Już wkrótce portal w nowej formule
  Reklama i mecenat  
Najnowsze informacje
Zapraszamy, promujemy
Reklama
PŁATNE OGŁOSZENIA i REKLAMY
» PROMUJ się w inTARnecie (oferta)
Reklama
Reklama
Reklama
InTARnet poleca
» ZBK F.Machowski
» Dr Jacek Roik - nowy adres www!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
  
   Czwarta linia dla PKS   -   29/6/2004
W Tarnowie coraz więcej linii autobusowych jest wystawianych na przetarg, co może oznaczać, że coraz rzadziej na terenie miasta będziemy jeździć autobusami MPK. W Zarządzie Komunikacji Miejskiej w Tarnowie rozstrzygnięto właśnie kolejny taki przetarg, który również tym razem wygrał PKS. Autobusy PKS-u będą obsługiwać już cztery linie w mieście.

Ogloszenie

- Przetarg ogłosiliśmy m.in. na trzy linie autobusowe, które przez ostatnie trzy lata były już obsługiwane przez PKS w wyniku przetargu ogłoszonego w 2001 roku - tłumaczy Krzysztof Kluza, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej. - Chodzi o linie numer 5, 6 i 42. Przy czym przetarg ogłoszony na obsługę linii nr 42 oraz linii nr 4 obejmował obsługę tych dwóch linii jednocześnie.

Zainteresowanie obsługą czterech miejskich linii autobusowych wśród przewoźników było spore, zgłosiło się początkowo sześciu oferentów, którzy pobrali w siedzibie ZKM-u specyfikacje przetargowe. Ostatecznie jednak do przetargu zgłoszono dwie oferty: postanowiły w nim wystartować PKS oraz właśnie MPK.

Z tym jednak, że MPK zgłosiło swoją ofertę tylko na obsługę linii nr 42 i 4. Nie było zainteresowane przetargiem na linie nr 5 i 6. PKS zgłosił natomiast swoją ofertę w zakresie wszystkich czterech linii wystawionych przez ZKM na przetarg.

Jak podkreśla dyrektor Krzysztof Kluza, PKS zaoferował przy tym dość korzystne warunki pod względem finansowym. Zaproponowana przez PKS cena za tzw. wozokilometr to w przypadku linii nr 5 - 3,40 zł, linii nr 6 - 3 zł, a 4 i 42 - 2,90.

MPK na obsługę linii nr 4 i 42 zaproponowało cenę 3,40 zł za każdy wozokilometr, czyli o 50 groszy drożej od PKS-u. Nie cena jednak stała się głównym powodem tego, że MPK nie wygrało przetargu na te dwie linie.

- Główny problem był taki, że dokumentacja przetargowa przedstawiona nam przez MPK była po prostu niepełna, wskutek czego musieliśmy w przetargu odrzucić ofertę miejskiego przewoźnika - tłumaczy dyrektor Krzysztof Kluza. - Brakowało jednego istotnego dokumentu, pozostałe były niekompletne.

Zgodnie z nowym prawem o zamówieniach publicznych, obowiązującym od końca stycznia tego roku, nie trzeba było jednak unieważniać przetargu, bo na polu walki pozostał tylko jeden oferent.

- Ustawodawca dopuszcza obecnie rozstrzygnięcie przetargu w takiej sytuacji, jeśli oferent daje cenę poniżej wartości całego zamówienia - tłumaczy dyrektor Kluza. - Ponieważ w przypadku linii 5, 6, 42 i 4 ten warunek był spełniony, więc zgodnie z ustawą rozstrzygnęliśmy przetarg na korzyść PKS-u.

Umowa na obsługę czterech linii będzie obowiązywała przez trzy lata, licząc od 1 stycznia przyszłego roku, czyli do końca 2007r. PKS zadeklarował przy tym, że zakupi trzy nowe, niskopodłogowe jelcze do obsługi linii autobusowej nr 5.

Będą to autobusy z silnikiem spełniającym normę euro 3, wyposażone w komputery pokładowe, urządzenia głośno mówiące oraz wyświetlacz nazw przystanków znajdujący się wewnątrz wozu. PKS deklaruje przy tym doposażenie autobusów marki Man i Autosan jeżdżących już na liniach 6 i 42 - w autokomputery i urządzenia głośno mówiące.

ZKM zapowiada już tymczasem kolejny przetarg na miejskie linie autobusowe, który planuje ogłosić w lipcu, a rozstrzygnąć być może już we wrześniu. Tym razem będzie to postępowanie przetargowe na linie nr 2 i 41, 31 i 19 oraz 35 i 34. Na tych linich od 1 stycznia mają już wozić pasażerów autobusy przewoźników, którzy wygrają przetarg ogłoszony przez ZKM.

Obecnie cena, jaką płaci ZKM do kasy MPK za każdy wozokilometr na miejskich liniach, to 3,90 zł.

Janusz Smoliński
Sonda inTARnetowa
 
A to czytałeś ?
Czy sądzisz o komercjalizacji tarnowskiej służby zdrowia ?
jestem za
jestem przeciw
nie mam zdania
[Zobacz wyniki]
 

Komentarze internautów:   (Liczba komentarzy : 4)Dodaj komentarz
(29-06-2004) szerszen :
miasto zamiast dbac o mpk ma zamiar zniszczyc firme-z pks kierowcy sie zwalniaja bo cienko zarabiaja -a miasto ratuje pks- mpk wychodzi na prosta to nalezy firme zalatwic

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(30-06-2004) Komentator :
Zgadzam się z Szerszeniem... Poza tym wszyscy w Tarnowie mówią, że Pan Krzysztof Kluza jest anty-MPK, a szefem ZKM-u powinien być objektywny specjalista, który będzie rozważał każdy aspekt w czasie przetargu, a nie tylko aspekt finansowy... Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacyjnemu potrzebna jest szansa... firma ta wychodzi na prostą... czemu komuś usilnie zależy na zniszczeniu MPK, a przecież tam pracuje sporo ludzi, co oni będą robić... Może trzeba zastanowić się nad zmianą kierownictwa ZKM-u...

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(30-06-2004) Misia :
A ja jakoś jestem zadowolona. Jeżdżę 5 i odczułam różnicę. MPK napewno podstawiłoby stare rozpadające się autobusy, a tak pasażerowie 5,6,42 i 4 będą jeździć pożądnymi autobusikami.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(08-07-2004) Mieszkaniec :
Myślę że Komentator chyba nie czytał dokładnie artykułu. MPK nie jest zainteresowane odzyskaniem utraconych już 3 lata temu linii ponieważ nie złożyło oferty.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


W związku z pracami modernizacyjnymi na portalu możliwość komentowania artykułów została wstrzymana do momentu oddania nowej wersji serwisów. Prosimy o cierpliwość, przepraszając za niedogodności.

Portal inTARnet.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do usunięcia lub skrótu komentarza naruszającego prawo, zasady współżycia społecznego lub NETykiety. Jeżeli uważasz, że którykolwiek wpis narusza czyjeś dobra - zgłoś nadużycie, wysyłając e-mail na adres:
redakcja@intarnet.pl


© 2003-2012(2015) Tarnów ON-LINE

Kontakt z redakcją/administratorem:
Tarnowski Obywatelski Portal Internetowy inTARnet.pl
redakcja@intarnet.pl