To jest strona archiwalna
   Co to był za portal ?   
Najnowsze informacje
Zapraszamy, promujemy
Reklama
OGŁOSZENIA i REKLAMY (arch.)
Reklama
Reklama
Reklama
InTARnet poleca
Reklama
Reklama
Źródło: inTARnet.pl
  
   Magistrat odpowiada na krytykę posła M.Wojtkiewicza w sprawie planowanej trasy przebiegu "przebicia"    -   02/2/2010
UMT: Nasza koncepcja jest lepsza
Do naszej redakcji dotarło stanowisko magistratu w sprawie wpisu na stronie internetowej posła Michała Wojtkiewicza, dotyczącego słynnego już przebicia z okolic Dworca do drogi wojewódzkiej 977. Z treścią wpisu, w którym poseł krytykuje pomysł przebudowy ulicy Dworcowej, lansowany przez wiceprezydenta Tarnowa Henryka Słomkę- Narożańskiego, zapoznaliśmy inTARnautów wczoraj. Oto stanowisko Urzędu Miasta w sprawie wypowiedzi posła PiS...

Ogloszenie
>

Koncepcja budowy połączenia ulicy Krakowskiej z drogą wojewódzką 977 poprzez ulicę Droga do Huty, nie jest niczym nowym. Taka koncepcja jako jedna z wielu była również brana pod uwagę podczas rozważań nad rozwiązaniami komunikacyjnymi mającymi usprawnić ruch w mieście. Jednak wybrane zostało rozwiązanie, które nie tylko łączy drogę 977 z centrum Miasta, ale również pozwoli na zebranie ruchu docelowego i tranzytu wewnątrzmiejskiego z kierunku wschodniego, a nie tylko od strony południowej. Spiętrzenia w ruchu pojazdów na ciągu ulic Okrężna – Gumniska – Konarskiego – Narutowicza, są spowodowane nie tylko ruchem z południowej strony Miasta (od drogi 977), powodem jest ruch docelowo- źródłowy w kierunku Dworca PKP oraz PKS. Zasadniczym mankamentem budowy połączenia ul. Tuchowskiej z ul. Krakowską poprzez Drogę do Huty, jest brak podłączeń do układu wewnątrzmiejskiego – zgodnie z takim rozwiązaniem otrzymujemy układ, który „przerzuca” ruch, ale go nie zbiera. Jednocześnie nie do pominięcia jest fakt włączenia tego przebicia do ulicy Krakowskiej w odległości ok. 2km od węzła „Krakowska” obwodnicy Miasta. Praktycznie rzecz biorąc taki układ połączenia jest powieleniem przebiegu obwodowej.
Co więcej pojawia się propozycja poprowadzenia od ronda przed wiaduktem kolejowym drogi „przy torach” poprzez rzekę Biała do Mościc. Biorąc pod uwagę, że każdy nowy odcinek drogi zawsze wpływa na odciążenie jednej lub kilku ulic, pomysł ze wszech miar trafiony. Tyle, że, w naszej opinii, nie organizuje on dostępu do strefy aktywności gospodarczej jaką są byłe i obecne tereny Zakładów Mechanicznych. Budując takie połączenie uzyskujemy dostępność do Mościc bez dogodnego i bezpośredniego podłączenia do istniejących dróg, które stanowiłby domknięcie wewnętrznej obwodnicy Miasta.

W wypowiedzi Pana Michała Wojtkiewicza Posła na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej znalazło się stwierdzenie mówiące o kosztowności miejskiej koncepcji, jej nierealności ze względu na cmentarz, Kościół oraz niskie wiadukty. Co do kosztów, no cóż, należałoby się zastanowić co będzie droższe, przejście nad potokiem Wątok, kilkusetmetrowy wiadukt (gdzie koszt budowanego obecnie mostu przy długości 33m zamyka się kwotą ok. 10mln zł) nad linią kolejową i sposób jego włączenia do ul. Tuchowskiej, czy miejska koncepcja z mostem nad potokiem Wątok dochodzącym do skrzyżowania ul. Ziaji z Tuchowską oraz przejściem pod linią kolejową w ciągu Al. Tarnowskich, które zostanie wybudowane przez PKP.

Prowadzone przez Miasto rozmowy z zarządem PKP pozwoliły wypracować koncepcję, w której właśnie elementy podłączenia drogi 977 do układu wewnątrzmiejskiego oraz zebrania ruchu docelowego i tranzytu wewnątrzmiejskiego, zostają spięte. Koncepcja w głównej mierze opiera się na uwolnionych przez PKP terenach, które pozostają po przesunięciu torowiska w kierunku północnym, co związane jest z przystosowaniem linii E30 do przejazdu pociągów z prędkościami do 160km/h. Poza tym zajmując się problemami komunikacyjnymi, tworzeniem koncepcji rozwoju układu drogowego należy brać pod uwagę układ miejski jako całość, jak coś, co w przyszłości można będzie jeszcze rozbudować. Posiadany przez nas plan, a w części już projekt, jest jednym z elementów przyszłego układu drogowego, który pozwoli połączyć nie tylko południową i wschodnią cześć Miasta, ale również północną.

Połączenie przebiegałoby ulicą Dworcową do ulicy Bandrowskiego, dalej terenami kolejowymi do ulicy Studniarskiego i poprzez obiekt mostowy nad potokiem Wątek, do skrzyżowania ulic Tuchowska – Ziaji, ulicą Ziaji do skrzyżowania z ulicą Dąbrowskiego i poprzez tunel pod torami kolejowymi w ciągu ulicy Dąbrowskiego do drogi w parametrach 2x2 pasy ruchu, która z kolei przebiegałaby od ulicy Tucholskiej, wzdłuż nasypu kolejowego do skrzyżowania ulic Lwowska – Słoneczna – Orkana.
Sonda inTARnetowa
 
A to czytałeś ?

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Unknown MySQL server host 'mysql5-3.premium' (1) in /home/intarnet/www/www1.atlas.okay.pl/poll/include/class_mysql.php on line 32
Connection Error
MySQL Error : Connection Error
Error Number: 0 
Date        : Fri, March 29, 2024 15:31:29
IP          : 54.226.94.217
Browser     : claudebot
Referer     : 
PHP Version : 4.4.9
OS          : Linux
Server      : Apache
Server Name : www.intarnet.pl
Script Name : /www1.atlas.okay.pl/index_full.html