To jest strona archiwalna
   Co to był za portal ?   
Najnowsze informacje
Zapraszamy, promujemy
Reklama
OGŁOSZENIA i REKLAMY (arch.)
Reklama
Reklama
Reklama
InTARnet poleca
Reklama
Reklama
Źródło: inTARnet.pl
  
   Szczyt Grupy Wyszehradzkiej w Tarnowie    -   14/12/2010
Na zaproszenie LGD Dunajec-Biała
Jak informuje Tarnowskie Centrum Informacji, od dziś, 14-go do 17 grudnia w Powiecie Tarnowskim gościć będą przedstawiciele Lokalnych Grup Działania ze Słowacji, Węgier oraz z Polski. Delegaci przyjeżdżają na zaproszenie Lokalnej Grupy Działania Dunajec-Biała (obejmującej swym zasięgiem teren gmin: Ciężkowice, Pleśna, Wojnicz i Zakliczyn) z którą wspólnie podczas trzydniowego pobytu będą dyskutować o możliwościach współpracy w ramach międzynarodowego projektu dotyczącego rozwoju turystki na obszarach wiejskich. 16 grudnia odbędzie się również konferencja zorganizowana przez Tarnowską Organizację Turystyczną w której wezmą udział zagraniczni gości. Tematem konferencji będą szanse i zagrożenia w turystyce regionalnej i wiejskiej w naszej części Europy.

Ogloszenie

”Światowy kryzys finansowy i zmiany klimatyczne wytworzyły nowe momentum jeśli chodzi o konwencjonalne postrzeganie turystyki. Wzrasta liczba osób, które zamiast na kosztowne, egzotyczne wakacje i wylegiwanie się na plaży wolą dziś pojechać na wieś czy do jakiejś bezpiecznej części Europy, gdzie nie grozi im ani wybuch wulkanu ani fala tsunami” - mówi Stanisław Haraf, prezes Zarządu LGD Dunajec-Biała. ”Sytuację tę należy umiejętnie wykorzystać przez właściwe rozpoznanie oczekiwań turystów, wzbogacenie oferty wypoczynku i dopasowanie towarzyszących im odpowiednio przygotowanych działań marketingowych” - dodaje.
Rzeczywiście trend ten wydają się potwierdzać prognozy Światowej Organizacji Turystyki (UNWTO). Według przewidywań tej organizacji do roku 2020 ogólna liczba podróży międzynarodowych wzrośnie do pułapu około 1,6 mld rocznie. Oznacza to wzrost o blisko 600 mln. Z czego, według szacunków UNWTO, najwięcej turystów przyjedzie do Europy (717 mln). Organizacja zwraca również uwagę na fakt, że także coraz częściej podróżują mieszkańcy Azji i Pacyfiku oraz Bliskiego Wschodu dla których Europa jest atrakcyjnym kierunkiem odwiedzin.
W tym świetle sporym potencjałem wydaje się dysponować Europa Środkowa, która ze względu na usytuowanie i walory przyrodniczo krajobrazowe może w przyszłości stać się liczącym się zagłębiem turystyki aktywnej. ”Nasz region Europy jest wciąż jednak stosunkowo słabo poznany. Ale zainteresowanie systematycznie wzrasta” - wyjaśnia Jan Czaja Prezes TOT. ”Wystarczy przypomnieć, że Kraków w tym roku odwiedziło 8.1 mln osób o osiemset tysięcy więcej niż w analogicznym okresie w 2009. Mamy jednak wciąż wiele do zrobienia. Jak pokazały bowiem przeprowadzone w tym roku badania Forum dla Polski spośród indagowanych przedstawicieli europejskiej branży turystycznej co piąty nie ma nawet w ogóle pojęcia gdzie leży Kraków!”

Możliwości rozwoju turystyki aktywnej oraz wspólnej promocji będą właśnie przedmiotem przygotowywanego projektu współpracy między Polską, Węgrami i Słowacją. Istotne jest stworzenie konkurencyjnej i atrakcyjnej oferty wypoczynku. Chodzi o to, żeby miejscowych przedsiębiorców tej branży, w szczególności gospodarstwa agroturystyczne, uzbroić w unikalny wachlarz usług. Nie tylko żeby w ofercie agroturystycznej znalazło się łóżko oraz posiłek ale także jakaś ciekawa, wyróżniająca ją pozycja. Z zakresu np. edukacji nieformalnej, zielonych i białych szkół. Żeby można przyjechać do gospodarstwa i nie tylko standardowo odpocząć i dobrze zjeść ale przy okazji nauczyć się zbierać grzyby, odbyć kurs podstaw rysunku malarskiego, wyplatania wikliny, pieczenia chleba itp. ”Zależy nam na urozmaiceniu i podniesieniu atrakcyjności oferowanych przez nas usług. Tak, żeby ludzie przyjeżdżali do nas z zainteresowaniem” - mówi Barbara Zych właścicielka gospodarstwa agroturystycznego „Ziołowa Dolina”. W ramach projektu uczestnicy będą analizować więc możliwości zorganizowania wspólnych szkoleń, treningów, dofinansowania zakupu niezbędnych materiałów „dydaktycznych” itp. Tym działaniom muszą równocześnie towarzyszyć odpowiednio zorientowane wysiłki samorządów - mające postać inwestycji w infrastrukturę turystyczną. Takie jak budowa szlaków rowerowych, wież obserwacyjnych, wypożyczalni sprzętu wodnego w pobliżach rzek itp. Turystyka aktywna to także przecież jazda na rowerze, wycieczki piesze, sporty wodne, „paint ball” itp. Jej popularności wzrasta z uwagi właśnie na coraz większą modę na aktywny wypoczynek. Partnerzy będą wspólnie zastanawiać się także nad sposobami działania i w tym zakresie, skuteczne metody lobbyingu, wymiana doświadczeń oraz „know-how”. W planach jest min. powołanie lokalnych biur turystycznych, które wesprą agroturystów w procesie przygotowania atrakcyjnej oferty i będą jednocześnie pośredniczyć w pozyskiwaniu klientów oraz we wspólnej promocji, uczestnictwo w targach itp. ”Ogromnie ważna jest promocja” - podkreśla Stanisław Haraf i wskazuje na korzyści płynące z takiej inicjatywy współpracy również i w tym wypadku. ”Dla pojedynczego regionu, z uwagi na astronomiczne koszty reklamy, sprawnie i skutecznie przeprowadzona kampania promocyjna w którymś wybranym kraju np. na Zachodzie Europy jest praktycznie poza zasięgiem. Jeśli jednak połączyć siły i promować się wspólnie, jako euro region, sytuacja ulega dramatycznej zmianie. Wciąż za pomocą tej samej reklamy dokonujemy efektywnego przekazu, pokazujemy dlaczego warto do nas przyjechać ale jednocześnie jej koszty maleją w istotnym stopniu ponieważ rozkładają się na wszystkich uczestników.”

Planowane jest również stworzenie internetowego portalu.Jak przekonuje Jan Czaja cała branża internetowa mocno się rozwija i akurat tylko w turystyce nie widać wyraźnych wzrostów. Na polskim rynku branży turystycznej wciąż istnieje niezagospodarowana nisza w zakresie e-turystyki. Na podstawie badań Instytutu Turystyki, stwierdzono, że w ostatnich latach coraz częściej Polacy rezygnują z samodzielnej organizacji wyjazdu i zwracają się w tym celu do biura podróży. W latach 2005-2009 odsetek klientów którzy decydowali się na zakup zorganizowanej wycieczki wzrósł o 5%. Naprzeciw tym oczekiwaniom ma właśnie wychodzić portal internetowy, którego silnym elementem będzie turystyka aktywna. ”Niemal każdy ma w swoim życiu taki moment, kiedy czuje że dłużej nie wytrzyma. Potrzebuje wtedy zniknąć na parę dni, zaszyć się gdzieś. Oderwać od rzeczywistości. Odreagować. Marzy mu się wtedy choćby jednodniowy wypad za miasto albo weekend na wsi. Kiedy jednak przychodzi się spakować, kupić bilet na pociąg albo autobus, zarezerwować nocleg i posiłek to się nam wszystkiego odechciewa. A gdyby dajmy na to istniała witryna w internecie gdzie wszystko to załatwia się od ręki jednym kliknięciem myszki? Tego typu usługi w oparciu o istniejącą bazę turystyczną znajdą się również w ofercie planowanego portalu. Klienci dostaną ofertę szybkiego i przyjemnego odpoczynku a lokalni agroturyści doświadczą wzrostu w natężeniu ruchu” - tłumaczy prezes TOT.
Sonda inTARnetowa
 
A to czytałeś ?

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Unknown MySQL server host 'mysql5-3.premium' (1) in /home/intarnet/www/www1.atlas.okay.pl/poll/include/class_mysql.php on line 32
Connection Error
MySQL Error : Connection Error
Error Number: 0 
Date        : Thu, April 25, 2024 16:29:09
IP          : 18.118.200.197
Browser     : Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)
Referer     : 
PHP Version : 4.4.9
OS          : Linux
Server      : Apache
Server Name : www.intarnet.pl
Script Name : /www1.atlas.okay.pl/index_full.html