Już wkrótce portal w nowej formule
  Reklama i mecenat  
Najnowsze informacje
Zapraszamy, promujemy
Reklama
PŁATNE OGŁOSZENIA i REKLAMY
» PROMUJ się w inTARnecie (oferta)
Reklama
Reklama
Reklama
InTARnet poleca
» ZBK F.Machowski
» Dr Jacek Roik - nowy adres www!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Źródło: inTARnet.pl
  
   Stanowisko zarządu MPK wobec naszej publikacji    -   15/1/2010
Prezes Wiatr pisze do Prezydenta
Na skrzynkę e-mail naszej redakcji napłynęło "Stanowisko zarządu MPK Sp. z o.o. w Tarnowie w sprawie artykułu na portalu INTARNET pt. „Audyt dla kolegi” z dnia 12.01.2010 ". Pismo otrzymaliśmy jednak nie od prezesa Jerzego Wiatra, ale z ... Biura Rzecznika Urzędu Miasta. Przytaczamy je w całości, pozwalając sobie na osobne odniesienie się do stwierdzeń zawartych w tym stanowisku.

Ogloszenie

Stanowisko Zarządu MPK Sp. z o.o. w Tarnowie w sprawie artykułu na portalu INTARNET pt. „Audyt dla kolegi” z dnia 12.01.2010

Publikacja na portalu INTARNET jest kontynuacją prób dyskredytowania zarządu MPK oraz jego działań w oczach opinii publicznej. Tendencyjność sądów zawartych w przedmiotowym materiale oraz wyraźny kontekst polityczny pozwala łączyć go ze zbliżającą się, a jak widać już też trwającą kampanią wyborczą.

Autor próbuje poszukiwać sensacji w firmie, której zarząd osiągnął wielokrotnie opisywany sukces restrukturyzacyjny.
Jest bardzo korzystne, że autor starając się „demaskować układy” wymienił firmę SYSTEMY CONTROLLINGOWE należącą do pana Pawła Klucznika jako współautorów audytu, gdyż Pan Klucznik jest wybitnym specjalistą w dziedzinie doradztwa ekonomicznego, a jego pozycję w branży określa długa lista sukcesów zawodowych poparta kierunkowym wykształceniem i menadżerską praktyką. Jego osoba wyłącznie uwiarygodnia merytoryczną wartość audytu, co jak można zauważyć, nie było intencją autora tekstu…

Dla porządku informujemy, że firma wykonująca audyt i odpowiadająca za jego jakość (ECC o/ Świdnica) została wyłoniona w drodze postępowania przetargowego jako składająca najkorzystniejszą ofertę. Zwyczajowo, w relacjach biznesowych wybór podwykonawców jest wewnętrzną sprawą wykonawcy głównego.
Jeżeli jednak zachodzi jakakolwiek wątpliwość, co do merytorycznej wartości dokumentu audytu zarząd spółki jest gotowy w każdej chwili powtórzyć badanie zlecając innej firmie. Jednakże uważamy, że obecne wyniki finansowe naszej Spółki wyłącznie potwierdzają wnioski płynące z rzeczonego audytu.

Autor opisuje zdarzenie dotyczące awarii instalacji gazowej w autobusie nr boczny 278 i prowadzi podejrzane dywagacje na temat związku uszczelnienia otworów konstrukcyjnych z potencjalnym zagrożeniem dla pasażerów. W dniu 9.01.2010 miało miejsce zdarzenie polegające na PRAWIDŁOWYM zadziałaniu zaworu bezpieczeństwa i wypuszczenia gazu z butli po przekroczeniu dopuszczalnego ciśnienia podczas tankowania. Gaz wydostał się do atmosfery poprzez przewód do tego przeznaczony, co nie ma nawet najmniejszego związku z uszczelnieniem pokrywy butli.


Od redakcji:
Pismo nie dotarło do naszej redakcji bezpośrednio z zarządu MPK, więc zapewne pisane było nie z myślą o nas i naszych użytkownikach - czytelnikach. Przypomnijmy, że to już co najmniej drugi raz, gdy pan prezes Wiatr "polemizuje" z treścią artykułu dotyczącego działań zarządu MPK i sytuacji w firmie, pomijając naszą redakcję. No, cóż...
Co do treści zawartych w przesłanym z magistratu "stanowisku". Niestety, nie zawiera ono odpowiedzi na podstawowe, zadane zresztą w naszym tekście, pytania : Czy nie ma nic niewłaściwego w tym, że pochlebnej oceny racjonalności działań restrukturyzacyjnych zarządu MPK dokonuje osoba, będąca w niedalekiej przeszłości współpracownikiem panów Wiatra i Greli ? Czy taki audyt (lub jego istotna część) spełnia jeszcze kryteria obiektywizmu i wiarygodności, wymagane przy tego typu opracowaniach - analizach ?

Pytania te zostały powtórzone również podczas wczorajszej sesji Rady Miasta, więc zapewne jakichś odpowiedzi się doczekamy. Mamy nadzieję, że Prezydent Miasta oceni sytuację, stosując te same standardy etyczne, których publicznie domaga się od innych swoich podwładnych.
Prezes Wiatr pisze, że "w relacjach biznesowych wybór podwykonawców jest wewnętrzną sprawą wykonawcy głównego". O tym jednak, że prezes miał świadomość, kto faktycznie audyt lub jego część wykonuje, dobitnie świadczą przywołane przez nas fakty. Czy zatem Jerzy Wiatr zwrócił uwagę zleceniobiorcy audytu, że wykonanie jego istotnej części przez swojego znajomego, będzie sytuacją co najmniej niehigieniczną, która może obniżyć wiarygodność całej opinii ?

Sprawę sobotniego zdarzenia na stacji paliw jedynie zasygnalizowaliśmy w artykule (zdarzenie dotyczyło tego samego autobusu, o którego wadliwym zaworze gazu już pisaliśmy) i szerzej wrócimy do niej za kilka dni. Pan prezes pisze w swoim stanowisku, że zawór gazu zadziałał PRAWIDŁOWO. Nie przesądzając, czy tak było tym razem, chcemy zwrócić uwagę, że tego samego dnia na karcie zlecenia do serwisu, dotyczącej autobusu nr 278, zgłoszono ni mniej ni więcej tylko "Awarię instalacji gazowej" (fotografia dokumentu w załączeniu) i zlecono wymontowanie zaworu bezpieczeństwa.
Nawet gdyby zawór zadziałał prawidłowo (choć po tak "prawidłowym" zadziałaniu nadawał się do wymiany) w niczym to również nie osłabia naszych pytań dotyczących konsekwencji tej samej sytuacji w momencie, gdy otwory uszczelnione były jeszcze silikonem.

W "stanowisku" pojawiają się - nie po raz pierwszy ze strony obecnego zarządu MPK - insynuacje o naszym (portalu inTARnet) "działaniu na zlecenie". Przyjmujemy je już za wyraźny rys "poetyki" pana Wiatra, który - jak dowodzi nasze dziennikarskie dochodzenie - każdą uwagę i krytykę odbiera jako atak polityczny. Czytelnikom pozostawiamy ocenę, czy taki sposób postrzegania świata jest całkowicie "normalny" i dla jakich kręgów ...
Redakcja

Zobacz także :
Sonda inTARnetowa
 
A to czytałeś ?
Czy sądzisz o komercjalizacji tarnowskiej służby zdrowia ?
jestem za
jestem przeciw
nie mam zdania
[Zobacz wyniki]
 

Komentarze internautów:   (Liczba komentarzy : 24)Dodaj komentarz
(15-01-2010) krecina :
Jak często się zdarza że coś PRAWIDŁOWO zadziała w autobusie i potem wędruje on do serwisu ze zgłoszoną AWARIĄ ?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(15-01-2010) no cóz... :
"No cóz", pisze "Redakcja" w odpowiedzi na wyraźne złamanie Ustawy o Prawie Prasowym przez MPK, ale też przez UM,któremu MPK podlega. No cóż? Takie historie są zaskarżalne! Wystarczy chcieć... Moze warto to w pierwszej kolejności uświadomić dyletantkom odpowiedzialnym za kon takty z mediami.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(15-01-2010) pytajnik :
Aha czyli prezes Wiatr na zarzuty i pytania intarnetu odpowiada prezydentowi. Ciekawe. Praktyka odpowiedzi kierowanej do innej osoby na pytanie zupełnie kogo innego to praktyka sądowa. Na pytania prokuratora lub innych uczestników postępowania odpowiada się tam "Wysoki Sądzie". Są dwie możliwości,, albo prezes się przygotowuje do czegoś nieuchronnego i bezwiednie już tak postępuje albo przywykł już biedaczek, bo w sądach to chyba lubi zabawiać

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(15-01-2010) dociekliwy :
A na tym dokumencie na zdjęciu widać że nastąpiła awaria instalacji gazowej a wiatr smędzi że to normalne zadziałanie układu bezpieczeństwa . Chyba ten układ uległ awarii- ja bym tam nie chciał być. Zawór się nie otworzył na nadmierne ciśnienie lecz się rozsypał. Zachodzi pytanie czy ten zawór na butli który zdefektował to jedyne zabezpieczenie. Myślę ze po drodze w instalacji powinno być więcej stopniowych zabezpieczeń powodujących zatrzymanie nadmiernego ciśnienia tankowanego gazu. Może nie były w pełni sprawne. To dziwne że awaria dotyczy tego samego autobusu, który woził ludzi bez brakującego technicznego zabezpieczenia w przeszłości . A jakby ten gaz wypierdasił w zamkniętym pomieszczeniu np. hali naprawczej. Taka Pana Wiatra wiarygodne wytłumaczenia jak opinia audytu w którym ,,przypadkowo lub praktycznie" miał swój udział jego kolega.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(15-01-2010) pasażer :
HALO HALO słyszałem jadąc autobusem ze dzisiaj był podobny przypadek ulatniania się gazu tylko z innego wolva i ciekaw jestem dokąd prezes będzie robił dobrą minę do złej gry czy zrozumie to dopiero po dramatycznej katastrofie ????? czyż muszą zginąć ludzie żeby to dopiero zrozumiał jakie zagrożenie sprawia stara instalacja gazowa w autobusach gdzie ciśnienie gazu jest ponad 200 atmosfer ??????? on się uważa za dobrego prezesa ????? to czysta ironia i kpina !!!!!!! a gdyby to się wydarzyło na mieście w godzinach szczytu ???!!! czy ktoś pomyślał o takim przypadku ??????? bo sądzę że raczej nikt !!!!!!!!!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(16-01-2010) pasażer :
ale co ma w zasadzie zrobić ten wiatr? wycofać z ruchu te wolwa?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(16-01-2010) do pasażera :
nie wycofywać tylko pilnować pewnych zasad bezpieczeństwa, bo wracając do poprzednich artykułów to co by było gdyby solidarność nie zauważyła uszczelnionej wentylacji pomieszczeń w których właśnie wystąpiły awarie wypływu gazu. Dobrze ze na czasie to zauważono i nie doszło do tragedii. Musi być lepszy nadzór techniczny nad staymi autami, a wydaje mi się że go brak. Prezes powinien czuć odpowiedzialność za sprawy organizacyjne o których decyduje, a ktore mają wpływ na zapewnienie bezpiecznego transportu.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(16-01-2010) pasazer :
ja mam pomysl ja mam pomysl pan guty powinien sobie zalozyc wlasna dzialallnosc gospodarcza i zlozyc oferte panu wiatrowi ze przy wyjezdze z mpk bedzie siedzial z czujnikiem gazu i bedzie meldowal panu wiatrowi kazdy przeciek.... czyz to nie poprawiloby bezpieczenstwa czyz to nie ulatwiloby nam wszystkim zycia ... ?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(16-01-2010) do pasazera :
twój lkomentarz jest debilny, a jaki twój intelekt to każdywidzi go czytając. Najpierw się dowiedz co powoduje zmieszanie gazu z powietrzem, a poźniej wykonaj doświadczenie praktyczne przy swoim udziale. Państwo jak utraci jednego głupiego to będzie to zero w przypadku wybuchu gazu w autobusie z pasażerami wynikającego z zaniedbań.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(16-01-2010) czytelniczka :
czy ja dobrze widzę? na karcie zlecenia pisze "wymątowanie zaworu"???? pora umierać.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(16-01-2010) dociekliwy :
Wydaje mi się ze Pan Wiatr nie bardzo rozumie o czym mówi. Przede wszystkim jeżeli mówi o ,,PRAWIDŁOWYM" zadziałaniu zaworu bezpieczeństwa to dlaczego instalacja gazowa uległa uszkodzeniu powodując niekontrolowany i całkowity wypływ gazu z butli pod dużym ciśnieniem. Jakby było to prawidłowe zadziałanie zaworu bezpieczeństwa to po prostu by się on otworzył i wypuścił nadmiar ciśnienia, a następnie zamknął. Do tego przecież zawór służyć ma jak jego nazwa wskazuje. Najbardziej prawdopodobne jest to że po prostu był on niesprawny i nie zadziałał prawidłowo poprzez otwarcie się a następnie zamknięcie w wyniku czego uległa uszkodzeniu instalacja gazowa jak jest w opisie zlecenia. Dobrze że zdarzenie miało miejsce na odkrytej przestrzeni.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(16-01-2010) dociekliwy :
Wydaje mi się ze Pan Wiatr nie bardzo rozumie o czym mówi. Przede wszystkim jeżeli mówi o ,,PRAWIDŁOWYM\" zadziałaniu zaworu bezpieczeństwa to dlaczego instalacja gazowa uległa uszkodzeniu powodując niekontrolowany i całkowity wypływ gazu z butli pod dużym ciśnieniem. Jakby było to prawidłowe zadziałanie zaworu bezpieczeństwa to po prostu by się on otworzył i wypuścił nadmiar ciśnienia, a następnie zamknął. Do tego przecież zawór służyć ma jak jego nazwa wskazuje. Najbardziej prawdopodobne jest to że po prostu był on niesprawny i nie zadziałał prawidłowo poprzez otwarcie się a następnie zamknięcie w wyniku czego uległa uszkodzeniu instalacja gazowa jak jest w opisie zlecenia. Dobrze że zdarzenie miało miejsce na odkrytej przestrzeni.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(16-01-2010) jimenez :
gdyby wiatrowi podłączyć gaz do okrężnicy który zawór by puścił

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(16-01-2010) fiodor :
tego soli....cha trzeba posadzić na takiej butli i ją odpalić - niech szuka w kosmosie sensacji - Panowie związkowcy - wasz czas już minął za przyczyną jaką jest dobór waszych władz. Związki tracą na tym bo przecież ci awanturnicy to prostaki i nieudaczniki...

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(16-01-2010) do fiodora ,,udacznika inaczej" :
prostaku nie rozumiesz sedna, że ludzie z układu boją się związkowców którzy ukazują prawdę, a tych ich wspierasz. To was boli, ale ja rozumię że dla zainteresowanych swoim dobrym image do dalszej kariery lepiej by mieć w związkach swoich adoratorów i nawet ich w jakiś sposób za to nagradzać, a tępić z nienawiścią nieskrywaną tych co potrafią odważnie skrytykować niekompetencje zainteresowanych osób. Muszę cię zawieść bo twoje pragnienie się nie spełni, gdyż czas nieprzekupnych się dopiero zaczyna, a darmozjady i cwaniaki odstawieni zostaną na aut. JA BYM CIĘ NIE ODPALIŁ NA BUTLI, LECZ NAUCZYŁ MYŚLENIA BEZ OKAZYWANIA NIENAWIŚCI.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(16-01-2010) kunta kinte :
a dlaczego do cholery solidarnośc nie przewidziała i nie ostrzegła kolegów ze związków z Haitti, że będzie trzęsienie. przecież oni są tacy przewidujący i zajebiści!...

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(16-01-2010) DO KUNTA KINTE :
PANIE ROBERCIE

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(17-01-2010) mam pytanie :
Dlaczego ta dzisiejsza niby zwiazkowa solidarnosc podpina sie pod prawdziwa legendarna "Solidarnosc" ktora dala nam wolnosc dala wolnosc z Walesa na czele naszemu krajowi. Przeciez to profanacja symboli i wartosci dzieki ktorym nas wyzwolono. Czy oni w tym MPK tbawiac sie w zwiazki tak w nieskonczonosc chca sie podpinac do oslawionej i dajacej nam wolnosc "Solidarnosci" niszczac jej symbol ?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(17-01-2010) ODPOWIEDŹ :
Ta solidarość która jest w MPK właśnie reprezentuje i dba o idee Solidarności sprzed 30 lat, ale już bez TW i konfidentów i co najważniejsze nie sprzedała się jak prostytuka za doraźne korzyści od zainteresowanych osób które celem jest trwać na świeczniku politycznym i biznesowym za wszelką cenę, nawet do powrotu komunistycznych metod. A ty kogo reprezentujesz?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(17-01-2010) HARA :
Zlecenie wymontowania zaworu jest zasadne, bo powinien on zamknąć się po wypuszczeniu nadmiaru gazu, skoro tego nie uczynił to należy go wymienić. I to właśnie jest prawidłowe, mielibyście podstawy rugać MPK gdyby nie wymieniła tego zaworu. Jest prawdą co pisze prezes Wiatr. Panowie trochę pomyślcie zanim napiszecie jakąś nową głupotę. I jeszcze jedno silikon na który ciągle się powołujecie nie utrzyma żadnego ciśnienia, spróbujcie zakleić nim cieknący kaloryfer w którym nie ma praktycznie żadnego ciśnienia, czy utrzyma. Silikon to tylko żel uszczelniająca, może zatrzymać co jedynie to opady deszczu. Poczytajcie w gazetach technicznych na te tematy, a potem się wypowiadajcie.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(17-01-2010) do hary mechanik :
Oczywiście że wymontowanie zaworu jest zasadne dlatego że nie zadziałał zwrotnie bo był niesprawny. A kto dokonał przeglądu stanu technicznego instalacji gazowych tych volvo po ich zakupie? Ja widziałem tylko jak ze starych zardzewiałków robiono nówki jedynie poprzez wyszpachlowanie i wylakierowanie. Jest ,,fajnie" bo raz zawór się nie otworzy gdyż ciśnienie w instalacji wyrwie z niego skreczałą ze starości uszczelkę, a innym razem może być inna niespodzianka np. jak taka awaria nastąpi w pomieszczeniu zamkniętym. Jako przykład podam halę naprawczą gdzie pracują ludzie przy pomocy narzędzi i urządzeń zasilanych prądem. Te instalacje gazowe w tych starych mocno wyeksploatowanych volvach moim zdaniem powinni natychmiast przeglądnąć uprawnieni fachowcy i wymienić stare zużyte elementy zanim nie dojdzie do tragedii. Co się tyczy uszczelnień silikonem, to też jest zagrożeniem, gdyż gaz może zacząć uchodzić nieznacznie i skutecznie mieszać się z powietrzem tworząc mieszankę wybuchową, a zanim stworzy się ciśnienie które zerwie silikon może nastąpić wielki bummm............. Sięgając do opracowań technicznych za Twoją radą to wszędzie jest wskazane że musi przy tego typu instalacjach być swobona wentylacja. Tak silikon może uszczelnić przed wodą ale równie skutecznie uniemożliwić swobodny odpływ uchodzącego gazu. Dlaczego w mieszkaniach są przeglądy wentylacji w pomieszczeniach w których są instalacje gazowe. Zrób doświadczenie i papierem zatkaj sobie kratkę wentylacyjną w mieszkaniu, a następnie poproś by kontrol to zakceptowała i przybiła pieczątkę. Przecież zaledwie kilka procent tego gazu w stosunku do powietrza wystarcza do jego zapłonu. I tu jest problem , chyba ze fachowcy w MPK sądzą inaczej to niech z powrotem uszczelniają komory z butlami by zlikwidować przecieki wody, ale w tym przypadku radzę wszystkim by z dala trzymali się o tych autobusów.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(17-01-2010) długoletni pasażer :
zastanawiajace jest również to czy przed zakupem tych wraków mam na myśli autobusy marki volvo ktoś z dozoru technicznego dokonał oględzin tych pojazdów . czy na przykład nie był to czasami zakup hurtowy po cenie złomu na zasadzie szwedzi pozbywaja sie złomu a mpk tarnów bierze w ciemno dostając jeszcze trzy pojazdy gratis ktore miały być przeznaczone na części a w tarnowie śmigają po mieście .

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-02-2010) obserwator :
Ostatnio zakazano tankowania gazu naFULL.Mało tego nie wolno wjeżdżać na halę napraw zatankowanym. W obawie przed awarią zaworów bezpieczeństwa.Jedno z Volv po takiej awari nie poszło do ruchu,bo bano się wjechać na diagnostykę w celu sprawdzenia hamulców.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-02-2010) Hutnik :
Prosze niezła parodia ...... wybitnemu specjaliście zlecono audit. Jesli to taki dobry specjalista to dlaczego jako prezes huty nie wykonał tych swoich analiz zeby wyprowadzić zakład na prostą.? Każe się to zastanowic ...

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


W związku z pracami modernizacyjnymi na portalu możliwość komentowania artykułów została wstrzymana do momentu oddania nowej wersji serwisów. Prosimy o cierpliwość, przepraszając za niedogodności.

Portal inTARnet.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do usunięcia lub skrótu komentarza naruszającego prawo, zasady współżycia społecznego lub NETykiety. Jeżeli uważasz, że którykolwiek wpis narusza czyjeś dobra - zgłoś nadużycie, wysyłając e-mail na adres:
redakcja@intarnet.pl


© 2003-2012 Tarnów ON-LINE

Kontakt z redakcją/administratorem:
Tarnowski Obywatelski Portal Internetowy inTARnet.pl
redakcja@intarnet.pl, tel. kom. 662 930 947