Już wkrótce portal w nowej formule
  Reklama i mecenat  
Najnowsze informacje
Zapraszamy, promujemy
Reklama
PŁATNE OGŁOSZENIA i REKLAMY
» PROMUJ się w inTARnecie (oferta)
Reklama
Reklama
Reklama
InTARnet poleca
» ZBK F.Machowski
» Dr Jacek Roik - nowy adres www!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Źródło: ZKM
  
   Już we wrześniu w Tarnowie będzie można kupić bilet za pomocą telefonu komórkowego    -   31/8/2011
SMS-owy bilet
Od września Tarnów dołącza do grona miast w Polsce, które wprowadziły możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej przez telefon komórkowy. Odpowiednią aplikację można ściągnąć za darmo już od jutra. Od poniedziałku 12 września pasażerowie w Tarnowie zyskają możliwość zakupu biletu komunikacji miejskiej za pomocą systemu moBILET. Wtedy w życie wejdzie umowa pomiędzy Zarządem Komunikacji Miejskiej, a firmą moBILET.

Ogloszenie
>

System moBILET to nowoczesna platforma pozwalająca m.in. na kasowanie elektronicznych biletów na przejazdy komunikacją miejską. Dzięki tej usłudze, bilety staną się dostępne zawsze i wszędzie przez 24 godziny na dobę, bez szukania drobnych przy zakupie biletu u kierowcy lub wycieczek i stania w kolejce do kiosku. Taka sposobność przydać się może wieczorem. Albo w miejscu, gdzie nie ma kiosków lub wtedy, gdy zabrakło akurat gotówki.

System jest bardzo prosty, a transakcja przeprowadzana jest w sposób bardzo szybki. Można się nim posługiwać w ok. 98 proc. modeli telefonów dostępnych na polskim rynku. Ważne jest tylko, aby łączyły się z internetem. W przypadku zakupu biletu w systemie moBILET, bilety będą nieznacznie droższe niż kupowane w kiosku. Bilet kupujemy bowiem przez internet – pasażerowie będą więc musieli doliczyć opłatę za pobrane z Internetu dane.

Według zapewnień moBIiletu ich koszt jest niewielki i powinien wynieść ok. 2-3 gr, choć może się wahać w zależności od oferty operatora komórkowego.

Aby kupić bilet wymagane jest uprzednie zainstalowanie darmowej aplikacji w telefonie. Po instalacji trzeba już tylko wybrać sposób płatności za bilety: doładowanie salda (prepaid) lub polecenie zapłaty.

Co zrobić by stać się użytkownikiem systemu moBILET ?

Wystarczy wysłać SMS o treści: „MOBILET REJ” pod numer 7037, a następnie zainstalować darmową aplikację, która zwrotnie zostanie przesłana do użytkownika. Można też zarejestrować się bezpośrednio na stronie www.mobilet.pl. Później trzeba jeszcze tylko zasilić elektroniczną portmonetkę przelewem lub za pośrednictwem systemu Płatności.pl. Dostępna jest też forma rozliczeń za pomocą polecenia zapłaty.
Rozpocząć korzystanie z moBILET można natychmiast, nawet stojąc już na przystanku autobusowym.

Jak kasować bilet?
By skasować bilet za pomocą systemu moBILET wystarczy jedynie w czytelnym graficznym menu wybrać z listy żądany rodzaj biletu – bilet normalny, ulgowy, na 1 lub 2 strefy albo bilet czasowy (10 min. czy 60 min.), opcjonalnie przy biletach jednoprzejazdowych - podać nr linii a następnie potwierdzić chęć jego skasowania przyciskając „skasuj bilet”.

Z naszego konta zostanie pobrana kwota wartości ceny biletu, a my otrzymamy fotokod, który będzie naszym biletem. W czasie kontroli kontrolerzy będą go odczytywać.

Na poszczególne czynności mamy ok. 30 sekund. Jeżeli ich nie wykonamy, program się wyłącza, a ponowne włączenie potrwa 30 sekund dłużej. Jeżeli nie skasujemy biletu 4 razy pod rząd, konieczne będzie odblokowanie programu za pomocą Biura Obsługi Klienta (zabezpieczenie przed kombinatorami, którzy nie lubią kasować biletów ;-)). Cała operacja kasowania biletu jest prosta i szybka. Zajmuje maksymalnie 15 sekund.

Skasowanie biletu i jego przesłanie w aplikacji moBILET odbywa się zawsze w jednej, szyfrowanej sesji.

Okazanie biletu do kontroli

Kontrola odbywa się przez okazanie kontrolerowi zapisanego w telefonie biletu. Jest on zabezpieczony zarówno przed nadużyciami, jak i próbami jego podrobienia. Wyeliminowane zostały wszystkie bolączki systemów opartych na przestarzałej technologii SMS. Niemożliwe jest podrabianie, kopiowanie czy przesyłanie pomiędzy pasażerami wiadomości SMS zawierającej skasowany bilet. Użytkownik nigdy nie będzie też skonfrontowany z nieprzyjemną i stresującą sytuacją - wydał już zlecenie skasowania biletu, płacąc jednocześnie za niego, ale zwrotny SMS jeszcze nie dotarł. Znane są przypadki gdy SMS docierał nawet po kilku godzinach od jego skasowania w telefonie, a pasażer był ukarany za jazdę bez ważnego biletu. Użytkownikom systemu moBILET to się nigdy nie przydarzy.

Unikalną zaletą systemu jest spójność i łatwość w korzystaniu z aplikacji we wszystkich polskich miastach w których system moBILET został wprowadzony.

Użytkownik wybiera jedynie z listy dostępnych usług miasto lub organizatora, z którego usług chce skorzystać w danym momencie i… to wszystko.

Rodzaje biletów oraz taryfy są zapisane bezpośrednio w aplikacji, a zatem w jakimkolwiek mieście użytkownik zechce skorzystać z systemu moBILET, zawsze ma w aplikacji aktualne dane.

Korzyści dla miasta:
- rozszerzenie oferty dystrybucji biletów komunikacji miejskiej,
- zwiększenie zadowolenia klientów,
- podniesienie prestiżu,
- zaoferowanie usługi wygodnej dla osób niepełnosprawnych,
- możliwość ograniczenia dystrybucji biletów przez kierowców a tym samym wyeliminowanie opóźnień na liniach.

Korzyści dla pasażera – użytkownika:
- wprowadzenie dodatkowej, wygodnej możliwości zakupienia biletu,
- koniec z szukaniem czynnego kiosku szczególnie w porach wieczornych i nocnych,
- możliwość zakupu biletu o różnych nominałach w autobusie w przeciwieństwie do ograniczonych nominałów sprzedawanych przez kierowców,
- możliwość korzystania z tej samej aplikacji bez dodatkowych czynności w innych miastach.

Aplikację ściągać można na telefony i rejestrować się w systemie już od 1 września. Ale pierwsze bilety będzie można kupić od poniedziałku 12 września, kiedy to system zostanie uruchomiony. W tej chwili trwają szkolenia kontrolerów oraz próbne testowanie systemu.
Sonda inTARnetowa
 
A to czytałeś ?
Czy sądzisz o komercjalizacji tarnowskiej służby zdrowia ?
jestem za
jestem przeciw
nie mam zdania
[Zobacz wyniki]
 

Komentarze internautów:   (Liczba komentarzy : 3)Dodaj komentarz
(01-09-2011) zwykły pasażer :
Nie mam internetu w swojej komórce, bo mnie na to nie stać, dlatego dajcie mi możliwość zakupienia w autobusie biletu normalnego w cenie normalnej jak w KRAKOWIE, POZNANIU, KIELCACH , RZESZOWIE i w wielu innych miastach które rozumieją to czego nie rozumie Prezydent Tarnowa. Niech on mnie nie stara się edukować na korzystaniu z internetu komórkowego, bo mnie w tej Tarnowskiej biidzie na to nie stać, lecz uczciwie i za uczciwą cenę zgodnie z prawem sprzedawać mi będzie miejską usługę komunikacyjną. Zrezygnuje ze swoich roszczeń gdy umożliwi mi poruszanie się komunikacją miejską, udostępniając mi swój samochód ze swoim kierowcą.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(01-09-2011) mieszkaniec :
Czy przypadkiem Prezydent nie uraził sobie o jakąś twardą przeszkodę główkę. Ojej.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(04-09-2011) daj babci komorke :
Z internetem , a potem wyslij te babki kanarzyce do sprawdzania biletow :) albo tego grube i grubą , tak z ciekawosci ... kanarzyska zostały przeszkolone w obsłudze komorek pasazerów? Mam pokazać czy dac do łapy kanarowi moją komórkę ?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


W związku z pracami modernizacyjnymi na portalu możliwość komentowania artykułów została wstrzymana do momentu oddania nowej wersji serwisów. Prosimy o cierpliwość, przepraszając za niedogodności.

Portal inTARnet.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do usunięcia lub skrótu komentarza naruszającego prawo, zasady współżycia społecznego lub NETykiety. Jeżeli uważasz, że którykolwiek wpis narusza czyjeś dobra - zgłoś nadużycie, wysyłając e-mail na adres:
redakcja@intarnet.pl


© 2003-2012 Tarnów ON-LINE

Kontakt z redakcją/administratorem:
Tarnowski Obywatelski Portal Internetowy inTARnet.pl
redakcja@intarnet.pl, tel. kom. 662 930 947