To jest strona archiwalna
   Co to był za portal ?   
Najnowsze informacje
Zapraszamy, promujemy
Reklama
OGŁOSZENIA i REKLAMY (arch.)
Reklama
Reklama
Reklama
InTARnet poleca
Reklama
Reklama
Źródło: inTARnet.pl
  
   Kolejny protest tarnowskich rowerzystów    -   20/9/2010
Ścieżki rowerowe jak tor przeszkód
Kolejny raz protestowali w piątek tarnowscy rowerzyści przeciwko – najogólniej rzecz ujmując - „funkcjonalności” ścieżek rowerowych, czy może raczej ciągów rowerowo-pieszych w Tarnowie. Miłośnicy dwóch kółek zebrali się przy rondzie "tymczasowym" Słoneczna-Starodąbrowska, by po zgromadzeniu się tam odpowiedniej liczby funkcjonariuszy Policji, udać się w małych grupach na skrzyżowanie Szkotnik-Klikowska-Słowackiego, gdzie przez krótki czas blokowali ruch grupowo przechodząc przez przejścia dla pieszych. Uczestników akcji nie satysfakcjonuje odpowiedź magistratu na postulaty Bieniasz Bike. Zatem czy Tarnów rzeczywiście jest „Miastem Przyjaznym Rowerzystom”, czy też może rowerzyści oczekują zbyt wiele?

Posłuchaj reportażu z protestu rowerzystów :

Ogloszenie
>

Wśród postulatów Bieniasz Bike – apelu do osób odpowiedzialnych za budowę i stan dróg dla rowerów w naszym mieście, znajdujemy m.in. oczekiwania, by nowopowstające ścieżki rowerowe miały nawierzchnię betonową, asfaltową lub ze specjalnej kostki (jak wzdłuż ulicy Klikowskiej). Rowerzyści domagają się także, by ścieżki rowerowe były odpowiednio oznakowane, także znakami poziomymi oraz – co bardzo ważne i co w Tarnowie stanowi problem – aby część dla pieszych i rowerów została wyraźnie rozdzielona. Kolejne dobrze znane użytkownikom dwóch kółek problemy to wysokie krawężniki, brak należytej reakcji Policji i Straży Miejskiej w sytuacjach, w których ścieżkami rowerowymi poruszają się piesi lub stoją wzdłuż nich zaparkowane samochody obraz niedostateczne odśnieżanie zimą oraz sprzątanie. Rowerzyści apelują, ”by ścieżki rowerowe były budowane z sensem, tzn, na odcinku kilkuset metrów nie można schodzić kilkukrotnie z roweru, przeprowadzać rower przez ulicę i musieć zmieniać stronę jezdni”, „by ścieżki rowerowe były ścieżkami a nie tylko wyznaczonymi odcinkami prowadzącymi znikąd donikąd.”
”Rower to środek transportu przyszłości. (…) Powinien być uprzywilejowanym środkiem transportu. W Holandii 50 % podróży odbywa się za pomocą tego środka transportu, w Polsce według Ministerstwa Transportu to jest około 2 %. Niech miasto Tarnów zasłuży na miano „Miasta Przyjaznego Rowerzystom”.” - czytamy w ulotce.

Na postulaty wysuwane przez rowerzystów podczas wcześniejszych protestów, magistrat odpowiedział pod koniec minionego tygodnia. Użytkownicy dwóch kółek nie są jednak odpowiedzią usatysfakcjonowani (patrz reportaż audio). A oto odpowiedź magistratu, sporządzona przez Z. Musiała i R. Rojka:
-W roku bieżącym zainicjowano budowę ścieżek rowerowych betonowych lub z kostki bezfazowej od roku ubiegłego, działania te są odpowiedzią na sugestie rowerzystów – internautów kierowane do UMT i TZDM w roku ubiegłym;
-wszystkie ścieżki rowerowe w ciągu których są przejazdy dla rowerzystów są oznakowane zgodnie z przepisami prawo o ruchu drogowym
-Wyznaczenie i wyraźne rozdzielenie ciągu pieszego i rowerowego możliwe jest wyłącznie tam gdzie jest wystarczająca i zgodna z przepisami prawa szerokość ciągu. Na ciągach pieszo-rowerowych oznaczonych znakami C13/16 z rozdzielenie poziomym, znaków poziomych nie stosuje się. Istniejące ścieżki rowerowe znajdujące się na terenie miasta są sukcesywnie oznakowywane znakami C16, a stare oznakowanie odnawiane.
-Wszystkie wskazane w roku ubiegłym niedociągnięcia w zakresie wysokości krawężników przy przejazdach dla rowerzystów są sukcesywnie usuwane a przy odbiorach technicznych nowych ścieżek rowerowych i ciągów pieszo rowerowych zwracana jest na to szczególna uwaga. -Wykonanie przejazdu w wysokości większej niż to dopuszczają przepisy jest równoznaczne z nieodebraniem inwestycji. Postulat ten został przekazany do realizacji Straży Miejskiej z wiadomością do Policji.
-Przebieg ścieżki rowerowej lub ciągu pieszo rowerowego (przejazdy dla rowerzystów) jest uzależniony od warunków terenowych, urbanistycznych, widoczności na przejeździe. Nie wszędzie ze względów bezpieczeństwa ruchu drogowego da się wyznaczyć przejazdy.
-Wydaje się, że jeżeli ścieżka rowerowa gdzieś się zaczyna to „skądś” prowadzi jeżeli gdzieś się kończy tzn. prowadzi „dokądś”. Patrząc na wydawnictwo „Przez Tarnów na rowerze” jasno widać że większość ścieżek rowerowych łączy się ze sobą, a jeżeli są takie które tworzą oddzielne nie połączone ciągi to tworzą zamknięte pętle. Przy odrobinie chęci istnieje możliwość objazdu Tarnowa dookoła poruszając się wyłącznie po ścieżce rowerowej lub ciągu pieszo rowerowym. Propozycja przejazdu i numerycznego oznakowania ścieżek lub ciągów rowerowo pieszych została Panu złożona w roku ubiegłym , jednakże ze względu na dużą ilość zawodów w której Pan brał udział zrezygnował Pan ze współpracy z UMT w tym zakresie.
-W roku ubiegłym wspólną inicjatywą Pana oraz UMT i TZDM było uruchomienie skrzynki e-mail na którą internauci rowerzyści mogli wysyłać informacje oraz sugestie dotyczące jakości oraz stanu ścieżek. Zostało przesłanych ok. 60 e-mail z różnymi wnioskami i sugestiami dotyczącymi ścieżek rowerowych. Wszystkie zostały przekazane do realizacji do Wydziału Gospodarki Komunalne i Ochrony Środowiska oraz TZDM co zaowocowało realizacją w ramach możliwości budżetowych Wydziału i TZDM. W roku bieżącym przesłany został 1 e-mail który został niezwłocznie przekazany do właściwej jednostki. W zakresie czystości i odśnieżania będzie wzmożony nadzór.

MP
Sonda inTARnetowa
 
A to czytałeś ?

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Unknown MySQL server host 'mysql5-3.premium' (1) in /home/intarnet/www/www1.atlas.okay.pl/poll/include/class_mysql.php on line 32
Connection Error
MySQL Error : Connection Error
Error Number: 0 
Date        : Fri, March 29, 2024 11:20:48
IP          : 54.91.19.62
Browser     : claudebot
Referer     : 
PHP Version : 4.4.9
OS          : Linux
Server      : Apache
Server Name : www.intarnet.pl
Script Name : /www1.atlas.okay.pl/index_full.html