To jest strona archiwalna
Najnowsze informacje
Zapraszamy, promujemy
Reklama
OGŁOSZENIA i REKLAMY (arch.)
InTARnet poleca
Źródło: inTARnet.pl

TEATR NIE TERAZ zaprasza na CZYTANIE NOCĄ    -   18/11/2010
Droga jest celem...
W ramach cyklu spotkań „Czytanie nocą”, organizowanych od trzech lat przez Teatr Nie Teraz, zapraszamy na wieczór pt. Droga jest celem, który odbędzie się dnia 19 listopada (piątek) o godz. 20,00 w Restauracji „Pasaż” na Starym Mieście w Tarnowie. W spotkaniu udział wezmą uczestnicy wyprawy „Seerdengpu Tybet 2010”. W skład ekipy wyprawowej wchodzili: Marcin Tomaszewski, Adam Pieprzycki oraz Wojciech Wandzel. Gośćmi specjalnymi będą: Ryszard Ścigała, Prezydent Miasta Tarnowa, Stanisław Komornicki, Rektor Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Tarnowie, Wacław Makarski, Prezes Zarządu POLDIM SA w Tarnowie oraz Tomasz Lewandowski, bard Teatru Nie Teraz. Spotkanie prowadzić będzie Tomasz A. Żak. Wstęp wolny. Jednocześnie zapraszamy do zapoznania się z fragmentem relacji Adama Pieprzyckiego.

Ogloszenie

Seerdengpu Tybet 2010 - relacja Adama Pieprzyckiego
”Kilkadziesiąt kilometrów za Chengdu zaczyna się pogórze – ale to himalajskie. Wschodni Tybet prowincji Syczuan o rozmiarach Francji ma na swoim obszarze duża liczbę pasm górskich. Co prawda nie tak wysokich jak główne szczyty w Himalajach, ale bardzo często z trudnymi i wysokimi ścianami. Dodatkowym atutem tego regionu są szczyty z których część nie została dotąd zdobyta. To tak jakbyśmy przenieśli się w Tatry sprzed ponad 100 lat.
Wybrana przez nas góra Seerdengpu była właśnie niezdobytym szczytem… czas przeszły jest znamienny.

Mieliśmy dwa wyjścia aklimatyzacyjne, w czasie których przeszliśmy i ubezpieczyliśmy około 150 początkowych metrów terenu. W czasie pobytu pod ścianą wiele niespodzianek sprawiała nam kapryśna pogoda.. Przeczekaliśmy jednak okresy opadów i odpoczywaliśmy zarówno w namiocie, w bazie, jak i w dolinie w tybetańskim domu. Cierpliwość się opłaciła, gdyż po pięciu dniach aura obiecująco się poprawiła. Doczekaliśmy się 5 dni dobrej pogody, podczas których mięliśmy szansę przejścia drogi i wejścia na szczyt.

W czasie oczekiwania, ściana o wysokości ponad 1000m zmieniła szatę z letniej na zimową. Ściana przywitała nas starcie terenem mikstowym (skała, śnieg, lód). Następnie musieliśmy obejść teren, w którym według map spodziewaliśmy się napotkać lodowy kuluar-komin który w tym roku jeszcze się nie wylał i formacja ta nie nadawała się do wspinaczki. Żmudne obejście komina zajęło sporo czasu – 7 wyciągów o trudności VII+ A3. Po pokonaniu, zdaje się najtrudniejszej części ściany, mając w zasięgu wzroku łatwiejszy teren, niespodziewany wypadek sprawił, iż musieliśmy z niej się wycofać.

Powód – na pozór banalny – drzazga w palcu Marcina Tomaszewskiego – jednego z najlepszych polskich alpinistów. Nie pomagały także leki podawane jeszcze w ścianie. Polec i ręka bardzo napuchła a ból podążał w kierunku ręki i nadgarstka. Mocne środki przeciwbólowe pomagały tylko na chwilę. Druga cześć wyjazdu to: wizyty w dwóch szpitalach, konsultacje, operacja oraz pięciodniowy pobyt w szpitalu akademickim w Chengdu. Infekcja (możliwe że bakteryjna) okazała się na tyle dokuczliwa, że pomimo wyczyszczenia palca, Marcin po powrocie do kraju jeszcze przez ponad miesiąc nie mógł normalnie funkcjonować.

Wyprawa niestety nie zrealizowała swoich planów, ściana pozostał niezdobyta. Tydzień po naszej próbie od drugiej strony (doliny Champing) – dużo mniejszą ścianą, amerykański zespół po raz pierwszy stanął na „naszym szczycie”. Seerdengpu został zdobyty, ale na żadnej z wielkich ścian opadających do doliny Shuanqiao nie ma jeszcze drogi.”

Skład wyprawy: Adam Pieprzycki, Marcin Tomaszewski, Wojciech Wandzel (fotograf).

Adam Pieprzycki należy do sekcji wspinaczki sportowej Klubu Uczelnianego AZS Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Tarnowie oraz sekcji wspinaczkowej MKS Tarnovia i Klubu Wysokogórskiego Kraków. Wspina się od roku 1993. Jest trenerem wspinaczki sportowej, instruktorem wspinaczki wysokogórskiej i taternictwa PZA oraz ratownikiem TOPR. Posiada bogate doświadczenie górskie – wspinał się w Tatrach, Alpach, Dolomitach, górach parku Yosemite, Pakistanie. Jest ponadto pracownikiem dydaktycznym zatrudnionym w Instytucie Politechnicznym PWSZ w Tarnowie, rozwija się również naukowo – obecnie pisze pracę doktorską pod kierunkiem prof. dr. hab. Wiesława Ludwina.

Patronat honorowy nad wyprawą objęli Prezydent Miasta Tarnowa Ryszard Ścigała oraz JM Rektor prof. dr hab. Stanisław Komornicki. Sponsorem wyprawy była tarnowska firma POLDIM S.A.
Sonda inTARnetowa

A to czytałeś ?

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Unknown MySQL server host 'mysql5-3.premium' (1) in /home/intarnet/www/www1.atlas.okay.pl/poll/include/class_mysql.php on line 32