.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(13-05-2004) M.Wietrzyk :
UPR ma kilka pomysłów jak zaoszczędzić pieniądze w Tarnowie. Zapraszamy do przeczytania "Czasu Tarnowskiego" tam znajdziecie państwo więcej szczegółów.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(13-05-2004) Grzesiek :
do Magdy: to są chyba dalej dwa równoległe pomysły. Zwolnić etaty pedagogów i psychologów gdzie sie da, a podnieść pensum tam , gdzie się nie da. W przypadku psychologów "zabieranie pracy do domu", klasówek itd. chyba nie wchodzi w grę, więc popieram pomysł. W końcu do jasnej cholery "zwykły" nauczyciel też jest pedagogiem, a jak nie jest (oczywiscie wiem,ze mnóstwo przypadkowych osób pracuje w tym zawodzie) to wynocha z oświaty ! I jeszcze jedno - to nie są żadne eksperymenty tylko szukanie dróg do tego, aby znowu nie zadłużyć miasta. Do oświaty dokłada ono co roku (poza subwencją z ministerstwa) po kilkadziesiąt milionów. Czas żeby to ktoś przerwał. Mieczysławie Bieniu, choć nie podobasz się mi w innych kwestiach to nie daj się ! W tym przypadku trzymam z Tobą. A Pani Maga jak ma wolne 20 milionów to może je przekazać w celu ratowania etatów pedagogów, na trzynastki, albo malutkie nierentowne szkółki i zaklajstruje na rok tę dziurę.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(13-05-2004) Matka :
Od samego początku śledzę losy szkół, które mają być restrukturyzowane. Co w nich jest złego, że właśnie one mają być zlikwodowane? A możę nieodpowiednia osoba przeprowadza zmiany w tarnowskiej oświacie. Myślę , że właśnie w tym temacie Pan Prezydentn miałby dużo do powiedzenia. Jeżeli dyrektor wydziału nie zna się na rzeczy yo należy Go zwolnić, mam nadzieję, że w Tarnowie nie brakuje mądrych ludzi, którzy potrafili by przeprowadzić zmiany w oświacie.Jestem zwolenniczką małych szkół, dla dobra dzieci. Panowie zastanówcie się nad tym co robicie!!!Bardzo bym chciała aby moje dzieci uczyli nauczyciele dyplomowani z doświadczeniem, wiedzą, a nie z przypadku. Szkoły nigdy nie będą instytucjami dochodowymi, a pieniądze są tylko trzeba umieć je znależć. Panie Prezydencie - wierzę w Pana mądrość i w to że wreszcie zakończy Pan tę farsę zwaną "restrukturyzacją tarnowskiej oświaty" bo już wszyscy z tego się śmieją.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(13-05-2004) wijak :
Magda napisała : Ludzie to nie liczby, o czym zapominają ci z ul.Nowej. Ale budżet miasta i pusta kasa to liczby ! A w takiej rzeczywistości porusza się właśnie prezydent i za taką rzeczywistość odpowiada !

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(13-05-2004) Bień :
Popieram panią Magdę. Panowie z ul. Nowej nie orientują się w specyfice pracy pedagoga szkolnego. Pedagog szkolny pracuje dotychczas 20 godzin tygodniowo, tak jak jego koledzy i koleżanki z Poradni Psychologiczno Pedagogicznej. Specyfika pracy nie pozwala na zaplanowanie działań (wiele obowiązku na spoczywających na jednej osobie), pracuje często za policjanta, terapeutę, rodzica, doradcę zawodowego (ostatnie zalecenia przerzucaja obowiązek doradztwa zawodowego na pedagoga w ramach oszczędności, a powinien byc utworzony w każdej szkole osobny etat). Obecne władze nie dostrzegają problemów uczniów i nie chcą zrozumieć, że w szkole z roku na rok dzieje się co raz gorzej. Wydaje się, że ważna jest tylko kasa. Nie liczy się interes dzieci, tylko kilka zer w budżecie. Przypominam: balon próbny "Likwidacja etatów pedagogów w szkołach podstawowych i ponadgimnazjalnych" a obecnie likwidacja etatów pedagogów (w szkołach gdzie jest zatrudnionych więcej niż jeden), bez względu na liczbę uczniów i specyfikę środowiska.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(13-05-2004) Bień :
Panie Prezydencie! Czytając Pana propozycje odnośnie oświaty i służby zdrowia wstyd mi, że też nosze takie nazwisko.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(14-05-2004) M.Wietrzyk :
Od dawna UPR mówi o wprowadzeniu bonów oświatowych. Pan Swierczek powiedział, że być może będą od stycznia, tylko zapomniał dodać którego roku.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(14-05-2004) PannaNikt :
Rany jakie fajne przedszkole ta nasza rada Miasta; panie Bazula, juz jeden sejm rozpadl sie przez 'niedyspozycje zoladkowo-jelitowa' jednego z poslow, a co panu sie stalo, ze nie dotarl pan na czas do pracy? W firmach prywatnych za niesubordynacje zwalnia sie pracownika; no ale panu radnemu wolno. Strasznie komiczni jestescie, radni-bezradni. Miedzy soba dogadac sie nie mozecie, a marzy sie wam porozumienie z mieszkancami...

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(14-05-2004) uczeń :
Dzięki CI BAZUŁO!!!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(14-05-2004) ojciec-sąsiad :
Może w ten sposób (niepunktualność radnych ) uda się zachować wiele dobrych szkół i nie przyjmować durnych pomysłów Bienia ?!!!!! Radni nie po to Was wybieraliśmy ,żebyście teraz jedli z ręki temu z Nowej.Pomyślcie(chociaż Wy) o naszych dzieciach , którym chce się odebrać najlepszych nauczycieli , stłoczyć w kilkudziesięcioosobowych klasach i pozwalać na wszystko ,bo nawet nie będą mogły korzystać z porady pedagoga.Nie jestem nauczycielem,ale znam wielu wspaniałych , z powołania .Przykro jest znosić to wszystko , co funduje im Bień.Mój sąsiad -polonista ślęczy nad pracami swoich uczniów ,a ja nie mam kiedy z nim pogadać.Wszyscy zazdroszczą mu wakacji i ferii.Ja mu nie zazdroszczę .Bieniu obyś cudze dzieci uczył

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(14-05-2004) Nauczyciel do czerwca 2003, lat 32 :
W kwestii pedagogów: owszem, przyszla dziewczyna po studiach, mloda, energiczna, z pomyslami to cos sie dzialo w szkole, ale gdy wrocila pani pedagod z urlopu i zwolnili mloda dziewczyne to wrocilo stare. Siedzi babsko na tylku i kompletnie nic nie robi. O przepraszam, popija kawke... I tak jak mlodzi nauczyciele bywaja gorsi od starych tak w przeypadku pedagogow z reguly jest odwrotnie. Panie pedagog pamietajace jeszcze poprzedni system - DO ZWOLNIENIA !!!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(14-05-2004) Nauczyciel do czerwca 2003, lat 32 :
P.S. i niech szkolnym pedagogiem nie beda kolejne panie pedagog nie nadajace sie do niczego tylko ludzie naprawde obeznani z psychologia!!!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(14-05-2004) Tomek :
Nauczycielu do czerwca 2003, lat 32 Biedny zgorzkniały człowieku!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(14-05-2004) R :
DO ojca prosze sprawdzic jak kto glosuje z radnych i bedzie PAN wiedzial wszysko dziekuje

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(14-05-2004) Buziaczek :bobo@wp.pl 
Panie Prezydencie! W Tarnowie jest za dużo szkół, za dużo nauczycieli, za dużo urzędników, za dużo dyrektorów,za dużo prezydentów wszystkiego jest za dużo i co Pan zrobi? Ano a kuku...

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(14-05-2004) buziaczek :
Wszystkiego jest za dużo, tylko pieniędzy za mało, bo nasze pożal się boże WŁADZE patrzą tylko co zlikwidować, komu obciąć (ha,ha), a komu zabrać. A gdzie działania na rzecz dochodów - ściągnięcia kapitału do regionu i miasta, gdzie...?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(14-05-2004) buziaczek :
ja wiem, że nikt nie słucha tzw. dobrych rad, bo władza (i to wszelka, od góry do dołu) cierpi na OMNIPOTENCJĘ. Co to ma wspólnego z potencją? Sprawdźcie sami....

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(14-05-2004) radyk :
Mister President! How do You do today? It's last time to wake up!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(14-05-2004) gaduła :
Wystarczy popatrzyć na Irlandię i Finlandię. W trudnych i biednych dla nich czasach ZWIĘKSZYLI!!!! nakłady na oświatę. I jak tam jest teraz? Najwyższe dochody budzetowe, nadwyżka, minimalne bezrobocie = jedne z bogatszych krajów w EUROPIE. Popatrzcie na Grecję- oszczędzali na oświacie i gdzie są teraz? W ogonie 15-tki ale przed nami bo my z takimi władzami zawsze będziemy na końcu, nawet w Unii.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(14-05-2004) nauczyciel :
Panie Prezydencie! Skoro Pan likwiduje szkoły to po co w Wyższej Szkole Zawodowej kształci się kolejnych bezrobotnych nauczycieli? Po co do cholery organizowane są tzw. kursy pedagogiczne będące ordynarną fikcją i nie dające NICZEGO ich słuchaczom. W takiej sytuacji oświaty to jest nachalne wyciąganie ludziom pieniędzy, i oszukiwanie dzieci - bo wystarczy sprawdzić ilu nauczycieli w Tarnowie posiada dyplom uczelni PEDAGOGICZNEJ!!!!, a ilu uczy po kursach z Koziej Wólki!!!!.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(14-05-2004) Nauczyciel do czerwca 2003, lat 32 :
P.Tomku, biedny nie jestem, bo odeszłem ze szkoły i dobrze zarabiam. A co do pedagogow to podtrzymuje to co napisalem. Jezeli cos sie zmienilo od czerwca 2003 to bardzo przepraszam, ale jakos smiem watpic.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(14-05-2004) Moby :
oglądałem to widowisko w "kablówce". Przewodniczący Kasznia do pasania krów się nadaje ale nie do prowadzenia obrad. Boże, jaki dyletant ! Tacy ludzie "Azotami" rządzili ?!!!! No, to nic dziwnego. Kasznia do wyautowania !

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(14-05-2004) Grzesiek :
Moby, co ci krowy winne ? Dlaczego chcesz je oddać pod opiekę takiego bufona ? Ja myślę ze p. Kasznia o pasaniu krów ma jeszcze mniejsze pojęcie niz o prowadzeniu obrad. Sprawa "piątki" i złej procedury głosowania (w wyniku czego do dziś nie wiadomo, co będzie z tą szkołą) to też sprawka tego artysty od procedur. Ja też uważam,że należy zwolnić gościa , bo namiesza jeszcze bardziej niż teraz kiedy zarządza przerweę a zaraz po niej najważniejsze gosowanie dnia. Horror !

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(14-05-2004) ja :
A ja się cieszę , że nie mam tej kablówki , przynajmniej się nie wnerwiam i nie widzę Bienia .

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(14-05-2004) Olinka :
bardzo mnie oburzyla dyskusja radnych na temat ile to nauczyciele zarabiaja twierdza ze duzo podobno 3tys mowi Kasznia tak mi mowili znajomi - panowie radni to kompromitacja jak mozecie o czyms decydowac jesli nie znacie prawdyi cos uslyszeliscie od znajomych jestem nauczycielem i zarabiam 1.400 zl po 30 latach pracy netto wiec przestancie tworzyc fikcje opowiadac bzdury twierdzic jak to rujnujemy budzet nikt z was nie zajrzal na listy plac i nie dowiedzial sie prawdy moze zarabiaja krewni krolik a i znajomi na kilku etatach doibrze stwierdzil radny Ciesielczyjk przyklad radna Mach dwa etaty w sp 19 i sp 7 oprocz tego dieta radnegoai wywalcie tego niekompetent ego Kasznie bo to kompromitacja sesji rady to czlowiek ordynarny bez kultury nie na dzisiejsze czasy

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(14-05-2004) Zatroskana koleżanka po fachu :
Jak radna - nauczycielka może z taką zaciętością walczyć z nauczycielami?Kadencja tej rady kończy się za 2 lata.Icóż pani radna zrobi? Amoże na nią padnie i trzeba będzie iść na zieloną trawkę , kto panią obroni ?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(14-05-2004) Magda :
Do Grześka: z wypowiedzi Pana wynika, że nie zna specyfiki pracy pedagoga szkolnego. Na każdym poziomie edukacji (szk. podst., gimnazj. ponadgimnazjal.) zadania pedag. szkol. wyglądają nieco inaczej. Wiąże się to z wiekiem ucznia. Matematyk, polonista czy inny n-l nie jest w stanie do końca zastąpić pedagoga szk. Choć znam wielu wspaniałych nauczycieli. Pedagog szkol. jest często mediatorem w relacjach z dziećmi, rodzicami, nauczycielami, dyrektorem. A często jest tą osobą której dzieciaki mogą się wyżalić itd. Mogłabym o ich pracy jeszcze pisać więcej. Ale to nie o to chodzi. Moim zdaniem, jeżeli zabiera się głos na jakiś temat to trzeba poznać problem. Prezyd.Bień często mówi nieprawdę nt. oświaty, ile to n-le kosztują miasto, itp. Z wieloma przedmówcami sie zgadzam. Cieszy mnie to, że są ludzie, którzy dostrzegają idiotyczne pociągnięcia ze strony UM. Może warto wyjść z tymi głosami dalej, poaz stronę internetową? Pozdrawiam.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(14-05-2004) Magda :
To co napisałam jest wielkim skrótem nt. pracy pedagogów szkolnych , za co przepraszam.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(14-05-2004) Anna Maria :
Z ogromnym zatroskaniem słucham wypowiedzi pana dyrektora Swierczka na temat likwidacji etatów w szkolnych bibliotekach. Odnoszę wrażenie, że jest to człowiek, który - może będąc uczniem zaglądaŁ DO KSIĄŻEK, a teraz nie czyta - wstręt do książek to poważna choroba, a przecież ludzie chorzy nie powinni zajmować żadnych stanowisk, a co dopiero być dyrektorem wydziału odpowiedzialnym za oświatę chociażby w takim Obrzydłówku jak Tarnów. Cała Polska walczy o " pocztaj mi mamo " , a w Tarnowie zamyka się szkolne biblioteki - mekkę wiedzy. Panie Dyrektorze ? Nauczycielu ? Jak Pan wyobraża sobie funkcjonowanie szkoły bez biblioteki , w której zawsze tłoczno, zawsze gwarno, zawsze pełno uczniów chętnych do korzystania z tych podstawowych zasobów szkolnej wiedzy. Najwyższa pora zacząć myśleć, bo jak na razie ma Pan z tym ogromne kłopoty - PANIE DYREKTORZE !!!!!!! Dwa słowa do Pani Anny Mach - na Pani miejscu sama poprosilabym o zwolnienie - nauczyciele wstydą sie, że Pani reprezentuje ich środowisko!!!!!I

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(14-05-2004) Swirek :
Panie Prezydencie - najwyższa pora zmienić doradców - Pan tonie !!!!!!!!!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(14-05-2004) nauczyciel :
Zapraszam Pana Bienia do dowolnego gimnazjum w Tarnowie, tak na miesiąc do pracy w charakterze pedagoga szkolnego. Niech się Pan przekona ile czasu będzie Pan pracował jeżdżąc na Policję, do domów uczniów, organizując pomoc dla zagrożonej młodzieży, która boi sie wyjść ze szkoły, wspierając tych co maja myśli samobójcze, udzielając porad zawodowych, mediując pomiędzy nauczycielami, rodzicami a uczniami, prowadząc terapię itp. itd. Może przekona się pan jaki towarzyszy tej pracy stres i odpowiedzialność za młodego człowieka. Pan Panie Prezydencie nie czuje tej odpowidzialności i nie ma Pan pojęcia jak to jest jechać po pracy do domu i martwić się czy uczeń pojawi sie w szkole cały i zdrowy na drugi dzień. Dla Pana pedagog to maszyna do rozwiązywania problemów, można ją eksploatować aż się "zepsuje" i wtedy wyrzucić.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(15-05-2004) Ciociaklocia :
Bień miał do szkoły pod górkę. Teraz do MPEC-u ma z górki i jeszcze niezłą kasę ale bezprawnie. Zarabia więcej niż Kaczyński (prezydent Warszawy). Takie są stosuneczki w zapyziałym galicyjskiem Tarnówku. Nieważne jak rządzisz, byle kasy jak najwięcej. Kasy, kasy, kasy.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(15-05-2004) nauczyciel :
Panie Prezydencie! Skoro Pan likwiduje szkoły to po co w Wyższej Szkole Zawodowej kształci się kolejnych bezrobotnych nauczycieli? Po co do cholery organizowane są tzw. kursy pedagogiczne będące ordynarną fikcją i nie dające NICZEGO ich słuchaczom. W takiej sytuacji oświaty to jest nachalne wyciąganie ludziom pieniędzy, i oszukiwanie dzieci - bo wystarczy sprawdzić ilu nauczycieli w Tarnowie posiada dyplom uczelni PEDAGOGICZNEJ!!!!, a ilu uczy po kursach z Koziej Wólki!!!!.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(15-05-2004) lynx :
tiiiaaaa, a za dwa lata w radzie miejskiej znowu będą te same ryje: kasznia, tumiłowicz, rojek, łabno, sasak i temu podobne staruchy co ich miejsce jest na bujanym fotelu przed telewizorem. teraz to wszyscy jesteście anty bieniowi, anty bazułowi, ale jak przyjdzie do wyboru to nie postawicie na nowych tylko na dotychczasowych argumentując to tym, że oni są starsi wiekiem, doświadczeni itp. skończcie z tą farsą jaką nam serwują. nie widzicie że ta władza zachowuje się jak operetkowi urzędnicy CK Austrii??? może wam odpowiada ta operetka ale ja mam jej serdecznie dość. pora na zmiany w tym grajdole!!!!!!!!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(15-05-2004) lynx :
p.s. jak nie znoszę skrajnego liberalizmu popieli i upr to uważam, że byliby oni o niebo lepsi od tych aparatczyków pzpr średniego szczebla, którzy idą ręka w rękę z trzecim sortem postsolidarnościowym pokłonić się biskupowi.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(15-05-2004) update :
...eurobiskupowi.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(15-05-2004) uczen :
likwidacja etatow w bibliotekach???!!! u nas juz się cięzko dopchac, bo pani albo na zastepstwie, albo poza szkola jako opieka, albo jeszcze inne sprawy zalatwia............ aaaaaaale faaaaaaajnie!!! lektur nie trzeba bedzie czytac hi, hi, hi

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(15-05-2004) psor :
na Twoje nieszczescie uczen, bibliotek ci u nas dostatek :P

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(15-05-2004) uczen :
ale lektury nudziarstwo to w szkole glownie, jak Sapkowskiego chce to nie ma, bo nie kupuja kasy nie maja

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(15-05-2004) bibliotekara :
uczeń i psor - Panowie, nie sprowadzajcie zadań biblioteki szkolnej do funkcji wypożyczalni lektur! Ma ich bowiem o wiele więcej i nie każda b-teka może je wypełnić. Wspomnę tylko o jednym, które obecnie uważam w swojej pracy za wiodące: nauczanie - różnymi metodami - wyszukiwania, doboru i selekcji informacji. Żyjemy wszak w "społeczeństwie informacyjnym", nieprawdaż?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(15-05-2004) Psor :
P.bibliotekarko - te zadania z powodzeniem moze szkola podzielic w odpowiedni sposob, ale dopoki nie wpadnie na to ma pani wielkie pole do popisu. Zycze powodzenia, bo materia jest trudna, a bardzo potrzebna mlodym ludziom.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(15-05-2004) bibliotekara :
W niektórych krajach od dawna te zadania są coraz bardziej doceniane i z bibliotek szkolnych właśnie tworzy się multimedialne centra informacyjne... Dziękuję za szczere życzenia i także życzę sukcesów zawodowych.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(16-05-2004) real :
bibliotekarko doczytaj w bibliotece, że w tch niektórych krajach bibliotekarze pracują nie 30 god. a 40 god. tygodniowo tak samo nauczyciele ! o tym nie napiszesz! przecież masz czas , bo książki wypozyczasz na przerwie a reszta czasu ? i nie pisz zaraz bzdur ,że ty to naprawdę pracujesz ! wkońcu ktoś zaczyna liczyć pieniądze podatnika a nie podlizywać się przyszłym wyborcom jak to niektórzy robili w poprzedniej kadencji / ponoć niektóre przedszkola wyposażne były w kina domowe /.Czekam z utęsknieniem na rządy fachowców na każdym szczeblu władzy .Dziwi mnie fakt , że wszyscy macie pretensje do pana Bienia a nie do społeczeństwa całego Tarnowa ,że nie chcą mieć wiecej dzieci -wówczas nie było by problemu.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(16-05-2004) tarnowianin :
przypuszczam ze wszystko bylo wczesniej ugadane ... w polityce nie ma przypadkow !!!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(16-05-2004) 2.tarnowianin :
Zastanawiam się, kiedy to nasi radni, reprezentujący prawie 120 tys. grodzki TArnow, zaczną nas naprawdę reprezentować. Artykuować nasze, tarnowiaków, potrzeby, ambicje, marzenia.... Przestaną myśleć o swych i partii, z klucza których weszli do tarnowskiego parlamentu, partykularnych interesach i przyspawanych do ....... krzesłach. Posiedzenia Komisji i Rady to parodia tego, co nazywać się miało społeczeństwem obywatelskim. Przykro, że za pieniądze, które otrzmujecie Panie i Panowie Radni odwalacie fuszerkę, nie szanujecie tych, którzy np. w organizacjach pozarządowych bez wynagrodzenia pomagają ludziom, wyprowadzają ich z zamkniętych domów...... A Wy co ?! Nie macie czasu by spoglądnąć i pomóc tym, którzy tej pomocy potrzebują. W Swietle fleszy i jupiterów krygujecie się tylko, za waaszymi słowami nie kryją się żadne działania..... a jeśli to tylko te, które Wam osobiście przynoszą orzyści....

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(16-05-2004) Maryla :
nareszcie radny Bazuła zaczął myśleć , a stawka jest duża - wybory do Parlamentu Europejskiego- tylko czy nie za póżno !

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(16-05-2004) tarnowianka z przypadku :
Chciałabym znać prawdziwą 1.kwotę subwencji oświatowej dla Tarnowa, 2. istnieją "bony oswiatowe" idące za każdym uczniem i ile wynoszą?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(17-05-2004) N-lka :
Panie Prezydencie, ponieważ w trakcie posiedzenia RM w dn. 13.V.04r., jeden z radnych był uprzejmy powiedzieć, że nie byłoby tego zamieszania wokół oświaty, gdyby cała pula pieniędzy przeznaczonych na oświatę była nią przekazywana(zrozumiałam, że chodzi o pieniądze otrzymywane z zewnątrz na ten cel). Na co są przekazywane oszczędności robione na subwencji oświatowej? Jak radzą sobie inne miasta wielkości Tarnowa z finansowaniem edukacji przyszłego pokolenia Polaków? Co dla Tarnowa mają przygotować amerykanie, projekt na miarę USA, sieć szkół państwowych, prywatnych i wyznaniowych? Czy wtedy, nasze dzieci będą chodziły tylko do szkólek niedzielnych nieodpłatnie?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(17-05-2004) M.Wietrzyk :
Nie ma jeszcze bonów oświatowych. UPR cały czas postuluje ich wprowadzenie, ale przypomina to raczej bicie głową w mur. Prezydent powiedział kiedyś, że jest otwarty na pomysły, ale widać że tylko swoje.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-05-2004) Pień :
Niedzielne wydarzenia w Kościele Miłosierdzia Bożego na ulicy Klikowskiej zawdzięczamy decyzjom oswiatowym ludzi pokroju pana Bienia. Zaczekajmy jeszcze trochę bedzie coraz gorzej. Usuńmy pedagogów ze szkół zminimalizujmy nakłądy na oświatę do zera - i zejdźmy do schronów ciesząc sie że jesteśmy w Unii. Na powierzchni niech tylko zostaną ci co dokończą asfaltowanie Marcinki:-(...Ten człowiek nie rozumie ,że nie można wszystkiego przeliczać na pieniądze... Czy ktoś wie jaka musi być spełniona procedura odwołania go z tego stanowiska?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-05-2004) M.Wietrzyk :
Bienia można odwołać tylko w referendum

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-05-2004) Zocha :
Pierwszy raz oglądałam sesję w kablówce. I jeżeli Bień będzie bazował na takich koleżankach jak Mach to wyborcy MACHNA na niego ręką szybciej niz sobie wyobraża.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-05-2004) Pień :
Ile osób musi Wietrzyku wziąźć udział w takim referendum i jakie warunki muszą być spełnione aby uznać je za ważne? Pozdrawiam..

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-05-2004) oki :
pniu a gdzie są RODZICE to pedagog ,nauczyciel. bień są temu winni -ty chyba nie wiesz wiele

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-05-2004) ele-mele :
oki, gdzie rodzice? Biegają z pracy do innej, żeby związać koniec z końcem, a nauczyciele wcale nie ułatwiają i nie pomagają im w pracy nad wychowaniem dzieci. Również z powodów cięć budżetowych szkoła kiedyś prężna, po południu otwarta dla wszystkich swoich wychowanków, organizująca koła zainteresowań, sportowe zajęcia... po godzinach nauki szkolnej pusta, zamknięta i niedostępna. Wizja Pnia wydaje mi się wcale nie taka odległa.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-05-2004) Karina :
Oj Oki - biedna istoto...:-( pewnie jesteś jedną z kilku osób na sznureczku bienia i fandzolisz bzdury nie mając pojęcia o złożoności procesów wychowawczych:-(. Rozgladaj sie za pracą bo referendum w sprawie odwołania twojego pracodawcy tuż tuż:-(

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-05-2004) M.Wietrzyk :
Panie Pień długo by tu wymieniać wszystkie możliwości odwoływanie wójta, burmistrza lub prezydenta, najlepiej odeśle Pana do następujących stron.http://isip.sejm.gov.pl/ prawo/index.html a także http://www.abc.com.pl/serwis/d u/2000/0985.htm Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić, ale w skrócie wygląda to tak: dla gminy referendum przeprowadza się na wniosek 10% uprawnionych do głosowania mieszkańców gminy. Z inicjatywą może wystąpić 15 obywateli, którym przysługuje prawo wybierania do organu stanowiącego danej jednostki samorządu terytorialnego, a w odniesieniu do referendum gminnego - także pięciu obywateli, którym przysługuje prawo wybierania do rady gminy, Referendum jest ważne jeżeli wzięło w nim udział co najmniej 30% uprawnionych do głosowania, a wynik referendum jest rozstrzygający, jeżeli za jednym z rozwiązań w sprawie poddanej pod referendum oddano więcej niż połowę ważnych głosów.Jeszcze jeden link: http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO. nsf/Main/WDU20000880985?OpenDo cument

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-05-2004) M.Wietrzyk :
Zapomniałem dodać, że z taką inicjatywą może wystąpić jeszcze: statutowa struktura terenowa partii politycznej działająca w danej jednostce samorządu terytorialnegoiorganizacja społeczna posiadająca osobowość prawną, której statutowym terenem działania jest co najmniej obszar danej jednostki samorządu terytorialnego.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(19-05-2004) mech :
Wg. mnie w informacji brakuje prawdziwego powodu spóźnienia Bazułu, która stałaby się przeciwwagą do wypowiedzi radnego. W końcu nie trudno dowiedzieć się w kuluarach dlaczego radny się spóźnił. A stało się tak, gdyż w przerwie rozmawiał z rodzicami ze szkoły kolejowej, którzy potrafili odpowiednio długo utrzymać go w dyskusji. Może to jest dobry sposób decydowania mieszkańców o losach miasta :)

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(19-05-2004) spokojny :
Skoro do reformowania tarnowskiej oświaty potrzebni są amerykanie - można zwolnić naszych reformatorów! myślę, że urzędnik UMTzarabia więcej niż nauczyciel bęą więc większe oszczędności!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(19-05-2004) spokojny :
Acha! dobrze że ZSZ Nr 2 dogadał się z Panem Bazułą - nie będzie zlikwidowany a modzież może będzie uczyć się tylko na jednąś pierwsza zmianę

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(19-05-2004) Zmiennicy :
Referendum, referendum, referendum!!!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(19-05-2004) hmm.. :
podobno Kolejówka ma byc zlikwidowana za rok :/ ..fiec bez sensu tam isc.Ja chcialam kontunuowac nauke w tej szkole,ale w takim wypadq niestety nie zaczne.No coz..

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(19-05-2004) M.Wietrzyk :
Nie wiem czy znajdzie się 30% mieszkańców którzy by chcieli wziąść udział w referendum - raczej wątpię.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(19-05-2004) PannaNikt :
Tez nie sadze, zeby sie tylu znalazlo; primo - bo byc moze sa takze i zadowoleni z rzadow Bienia, secudno - bo jest spora grupa mieszkancow, ktorych kompletnie nie interesuja sprawy samorzadowe, tertio - bo jakos ja osobiscie nie widze sensownego kandydata na prezydenta....

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(19-05-2004) Arlo :
a może by tak Ciesielczyk na prezydenta? Co sądzisz o tym PannoNikt?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(19-05-2004) Arlo :
Jeżeli Bień, Bazuła, Kasznia itp. są be, to proponuję otworzyć dyskusję na tematy następujące: 1. Referendum w sprawie odwołania Bienia 2. Ciesielczyk nowym prezydentem

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(20-05-2004) PannaNikt :
Ciesielczyk kojarzy mi sie z wieczna opozycja i czyms w rodzaju jednoosobowej Polskiej Partii Protestujacej - kontestujacej wszystko i wszystkich ;) jakos nie widze, zeby ten pan potrafil cos stworzyc, zbudowac, zarzadzac miastem - bo pewnie niedlugo zaczalby oprotestowywac samego siebie ;) Wiec mimo wszystko uwazam, ze Bien - jakkolwiek podejmuje niepopularne decyzje, i jakkolwiek czasem popelnia proste błędy przysparzajace mu przeciwnikow - to jednak nie jest najgorszym złem, jakie sie moglo miastu przytrafic. BTW: nie pracuję w magistracie :P

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(20-05-2004) eryk :
PannoNikt, masz rację, gorszym złem mógłby być armagedon. Jednak do tego czasu, musimy zadowolić się tym marnej jakości złem, jakie mamy w Tarnowie, gdyż że jest źle - wiemy, a na dobro nas nie stać. W konsekwencji mamy nepotycznych włodarzy, którzy tak działają, jak pasuje to różnej maści "przedsiębiorcom", jak też im samym. A kto się wychyli, zostaje natychmiast medialnie zniszczony, zrobiony oszołomem, wariatem.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(20-05-2004) a co mi tam :
Niestety samorządzenie pana Bienia nie odbiega zbytnio od średniej krajowej , wszędzie panuje tzw. kapitalizm polityczny .

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(20-05-2004) Mircos :
No i dlaczego los nas pokarał tym Bieniem?...Jak ktoś mówi o oszczędnościach to niech doda dlaczego nie oszczędza on na swoich poborach? W kryzysie rzekomych finansów bierze największe pieniadze ze wszsytkich dotychczasowych prezydentów Tarnowa. czy któryś jeszcze brał z MPEC tak jak on i jeszcze głupio się tłumaczy że tak chciała rada miasta - co za cynizm i buta...Nie chce mi sie już na jego temat gadać!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(20-05-2004) Historyk :
Czy ktoś pamięta okoliczności odejścia Bienia w czasie jego poprzedniej prezydentury? Kuluary miejskie szepczą na ten temat ciekawe rzeczy.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(20-05-2004) Piewca moralnosci :
Micros - on sie sam mianowal do Rady Nadzorczej. Rada Miejska nie miala zadnego wplywu na jego decyzje. Sprawa jest u Wojewody, gdyz najprawdopodobniej Prezydent Bien zlamal prawo.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(20-05-2004) subwencja :
Niech lokalna gazeta tzw. "bieniówka' opublikuje wszem i wobec ,ile wynosi subwencja na tarnowskie szkolnictwo, ile z tej sumy faktycznie przeznaczane jest na szkolnictwo , a ile topi się tych pieniędzy nie wiadomo gdzie?????

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(20-05-2004) właśnie :
To dobre pytanie .Wszyscy chcielibyśmy wreszcie o tym wiedzieć.Niech bień przestanie narzekać, bo w kasie na to ma GÓRĘ pieniędzy - z niej nie wolno oszczędzać!!!Ciekawym ,czy ktoś zechce Ci odpowiedzieć Subwencjo???

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(20-05-2004) M.Wietrzyk :
Dlatego UPR proponuje bon oświatowy a docelowo prywatne szkolnictwo. Jest wtedy pewność, ze jak się zapłaci za naukę to pieniadze trafiają do szkoły. Kiedy zawodzi dyrektor to przestaje być dyrektorem.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(20-05-2004) Oburzona :
Czy na wyslanie 500 listow (ZSZ 2) i ``300 (kolejowki) zawiadamiajacych rodzicow o likwidacji szkoly po 5,50 kazdy to byl wydatek najpilniejszy w sytuacji gdy szkoly nie maja na krede i papier toaletowy? czy ludzie wymyslajacy takie bzdury maja jeszcze choc odrobine mozgu?.I komu to sie przydalo?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(21-05-2004) Darianna :
z tego co wiem, to radny Bazuła ma mnóstwo innych prywatnych spraw do załatwienia, a etat radnego traktuje jako dodatkowy dochód ......... zresztą sam się nie wybrał o zgrozo :(((

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(21-05-2004) M.Wietrzyk :
Ciekawe ilu z obecnych radnych zrezygnowałoby z pełnienia tej funkcji gdyby robili to za darmo?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(21-05-2004) PannaNikt :
Hmmm.... wszyscy? ;)

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(21-05-2004) optymista :
W poprzedniej kadencji była propozycja 5 radnych obniżenia diet o 50%. Niestety pozosoatali radni (było ich wówczas 45) nie przegłosowali tego pomysłu.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(21-05-2004) oglądająca z bliska :
szanowni państwo chodżmy do remizy bo tam się zabawimy i dostaniemy odpowiedzi od pana prezydenta na nurtujące nas pytania bo właśnie w remizie bedzie wesele sołtysa - kto oglądał sesje 13 05 ten wie o co chodzi pan kasznia przepraszał tylko pana dr sypka a powinien jeszcze kogoś

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(21-05-2004) xmen :
Ciekaw jestem kiedy z Pan Bień z równą dbałością o kasę miasta będzie ciął pensje swoją i tych "pracusiów" z UM. Komuś dobrze jest mieszać w portfelu gorzej sobie.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(22-05-2004) M.Wietrzyk :
Przecież to Rada Miasta nie pozwala na cięcia, więc powinniśmy być cięci na Radę a właściwie na tych co cięć nie chcą hehe :D

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


W związku z pracami modernizacyjnymi na portalu możliwość komentowania artykułów została wstrzymana do momentu oddania nowej wersji serwisów. Prosimy o cierpliwość, przepraszając za niedogodności.

Portal inTARnet.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do usunięcia lub skrótu komentarza naruszającego prawo, zasady współżycia społecznego lub NETykiety. Jeżeli uważasz, że którykolwiek wpis narusza czyjeś dobra - zgłoś nadużycie, wysyłając e-mail na adres:
redakcja@intarnet.pl


© 2003-2012 Tarnów ON-LINE

Kontakt z redakcją/administratorem:
Tarnowski Obywatelski Portal Internetowy inTARnet.pl
redakcja@intarnet.pl, tel. kom. 662 930 947