Już wkrótce portal w nowej formule
  Reklama i mecenat  
Najnowsze informacje
Zapraszamy, promujemy
Reklama
PŁATNE OGŁOSZENIA i REKLAMY
» PROMUJ się w inTARnecie (oferta)
Reklama
Reklama
Reklama
InTARnet poleca
» ZBK F.Machowski
» Dr Jacek Roik - nowy adres www!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Źródło: inTARnet.pl
  
   Recenzja najważniejszego koncertu dwudniowych "Zda(e)rzeń"    -   10/6/2009
Totallajtmetal
Koncert Totentanz i Tarnowskiej Orkiestry Kameralnej wydawał się być jednym z jaśniejszych punktów programu tegorocznych Zda(e)rzeń 2009 (drugim były „Wielkie Przeboje wielkiego ekranu” w MCK). I rzeczywiście, na tle innych, niekiedy żenująco nieciekawych propozycji - połączenie, czy jak wolą organizatorzy zderzenie, orkiestry z „lajt” metalem wypadło w miarę przyzwoicie, choć bez rewelacji. Konwencja rockowej muzyki wzbogaconej o masywną orkiestrę potrafi zwalić z nóg. Jednak historia dowodzi, że na tym polu więcej było porażek niż sukcesów. Tak było i tym razem.

Ogloszenie

Daleki jestem w tym miejscu od słania peanów pod adresem twórców za ich oryginalne podejście do muzyki, bo oczywiście zdaję sobie sprawę, że wiele lat temu przełomowy krok w tym kierunku wykonał zespół Therion, z orkiestrą eksperymentowała też Metallica, Scorpions czy Rammstein, również wiele zespołów black metalowych nadawało swojej muzyce rozmachu właśnie dzięki klasyce (m.in. Dimmu Borgir, Satyricon, Entombed). O finalnym efekcie decyduje jednak sposób, w jaki się ją wykorzysta.
Piątkowy koncert pokazał, że na artystyczne mielizny wpaść nietrudno. Mariaż symfonii i rocka w wykonaniu Totentanz okazał się niestety słabym muzycznym potworkiem, stworzonym trochę pod publiczkę. Grupa najwyraźniej nie zadała sobie zbyt wiele trudu przy przearanżowaniu kompozycji. W efekcie czego bardzo często kapela na scenie grała swoje, a orkiestra w tle przygrywała swoje. Zespół, warsztatowo przecież naprawdę niezły, słabo współbrzmiał z orkiestrą, często instrumenty symfoniczne były zagłuszane przez gitary i wokal, co musiało skutkować dysharmonią.
Połączenie orkiestry symfonicznej i „lajt” metalu spod znaku Totentanz nie podobało mi się też z innego powodu. Chłopcy grają przeciętny, dość prosty i wtórny rock, a ich albumy przypominają składankę kilku singli. Niekiedy nawet niczego sobie, jak „Paranoja”, „Zimny dom”, „Raj”, czy „Eutanazja”, cała reszta służy jednak za sporą porcję wypełniaczy. Owszem, teoretycznie można tak powiedzieć o każdym krążku. Jednak w przypadku Totentanz słuchanie zarzynania po tysiąckroć tych samych patentów brzmieniowych bardzo szybko się nudzi. I właśnie ta skostniała konwencja plus nierzadko grafomańskie teksty oraz niebezpiecznie irytująca maniera wokalna (proszę mi wybaczyć, ale momentami nasuwały mi się nawet skojarzenia z Feelem) w połączeniu z orkiestrą sprawiły, że mieliśmy w piątek święto kiczu i patosu.
Tr
Sonda inTARnetowa
 
A to czytałeś ?
Czy sądzisz o komercjalizacji tarnowskiej służby zdrowia ?
jestem za
jestem przeciw
nie mam zdania
[Zobacz wyniki]
 

Komentarze internautów:   (Liczba komentarzy : 39)Dodaj komentarz
(10-06-2009) Kinga :
Tez byłam zawiedziona, ale chyba dobrze, że coś się dzieje w Tarnowie.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(10-06-2009) Marek :
zgadzam się z autorem.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(10-06-2009) skulpczyk :
ZIYO było profesjonalne:) ale o ich koncercie jakoś cicho... nie należy rzucać pereł przed wieprze. Tak to leciało?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(10-06-2009) Catire :
Posłuchajcie utworu Anvision, również tarnowskiej kapeli. Moim małym, skromnym zdaniem grają nieźle. Zapraszam: www.myspace.com/an vision

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(10-06-2009) Catire :
Sorki: www.myspace.com/anvision

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(10-06-2009) tarnina :
Władze rozpływają się w zachwytach nad totentanzem tylko dlatego, że byli nominowani do fryderyków, no i Kaczor ich promował. Gdyby nie to, nie zrobiliby im takiego prezentu. W Tarnowie są lepsze zespoły, tyle że nie miały takiego fuksa jak totentanz.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(10-06-2009) rrrrr :
jeden wielki bełkot i kicha ta ich cała muzyka !!!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(10-06-2009) do rrrr :
no jasne jak ktos słucha tylko behemotha to totentanz jest nie do słuchania. a mnie sie podoba chociaz faktycznie nie jest to bardzo oryginalne granie czadu im odmówić nie można

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(10-06-2009) z uznaniem, :
kurde tu sie robi w końcu prawdziwy portal juz nie tylko zapowiedzi ale też sensowne recenzje i publicystyka

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(10-06-2009) beatka :
moim zdaniem było super... oczywiście to kwestia gustu i najlepiej jeżeli każdy będzie słuchał tego co mu się podoba to fakt, wiele kapel już eksperymentowało z orkestrą, każdy na swój sposób... Totentanz zrobiło to właśnie tak jak zrobiło i bardzo się cieszę, że dane mi było to usłyszeć na żywo, z niecierpliwością czekam na DVD

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(10-06-2009) wrrrr :
Jest takie powiedzenie: psy szczekają, karawana idzie dalej". Kto to jest "Tr"? Może ktoś przetłumaczyć ten skrót?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(10-06-2009) świnka peppa :
wrrrr, rrrrrr, trrrrr, mryyyyy wszyscy jesteście popieprzeni.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(11-06-2009) tamka :
Przeczytałam recenzję z dużym zaskoczeniem, czy naprawdę ten koncert to wielkie 0 panie Tr?. Mimo, ze nie jestem fanką TT to jadnak było to interesujące i emocjinalne. A dlaczego recenzent uważający się za znawcę ukrywa sie pod pseudonimem?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(11-06-2009) FreeDom :
Nudne to było. Mnie się bardziej Ziyo podobało.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(11-06-2009) maciek do tamki :
nie sądzę,aby recenzent dawał tą recenzją 0 punktów w skali nawet kilkupunktowej. Pewnie na 5 punktów 3 by się uzbierały, a w 10 pkt skali z 6 punktów . Było przyzwoicie ale tylko tyle, żadnego błysku, troche wpadek

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(11-06-2009) Mungo :
Tia... problem tylko w tym, że nie widzę KONKRETNYCH zarzutów... Ziyo? Śmiać mi się chce - W Sączu mial być koncert... odwołano bo sprzedali jeden bilet... Wszyscy piszecie bardzo negatywne komentarze ale nikt konkretnie nie potrafi nic napisać... żenada gówniarze... Tr? Może się podpisz a nie zgrywaj bohatera skoro nawet na tyle jaj nie masz żeby się pod swoją recenzją podpisać

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(11-06-2009) Do Mungo :
Konkretne zarzuty masz wypunktowane w tekście.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(11-06-2009) Ted :
Mungo, gdyby koncert Totentanz był biletowany, też pewnie sprzedałby się jeden bilet.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(11-06-2009) jmax :
Byłem ze znajomymi na koncercie, może nie zwalił mnie z kolan, ale widać, że włożono w ten koncert wiele pracy. Błędem było nagłosnienie, orkiestra chyba się z deczka nie słyszała, zespół musiał się wstrzeliwać w linię melodyczną podkładu orkiestry, co wychodziło fatalnie, chórek mimo, że mocno sie produkował był wogóle nie słyszalny dla publiczności. Ogólnie przyzwoicie zagrane, mimo infantylnego komentarza autora artykułu, niech wyjaśni nam Pan Tr, i milionom słuchaczy programu III PR, dlaczego właśnie Totentanz został ich laureatem w corocznym głosowaniu słuchaczy? Muzyka jako dziedzina sztuki jest medium bardzo subiektywnym , albo się podoba albo nie. Koncerty live mają jeszcze to do siebie, że będąc paskudnie nagłośnione psują klimat całego przedstawienia. Dla mnie tu pojawił sie problem - nagłośnienie tragiczne jak na takie przedsięwzięcie. Robili co mogli ale wypadło fatalnie. Mimo wszystko gratulacje dla muzyków, chórku i orkiestry - a w szczególności dla aranżera, za ogrom pracy, ciekawe połączenie 2 światów ( bardzo odpowiedzialne i trudne). Miejmy nadzieje , że ścieżki nagrane są dobże słyszalne i płyta DVD będzie takim wacikiem dla uszu Pana Tr, który po jej wysłuchaniu przynajmniej nie będzie rozczarowany.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(11-06-2009) asia :
do Tr - Tak na marginesie, jak ktos ma pierwszy stopień umuzykalnienia - czyli wogóle słyszy - niech się nie zabiera do pisania recenzji.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(11-06-2009) marek :
z tymi milionami słuczaczy trójki to jmax przesadzasz. Słucha kilkaset tysiecy, a z tej grupy moze kilkanascie tysiecy słyszało ,ze w ogóle Totentanz istnieje, jeszcze mniej głosowało na TT. Co do nagrody no to cóz jesteśmy w takim punkcie polskiego rocka, ze na bezrybiu i rak ryba. Technicznie TT jest dobry, czad idzie ze wzmacniaczy a ze mało oryginalnie.... aha, recenzent nie musi chyba uważać się za znawcę aby oceniac a ukrywanie sie pod pseudonimem jest w tarnówku zrozumiałe. Dla tzw. srodowiska lepiej w ogóle nie recenzować niz krytycznie, bo lepiej sie dusic w sosiku

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(11-06-2009) racjonalistka :
... a krytyków też środowisko chętnie by udusiło w tym sosiku. Myślę podobnie, nie zgadzam się tylko z jednym, bo to się dzieje nie tylko w Tarnowie. Dlatego taka recenzja byłaby świetna jako komentarz pod artykułem ale jako poważny artykuł trochę razi. No ale redakcja bierze wtedy odpowiedzialność za taki tekst a sympatycznych panów redaktorów to chyba wszyscy znamy i ich oryginalne jestestwo ;-)

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(11-06-2009) z uznaniem :
nie wiem czego sie czepiacie. Koncert był najwazniejszym wydarzeniem tego festiwalu sprzed tygodnia. Na poczatku recenzji stoi jak byk "zderzenie, orkiestry z „lajt” metalem wypadło w miarę przyzwoicie, choć bez rewelacji". A potem jest rzeczowe uzasadnienie tej przecież nie jakiejś super i na siłe oryginalnej konstatacji. Nie ma w tym artykule absolutnie żadnego wyżywania się na aktorach tego muzycznego spektaklu. Pies z kulawą nogą tak nie napisał w żadnej gazecie i na żadnym portalu. Nikt się nie odważył nawet anonimowo i publicznie ocenić tego występu. Jak widać taka opinia była nam potrzebna jak katalizator skoro tyle już na temat komentujemy . Dlatego raz jeszcze z uznaniem odnoszę się do redakcji, bo zaczyna czuć bluesa. Tak trzymać !

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(11-06-2009) Osgood :
Recenzja to prywatna sprawa autora. W tym przypadku zabrakło mu odwagi aby się podpisać pod swoim tekstem. To typowe na inTARnecie. Dużo jadu, mało jaj. I jeszcze jedno. Jeśli ktoś z Tarnowa coś osiągnie, zaraz pojawiają się ludzie tacy, jak "Tr", których ambicją jest plucie jadem.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(11-06-2009) hmm :
jak na razie to jadem plują równie anonimowi komentatorzy, w recenzji plucia jadem nie zauważyłem. Ciężkie życie recenzenta na wsi, Tarnowem zwanej. Dlatego recenzentów nie ma

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(12-06-2009) Mungo :
proszę mi wybaczyć, ale momentami nasuwały mi się nawet skojarzenia z Feelem kostniała konwencja plus nierzadko grafomańskie teksty to tylko 2 przykłady - mało plucia? Moim zdaniem, śmieszny anonimowy człowieczku piszący tę pseudorecenzję na jakże "wspaniałym" portalu, jeśli te teksty są dla Ciebie grafomańskie, to sugerowałbym nauczyc się czytania ze zrozumieniem. Może po prostu jesteś zbyt ograniczony żeby je zrozumieć...

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(12-06-2009) Poison :
Mungo, zajrzyj do słownika i poszukaj, co znaczy, ze coś jest "grafomańskie", bo najwyraźniej nie masz zielonego pojęcia. A Mungo to twoje nazwisko, czy imię? Bo rozumiem, że ty nie jesteś anonimowy..:)

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(12-06-2009) Filek :
A ja Totentanz uwielbiam z całym ich dorobkiem, z tym, co mi się w nich podoba i nie. Dopóki idą tą drogą, którą idą teraz, jestem z nich dumny.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(12-06-2009) smakosz :
Dobra jest recenzja autora Tr i w pełni oddaje doznania większości pośrednio uczestniczących w koncercie. Jest faktem, że ta większość albo stała z boku przypatrując się i usiłując dosłyszeć harmonii w prezentowanych kompozycjach albo smacznie konsumowała napoje w licznych pobliskich rynkowych pijalniach. Słowem to było total toten tank beer łubu dubu duuu :P

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(12-06-2009) Abaddon :
Zaliczenie Entombed do black metalu dyskwalifikuje osobę piszącą takie bzdury jako recenzenta. Inna sprawa, że tak jak pierwsza płyta Totentanz była przyzwoita, tak druga jest kand d**y potłuc.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(12-06-2009) Murat :
Do Abaddona: Te płytę, o której mówisz, że ją o kant.. potłuc nominowano do "Fryderyków" jak płytę roku . Nominacja nie pochodziła od laików ani od jednej tzw. zaprzyjaźnionej" osoby. Więc komu wierzyć Tobie, czy gremium, które chyba zna się nieco na muzyce?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(12-06-2009) do Abaddona :
w sensie muzycznym death i black metal bazują na tym samym a o tym jest w tekście mowa. Entombed nie eksploatuje tylko satanistycznej warstwy tekstowej. Riffy, wokal itd. brzmią jednak podobnie

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(12-06-2009) do znawców :
"gremium które zna się nieco na muzyce" to to samo gremium które wciska zachodni i podrabiany chłam do tzw rozgłośni radiowych, których wprost nie da się słuchać i które poza nielicznymi wyjątkami niczym się nie różnią. Przy takiej "muzycznej" ofensywie pogratulować smaku "gremium które zna się nieco na muzyce", niezależnie od tego czy będzie to gremium które nie miało szansy zetknąć się ze znaczeniem słowa muzyka, która jest niszczona przez wielkie koncerny, czy gremium, które też za pieniądze, "recenzuje" te głodne kawałki muzycznej "sztuki", które ma do wyboru, ech

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(13-06-2009) H N A ! :
" Entombed nie eksploatuje tylko satanistycznej warstwy tekstowej. Riffy, wokal itd. brzmią jednak podobnie" idioto, który to napisałeś !!!! Jest DOKŁADNIE ODWROTNIE, muzyka i wokal Entombed jest całkiem różna od black metalu , a teksty DOKŁADNIE eksponują satanistyczną warstwę tekstową!! Nawet mi sie znawco nie chce przytaczać tytułów kawałków!! Znawcy, kurwa !

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(13-06-2009) Do HNA! :
Człowieku, ale żeś się podniecił :-)

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(13-06-2009) do H N A ! :
niezbyt precyzyjnie się wypowiedziałem i za to sorry. chodzi o to, że entombed nie eksploatowało wyłącznie satanistycznych tekstów. Metamorfoza, którą przeszli zaswiadcza ,ze korzenie black i death metalu sa podobne. Cały czas bronie autora recenzji, który powołuje sie na klasyke blackmetalowych brzmień. w warstwie tekstowej entombed jest black do tej pory, to najlepiej dowodzi co ich kręci

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(14-06-2009) Abaddon :
Ale bredzicie. Death Metal i Black Metal to dwa zupełnie różne gatunki. To tak jakby napisać, że Entomed gra heavy metal, bo ten gatuenk też się przewinął w historii ciężkiego grania i to przed DM i BM... @Murat: A widziałeś kto te Fryderyki dostaje? Zwykle jakieś mierne zepoliki, których nie włączyłbym nawet na volume ustawionym na zero. Te osoby, które "znają się na muzyce" znają się na tym co leci w radio i co jednocześnie nikogo kochającego muzykę w ogóle nie obchodzi.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(15-06-2009) ???? !!!! :
Wyczytałem kuriozalne zdanko: "Death Metal i Black Metal to dwa zupełnie różne gatunki". Tak, oczywiście i różnica wyczuwalna jest już na pierwszy rzut ucha ... Echh

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(15-06-2009) do ???!!!!: :
Różnica między death a black jest zawsze wyczuwalna! A Entombed to "diabelska" szmira skandynawska, która nie zasługuje na poruszanie jej w komentarzach. VENOM! To jest black metal! \m/ Co do Fryderyków, to kandydatów ze zgłoszonych do nominacji wybiera środowisko szołbizu - i to jest najsmutniejsze w tym wszystkim... dlatego prestiż tej nagrody wśród wykonawców się zdewaulował. Znawcy qrva!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


W związku z pracami modernizacyjnymi na portalu możliwość komentowania artykułów została wstrzymana do momentu oddania nowej wersji serwisów. Prosimy o cierpliwość, przepraszając za niedogodności.

Portal inTARnet.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do usunięcia lub skrótu komentarza naruszającego prawo, zasady współżycia społecznego lub NETykiety. Jeżeli uważasz, że którykolwiek wpis narusza czyjeś dobra - zgłoś nadużycie, wysyłając e-mail na adres:
redakcja@intarnet.pl


© 2003-2012 Tarnów ON-LINE

Kontakt z redakcją/administratorem:
Tarnowski Obywatelski Portal Internetowy inTARnet.pl
redakcja@intarnet.pl, tel. kom. 662 930 947