Już wkrótce portal w nowej formule
  Reklama i mecenat  
Najnowsze informacje
Zapraszamy, promujemy
Reklama
PŁATNE OGŁOSZENIA i REKLAMY
» PROMUJ się w inTARnecie (oferta)
Reklama
Reklama
Reklama
InTARnet poleca
» ZBK F.Machowski
» Dr Jacek Roik - nowy adres www!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Źródło: inTARnet.pl
  
   Prezydent Ryszard Ścigała nie wziął udziału w inTARnetowej debacie, oskarżając nasz portal o stronniczość    -   18/11/2010
Prezydencki zgrzyt
Niestety zamiast rozmowy wielkiej "czwórki", była rozmowa tylko pary pretendentów do fotela prezydenckiego na ul. Mickiewicza [jej zapis już za chwilę w portalu]. A jeszcze w środę rano wydawało się, że inTARnetowa debata prezydencka ma szansę być jedyną, która zgromadzi wszystkich czterech kandydatów na urząd Prezydenta Tarnowa. Najpierw, przed południem - w liście dostarczonym drogą elektroniczną - wycofał się z niej ostatecznie Stefan Dembowski. Natomiast tuż przed debatą, obecny już na sali Ryszard Ścigała ... wręczył pozostałym jej uczestnikom tekst oświadczenia, w którym na podstawie treści prywatnej rozmowy, jaką odbyłem z nim kilka godzin wcześniej (tuż po zakończeniu długo oczekiwanej II części wywiadu) stwierdza m.in., że nie może uznać naszego medium za bezstronne i obiektywne. "W tej sytuacji traci jakikolwiek sens mój udział w debacie, której wynik sam organizator uznał za przesądzony" - czytamy dalej w oświadczeniu. Co spowodowało taką reakcję Prezydenta ? Otóż, fragment krótkiej i niedokończonej rozmowy (podkreślam: całkowicie prywatnej i po wyłączeniu przeze mnie mikrofonu), w której zapytany o to jakie przewiduję wyniki wyborów stwierdziłem, że przede wszystkim życzę sobie drugiej tury i do tego, aby wybory nie zakończyły się jak 4 lata temu na turze pierwszej, będę namawiał inTARnautów w ostatnim felietonie przedwyborczym.

Ogloszenie
>

Oświadczenie podpisane przez Prezydenta, zaadresowane zostało na moje nazwisko.
Przytaczam je w całości, jak prosił szef tarnowskiego samorządu:

W związku z wyrażonym w dniu dzisiejszym przez Pana Redaktora stwierdzeniem, iż na łamach portalu Intarnet będzie Pan namawiał do nie głosowania za moją kandydaturą, który to pogląd został wyrażony jeszcze przed mającą się odbyć debatą kandydatów, nie mogę uznać nadzorowanego przez Pana medium za bezstronne i obiektywne. W tej sytuacji traci jakikolwiek sens mój udział w debacie, której wynik sam organizator uznał za przesądzony. Udzielając dwukrotnie obszernego wywiadu dla potrzeb portalu, odpowiedziałem na wszystkie zadane pytania, a odpowiedzi te są z pewnością wystarczającym materiałem dla wyborców - użytkowników portalu. Ponieważ jestem osobą, która wzięła udział w największej liczbie debat mam nadzieję, że wyborcy mieli wystarczającą możliwość wyrobienia sobie zdania n.t. dokonań, potencjału, możliwości oraz mojego programu.

Tyle Prezydent.
Oczywiście nie mogę zostawić treści oświadczenia bez swojego komentarza - odpowiedzi.

Oświadczenie zawiera cztery zdania i kolejno odniosę do wszystkich, przy czym do pierwszego najobszerniej.
Pierwsze zdanie, w części w której Ryszard Ścigała wywodzi swoją tezę o braku mojej bezstronności, zawiera nieprawdę. Co faktycznie mu powiedziałem ?
Gdy po zakończeniu drugiej części wywiadu podsumowującego prezydenturę mojego rozmówcy wyłączyłem sprzęt nagrywający, pakowałem teczkę i wraz z prezydentem oraz towarzyszacą mu rzeczniczką ubieraliśmy się przed wyjściem z jednej z tarnowskich restauracji, prezydent zagadnął mnie jeszcze pytaniem "A w ogóle to, co Pan przewiduje w niedzielę ?". To już swoiste scigalum signum, znak firmowy naszego włodarza. Prezydent zawsze pyta mnie po wywiadach, wyraźnie wypuszczając wówczas z siebie powietrze: "A jak wypadłem ?", "Dobrze było?", "No, i jak Pan sądzi ..." etc.. Zdążyłem się już przyzwyczaić i zawsze staram się odpowiadać szczerze i bez owijania w bawełnę, z jednej strony doceniając troskę rozmówcy o podtrzymanie rozmowy w luźnej już, prywatnej formule, z drugiej strony - z sympatią i życzliwością odnosząc się do pewnej niegroźnej skądinąd prezydenckiej przypadłości, nakazującej mu dokąd tylko może zabiegać o własny wizerunek i "właściwy" odbiór wypowiadanych przez niego treści. Do dzisiaj ceniłem sobie te nieco chaotyczne i zwykle niedokończone pogawędki z Prezydentem. Obaj zrzucaliśmy w nich role wyznaczane przez oficjalne sytuacje, często zatem bywały ciekawsze od samego wywiadu i aż szkoda, że nie nie można ich było wykorzystywać publicznie. To znaczy ja tak do tej pory uważałem. Pan Prezydent ma do tej niepisanej zasady, jak się okazuje, stosunek cokolwiek swobodny. Czuję się więc w tej materii przez Ryszarda Ścigałę odblokowany i dlatego postanowiłem Państwu zrelacjonować przebieg tej całkowicie prywatnej (podkreślam) rozmowy, w tym szczególnie sens moich wypowiedzi.
"Najlepiej byłoby mi odpowiadać na Pana pytanie w piątek wieczorem - odpowiedziałem prezydentowi na początek, dopowiadając, że kampania cały czas trwa i sytuacja jest dynamiczna. Prezydent nie dawał jednak za wygraną i dopytywał "No, ale jakieś prognozy Pan przecież ma". Powiedziałem zatem szczerze, jako obywatel i mieszkaniec Tarnowa (przypominam - moja rola dziennikarza właśnie przed chwilą, wraz z naciśnięciem przycisku "stop" uległa zawieszeniu, bo nie jestem nim przez 24 h na dobę - bywam też np. tatą, mężem, synem, bratem, kolegą, wolontariuszem w organizacjach pozarządowych a w najbliższą niedzielę będę też wyborcą), powiedziałem, że obawiam się sytuacji, w której Prezydent, jak przed 4 laty, wygrywa już w I turze. Moim zdaniem na wygraną już w pierwszej turze po prostu nie zasłużył. Mając w bardzo świeżej pamięci wypowiedzi Ryszarda Ścigały w dopiero co zakończonym wywiadzie, a przed sobą twarz człowieka wyraźnie zaskoczonego moją szczerą refleksją, próbowałem uzupełniać swoją wypowiedź. Powiedziałem więc, że II tura jest konieczna i jest to moje głębokie przekonanie a podzielenie się nim odczuwam wręcz jako obowiązek. Dlatego w ostatnim przedwyborczym felietonie będę namawiał swoich użytkowników do tego, żeby zastanowili się, czy rzeczywiście pewni są swojego głosu, pochylając się w sposób szczególny nad kandydaturą urzędującego Prezydenta (pomyślałem, że m.in. po wysłuchaniu wywiadu z nim). Nie sądzę, aby Prezydent słuchał "czynnie" całego tego fragmentu, bo w pewnym momencie, po wymianie znaczących spojrzeń z panią Dorotą Kunc-Pławecką, przerwał mi w pół zdania i kiwając głową, oświadczył stanowczo, że jest zaskoczony tym, co słyszy a w takim razie zastanawia się nad sensem swojego udziału w wieczornej debacie. Wtórowała mu Pani Rzecznik, od której usłyszałem, że to, co chcę zrobić nie mieści się w kanonach zawodu, obiektywizmu dziennikarskiego itp. "Faktycznie musimy się zatem zastanowić, czy obecność Pana Prezydenta jest dziś na debacie możliwa" - stwierdziła Pani Rzecznik, kręcąc głową zniesmaczona. Próbowałem się bronić, mówiąc, że po pierwsze to, co powiedziałem, mówiłem jako obywatel, nie dziennikarz ... "No, ale będzie Pan namawiał do nie głosowania na mnie użytkowników portalu !" - usłyszałem od Prezydenta. Powiedziałem więc, że apelu o nie głosowanie na kogokolwiek nie będzie i ja raczej skromnie oceniam "sprawczą" skuteczność moich i nie tylko moich felietonów. Prezydent odwdzięczył mi się komplementem (?), że ... chyba nie doceniam swojego medium i siły jego oddziaływania. Ja na to, że źle mnie zrozumiał a ja z kolei nie rozumiem co takiego niedopuszczalnego chcę zrobić. Poprosiłem, ale nie wiem, czy stojąc już ubrani i bedąc skupieni na kiwaniu głową z niesmakiem, w ogóle to oboje usłyszeli, aby Prezydent razem z p. Dorotą powstrzymali się z ocenami tego, co z całym, pełnym uzasadnieniem przeczytać będą mogli dopiero w piątek. Podeszli do mnie, pożegnali się, gdy wciąż mówiłem i wyszli z restauracji, spiesząc na kolejne umówione spotkanie.
Niedokończona rozmowa, w końcowej fazie już chaotyczna, mimo, że w zamierzeniu luźna, pozostawiła we mnie poczucie niedosytu i niedostatecznego wybrzmienia moich właściwych, a nie wydumanych przez prezydenta i p.Dorotę, intencji. Zaraz gdy trafiłem przed komputer, o godz. 15:50 wysłałem na adres e-mailowy Rzeczniczki wiadomość zatytułowaną WYRAŹNIE o treści:

Piszę gwoli wyraźnego wyartykułowania swojej opinii, bo myślę, że pod koniec naszej rozmowy i już poza mikrofonem pojawiły się - ze Strony Pani i Prezydenta - niepotrzebnie emocjonalne reakcje na prywatnie wyrażone przeze mnie zdanie. W nawiązaniu do (znów chaotycznej, ale przecież nieformalnej i nie stanowiącej części wywiadu) wymiany ostatnich zdań przed wyjściem z "Aidy", raz jeszcze proszę o wstrzymanie się z ocenami tego, co powiedziałem w rozmowie prywatnej (podkreślam raz jeszcze jej charakter) o tym, że chcę zaapelować do inTARnautów w ostatnim felietonie przedwyborczym o to, aby uczynili wszystko (ale nie wbrew swoim poglądom), aby doprowadzić do II tury wyborów. Mamy, jako wyborcy, prawo do powtórnej, bardziej rzeczowej analizy programów i kandydatur - ja np. nie czuje się wciąż przekonany do głosowania na któregokolwiek z Kandydatów. Do tego służy właśnie II tura.
Zastanowienie się nad głosem w I turze dotyczyć powinno moim zdaniem wszystkich kandydatów do fotelu prezydenckiego, choć być może w szczególności urzędującego prezydenta.
Mam nadzieję na wyczerpujące wyjaśnienie swojego stanowiska w planowanym na piątek tekście. Absolutnie nie ma jednak mowy do zachęcania przeze mnie wprost do głosowania lub zachęcania do nie głosowania na któregoklwiek z Kandydatów na Prezydenta. Chcę, aby to wyraźnie wybrzmiało
do zobaczenia wieczorem w "Tarnovii" !
Pozdrawiam, dziękując za ciekawą i (chyba) otwartą rozmowę w trakcie wywiadu


Zdanie drugie. Nie wiem skąd Prezydent wysnuł wniosek, że wynik debaty uznałem za przesądzony przed jej rozpoczęciem. Przypominam o zaprezentowanej mu wcześniej ocenie obecnej sytuacji wyborczej jako dynamicznej. Nie bardzo chciałem już w środę podsumowywać kampanię, do czego w luźnej, prywatnej (powtarzam to do znudzenia) rozmowie, zachęcał mnie Ryszard Ścigała. Jeszcze jedno (zresztą przypominałem to w restauracji, na odchodne prezydentowi i jego rzeczniczce): formuła debaty, jaką zaproponowaliśmy wszystkim kandydatom ograniczała rolę nas, prowadzących, de facto do pilnowania czasu i porządku dyskusji. Nie dawała nam żadnych możliwości kierowania treścią rozmowy, sterowania pytaniami i odpowiedziami. Bo to miała być spokojna rozmowa między kandydatami. Sami mieli sobie przygotowywać tematy i sami zadawać pytania. Potwierdzenie, że to właśnie promowaliśmy, znajduje się w kilku mailach wysyłanych od kilku dni wszystkim Kandydatom. Najlepszym dowodem jest jednak sam przebieg debaty między pozostałymi na placu boju Anną Czech i Jakubem Kwaśnym.
Nawet gdybym powiedział, to co imputuje mi Prezydent, choć to kłamstwo, nie musiałby czuć się zagrożony naszą stronniczością. Ta debata naprawdę miała być i była inna niż wszystkie.

Zdanie trzecie. Jedyne, z którym przychodzi mi się zgodzić co do faktów, choć nie do końca co do zawartej na jego końcu nadziei. Nie mam takiej nadziei jak Prezydent, że obie części przeprowadzonego na przestrzeni ponad dwóch tygodni wywiadu "będzie wystarczającym materiałem dla wyborców - użytkowników portalu". Nie miejmy złudzeń, ramy czasowe rozmowy o minionym czteroleciu nie pozwoliły na omówienie wszystkich ważnych tematów z historii tej prezydentury. O programie wyborczym (na przyszłość), nie rozmawialiśmy prawie wcale, bo formuła wywiadu nie była wyborcza. W efekcie jednym tematom poświęciliśmy za mało czasu, innym z kolei za dużo, zaburzając tym samym właściwe proporcje i tworząc miejscami obraz przesadny (na plus i na minus). No, cóż - wir żywej dyskusji ma swoje prawa i niedoskonałości. W żadnym wypadku wywiad ten nie może być jedynym źródłem oceny prezydentury Ryszarda Ścigały i jego kandydatury w tych wyborach.

Zdanie czwarte. Jest kontynuacją wątku poruszonego w poprzednim zdaniu. Tak, dopiero suma tych wszystkich wydarzeń, lektur i refleksji daje szansę na właściwą ocenę kandydatury. Konia z rzędem temu, kto - oprócz sztabowców i bezpośrednio zainteresowanych kandydatów - widział i słyszał wszystkie debaty oraz zapoznał się z programem, który zresztą w swoim przypadku Prezydent, asekuracyjnie lub nie, nazywa "założeniami programowymi". Cztery lata temu też unikał dla swojego dokumentu "Nowe spojrzenie na Tarnów" określenia "program". Dziś twierdzi, że go z nawiązką zrealizował.

Tak, byliśmy jako redakcja krytyczni wobec Ryszarda Ścigały przez ostatnie cztery lata. Z mojej strony była to zawsze krytyka życzliwa i będzie taka nadal, jeśli uda mu się zachować prezydencki fotel. Starałem się - a zaświadczają o tym np. obie części przeprowadzonego przeze mnie wywiadu - piętnować najgorsze błędy i ewidentne wpadki Prezydenta, ale też doceniać jego niewątpliwe starania i sukcesy. Tych ostatnich nie było wiele, w każdym razie nie tyle, ile usiłują nam wmówić jego marketingowcy i on sam. Choć oczywiście w pewnych obszarach "zakasował" poprzedników. Jak większość samorządowców tej kadencji, bo i podobna koniunktura, jeśli np. chodzi o napływ środków zewnętrznych, się dotychczas w historii kraju nie zdarzyła. I długo nie zdarzy, jak twierdzą liczni samorządowcy, z którymi rozmawiałem.

Wcale nie skreślam prezydenta w swoich kalkulacjach, na kogo ostatecznie gotów byłbym oddać głos. Nie ukrywam, że do moich wątpliwości wobec kandydatury Ryszarda Ścigały dołączyły jednak po przedwyborczej środzie kolejne. Co jednocześnie nie oznacza, że takich wątpliwości pozbawiony jestem wobec pozostałej trójki kandydatów. Choć dziś nie uważam już, jak kilka miesięcy temu, że wybierać będziemy między dżumą a cholerą, to jednak zmiana tej opinii nie jest diametralna. To jednak nie Prezydent mnie pozytywnie zaskoczył.

Czy nie przychodząc na debatę i próbując manipulować moimi prywatnie wyrażonymi opiniami zrobił krzywdę Nam ? Użytkownikom portalu ? Sobie ?
Sadzę, że On i jego sztabowcy tym razem przekombinowali. Ale nie potrafię do końca odpowiedzieć na to pytanie. Ono dopiero czeka na odpowiedź. Może już w niedzielę ? Wiem tylko, że nie należy oczekiwać od Niego i większości z jego bezpośrednich podwładnych kiedykolwiek jakichkolwiek przeprosin za zaistniałą sytuację.
Prezydent i jego otoczenie nie umie przepraszać. Dowiodło tego wiele aroganckich zachowań, np. z Krzysztofem Horbacewiczem, czy siłowo forsowanym pomysłem nazwania skweru w Mościcach imieniem S.Opałki (żeby wymienić dwa bodaj najsłynniejsze). W tym, pierwszym przypadku - mimo przegranej dosłownie wszędzie, gdzie On i jego urzędnicy kierowali swoje bezpodstawne oskarżenia - w zaparte idzie do dziś, co dane mi było ze smutkiem odnotować podczas środowego wywiadu.
Dlatego nie mam złudzeń.

Wierzę, że w każdej sytuacji, nawet krzywdzącej, są zawsze źródła optymizmu. Jesteśmy doświadczani, aby się wzmacniać.
Znalazłem też taki "plus" w opisywanej obszernie sytuacji.
Jaki ?
Otóż, więle z tego, co miałem napisać dopiero w piątek wieczorem - odpowiadając na ciężkie zarzuty Prezydenta, udało mi się napisać już w czwartek rano. Przynajmniej tamten felieton będzie krótszy.

Piotr Dziża
Sonda inTARnetowa
 
A to czytałeś ?
Czy sądzisz o komercjalizacji tarnowskiej służby zdrowia ?
  jestem przeciw 53.65 % (1065)
  jestem za 38.89 % (772)
  nie mam zdania 7.46 % (148)
Wszystkich głosów: 1985
Już głosowałeś !
 

Komentarze internautów:   (Liczba komentarzy : 83)Dodaj komentarz
(18-11-2010) głosujący :
I bardzo dobrze zrobił. Tajemnicą poliszynela jest Wasz stosunek do prezydenta Ścigały. Musiało zaboleć, bo misternie przygotowany plan legł w gruzach. O Waszych zamiarach świadczy zresztą powyższy, kapiący jadem artykuł (za długi zresztą i jak zwykle męczący czytelnika). Panie Dziża wszystko wskazuje na to, że w końcu ktoś Wam pokazał że media w Waszym przypadku to za duże słowo.Brawo Panie Prezydencie.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) Czytelnik :
Od dawna plujecie na gościa, który tyle zrobił dla miasta. W sumie to mu się nie dziwię, że nie przyszedł. Jesteście chyba najmniej obiektywnym medium w Tarnowie. A teraz się głupio tłumaczycie. Najlepiej niech pan Poświatowski napisze jeszcze jakiś grafomański felieton na ten temat.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) krzychu :
Książe został obrażony-biada Wam. Prawda jest taka że działacze Platformy w Tarnowie niczym się nie interesują poza swoimi prywatnymi biznesami. Więc Ścigała może się już pakować

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) do głosujący i Czytelnik :
tylko prezydent nie pisze o tzw całokształcie tylko o konkretnym przypadku, którym się w tym przypadku ośmiesza. Wykorzystywanie prywatnej opinii jej przekręcanie to ewidentne szukanie pretekstu. dla mnie ten facet jest skończony

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) midas :
cholera a ja miałem na niego głosować bo tyle się robi. a to zwykła szuja nie człowiek

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) do głosujacy :
nie wiesz co mówisz, Dziża był chyba jedynym dziennikarzem , który nie lizał pańskiego dupska ale bez chamówy punktując go ale kulturalnie i oddając cześć tam gdzie można oddać cześć . to jest ta zbrodnia . Rysio przeszedł sam siebie ciekawy musi byc ten wywiad . Kiedy go opublikujecie ?mam nadzieje ze jeszcze przed wyborami

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) Jean Pierre Dolische :
Szanowni Państwo, jeszcze raz przypominam o ciekawej centurii Nostradamusa jaka dotyczy Tarnowa i tych wyobów. Jestem absolutnie pewien, że wynik wyborów jest już przesądzony, tj. wybra Pan Ścigała. Proszę przeanalizujcue to sami: Gdy suma lat osiągnie 30, a bliźniak stanie się jedynakiem, 21 dnia miesiąca gdy dęby zrzucą liście, w mieście ciepła staną przed sobą: siostra słowaka, elegant i kokon. Z kokona pchła miast motyla wyleci. Siostra słowaka w cieniu nosa pozostanie. Elegant błyszczeć będzie jeszcze 4 zmiany liści dębu.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) Krystyna :
Jestem zwolenniczką Pana Prezydenta ale nie potrafię znaleźć słowa usprawiedliwienia dla tego co zrobił i jak zrobił. Kto Panu to doradził ? Bywały tutaj na tym portalu niesprawiedliwe sądy o tym co Pan robił jako prezydent ale to co zrobił Pan to jest zwykłe świństwo. Aż tak Panu władza uderzyła do głowy ?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) do midas :
po czym wnosisz? czytujesz regularnie intarnet? znajdź mi w tekstach redaktorów życzliwość i krytykę z sympatią... rzuć okiem na komentarze pod tekstami w których pada nazwisko Ścigała... szują to może jesteś Ty. Łatwo się szkaluje w komentarzu, po cichutku, nikt nie wie kim jesteś... Ciekawe co zmieniło Twoje zdanie i Twój niedzielny głos? Uważam, że dobrze zrobił, jakoś nikt nie narzeka tutaj że Czechowa olewa debaty, i co najważniejsze jak w nich wypada... Jak brakuje Jurczyńskiego i jego podpowiedzi, zaczynają się problemy i głos się łamie... Szkoda, bo plakaty takie ładne

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) Damian Ruta :
Ryszard Ścigała się spakuje... za 4 lub 8 lat, jeśli taka będzie jego decyzja... Na chwilę obecną myślę, że nie musi nawet pudełek przynosić do gabinetu. A panu redaktorowi gula skoczyła na wysokość oczu, więc musiał upuścić sobie złej krwi i zrobił to w tym wywiadzie. Żenada panie Dziża, Ż E N A D A.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) Hehehehe :
Za raz pewnie napiszecie coś o autobusach MPK. Jesteście żałośni. Dobrze, że nie wziął udziału w Waszej debacie. Jesteście parodią dobrego i obiektywnego serwisu internetowego.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) ściąga :
Są sondaże robione przez sztab Ścigały i kandydat zaczyna się denerwować, bo nie może uwierzyć, że nie nabiera już tak łatwo tarnowian.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) JK do Damiana Ruty :
A spróbuj odnieść się do przytoczonych faktów. Rozumiem, że wierzysz Ścigale we wszystko, zawsze do końca. A ja go cenię ale bardziej wiarygodne jest to co pisze Dziża. Jak ja czytam ten jego komentarz to rozumiem ze Ryszard Scigała nie jest złym prezydentem i ma jakieś sukcesy ale tez drażni wyniosłością i brakiem umiejętności przyznawania się do błedów, które przecież każdy człowiek popełnia. Po tym co zrobił Pan prezydent z niezłym i całkowicie niezależnym dziennikarzem nie mam wyboru i zagłosuję na Kubę Kwaśnego. Jak zobaczę, że coś zrozumiał Pan Scigała to być może dostanie mój głos w drugiej turze. Bo zgadzam się, z redaktorem Dzizą ze do drugiej tury powinno dojść. I jeszcze o autorze, którego mam okazje trochę znać podobnie jak prezydenta . W przeciwieństwie do Pana Poswiatowskiego, którego też mimo wszystko lubię czytać bo ma niezłe pióro choć rzadko się zgadzam, komentarze pana Piotra i analizy zawsze są wyważone. Dlatego mam pytanie co jest żenującego i w którym wywiadzie ?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) midasowa :
A GDZIE DEBATA?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) ble :
jak czechowa nie wziela udzialu w debacie to szczekaly wsciekle psy, teraz cisza a pisza same pudelki ksiecia co go car aleksander namascil na krola. ot cala tarnowska polityka

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) Ciekawski :
Jeśli prawdą jest że Ścigała urodził się w Katowicach (jak się dziś dowiedziałam) to czuję się oszukana tym jego \"od zawsze z Tarnowem\" i zmieniam swój głos na kogo innego!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) marek :
przyznajcie wpisujacy sie tutaj sztabowcy Ścigały opluwający intarnet jedyny niezalezny portal w miescie- strzeliliscie sobie takiego samobója o jakim kontr kandydaci w ostatnich dniach mogli tylko pomarzyć a chyba by tego nie wymyślili żadną intrygą. i dobrze wam tak brzydzę się wami

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) takie tam uwagi :
Pan prezydent miałby przepraszać?! Panie Redaktorze to chyba żart jakiś. Prezydent pojawił się z szacunku dla Kontrkandydatów i Wyborców, a także dla Pana i w jasny sposób wyjaśnił dlaczego w tzw. debacie udziału nie weźmie. Też bym nie wziął na jego miejscu. A zachował się super i z klasą, czego nie można powiedzieć o pani Czech, która potwierdziła, że przyjdzie na debatę Gazety Krakowskiej i Klubu Tarnowskiego, a potem zlekceważyła ludzi, nie przyszła i nikogo o tym nawet nie poinformowała. Olała też młodych, którzy ją na debatę zaprosili i nie przyszła. Jakoś nie wzywał pan p. Czech do przeprosin i szat nie rwał... konsekwencji trochę, bo o obiektywizm apelować bez sensu. Brawo panie Ryszardzie. Dobra i mądra decyzja.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) Damian Ruta :
JK? Wiele imion i nazwisk mógłbym tutaj dopasować, więc jeśli ktoś zamierza ze mną dyskutować to mógłby chociaż mieć cywilną odwagę i kolokwialne \"jaja\" żeby się przedstawić, to po pierwsze. Po drugie miałem przyjemność poznania Pana Ścigały i mogę otwarcie powiedzieć - tak oddanego miastu i mieszkańcom człowieka w tym mieście ze świecą szukać. Nie jestem w jego sztabie wyborczym ale nikt mi nie wmówi, że jest on złym prezydentem. Ba, uważam, że jest najlepszym w ostatnim dwudziestoleciu jaki się trafił temu miastu! I mam też świadomość, że błędy popełnia - jak każdy, jesteśmy tylko ludźmi a nie nieomylnymi maszynami. Znikam z tego portalu bo szkoda zdrowia na czytanie o rzetelności takich ludzi jak pan Dziża, który zamiast zrelacjonować debatę, całą noc pocił się nad tym zajadliwym tekstem :) pozdrawiam czytelników. Ps. Polecam inne portale, bardziej obiektywne.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) głupiś :
do "takie tam uwagi" - Nie przesadzaj, dzień wcześniej było wiadomo, że Czechowa na ten happening nie przyjdzie a wielkie halo z tego robią oszołomy okłamywani przez ryśka z klanu

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) JK :
rozedrganie emocjonalne i marketingowe slogany. To widzę u ciebie. Nie odpowiedziałeś na moje pytania. Ja znam obu panów i zapewniam cię, że albo się grubo mylisz co do redaktora albo świadomie chcesz go oczernić. Nie warto jednak z tobą dalej rozmawiać jak oprzesz się na inwektywach nie dostarczając cienia dowodu na swoje \"argumenty\"

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) Do Ciekawostki :
Miejsce urodzenia w metryce, to tylko stwierdzenia faktu przyjścia na świat i często zależy od okoliczności w którym w danym monencie znalazła się matka dziecka.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) ona :
Nie pozostaje mi nic innego jak zagłosować na Kwaśnego! Ciekawa jestem tej debaty musze ją obejrzeć zanim zdecyduje, ale ogladajac i sluchajac poprzednich Czechowa się po prostu nie nadaje

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) do Damiana Ruty :
to jest zajadiwy tekst ? spokojne rzeczowe wyłuszczenie argumentacji. zgadzam się w 100 % ciesząc się , że jeszcze sie ostali ostatni mohikanie prawdziwego dziennikarstwa nie salonowego. A Ścigałowcy jak sekta zaimpregnowani na argumenty

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) wyborca :
Po prostu dał ciała bo się bał że nie odpowie na konkrety. To jest zwykły populista otoczony dworem. Obawiał się że postawione pytania go zdemaskują i okażą jego prawdziwą wartość. Jak by miał jaja i rację to by stanął na przeciw pytajacych i odpowiedział. Widocznie brakuje argumentów.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) znalazłem w googlach :
Najlepszym dowodem płaskości i miałkości ścigałowego gestu jest fakt, że Dziża dostał w tym roku Wenę dziennikarską od Prezydenta. Za coś jednak będzie musiał teraz pan prezio przeprosić

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) doremifasollasido do znalazłem w googlach :
No to przez skromność jako argumentu nie użył tego argumentu Pan Redaktor. Jeszcze lepiej to o nim świadczy a o Ścigale fatalnie

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) melon :
chyba każdy obiektywnie potrafi wysnuć wniosek, że wszyscy mają prawo do prywatnych zdań i preferencji. To, że ktoś wykorzystuje to potem dl urządzania przedstawień i heppeningów jako demonstracja swojego obrażenia się świadczy tylko o tym, że nie ma za grosz dystansu do siebie. I, że jest po prostu niepoważnym człowiekiem. O Pani rzecznik się nie wypowiadam, bo ona dystansu nie miała, nie ma i mieć nie będzie. Co jest jeszcze bardziej przykre. Więc chcieli aferę, więc ja mają. A może się to tylko obrócić przeciwko nim.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) Tiket :
Powiem Wam jak będzie: I tura: Ścigała 47%, Czech 33%, Kwaśny 15% Dembowski 3% a w 2% głosów będzie pisało kilka obelg pod adresem wszystkich II tura: Ścigała 60%, Czech 33% ,obelgi wzrosną do 7% prezydentem na 100% zostanie Ryszard Ścigała, więc może nawet lepiej, by się to zakończyło w I turze, szkoda kasy wydawać. Pan Prezydent ogólnie nie jest zły, poza tym swoim bufonowatym stylem bycia i panią wice u boku. Warto by było też odstawić od cycka klakiera Kwaśnego, szkodzi to to wizerunkowi prezydenta Jeśli z tymi problemami się upora, a w mieście będzie zgodna RadaMiasta, to jest szansa na rozwój tego naszego prowincjonalnego miasteczka. Mój głos pan Ścigała dostanie, mimo iż zaklinałem się po tamtych wyborach iż więcej na niego nie zagłosuje, ale ugrupowania desygnujące kandydatów tak jakby specjalnie wystawiły swoje największe miernoty, by ułatwić reelekcje pana Ścigały... Inaczej by zapewne było, gdyby startowali Janik, Ciepiela czy prof Wiatr (bo była też taka opcja). Pozdrawiam nowego-starego pana prezydenta, mam nadzieję, że zbliżająca się kadencja będzie o niebo efektywniejsza od tej właśnie się kończącej.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) ... :
miał rację, że nie przyszedł, portal jest!!! stronniczy

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) KIBICE UNII TARNÓW :
KIBICU I SYMPATYKU TARNOWSKIEJ UNII!!! DO RADY MIASTA GŁOSUJ NA: MICHAŁA ŻUROWSKIEGO I PIOTRA JANIGĘ!!!!!!!!!!!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) jakub :
Widać że Ścigała zauważył że te jego sztuczki na pokaz za nie swoje pieniądze nie przekładają się na jego poparcie w wyborach. Liczy na swój beton partyjny z PO i zakamuflowanych \"tarnowian\" więcej poparcia dla Pana Hebdy a już nikt na Ścigałę nie zagłosuje bo Hebdę każdy zna... nie sztuką jest wydać unijne miliony, marszałka miliony i jeszcze wpaść w pułapkę kredytową gigantycznie zadłużając Tarnów. Niestety ale Czechowa w jeden rok wszystkiego nie zrobi bo będzie wychodzić z długu jaki po sobie zostawia Ścigała.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) Jacek K. :
PIStarnet pamietajcie winni sie tłumaczą . Pisiory was kochaja!!! Reszta Tarnowa nie ma złudzeń że jesteście medialną nogą pisu w Tarnowie. Kiedy kolejny felietonik chwalący Gutego?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) Ciekawski :
A ten Ścigała w końcu jest z Tarnowa czy nie?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) irudi :
do tiket. w pełni...właściwie w 100% podzielam pana/pani opinię!!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) janek :
Mam pytanie? Wczoraj szumnie zapowiadano na łamach portalu, że w kilka godzin po zakończeniu debaty w Tarnovii zobaczymy i usłyszymy kandydatów... Gdzie film? Pojawi sie przed ciszą wyborczą? Czuję się lekcewazony, wiem że operator opieszały ale ktos to chyba nadzoruje :)

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) redakcja :
Filmy z debaty powinny być około 13-tej - za zwłokę przepraszamy - przyczyny techniczne.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) Jan Guly :
Tiket ma rację. Potwierdzam tą trafną anlizę bierzącej sytuacji wyborczej w całej rozciągłości.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) imadło :
A gdzie jest oj? Śpi jeszcze?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) janek :
Prezydent się obruszył ponieważ wie, że druga tura będzie dla niego bardzo dużym zagrożeniem. Wszystko co do tej pory czynione jest przez prezydenta i jego świtę zmierza ku temu, by zwyciężyć już w najblizszą niedzielę, bez ewentualnej dogrywki. W innym przypadku o wygraną będzie znacznie trudniej .

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) jfilmik :
juz tam cos można obejrzeć chyba wgrywają filmy na serwer bo mi nagle ucięło jak ogladalem pierwszy fragment ale film jest dobrej jakosci

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) GŁOSUJE NA PO :
Oczywiście, że jesteście proPiSowscy to widać. Ja głosuje na ludzi sportu! Okręg nr 1, miejsce 1 Robert Wardzała Okręg nr 2, miejsce 13 Michał Żurowski Okręg nr 3, miejsce 1 Bartłomiej Babuśka Okręg nr 4, miejsce 8 Piotr Janiga !! Kibice weźmy sprawy w swoje ręce!!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) druga tura :
jak prezydent się może bać II tury, jak elektoratowi kwaśnego (i jemu samemu) jest po drodze z panem ścigałą. Kwaśni są w tych wyborach niczym Napieralscy w prezydenckich, a udzielając oficjalnie Ryskowi poparcia Kwasny ugra coś tym samym dla siebie. Tarnów nie jest miastem, w którym łatwo da się coś zmienić. Zasiedziały beton partyjno-oligarchistyczo-klery kalny, rządzi układ sld/po (w postaci RŚ) plus również z tego układu prezes ZA, plus również z tego układutw skworcu a stanowiska obsadzają ich ogony. I dlatego nic mnie tak nie śmieszy, jak leciutkie wyborcze łechtanie się dwóch kandydatów z jednogo obozu (RŚ i JK).

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) Mol :
Jakby tarnowscy żurnaliści mieli jaja to by zbojkotowali Ścigałę do wyborów, ale to są pieski, które zaraz poleca po okruszki i kosteczki z pańskiego stołu, które czasami tylko pod stołem pochwalą sie przed innym pieskiem jacy są odważni, bo jedząc kosteczkę z ręki omal nie pogryźli ręki tego NO Wiecie Kogo . Merdajcie dalej ! POzdrawiam inTarnet który codziennie przywraca mi wiarę , że jeszcze można być uczciwym skromnym choć niezamożnym . niekoniecznie trzeba być babuską albo inną szmatką

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) meggy :
Ooo... niewiarygodne!.. ciekawi mnie dlaczego wszyscy kierują uwagę na sprawy nieistotne. Po pierwsze.. jakie ma znaczenie gdzie się ktoś urodził? ważne gdzie żyje i dla jakich wartości.. ważne co robi i kim jest. co do zachowania Pana Redaktora.. żenada.. po pierwsze.. tłumaczą się winni - jeden rzut okiem na ilość tekstu tłumaczącego Pana zachowanie, a już wiadomo.. że chce się ktoś wybielić. Mawiają, że prawda jest milcząca, bo zawsze wyjdzie na jaw.. a kłamstwo ma potok słów.. i moim prywatnym zdaniem, jako tarnowianki.. jest - MEDIA NIE POWINNY BYĆ STRONNICZE.. a w tym przypadku tak niestety jest.. wystarczy popatrzyć ogółem na portal, reklamy i treści.. jesteście jawnie ukierunkowani. i jak Ci ludzie mają znać prawdę i wiedzieć co będzie dla nich najlepsze, jak media budują tak informacje, jak im pasuje? bez obiektywizmu? ... ehh... żenada...

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) kaja :
Ryszard Ścigała wygra!!!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) kaj :
Jak zmądrzeje i przestanie się wstydzić swoich śląskich korzeni

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) Jan Guty :
Ktoś się pod moją osobę podszywa komentyjąc komentarz Tiketa i to bardzo nieudolnie bo przekręcił moje nazwisko. Ja twierdzę że Pani Anna Czech wygra wybory w sposób uczciwy, a nie w stylu jakiego używa konkurencyjny sztab wydając gazetkę wyborczą która w zasadniczej kwestii dezinformuje społeczeństwo.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) meggy :
A ja widziałam gazetki.. i z tego co czytałam.. sama prawda:) przekazana w sposób prosty i przystępny.. może kolega napisze o jakie kwestie mu chodzi? bo stwierdzenie \"zasadnicza kwestia\"... nic mi nie mówi.. i bliżej nie określa tematu. Konkrety poprosimy.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) Wyborca Scigały :
Panie Prezydencie głosowałam na Pan 4 lata temu, ale to co pan zrobił teraz kpina z nas wyborców, do tego dochodzi trzymanie tych niekompetentnych ludzi: Skrzyniarz , Słomki, Błaszczak mozna pisac jeszcze. Napraw pan błędy strata pieniedzy za rondo ok. 265 tys oddano do wojewody, boisko trawiaste do kosza na falklandach, konkurs na dyrektora w I liceum w tarnowie, czy pisac dalej ? Namawiam teraz wszystkich ludzi których spotkam by nie głosowali za panem. a po debacie wyglada na to że w I turze będzie pan miał drugi wynik w w II turze wyborów po prostu pan je przegra,

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) meggy :
No cóż.. widzę, że ławo wytykać komuś błędy... zawsze tak było od zarania dziejów... poszukajmy plusów.. i zastanówmy się, który z kandydatów na prezydenta jest w stanie zrobić tyle samo bądź więcej? i pamiętajmy... że łatwo być widzem, a gorzej aktorem dobrego filmu.. więc nie oceniajmy każdego detalu, jak nie umiemy grać..

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) jmax :
to tak , jak gdyby Rydzyk zaprosił Tuska na debatę, chyba coś sie Piotrze nie zgadza?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) Pani :
Czechowa jest makabryczna i głupia. Ścigała pracuje jak wół, nie mówcie, że tego nie widać.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) Jan Guly :
Przepraszam, ale Anka Czech przesra te wybory z kretesem. Całą kasa jaką \"zebrała\" na wybory pójdzie się wietrzyć. Byłby za to fajny domek dla synka. Dziękuję!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) Flakon :
meggy, co Ty się pytasz Gutego o konkrety. Dziewczyno, przecież to prosty chłop po zawodówce, któremy inni mędrcy z separatystycznej organizacji S wbili do łba, że coś sobą prezentuje. Ten biedaczek chyba w to uwierzył... Boję się, jak ktoś przekona Gutego, że jest Napoleonem Bonaparte?!?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) JK do jmax :
O ile porównanie do Tuska jest trafione to kto ma niby być rydzykiem ? Piszesz do redaktora (?) po imieniu więc może miałeś z nim kontakt ale nie sądzę byś znał jego poglądy. To co piszesz to łagodnie mówiąc niesprawiedliwość. To bardzo otwarty umysł nijak go z dyrektorem RM nie można porównać.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) Adam :
Taki równiacha a zachował się jak esbek podsłuchujący prywatne rozmowy. Wielkie ostrzeżenie dla pozostałych dziennikarzy tego faceta mówię o przystojnym ryśku trzeba zawsze miec na dystans bo użyje tego co mu powiecie przeciw wam. Kurestwo to najłagodniejsze z określeń jakie znalazłem na opisanie zachowania tego pogrobowca komuny

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) ANALITYK :
Poza oczywistym sku******stwem jakiego dopuŚcił się prezydent i którego nie wolno mu zapomnieć zagranie marketingowe jego sztabu choć ryzykowne było niestety skuteczne. Bo co się stało ? Pozostawił na ringu swoich bezpośrednich konkurentów , żeby się wykrwawiali w bezpośredniej polemice. Komu sprawnyy w starciu Kwaśny będzie odbierał głosy gdy dyskutuje z Anną Czech. Ścigale ? Nie. Czechowej. Komu stonowana i sprawiająca wrażenie akby jej nie zależało na zwycięstwie za wszelką cenę Anna Czech ? Kwaśnemu. W ten sposób oboje pracują na tylko I turę wyborów. Abstrahując od honoru i osobistej uczciwości oraz bufonady prezia, rachunek zysków i strat jest w tym przypadku raczej na plus szans prezydenta. No chyba, że Kwaśny jakoś wykorzysta to zagranie Ścigały. Ale chyba nic dziś nie zrobił w tym kierunku, bo na pewno by portal szybko napisał. W końcu dotyczy go to bezpośrednio.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) hmm :
Pozwolę sobie być odmiennego zdanie. Ścigała tym zagraniem znów strasznie wtopił.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) meggy :
ludzie... czytam i nie wierze... kto tutaj wtopił?? \"obiektywne media\" ? czy Ścigała, do którego \"obiektywne media\" mówią, że będą przekonywać wyborców swoimi artykułami, żeby go nie wybrali ponownie! ja osobiście... nie lubię, jak ktoś mi dyktuje co powinnam zrobić.. a tym bardziej \"obiektywne media\" :/ uważam zachowanie Ścigały za najlepsze w tej sytuacji. Bo.. debata jest od dialogu i dyskusji... a nie ataku i z góry założonych twierdzeń.... nie ośmieszajcie się proszę...

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) pole :
No i wyszło szydło z worka. Nic dziwnego ten człowiek jest zły do cna. RYSZRDZIE CZEMUŻ TO NIE NASTĄPIŁO OTWARCIE FONTANNY PRZED HOTELEM TARNOVIA??? ZBYT DUŻY WSTYD I ŻENADA??? hahhaaaaa wszystko co robicie jest tylko pod publikę. Ż E N A D A !!!!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) xY :
Cóż, Intarnet to chyba jedyne medium które nie jest podporządkowane Prezydentowi i jego Pani Rzecznik, i chyba jako jedyni nie trzęsą portkami przed Panią Rzecznik i Prezydentem ze wszystkich, niby bardziej obiektywnych mediów w Tarnowie, i nie są jego kolejną tubą propagandy sukcesu. I dlatego to tak boli Pana Prezydenta, że aż musi rezygnować z debaty.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) jmax :
jak czytam wszystkie komentarze, powiem szczerze jest mi po prostu wstyd, ze mieszkam wśród takich ludzi. Proste chamstwo. Do JK - porównanie adekwatne do propagandy prowadzonej na tym portalu, oraz do klimatu jaki panuje pomiędzy mediami toruńskimi a platforma obywatelska, miałem taką skromna nadzieje na apolityczny , bezstronny, merytoryczny portal w Tarnowie, ale nadzieja przepadła wraz z nasilajacymi sie frustracjami, mam tylko taka nadzieje, ze nie samym chlebem człowiek zyje ...

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) jmax :
jeszcze do JK - masz racje, to złe porównanie....nie porusza sie majbachem, nie lata smigłowcami, nie zbiera na azoty ( patrz składka na stocznie), nie kupuje nieruchomości, nie zakłada 5 fundacji i 16 stowarzyszeń, nie dostaje dotacji państwowych, nie korzysta z dotacji unijnych, nie tworzy kultu wokół własnej osoby, nie buduje medialnych potęg, nie unosi sie pychą, brakuje mu hypokryzji itd. Jednakże zastanawia mnie jedno, rzetelnego dziennikarstwa, ( tak sądze) nie buduje sie naruszając granice pomiędzy dziennikarstwem a reklamą i kierowaniu się w tym wszystkim ideologią .

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) do meggy i jmax :
Z obszernego wyjaśnienia redaktora wynika coś odwrotnego co piszesz ty nie mając na ten temat żadnej wiedzy pewnej a wierząc politykowi, który w dodatku manipuluje informacjami udzielone mu prywatnie. W tym przypadku wierzę Dziży a nie Ścigale. Dlaczego ? Po pierwsze bardzo dokładnie wyjaśnił co powiedział i nie był to żaden powód do histerycznych reakcji a po drugie Dziża nie kandyduje i nie musi zagrywać \"politycznie\". Gdyby chciał zrobić loda jakiemuś konkurentowi Ścigały, to przecież by nie ujawniał mu co chce napisać. To jest dla mnie oczywiste. Jmax, Nie wiem co ty czytasz i w jaki sposób postrzegasz rzeczywistość ale wydaje mi się, że czynisz jakieś wstępne założenie przy przeglądaniu tego portalu. Drugiego tak pluralistycznego i niezależnego medium nie ma w Tarnowie. Porównywanie z Radiem Maryja monotematycznym i oddającym antenę tylko PIsowi i Prawicy RP nie wytrzymuje krytyki. Chłopaki rozmawiają z każdym i dla każdego znajdują miejsce. Mają wyraziste poglądy, są w sporze z tym i owym, ale to nie są sekciarskie zachowania. To właśnie we wszystkich innych mediach w Tarnówie realizowana jest polityka poprawności politycznej, w której jest miejsce na "środek" ale nie ma miejsca na radykalizmy, wyrazistość i oddawanie krytykom poczynań władzy. A to jest sól demokracji, tylko nie u nas, bo ty oczywiście znasz tylko i akceptujesz \"polski\" model pluralizmu, w którym za szczyt obiektywizmu uchodzi \"Szkło kontaktowe\". Dlatego jmax jesteś albo nieuczciwy albo po prostu ślepy i głuchy. Oczywiście nie ty jeden

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) nelly :
xY... coś Ty podstawiony i płaca Ci za pisanie takich głupot?? masakra jeszcze w roli podsumowania.. moim zdaniem żaden szanujący się portal.. nie dopuszcza komentarzy o wulgarnych treściach.. a tutaj aż kipi od przykrych i nieprzyjemnych stwierdzeń, które świadczą tylko o ludziach, co je wypisują/wypowiadają.. chceci e coś zmienić... zacznijcie od siebie:) dobrej nocy

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) meggy :
to, że jestem kobietą .. nie znaczy, że nie mam rozumu.. jak wierzysz człowiekowi, który mówi jedno, a potem się wypiera i pisze eseje... żeby się wybielić... co do kandydatury.. owszem - nie kandyduje.. ale prezentuje media = biektywizm.. a nie swoje prywatne zdanie... a skoro tak propaguje swoje zdanie i o nie walczy na portalu.. to jaki z tego wniosek? ? ... pomyśl, analizuj.. i daj wnioski:) oczywiście masz prawo do swojego zdania i dobrze, że je wypowiadasz.. ale tak samo jak wymagasz ode mnie nie oceniania .. Ty tez nie oceniaj.. a wtedy będzie wszystko okej..

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) do jmax :
a pro pos pychy i hipokryzji to Dziża wszedł właśnie w spór na miecze świetlne z tarnowskim Lordem Vaderem mistrzem w dziedzinie pychy i hipokryzji i dlatego trzymam jego stronę do czego zachęcam wszystkich innych uczciwych ludzi. bo to to jest brutalny i chamski atak nie jedyne brużdżące Ścigale medium co do tego nie mam wątpliwości. Teraz już zniszczyć chcą intarnet Wiatry, Babuśki ,Ścigały i jak ich nie wesprzemy to Ciemna Strona Mocy zwycięży

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) luke :
Ależ się pan Dziża rozpisał... Ja przeczytam jeszcze założenia programowe Ścigały (bo konkretny program to raczej się przedstawia w orędziu po wyborach hehe) i już mam konika z rzędem od pana Dziży :) Proponuję zająć się głębiej opisem życia kulturalnego i sportowego Tarnowa bo z polityką to wam od zawsze nie wychodzi.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) do meggy :
przepraszam ale podobnego bełkotu nie sposób pojąć. Wierz sobie Ścigale jak chcesz, ale czynisz to wbtew faktom, po prostu przyjmujac jego słowo jako prawde objawioną, gdy tymczasem był to tylko kampanijny gest jak słusznie pisze ANALITYK. W tym starciu słowo przeciw słowu przy dokładnym zrelacjonowaniu wydarzeń i ich chronologii np. treść maila wysłanego do rzeczniczki wiarygodny jest tylko redaktor. Ścigała łże

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) jmax :
robienie loda w jednym przynajmniej przypadku było by \"troszeczke\"niewykonalne, wyraziłem swoje zdanie starając sie obiektywnie postrzegać dwa różne bieguny. Tak na marginesie, Radio Maryja nie jest monotematyczne.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2010) proŚcigała :
Do pewnych redakcji po prostu nie wypada chodzić. Trochę wstyd.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(19-11-2010) prawdziwek :
Racja, racja proŚcigała - do INTARNET to bym się nawet nie poszedł wysrać, żeby się czymś od pseudoredaktora nie zarazić...

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(19-11-2010) Jóźwa :
Dokładnie. To trochę tak jak z Radiem MaRyja. Ja jak bym był prezydentem to też bym się wstydził przyjść na taką debatę. Po co dyskutować z pisowskimi ekstremistami. Niech się kiszą we własnym piekiełku pomówień, niedopowiedzeń, insynuacji i półprawd.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(19-11-2010) do Jóźwy :
Masz 100% rację i to nie ulege żadnej wątpliwości. Ja bym to tarnowskie pisowskie piekiełko posypał jeszcze posypką z wykształcenia podstawowo-zawodowego gutego i jewuły. Ta będzie bardzo lekka, dietetyczna posypka o wadze bliskiej zeru absolutnemu, próżnia doskonała.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(19-11-2010) Tomasz :
O pluralizmie tego portalu najlepiej świadczą reklamy kandydatów ze wszystkich opcji politycznych i ugrupowań. Coś niektórych zaślepia was i w wielu przypadkach jest to chyba interes nie tylko polityczny w tym aby takiego medium nie było i można było opinią publiczna w Tarnowie sterować już bez przeszkód

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(19-11-2010) meggy :
a skąd Ty człowieku znasz fakty.. jak opierasz się na słowach... na jakiej podstawie wierzysz redaktorowi?... pochwalasz takie zachowanie dziennikarza? wiesz jak powinien żyć człowiek, który poświęcił się dziennikarstwu? jakie są zasady etyki zawodowej.. jak czytam Twoje słowa i ataki.. to dochodzę do wniosku, że dyskusja jest zbędna... zakończę krótko: każdy ma prawo do wyrażenia swojego zdania.. Ty również, ale nie masz prawa w sposób chamski negować zdania innych.. i na tym zakończę.. bo te wywody do niczego nie prowadzą. wszystkim miłego piątku i weekendu:)

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(19-11-2010) cóż :
to dawno już słyszałam że nie wolno mieć innego zdania niż obecny Prezydent a to tylko potwierdza sie . przykre bo kazdy z nas ma wlasne zdanie i teraz rozumiem dlaczego wszyscy z rad dzielnicy startujacy z jego ugrupowania siedza cicho

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(19-11-2010) nikuś :
Wreszcie Pan Ścigała pokazał prawdziwe oblicze ... że jest BUFONEM... Po debacie telewizyjnej miałem niesmak ... bo Pan prezydent był tak pewny swego że to aż denerwowało podczas odbioru jego wywodów... myślę że w życiu jest jak w sporcie jak lekceważy się przeciwnika to drogo się za to płaci...ŻYCZĘ PANU R. Ś. marnego wyniku! Odrobina pokory !!! Panie eks!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(19-11-2010) qwerty :
macie rację że INTARNET jest stronniczy wystarczy zobaczyć na tą kampanie co wchodze na tą strone to Anna czech sie pojwaia widać że ktoś jest ewidentnie faworyzuje Annę Czech to skandal

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(19-11-2010) do qwerty :
Przecież to Ścigała mógł sobie wykupić tu reklamę a jeśli denerwuje cie reklama Czechowej to radzę nie wchodzić tu. Chyba, że ktoś ci pistolet trzyma przy głowie a ty biedny/a cierpisz

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(19-11-2010) diabla kreatura :
Jóźwa- kuźwa, odchrzań się od Radia Maryja. Ryja to masz ty, kreaturo! Nie wciągaj tego wolnego i patriotycznego radia do twego brudnego, cynicznego, prymitywnego politykierstwa. Gdzie się rodzą tacy bezmózgowcy?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(22-11-2010) uczciwy prawy i sprawiedliwy :
Wyborcy jednoznacznie wypowiedzieli się co sądzą o programie Anny Czech - Tarnów, takie miasto powiedziało dla jej wypocin stanowcze NIE! Co będzie teraz z jej klakierami, doradcami i pachołkami? Oni również trafią na śmietnik polityczny...

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


W związku z pracami modernizacyjnymi na portalu możliwość komentowania artykułów została wstrzymana do momentu oddania nowej wersji serwisów. Prosimy o cierpliwość, przepraszając za niedogodności.

Portal inTARnet.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do usunięcia lub skrótu komentarza naruszającego prawo, zasady współżycia społecznego lub NETykiety. Jeżeli uważasz, że którykolwiek wpis narusza czyjeś dobra - zgłoś nadużycie, wysyłając e-mail na adres:
redakcja@intarnet.pl


© 2003-2012 Tarnów ON-LINE

Kontakt z redakcją/administratorem:
Tarnowski Obywatelski Portal Internetowy inTARnet.pl
redakcja@intarnet.pl, tel. kom. 662 930 947