To jest strona archiwalna
   Co to był za portal ?   
Najnowsze informacje
Zapraszamy, promujemy
Reklama
OGŁOSZENIA i REKLAMY (arch.)
Reklama
Reklama
Reklama
InTARnet poleca
Reklama
Reklama
Źródło: inTARnet.pl
  
  Poldim kończy budowę trudnej drogi ekspresowej na "zakopiance", czekając na litewski kapitał    -   25/10/2009
Najpiękniejsza droga Małopolski gotowa
POLDIM SA kończy prace przy budowie kolejnego odcinka odnawianej "zakopianki", w ciągu drogi ekspresowej S-7. W górzystych okolicach Lubnia powstała najpiękniejsza droga Małopolski - dwupasmowa obwodnica, której wykonanie było jednym z najbardziej skomplikowanych projektów drogowych w kraju. Droga biegnie doliną Raby, by wznieść się później nad Lubień i wciąć w stoki Lubonia. Realizacja inwestycji stworzyła tarnowskiej firmie nie tylko okazję do zdobycia cennych doświadczeń, ale też w przyszłości umożliwi zdobycie referencji, potrzebnych przy budowie autostrad. Myśląc poważnie o uczestnictwie w przetargach na odcinki autostrady, firma wzmacnia się kapitałowo i usprawnia zarządzanie. Już wkrótce pakiet kontrolny akcji tarnowskiego przedsiębiorstwa ma przejąć litewski potentat w tej branży - TILTRA.

Posłuchaj rozmowy z prezesem zarządu POLDIM SA, Wacławem Makarskim :

Ogloszenie

Jak twierdzą władze Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad, oddana już do użytku inwestycja w okolicach Lubnia to "najpiękniejsza droga Małopolski". Zaprojektowana została w krakowskim Transprojekcie. Podczas ponad trzyipółletnich skomplikowanych robót powstało 4,5 km dwupasmowej drogi głównej, 14 inżynierskich obiektów mostowych, 4 km ekranów akustycznych, półtora kilometra murów oporowych i estakad oraz 6,5 km dróg dojazdowych. Ze względu na warunki terenowe, mury usytuowane są w systemie tarasowym, co sprawia, że wysokość od poziomu starej "zakopianki" do wierzchołka muru wynosi 43 metry. Największe problemy sprawiły jednak warunki hydrogeologiczne - woda pojawiała się w najbardziej nieoczekiwanych miejscach. Aby sobie z nimi poradzić musiano zastosować najnowocześniejsze technologie. Zastosowano je, nie tylko nie zaburzając specyficznej estetyki tych terenów, ale nawet próbując ją podkreślić (szczególnie jeśli chodzi o fragment umocnienia skarp, na którym wykorzystano głazy i narzuty kamienne). Kilka dni temu efekty tych wszystkich prac mogli podziwiać na "zakopiance" m.in. tarnowscy dziennikarze, zaproszeni tam przez inwestora (GDDKiA) i wykonawców.
Posłuchaj wypowiedzi inż. Krzysztofa Lange, nadzorującego w GDDKiA proces inwestycyjny na obwodnicy Lubnia :


Inwestycję, kosztującą łącznie 180 milionów złotych, wykonywało konsorcjum, w którym obok Poldimu znalazła się jeszcze szwedzka firma NCC A.B.

- Myślimy o coraz większych inwestycjach drogowych. Realizacja tej właśnie kończonej w Lubniu pozwoliła nam zdobyć ważne doświadczenie i umiejętności, potrzebne do startu w przetargach o wykonawstwo autostrad - mówi prezes Poldim SA Wacław Makarski.
Wartości tych przetargów nie pozwalają nam jednak ubiegać się o nie samodzielnie. Aby zminimalizować olbrzymie ryzyko i odpowiednio zabezpieczyć inwestycje, potrzebne są w naszej branży naprawdę wielkie pieniądze. Dlatego od kilku lat poszukiwaliśmy inwestora, który pomógłby wzmocnić naszą firmę kapitałowo. Ten proces właśnie się kończy i już niebawem właścicielem pakietu kontrolnego akcji Poldimu stanie się spółka Silentio Investments, kontrolowana przez litewską Tiltra Group - informuje prezes Makarski, dodając, że Litwini już wystąpili do UOKiK o zgodę na zakup akcji tarnowskiego przedsiębiorstwa.
Jeszcze niedawno akcjonariat Poldimu był bardzo rozdrobniony (było ponad stu akcjonariuszy). W tym roku, tuż przed sprzedażą inwestorowi, nastąpiła istotna konsolidacja akcjonariatu - obecnie Poldim znajduje się w rękach kilku udziałowców. Litwini przejmą pakiet większościowy, ale kilku z dotychczasowych akcjonariuszy (m.in. były prezes Jacek Jurek) nadal pozostanie w strukturze właścicielskiej firmy.

POLDIM SA, kontynuator tradycji tarnowskiego Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów, działa na terenie całego kraju. Ma spółki - córki w Dębicy, Jakubowicach, Mielcu, Mikołajowicach, Krakowie i Katowicach oraz firmę stowarzyszoną w Łodzi. Posiada także własną wytwórnię asfaltów modyfikowanych, mas bitumicznych i Kopalnie Kruszyw Naturalnych. Roczne przychody grupy przekraczają 300 mln zł, a jej zarobek wynosił w ostatnich latach kilka milionów złotych. Jak czytaliśmy niedawno w "Parkiecie", zakupem akcji przedsiębiorstwa zainteresowanych było kilka spółek giełdowych, zagranicznych spółek branżowych oraz krośnieńska firma ... Nowy Styl (międzynarodowy potentat meblarski). Wśród chętnych znalazł się również tarnowski ABM SOLID SA. Wybór padł jednak na TILTRĘ. Wynegocjonowane gwarancje mobilności i autonomii oraz perspektywy związane z rynkiem wschodnim - te argumenty przekonały podobno władze tarnowskiego przedsiębiorstwa do Litwinów. (pd)
Sonda inTARnetowa
 
A to czytałeś ?

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Unknown MySQL server host 'mysql5-3.premium' (1) in /home/intarnet/www/www1.atlas.okay.pl/poll/include/class_mysql.php on line 32
Connection Error
MySQL Error : Connection Error
Error Number: 0 
Date        : Wed, April 24, 2024 04:17:36
IP          : 3.137.185.180
Browser     : Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)
Referer     : 
PHP Version : 4.4.9
OS          : Linux
Server      : Apache
Server Name : www.intarnet.pl
Script Name : /www1.atlas.okay.pl/index_full.html