Już wkrótce portal w nowej formule
  Reklama i mecenat  
Najnowsze informacje
Zapraszamy, promujemy
Reklama
PŁATNE OGŁOSZENIA i REKLAMY
» PROMUJ się w inTARnecie (oferta)
Reklama
Reklama
Reklama
InTARnet poleca
» ZBK F.Machowski
» Dr Jacek Roik - nowy adres www!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Źródło: inTARnet.pl
  
  Poldim kończy budowę trudnej drogi ekspresowej na "zakopiance", czekając na litewski kapitał    -   25/10/2009
Najpiękniejsza droga Małopolski gotowa
POLDIM SA kończy prace przy budowie kolejnego odcinka odnawianej "zakopianki", w ciągu drogi ekspresowej S-7. W górzystych okolicach Lubnia powstała najpiękniejsza droga Małopolski - dwupasmowa obwodnica, której wykonanie było jednym z najbardziej skomplikowanych projektów drogowych w kraju. Droga biegnie doliną Raby, by wznieść się później nad Lubień i wciąć w stoki Lubonia. Realizacja inwestycji stworzyła tarnowskiej firmie nie tylko okazję do zdobycia cennych doświadczeń, ale też w przyszłości umożliwi zdobycie referencji, potrzebnych przy budowie autostrad. Myśląc poważnie o uczestnictwie w przetargach na odcinki autostrady, firma wzmacnia się kapitałowo i usprawnia zarządzanie. Już wkrótce pakiet kontrolny akcji tarnowskiego przedsiębiorstwa ma przejąć litewski potentat w tej branży - TILTRA.

Posłuchaj rozmowy z prezesem zarządu POLDIM SA, Wacławem Makarskim :

Ogloszenie

Jak twierdzą władze Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad, oddana już do użytku inwestycja w okolicach Lubnia to "najpiękniejsza droga Małopolski". Zaprojektowana została w krakowskim Transprojekcie. Podczas ponad trzyipółletnich skomplikowanych robót powstało 4,5 km dwupasmowej drogi głównej, 14 inżynierskich obiektów mostowych, 4 km ekranów akustycznych, półtora kilometra murów oporowych i estakad oraz 6,5 km dróg dojazdowych. Ze względu na warunki terenowe, mury usytuowane są w systemie tarasowym, co sprawia, że wysokość od poziomu starej "zakopianki" do wierzchołka muru wynosi 43 metry. Największe problemy sprawiły jednak warunki hydrogeologiczne - woda pojawiała się w najbardziej nieoczekiwanych miejscach. Aby sobie z nimi poradzić musiano zastosować najnowocześniejsze technologie. Zastosowano je, nie tylko nie zaburzając specyficznej estetyki tych terenów, ale nawet próbując ją podkreślić (szczególnie jeśli chodzi o fragment umocnienia skarp, na którym wykorzystano głazy i narzuty kamienne). Kilka dni temu efekty tych wszystkich prac mogli podziwiać na "zakopiance" m.in. tarnowscy dziennikarze, zaproszeni tam przez inwestora (GDDKiA) i wykonawców.
Posłuchaj wypowiedzi inż. Krzysztofa Lange, nadzorującego w GDDKiA proces inwestycyjny na obwodnicy Lubnia :


Inwestycję, kosztującą łącznie 180 milionów złotych, wykonywało konsorcjum, w którym obok Poldimu znalazła się jeszcze szwedzka firma NCC A.B.

- Myślimy o coraz większych inwestycjach drogowych. Realizacja tej właśnie kończonej w Lubniu pozwoliła nam zdobyć ważne doświadczenie i umiejętności, potrzebne do startu w przetargach o wykonawstwo autostrad - mówi prezes Poldim SA Wacław Makarski.
Wartości tych przetargów nie pozwalają nam jednak ubiegać się o nie samodzielnie. Aby zminimalizować olbrzymie ryzyko i odpowiednio zabezpieczyć inwestycje, potrzebne są w naszej branży naprawdę wielkie pieniądze. Dlatego od kilku lat poszukiwaliśmy inwestora, który pomógłby wzmocnić naszą firmę kapitałowo. Ten proces właśnie się kończy i już niebawem właścicielem pakietu kontrolnego akcji Poldimu stanie się spółka Silentio Investments, kontrolowana przez litewską Tiltra Group - informuje prezes Makarski, dodając, że Litwini już wystąpili do UOKiK o zgodę na zakup akcji tarnowskiego przedsiębiorstwa.
Jeszcze niedawno akcjonariat Poldimu był bardzo rozdrobniony (było ponad stu akcjonariuszy). W tym roku, tuż przed sprzedażą inwestorowi, nastąpiła istotna konsolidacja akcjonariatu - obecnie Poldim znajduje się w rękach kilku udziałowców. Litwini przejmą pakiet większościowy, ale kilku z dotychczasowych akcjonariuszy (m.in. były prezes Jacek Jurek) nadal pozostanie w strukturze właścicielskiej firmy.

POLDIM SA, kontynuator tradycji tarnowskiego Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów, działa na terenie całego kraju. Ma spółki - córki w Dębicy, Jakubowicach, Mielcu, Mikołajowicach, Krakowie i Katowicach oraz firmę stowarzyszoną w Łodzi. Posiada także własną wytwórnię asfaltów modyfikowanych, mas bitumicznych i Kopalnie Kruszyw Naturalnych. Roczne przychody grupy przekraczają 300 mln zł, a jej zarobek wynosił w ostatnich latach kilka milionów złotych. Jak czytaliśmy niedawno w "Parkiecie", zakupem akcji przedsiębiorstwa zainteresowanych było kilka spółek giełdowych, zagranicznych spółek branżowych oraz krośnieńska firma ... Nowy Styl (międzynarodowy potentat meblarski). Wśród chętnych znalazł się również tarnowski ABM SOLID SA. Wybór padł jednak na TILTRĘ. Wynegocjonowane gwarancje mobilności i autonomii oraz perspektywy związane z rynkiem wschodnim - te argumenty przekonały podobno władze tarnowskiego przedsiębiorstwa do Litwinów. (pd)
Sonda inTARnetowa
 
A to czytałeś ?
Czy sądzisz o komercjalizacji tarnowskiej służby zdrowia ?
jestem za
jestem przeciw
nie mam zdania
[Zobacz wyniki]
 

Komentarze internautów:   (Liczba komentarzy : 5)Dodaj komentarz
(26-10-2009) Boan :
Czy to aby nie ten wiadukt, który się zawalił w czasie budowy? Bo jeśli tak to rzeczywiście firma zdobywa doświadczenie! Poza tym, widoczne jest rozrastanie firmy POLDIM , patrząc na rozbudowę biurowca po dawnej Kopyciarni.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(27-10-2009) Krzysiek :
Gdyby Boan był z konkurencji to bym jeszcze starał się rozumieć dlaczego tak chce dokuczyć poldimowi, ale jeśli bezinteresownie opowiada kretynizmy, cynicznie sugerując, że to firma bez doświadczenia. A to przecież jedna z największych firm w regionie, w swojej branży PBDiM był jedną ze starszych, daje zatrudnienie setkom własnych pracowników i kolejnym setkom kooperantów. Biorąc pod uwagę późną prywatyzację PBDiM i przeprowadzenie jej już nie jako uwłaszczenia nomenklaturowego to ludziom takim jak oni trzeba dziekować . I trzeba pielęgnować taką przedsiębiorczość, bo obarczona jest ryzykiem niewyobrażalnym dla przeciętnego śmiertelnika

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(27-10-2009) @ Krzysiek :
Brawo Krzysiek! Udało Ci się zrobić POLDIM-owi loda w stylu dorównującym autorowi tekstu. Według prawa reklamy powinny być chyba oznaczone?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(27-10-2009) Krzysiek :
Kocham takie spiskowe teorire. a jakby było o azotach to już byłaby tylko \"informacja\" , nie reklama, prawda ? Bo oczywiście każdy z użytkowników serwisu internetowego jest potencjalnym nabywcą usług oferowanych przez firme budującą i remontująca drogi ... ecchch , szkoda gadać

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(28-10-2009) @ Krzysiek :
Rolą reklamy nie jest li tylko zachęcanie do zakupu. Także budowanie wizerunku, kampania społeczna, itd. Czytelnik ma prawo wiedzieć, za co redakcja wzięła pieniądze, a o czym (i dlaczego) pisze z własnej inicjatywy. Nikt nie nazwał mnie twórcą teorii spiskowej. Jestem wdzięczny za komplement. Aha, i jeszcze jedno. Piszesz coś tam o Azotach i użytkownikach serwisu. Wynika z tego, że czytelnicy iTARnetu są klientami Azotów. Kiedy ostatnio kupiłeś kaprolaktam albo inny chemiczny shit?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


W związku z pracami modernizacyjnymi na portalu możliwość komentowania artykułów została wstrzymana do momentu oddania nowej wersji serwisów. Prosimy o cierpliwość, przepraszając za niedogodności.

Portal inTARnet.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do usunięcia lub skrótu komentarza naruszającego prawo, zasady współżycia społecznego lub NETykiety. Jeżeli uważasz, że którykolwiek wpis narusza czyjeś dobra - zgłoś nadużycie, wysyłając e-mail na adres:
redakcja@intarnet.pl


© 2003-2012(2015) Tarnów ON-LINE

Kontakt z redakcją/administratorem:
Tarnowski Obywatelski Portal Internetowy inTARnet.pl
redakcja@intarnet.pl