To jest strona archiwalna
   Co to był za portal ?   
Najnowsze informacje
Zapraszamy, promujemy
Reklama
OGŁOSZENIA i REKLAMY (arch.)
Reklama
Reklama
Reklama
InTARnet poleca
Reklama
Reklama
Źródło: inTARnet.pl
  
   Propozycja nowego rozwiązania komunikacyjnego autorstwa posła Wojtkiewicza    -   02/9/2009
Alternatywa dla "przebicia" ?
Poseł Michał Wojtkiewicz przedstawia interesującą propozycję rozwiązania komunikacyjnego, które miałoby pomóc w rozładowaniu ruchu w centrum i na południu Tarnowa, odciążając przede wszystkim okolice dworców PKS i PKP oraz ulicę Narutowicza. Aby zrealizować to rozwiązanie, poseł PIS proponuje budowę ronda przed wiaduktem na ulicy Krakowskiej i poprowadzenie arterii przez tereny kolejowe aż do ulicy Tuchowskiej w okolicy zjazdu z obwodnicy. To koncepcja alternatywna wobec planów magistratu, który chce wybudować "przebicie" od ul. Krakowskiej przez plac Dworcowy i dalej terenami rampy kolejowej do ul. Ziaji za Wątokiem.

Ogloszenie
>

W Tarnowie liczącym około 110 tys. mieszkańców zarejestrowanych jest już ponad 57 tys. samochodów i liczba ta z dnia na dzień wzrasta, co widać najlepiej przy okienkach wydziału komunikacji. To część prawdy o liczbie samochodów w mieście. Tarnów niekwestionowana stolica subregionu jest miejscem zatrudnienia tysięcy osób z okolicznych gmin, przez to wzrasta liczba osób przyjeżdżająca własnym samochodem. Kolejną grupę stanowią mieszkańcy Tarnowa, którzy pracując w Tarnowie, po osiągnięciu określonego statusu materialnego, porzucili blokowce i wybudowali domy w obrębie Tarnowa. Ci też dojeżdżają do pracy, na zakupy i do szkół.

Zaniedbania w zakresie komunikacji w Tarnowie sięgają kilkudziesięciu lat. Kiedyś, co prawda przygotowywano plany zagospodarowania przestrzennego na kilkadziesiąt lat, ale nigdy nikt tego nie respektował i tereny przeznaczone pod komunikacyjne obiekty są dzisiaj osiedlami, przez które nikt nie da zgody na budowanie dróg. Pozostaje, zatem, to, co jest w dyspozycji. Patrząc na lotniczą mapę Tarnowa widać na szczęście, że nie jest jeszcze tragicznie i są tereny, przez które można realizować budowę nowych dróg, skrzyżowań i innej infrastruktury drogowej. Wprowadzeniem nowych rozwiązań komunikacyjnych w Tarnowie zainteresowany jest mocno poseł Michał Wojtkiewicz, który po objęciu mandatu posła zajął się m.in. remontem tarnowskiego dworca PKP. Także jego działania przyniosły konkretne rozwiązania w zakresie remontu, ale niestety realizowany program został przerwany. – Jestem w stałym kontakcie z kierownictwem PKP, które zapewnia mnie, ze dworzec tarnowski zostanie wyremontowany na jego stulecie. Mówi się wprawdzie o ograniczonym zakresie tej inwestycji, ale wierzę w to, że wspólnie z władzami miasta doprowadzimy do tego, że za rok tarnowski dworzec będzie jeszcze piękniejszy niż przed stu laty- mówi Michał Wojtkiewicz. Aby tak się stało konieczne są, oprócz wielu, działań zdecydowane zmiany w zakresie rozbudowy infrastruktury komunikacyjnej wokół dworca PKP, które zdecydowanie poprawią komunikację w Tarnowie.

Władze miasta zakładają likwidację korków na ulicy Narutowicza poprzez budowę równoległego do tej drogi „przebicia” od ul. Krakowskiej przez plac Dworcowy i dalej terenami rampy kolejowej do ul. Ziaji za Wątokiem. - Rozwiązanie może ciekawe, ale jednocześnie noszące sporo mankamentów - ocenia poseł PiS. Zjazd z tak usytuowanej ulicy na terenach kolejowych ograniczony jest z jednej strony cmentarzem, a z drugiej linią kolejową z wiaduktem. Przełożenie każdego z nich nie wchodzi w rachubę- z jednej strony są groby, a z drugiej zabytkowy kościół. Oczywiście można „przerzucić” wiadukt i rozjazd zlokalizować w rejonie ul. Dąbrowskiego. Niestety wjazd na południe ul. Tuchowską dalej będzie blokowany dwoma niskimi wiaduktami.

–Uważam, że miasto powinno oprzeć się w realizacji planów o tereny kolejowe leżące od południowej strony dworca. W mojej koncepcji, do której załączam rysunek przed wiaduktem na ul Krakowskiej powinno powstać rondo i dalej terenami kolejowymi, poprzez wiadukt nad linią kolejową trasa zostałaby połączona z obwodnicą Tarnowa. W drugą stronę poprzez tereny przy torach, droga mogłaby przebiegać do Mościc po przejściu rzeki Białej. Takie rozwiązanie, to nie tylko odciążanie ruchu w mieście, ale także aktywizacja terenów dawnych stawów kolejowych znajdujących się od południa dworca, Tutaj po wybudowaniu przejścia podziemnego można by zrealizować połączenie z dworcem PKP, a równocześnie stworzyć miejsce do budowy różnych obiektów użyteczności publicznej i nie tylko. Droga taka spowodowałaby, że dotąd niewykorzystane tereny dawnej lokomotywowni, cegielni mogłyby służyć powstawaniu w Tarnowie biznesu - sugeruje Michał Wojtkiewicz.
(WS, PD)
Sonda inTARnetowa
 
A to czytałeś ?

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Unknown MySQL server host 'mysql5-3.premium' (1) in /home/intarnet/www/www1.atlas.okay.pl/poll/include/class_mysql.php on line 32
Connection Error
MySQL Error : Connection Error
Error Number: 0 
Date        : Wed, May 8, 2024 20:08:54
IP          : 18.118.254.94
Browser     : Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)
Referer     : 
PHP Version : 4.4.9
OS          : Linux
Server      : Apache
Server Name : www.intarnet.pl
Script Name : /www1.atlas.okay.pl/index_full.html