Już wkrótce portal w nowej formule
  Reklama i mecenat  
Najnowsze informacje
Zapraszamy, promujemy
Reklama
PŁATNE OGŁOSZENIA i REKLAMY
» PROMUJ się w inTARnecie (oferta)
Reklama
Reklama
Reklama
InTARnet poleca
» ZBK F.Machowski
» Dr Jacek Roik - nowy adres www!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Źródło: inTARnet.pl
  
  List protestacyjny w sprawie ochrony życia (film)    -   04/10/2011
Posłanka Augustyn za czy przeciw życiu ?
Dziś, 4 października wczesnym popołudniem pod tarnowskim biurem posłanki PO Urszuli Augustyn odbyła się konferencja prasowa zorganizowana przez stowarzyszenie KoLiber. Członkowie tego stowarzyszenia, a także Stowarzyszenie Rodzin Katolickich, Klub Gazety Polskiej i NSZZ Solidarność wystosowały do posłanki list protestacyjny, dotyczący jej głosowania za odrzuceniem obywatelskiego projektu nowelizacji ustawy o ochronie życia poczętego. Przypomnijmy, że głosowanie Urszuli Augustyn (i m.in. także posła Jana Musiała) w tej sprawie wywołało duże oburzenie wśród środowisk „pro life” i osób starających się postępować zgodnie z nauczaniem katolickim. Stanowisko Kościoła jest jednoznaczne w kwestii zabijania dzieci nienarodzonych, a przecież posłanka jest (była?) członkiem zarządu Katolickiego Centrum Młodzieży „Kana”, pracowała też w diecezjalnym radio RDN Małopolska, gdzie zresztą nadal - zgodnie z prawem - czeka na nią etat.

Ogloszenie
>

List protestacyjny został złożony dziś w biurze poselskim Urszuli Augustyn (była wówczas nieobecna). Jak wyjaśniał nam Piotr Gładysz ze stowarzyszenia KoLiber, termin protestu i złożenia listu jest jak najbardziej nieprzypadkowy. Kolibranci nie doczekali się bowiem odpowiedzi na ich złożone kilka tygodni temu zapytanie dotyczące postawy posłanki, wobec czego pytają – teraz już publicznie i wspólnie z innymi organizacjami – o prawdziwe poglądy U. Augustyn wobec inicjatyw chroniących życie, w tym chroniących życie najbardziej bezbronnych, niepełnosprawnych istot ludzkich. Dlaczego zdaniem posłanki, o czym świadczyłoby jej niedawne głosowanie w Sejmie, takie istoty można legalnie pozbawiać w Polsce życia? „Wyborcy mają prawo wiedzieć, kogo tak naprawdę wybierają” - uważają inicjatorzy akcji, oczekując na jasną deklarację posłanki PO i licząc, iż dowiedzą się jednak, jak Urszula Augustyn godzi swoje działanie i poglądy z deklarowaną religią katolicką i przywiązaniem do konserwatywnych, chrześcijańskich wartości.

Zobacz film z krótkiej konferencji prasowej pod tarnowskim biurem posłanki PO Urszuli Augustyn – rozmówcą dziennikarzy jest Piotr Gładysz ze stowarzyszenia KoLiber:

Pobierz wtyczkę Flash Player



Zobacz film dokumentujący przekazanie listu:

Pobierz wtyczkę Flash Player



A oto treść listu, sygnowanego przez stowarzyszenie KoLiber, Stowarzyszenie Rodzin Katolickich, Klub Gazety Polskiej w Tarnowie i NSZZ Solidarność:
”Pani Poseł Urszula Augustyn
Jako przedstawiciele konserwatywnej części społeczności Tarnowa – niniejszym pismem - chcielibyśmy wyrazić naszą dezaprobatę i oburzenie wobec postawy Pani w sprawie głosowania nad obywatelskim projektem nowelizacji ustawy o ochronie życia poczętego jakie miało miejsce w dniu 31 sierpnia 2011r.
Pani Poseł – znana wcześniej jako aktywna działaczka organizacji mających w swoim założeniu działalność pro-life, a następnie - jako niemniej zaangażowana dziennikarka Radia Dobra Nowina (założonego przez śp. Józefa Życińskiego, gorącego zwolennika ochrony życia ludzkiego w każdej jego fazie) - z zupełnie niezrozumiałych dla nas powodów zagłosowała przeciwko ustawie chroniącej najbardziej bezbronnych członków społeczeństwa.
Potrzeba i cel stworzenia ustawy wynikał - zgodnie przedłożonym uzasadnieniem do niej  -  z konieczności jednolitego stosowania standardów konstytucyjnych,  gdyż w myśl orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego: „wartość konstytucyjnie chronionego dobra prawnego jakim jest życie ludzkie, w tym życie rozwijające się w fazie prenatalnej, nie może być różnicowana. Brak jest bowiem dostatecznie precyzyjnych i uzasadnionych kryteriów pozwalających na dokonanie takiego zróżnicowania w zależności od fazy rozwojowej ludzkiego życia. Od momentu powstania życie ludzkie staje się więc wartością chronioną konstytucyjnie” (wyrok z dnia 28 maja 1997 roku, sygn. K 26/96).
Przyzwolenie więc na tego rodzaju działanie tj. zgodę na traktowanie ludzi w fazie prenatalnej jako ,,materiału biologicznego”  nawiązuje do kultury eugenicznej rozwiniętej w świecie zwłaszcza przed II wojną światową. Ciężko zaliczyć zatem ten czyn do sprawiedliwych, jeśli narusza on podstawowe prawo naturalne człowieka, jakim jest prawo do życia od poczęcia, tym bardziej, że  pod projektem obywatelskim, który  - dzięki głosom takich osób jak Pani Poseł - został odrzucony (mimo tego, że 15-stu posłów Platformy Obywatelskiej RP wyłamało się z partyjnej dyscypliny w czasie głosowania za co „groziła” im kara finansowa w wysokości jednego tysiąca złotych) - podpisało się ok. 100 tysięcy obywateli w tym także  z diecezji tarnowskiej!
            Naszym zdaniem, w sprawach dotyczących norm moralnych nie można kierować się dyscypliną partyjną za żadną cenę. To jest jeszcze bardziej niemoralne aniżeli stawanie samemu wobec konieczności dokonania wyboru jak głosować. Sprzeniewierza się to zasadzie wolności sumienia, a co za tym idzie wolności religijnej. Dlatego chcemy zamanifestować nasze oburzenie i brak zgody wobec postawy oportunizmu moralnego - jakim „uraczyła” nas Pani w dniu 31 sierpnia 2011r., podczas tak fundamentalnego dla nas chrześcijan, w tym katolików, głosowania. Parafrazując słowa Bł. Matki Teresy z Kalkuty zadajemy Pani publiczne pytanie: Jeśli może Pani zaakceptować to, że matka zabija swoje dziecko, to jak może Pani mówić innym ludziom, by nie zabijali drugiego człowieka?”


M. Poświatowski

Polecamy również relację z wydarzenia na stronie RDN - Małopolska: patrz TUTAJ.
Sonda inTARnetowa
 
A to czytałeś ?
Czy sądzisz o komercjalizacji tarnowskiej służby zdrowia ?
jestem za
jestem przeciw
nie mam zdania
[Zobacz wyniki]
 

Komentarze internautów:   (Liczba komentarzy : 117)Dodaj komentarz
(04-10-2011) tomm :
Dziękuję Kolibrowi. Nie wiedziałem że Paniu Augustyn ma takie poglądy.Jestem katolikiem - Paniu Ulo ma Pani mój głos.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(04-10-2011) do tomm :
Pragnę cię mając takie poglądy postawiłeś się poza Kościołem. Nie można być katolikiem i popierać zabijanie jakiejkolwiek niewinnej i bezbronnej istoty . Razem z Panią Poseł podlegacie automatycznej ekskomunice zgodnie z prawem kanonicznym Kościoła Rzymskiego. Wielu biskupów o tym przypominało w ostatnich latach. Możecie założyć wspólnie z panią Ulą nowy Kośiół , gdzie takie poglady wolno Wam będzie promować. ale to już nie będzie rzymski katolicyzm

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(04-10-2011) do tomm :
urwało mi słowo. Pragnę cię oczywiście ZAPEWNIĆ, że mając takie poglądy postawiłeś się poza Kościołem

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(04-10-2011) hi hi :
a ze strony RDN informacja na ten temat zniknęła

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(04-10-2011) katolik :
jesli rdn jest radiem katolickim to powinno usunac reklame takiego posla ktory glosuje przeciw zyciu

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(04-10-2011) baryton :
Problem w tym, że nasi kandydaci to przynajmniej w części ludzie bezideowi. Władza, co za tym idzie pieniądze przesłaniają im wszystko. Pani Augustyn nie będzie się sprzeciwiać oficjalnej linii swojej partii.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(04-10-2011) fff :
Spróbujcie się umówić z panią poseł to zobaczycie jak ma czas dla wyborców. TERAZ JEST KAMPANIA I CZŁOWIEK SIE NIE LICZY TYLKO JEGO GLOS WYBORCZY . Mam nadzieje PO przegra bo nie mogę sluchać jak to ten kraj budują a pracy jak nie ma tak niema. Kłamią ludzi a naiwniacy im wierzą .

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(04-10-2011) Dośc Augustyn :
Jest to podstawowy powód dla którego nikt nie powinien głosować na ludzi z PO, tylko niektórzy biskupi ich popieraja az wstyd . Głosujcie na ludzi z drugiej dziesiatki, nie wybieraj z listy PO ani Grada ani Augustym ani Musiała sa inni na tej liscie

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(04-10-2011) znawca :
wróble ćwierkają na miescie że minister odwrócił się od uli. Ula co ty zrobisz. Gdzie pójdziesz do pracy. Za co wychowasz rodzinę. Wspólczuję ci bo wiem że bardzo drżysz o miejsce na wiejskiej a ono się oddala.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(04-10-2011) pytam :
a jakaż to siła sprawiła, że informacja zniknęła ze strony RDN Małopolska? Ale obciach

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(04-10-2011) wpiszcie w google :
Augustyn Koliber - wyskoczy wam na pierwszym miejscu RDN Małopolska, a tam informacja, której po kliknięciu nie ma. Wyrazy współczucia dla księdza dyrektora

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(04-10-2011) fly :
haha czyżby pani poseł wykorzystała swoje powiązania z RDNem i skutecznie wpłynęła na usunięcie powyższej informacji ?;) ŻAŁOSNE

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-10-2011) ta kobitka :
Ta kobitka wypłynła dlatego, bo prostu lud uwieryzł,ze skoro jest z katlickiego radia, to nalezy ja wybrac. Teraz nalezy ja skreślic.Nie ma prawa reprezentować nas w Sejmie.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-10-2011) ta kobitka :
Ta kobitka wypłynła dlatego, bo prostu lud uwieryzł,ze skoro jest z katlickiego radia, to nalezy ja wybrac. Teraz nalezy ja skreślic.Nie ma prawa reprezentować nas w Sejmie.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-10-2011) Wyborca :
Mój głos - na P. Ulę!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-10-2011) Ewa :
Nooooooo, Piotr Gładysz to przecież znany potężny autorytet moralny o ogromnych osiągnięciach. A tak poważnie to odkąd każdy się może nazwać dziennikarzem i uważać że nim jest to poziom dziennikarstwa w Polsce leży sobie spokojnie na dnie (wide Diża, Poświatowski i im podobni), a dla tzw. dziennikarzyn liczy się tylko pogoń za sensacją i tzw. newsy z d...

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-10-2011) a może :
Koliber zechce się ustosunkować do samej ustawy - tak merytorycznie? J rozumię dlaczego P.Augustyn nie podpisała się pod knotem.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-10-2011) internet :
Pani poseł Augustyn nie jest w zarządzie Kany od ... 8 lat

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-10-2011) Dramat :
jestem katolikiem i też nie podpisałbym się pod tą ustawą!(w sensie głos za)!!!I możecie mnie 15 razy ekskomunikować. Gładysze i inne Kolibry i ProLAJjjjFy . Ta ustawa to gniot napisany przez nieuków! Jestem za obroną życia ale niech ktoś napisze porządną ustawę!!!Napisze więcej - podpisałem tą ustawą w Kościele podczas zbierania podpisów pod projketem obywatelskim i nigdy więcej tak nie zrobie, bo potem tą "ustawę" przeczytałem...(mój błąd uwierzyłem że ktoś to w kurii to czytał i analizował)Dramat. na moje pytanie do proboszcza czy ją czytał adpowiedział, że nie biskup kazał zbierać to zbieramy...Dramat. NIE UFAM KOSCIOLOWI w kwestii legislacji oni nie czytają tego co swoim autorytetem popierają!WSTYD!!!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-10-2011) Dramat :
Wiem , żem świnia ale kogoś mi przypomina ten Piotr Gładysz...hmmm ta grzywka...

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-10-2011) maj :
Dzieki Ci Synku- nie wiedzailem ze pani Ula to kobitka rozumna i z jajami, ma poparcie calej mojej familii

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-10-2011) do Ewy :
Jasne, tylko uznany autorytet moralny vide ktoś w rodzaju paów Bartoszewskiego, Wajdy , Polańskiego lub profesr Środy ma prawo protestować w takiej kwestii. Zwykły obywatel czy członek jakiejś organizacji społecznej podejrzanej z punktu widzenia poprawności politycznej nie ma prawa do protestu nawet jeśli wskazuje na oczywisty konflikt między deklarowaną religią a konkretnym działaniem a już na pewno nie ma prawa aby relacjonowali to "prawdziwi" dziennikarze w stylu Tomusia Lisa , który kilka dni temu obnażył swój wyjątkowy warsztat, Grzesia Miecugowa lub innej Kolendy- Zaleskiej

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-10-2011) do Dramat :
nigdzie nie słyszałem , aby ktoś kto z PO zagłosował za odrzuceniem tego projektu zastosował taki argument ( że to"gniot prawny). Gdyby tak było, słyszelibyśmy o jakimś ich lepszym projekcie , to znaczy lepiej chroniącym życie. Zamiast tego powstała sekta obrońców "kompromisu aborcyjnego", dla których 20 lat wynegocjowane w sejmie zapisy są świętsze niż przykazania i katolicka doktryna. Trzeba to nazywać po imieniu. Pani Augustyn i pan Musiał znaleźli się poza Kościołem albo popełnili błąd, który muszą naprawić przez jawną i jasną deklarację i późniejsze głosowanie

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-10-2011) Przemek :
Ciekawe, ile kasy RDN dostało za zdjęcie informacji o proteście pod biurem Augustyn? Cóż, wartości katolickie przegrały z kasą. Jakoś mnie to nie dziwi ostatnio...

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-10-2011) imadło :
Oto jak głosowała tzw. katolicka dziennikarka - posłanka PO - Urszula Augustyn: 1. Projekt zmiany Konstytucji RP dotyczący ochrony życia ludzkiego od chwili poczęcia do naturalnej śmierci - wstrzymała się, 2. Projekt ustawy o zakazie zapłodnienia pozaustrojowego (in vitro) i manipulacji ludzką informacją genetyczną - przeciw, 3. Obywatelski projekt ustawy o zmianie ustawy o planowaniu rodziny, ochronie płodu ludzkiego i warunkach dopuszczalności przerywania ciąży oraz niektórych innych ustaw - przeciw, 4. Ustawa o przeciwdziałaniu narkomanii przewidująca możliwość odstąpienia od ścigania za posiadanie małej ilości narkotyków na własny użytek - za, 5. Obywatelski projekt ustawy o przywróceniu Święta Trzech Króli jako dnia wolnego od pracy - przeciw.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-10-2011) erdenik :
w takim razie dlaczego RDN nie zaprasza Kwaśnego na debaty , a panią poseł tak?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-10-2011) do imadło :
Czy katolik według Ciebie musi koniecznie być durniem żeby być tzw. dobrym katolikiem? Świński pęd kleru do skodyfikowania prawnego dekalogu nie ma nic wspólnego z wiarą w Jezusa Chrystusa, lecz jest wyrazem chęci wprowadzenia przez księży zamordyzmu wyznaniowego. Przez wiele wieków Kościół Katolicki pod groźbą ekskomuniki zabraniał wykonywania operacji chirurgicznych, tak jak dziś argumentując ten zakaz mądrością własną. Czy to było mądrością? Jakąż małą wiarą w swoich wyznawców wykazuje się kościół hierarchiczny skoro chce aby prawo państwowe( które dotyczy także obywateli innych wyznań i bezwyznaniowców) narzucało ogółowi obywateli doktrynę KK. Czyżby kler nie wierzył w efektywność swojej pracy misyjnej?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-10-2011) Ewa :
Ktoś kto zauważył mój wpis i był uprzejmy się do niego odnieś jak zrozumie co ja napisałam niech będzie uprzejmy napisać jeszcze raz.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-10-2011) miciu :
Huraaaaaaaaaa!!!! Mama w TV:D !!!!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-10-2011) do do imadło :
Jasne, przecież lepiej wprowadzić doktrynę lewicową jako dominującą państwo ;) NIE! Państwo musi przyjąć jakiś kodeks wartości i zasad, na którym się ma opierać, a że nawet z punktu widzenia ateisty konserwatywny jest najsprawiedliwszy, to już tylko pozostaje dziękować nauce społecznej Kościoła, że szerzy te idee wśród swoich wiernych ;)

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-10-2011) imadło :
Ktoś, kto zauważył mój wpis, wyjątkowo miernie się do niego odniósł; może ten specyficzny nienawistny styl antyklerykała to pochodna jego podłego samopoczucia przed wyborami?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-10-2011) do imadło :
Nie jestem antyklerykałem, jestem antykołtunem. Nie całe duchowieństwo KK dąży do zamordyzmu, ale ze smutkiem stwierdzam że niestety polski Episkopat jest zdominowany przez grupę hierarchów wywierających presję na władze państwowe (zarówno ustawodawczą jak i wykonawczą ). Co się zaś tyczy zbliżających się wyborów to nie wywołują one zmiany mojego samopoczucia gdyż ja, moja rodzina oraz bliżsi i dalsi znajomi weźmiemy w nich jedynie bierny udział.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-10-2011) Ewa :
Kodeks zasad i wartości nazywa się "ETYKA". Piszę to do kogoś kto napisał :do do imadło. Najlepiej jest jeśli państwo opracowując kodeksy jako podstawę przyjmuje ETYKĘ bez przymiotnikową to znaczy niekatolicką, nieprawosławną , niebuddyjską, nieislamską,niesocjalistyczną, niekonserwatywną, tylko po prostu etykę. Gwarantuje to iż żadne wyznanie lub ideologia nie będzie próbować dominować nad innymi. Zgadzać się ze mną nie musisz, ale przemyśleć możesz.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-10-2011) kali :
jakbym miał wybierać pomiędzy Palikotem a Augustyn to wybrał bym Palikota bo przynajmniej jawnie nie zgadza się z doktryną kościoła a Augustyn ma się za wierzącą i prawdopodobnie praktykującą a co wyrabia ??? nic dodać nic ująć widać kim jest dla kasy można nawet się sprzedać !!!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-10-2011) Ewo :
A co to znaczy etyka (bezprzymiotnikowa) ? Gdzie coś takiego obowiązuje ? Bo to co ty nazywasz etyką "bezprzymiotnikową" jest etyką jak najbardziej przymiotnikową bo etyką laicką, czyli wywodzoną z oświeceniowo-lewicowego światopoglądu wybitego na sztandarach rewolucji francuskiej i rewidującego zasady moralne cywilizacji judeo-chrzescijańskiej (tej opartej o dekalog)

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-10-2011) Ewa :
Mylisz się niestety. Etyka jest znacznie starsza od chrześcijaństwa a jej korzenie sięgają starożytnej Grecji. Następnym razem sprawdź czy wiesz o czym piszesz.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-10-2011) hehe :
Ale kolega z po podlozyl kolezance swinie;)ostra walka o tarnowskich wyborcow..a poslanka tak radnym ufa..oj trzeba ruszyc glowka:/

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-10-2011) boszszsze :
i to w naszym mieście są takie hepeningi popierające średniowieczne poglądy??? a ten chłopak , to on ma dzieci? wie coś o rodzinie o życiu? litości! wiesz chłopcze jaki dramat przeżywają ofiary gwałtów? byłeś kiedyś w ośrodku dla samotnych matek? przyglądałeś się losom rodzin wielodzietnych obarczonych dodatkowo przemocą i alkocholizmem. Co ty wiesz chłopcze z Kolibra o życiu, co??? szanuje poglądy innych zwłaszca te, które stają w obronie życia, rozumiem jej choć do końca się z nimi nie zgadzam. ale zamiast biegać po Wałowej i robić durne przedstawienia wolałbym, żeby koliber zajął się np. organizowaniem pomocy dla samotnych matek, pomocą dla rodzin wielodzietnych itd...to zostanie docenione, to jest realne działanie. biegać po Wałowej z kartką papieru potrafi każdy średniorozgarnięty...nie pozdrawiam

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-10-2011) do powyżej :
byłaś kiedyś w klinice aborcyjnej? Kiedy twoim zdaniem zaczyna się życie?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-10-2011) Kasia :
Przeczytałam projekt obywatelski. Jego rozwiązania cofają nas do XIX w. Zakaz badań prenatalnych, brak opieki nad ciężarnymi uczennicami, brak edukacji seksualnej ... Mam żal do kościoła, że swoim autorytetem autoryzował to "dzieło"

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-10-2011) Ewo :
Gdzie niby masz dziś reprezentowany taki starożytny model etyki (cokolwiek by on znaczył, bo przecież trudno byłoby pogodzić systemy etyczne Ateńczyków czy Spartan ) ? Ja wiem o czym piszę. Św. Augustyn doktor Kościoła i intelektualny filar naszej cywilizacji garściami czerpał z rozważań i efektów dociekań Platona i Arystotelesa. Nie zmienia to faktu ,że dopiero chrześcijaństwo upowszechniło te przesłania, tworząc na gruncie nauk Chrystusa pierwszy uniwersalny system etyczny, który od paru setek lat wywrócić chcą lewacy i totalitaryści na co dzień wycierający sobie gęby hasłami tolerancji pokoju i praw człowieka. Pani Augustyn chętnie wspiera taki "postęp"

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-10-2011) do boszszsze :
Tak się składa, że w tarnowskim KoLibrze mamy dwie osoby, których matki zaryzykowały własnym życiem, aby je urodzić! To jest właśnie świadomość sytuacji. Poza tym boszszszu - pławisz się w absurdzie mówiąc, że z jednej strony szanujesz poglądy osób, które biorą w obronę życie, a z drugiej strony, że się z nimi nie zgadzasz. KoLiber nie jest fundacją charytatywną i ma przede wszystkim na celu szerzenie myśli konserwatywnej w sferze obyczajowo-społecznej oraz liberalnej w kwestiach gospodarczych. Gwoli zakończenia - tak, w naszym mieście odbywają się happeningi broniące godności istot ludzkich! Pozdrawiam, Piot r Gładysz

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-10-2011) do powyżej :
Chciałbym do powyższego dodać, że matkom tym proponowano usunięcie ciąży ze względu na zagrożenie życia... Ponadto nie rozumiem tekstów typu "cofanie do średniowiecza". Jeśli walka o wolność jednostki jest powrotem do średniowiecza to czym jest przyzwolenie na zabijanie bezbronnych...? Jest cofaniem się dużo dalej, tam gdzie jeszcze cywilizacja ludzka nie sięgała a jedynie działały zwierzęce instynkty. Wolność jednostki jest nadrzędną wartością, dlatego nie powinniśmy nikomu zabraniać podejmowania działań wobec siebie i swojego ciała (np. narkotyki). Lecz aborcja nie jest elementem wolności kobiety. To jest naruszenie wolności tej bezbronnej jednostki, która nie zdążyła jeszcze opuścić brzucha matki. Dlatego stawianie wolności obywatelskich na równi z prawem kobiety do aborcji jest kompletnie bez sensu. To już nie jest jej ciało.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-10-2011) BASKA :
To juz nie jest jej cialo-a kogo:kosciola,twoje czy tych co gdyby mogli to zamiast Konstytucji RP wprowadzili dogmaty KK bo tak biskup powiedzial ?Aborcja zawsze byla sprawa sporna i to przewaznie na podlozu religijnym wiec niech ci co uwazaja ze ich religia nie pozwala na aborcje tego nie czynia-to jest takie proste.KK zawsze uwazal kobiete za drugorzednego obywatela i Ty powyzej to pokazales-to nie jest jej cialo.Zajmijcie sie obroncy wiary i JEJ ciala czyms co pozwoli na to aby nie dochodzilo do tego.Was nawet przeraza otwarta dyskusja na temat seksu a co tu mowic o aborcji.Jestescie dumni bo dwie kobiety ryzykujac zdrowie i zycie urodzily dzieci-pogratulowac ryzyka i ...wg.mnie glupoty.Zapewne zagrozenie nie bylo takie krytyczne jesli sie podjely takiego ryzyka.Najlepiej byloby gdybysmy zajmowali sie swoimi sprawami dookola wlasnych pogladow wiary i moralnosci a nie poslugiwali sie i narzucali innym katolicka moralnosc ktora jest tak zachwiana zwlaszcza ostatnio.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-10-2011) Ola do BASKI :
Też jestem kobietą. tak to już ukształtowała natura, że w ciele jednej istoty powstaje druga istota. A skoro życie ludzkie jest z wartości ziemskich wartością i najwyższą i to przecież bez względu na to czy jest to życie "sprawne", czy w jakimkolwiek sensie ułomne, to prawo konsekwentnie i bez wyjątku powinno to życie chronić. A ty tylko z tego względu, że to "twoje" ciało chciałabyś mieć furtkę w piątym przykazaniu. Nazywanie życiem płodu ludzkiego nie jest wymysłem Kościoła i jakąkolwiek ideologią. To niezaprzeczalny fakt. To jest życie człowieka. Nic innego z embrionu ożywającego i rosnącego w ciele kobiety nie powstaje. Bo czy kobieta urodziła kiedyś psa albo jaszczurkę ? Czystą ideologią jest natomiast to, co Ty postulujesz, czyli nie nazywanie istotą ludzką bezbronnego płodu, nie nazywanie aborcji zabijaniem (czyli świadomym przerwaniem życia innej istoty) i usankcjonowanie wyższości Twojego komfortu psycho-fizycznego nad innym życiem. Ty nawet język i naturalne definicje chcesz tymi postulatami zmienić. A zarzucasz to innym.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-10-2011) Zacheusz :
Po co pytać jeszcze? Pani Augustyn... Może inaczej co by nie pastwić się nad jej postawą moralną i zgorszeniem w kręgach chrześcijańskich które ją wypromowały - proponuję przechodzić na drugą stronę chodnika tak jak czyni to już wielu z tych co ją kiedyś znali - może się jeszcze kiedyś nawróci - byleby nie zrobiła tego znowu ze względów koniunkturalnych:-(

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-10-2011) Trewor :
I wprowadził diabeł Jezusa na górę i pokazał mu wszystkie królestwa świata. W tym przypadku nie musiał się zbytnio wysilać.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-10-2011) Ewa :
Nie przekonałeś mnie. Jedyne w czym masz rację to to że etyka o której ja mówię jest laicka, jak zresztą wszystko co nie jest wyznaniowe (bez względu na wyznanie). Chrześcijańskiej etyce jakoś nie przeszkadzało np. niewolnictwo które w niektórych rejonach chrześcijańskiego świata przetrwało do wieku XX. Czy to też jest dla Ciebie wzorzec warty ponownego wprowadzenia. Myślę że dyskusja z Tobą nie ma większego sensu ponieważ dobrze wiedząc gdzie jest racja nigdy jej nikomu nie przyznasz. Widać te typy tak mają.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-10-2011) boszsze :
Piotrze to, że ktoś się z kimś nie zgadza czytaj ma inne poglądy to nie znaczy, że nie potrafi uszanować zadnia czy postawy odmiennej. To normalny szacunek. Gratuluje Matkom tej postawy! ! nie odpowiedziałeś na pozostałe pytania. naprawdę kiedy KOLIber podejmie jakieś inicjatywy o któtych pisałem będe pierwszym, który uściśnie ci dłoń!!! Nie bieganie z kartkami, nie hepeningi polityczne tylko rzeczywista pomoc.. Kasia , berdzo dziękuję, że to napisałaś. warto by ktoś z kurii odniósł się do tego. bo zakaz badań prenatalnych to jest jakiś totalny XIX wieczny absurd...co na to Ewangelium Vitae??? Co dajecie ludziom w kościołach do podpisywania??? jeżeli to prawda to ktoś powinien o tym mówić głośno!!!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-10-2011) Aupadekjejbędziewielki :
Widzę ze ktoś usiłuje rozmydlić temat pani Augustyn... Nie chodzi tu o dyskusje różnic światopogladowych tylko o lojalność tej pani względem tych którzy ją wybrali jako przedstawicielkę swoich pogladów a ona ich zdradziła i tyle w tym temacie. Gdyby chciała wystartować z listy Palikota żeby tylko móc nadal pobierać dietę poselską myślę że nikogo by to nie zdziwiło.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-10-2011) basi :
Zostałam wychowana w religii chrześcijańskiej, do kościoła chodziłam, dopóki nie zmądrzałam.. jeszcze przed bierzmowaniem trzeba było zbierać podpisy, więc też się chodziło. Jednak od dłuższego czasu, jak tylko się dowiaduję, że tego i tego dnia ksiądz chodzi po kolędzie to mam ciary i zastanawiam się co zrobić.. To że chodzicie do kościoła, nie czyni jeszcze z was katolików - pokazujcie na codzień czy nimi jesteście! Ja przez tych wszystkich pożal się Boże kapłanów jestem negatywnie nastawiona do sakramentu małżeńskiego - nie jestem w stanie stanąć w przebraniu na środku kościoła przed kimś (może to być człowiek z wielką wiarą, miłością i powołaniem, ale częściej pedofil, alokoholik, ściemniacz, hipokryta, burak który we wsi obok ma trójkę dzieci lub jeździ na panny kilkadziesiąt km dalej). Kościół jako instytucja miał być budynkiem poprzez który możemy się zbliżać do Boga, ja jednak jak tam idę, to zastanawiam się czy faktycznie tak jest... APel do księży i pożal się Boże "aktywnych katolików" Dajcie wszystkim święty spokój i pozwólcie ludziom decydować o sobie! Każdy indywidualnie stanie przed Bogiem! A wy zajmijcie sie tymi, którzy faktycznie potrzebują was w codziennym życiu!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-10-2011) basi :
ps. Ma pani mój głos

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-10-2011) basiu :
bardzo ci współczuję

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-10-2011) -ówna :
Nie wygląda pan na osobę dorosłą ale w razie w użyję tego zwrotu grzecznościowego. Czy Pan oszalał - za wysokie progi, jesteś maszynką w rękach koczkodana Jarka i jego schizofrenicznej ekipy - niestety jesteś facetem i nie zostaniesz nigdy aniołkiem Kaczyńskiego, mimo swojego młodego wieku. Ludzie ogarnijcie się! Panie Piotrze Koliber cię nie wykarmi! No chyba ze Ci płaci za takie denne manifestacje i dał Ci prace - wszyscy wiemy że przy instytucjach przykościelnych zarabia się najwięcej.. jeśli to praca, to przynajmniej to rozumiem.. Ale ludzie zejdźcie na ziemie - facet, który wypowiada się na temat ciąży, dzieci, aborcji itp niech się puknie w głowę!!! Przecież wy rozpoczynając taką dyskusję obrzydzacie już całkowicie kobietom chęć zajścia w ciążę i macierzyństwo..

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-10-2011) do ówna :
nie doradzaj komuś puknięcia w głowę bo później bedzie pisał komentarze w twoim stylu.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-10-2011) cóż :
z innej beczki - ciekawe czy kiedyś poznamy prawdę o tym, co działo się w MORD

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-10-2011) obcy :
Komentarz usunięty

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-10-2011) Kmicic :
Nie moja to rzecz ale ciekaw jestem jak pani poseł to pogodziła ze swoim katolickim nie wątpie sumieniem, dla mnie Koliber oraz ruchy prolife nie są autorytetem ale Dekalog i owszem, widac, nie dla wszystkich naszych rządzących, dlatego mój głos, nigdy nie powędruje do takich pseudo katolików.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-10-2011) Basiu :
Piszesz:" Dajcie wszystkim święty spokój i pozwólcie ludziom decydować o sobie! " Mamy komuś pozwolić zabijać, bo to decydowanie "o sobie " ? Problem polega na tym, że to już nie o sobie decyduje ktoś kto chce zrobić aborcję co pięknie starała się napisać Ola ale twoja nienawiść nie pozwoliła ci pojąć tego. Będę się za Ciebie modlić i wierzę, że kiedyś nauczysz się pokory, wrócisz do Chrystusa i dekalogu

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-10-2011) fly :
"To juz nie jest jej cialo-a kogo:kosciola,twoje czy tych..." Jak można takie bzdury pisać? Jest to po prostu ciało nowej istoty ludzkiej. Czemu w ogóle wy tak łączycie aborcję z chrześcijaństwem ? Chrześcijanie są tylko jedną z grup, która nie chce po prostu aby bezbronne istoty były zabijane. I także taką liczną grupą są ateiści. Bo dla wielu ateistów to też jest niepowtarzalne życie. Gorzej nawet - dla ateistów to życie już nie powróci, a dla katolików to życie nie znika bez niczego. Dlatego nie łączmy aborcji tylko z kościołem katolickim bo to bez sensu. Widzę, że wielu popiera aborcję tylko dlatego, że KK jest przeciwko. To jest przykład totalnego sprania mózgu. Tu chodzi o zasady ludzkie a nie jakieś kościoły i wiary.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-10-2011) fly :
W ogóle dyskusja się powinna sprowadzać do tego czy uznajemy dziecko w brzuchu matki za nową istotę czy jako część ciała kobiety. Nie trzeba tu mieszać żadnej wiary, kościołów itp. bo po prostu zwykle zasady ludzkie na świecie zabraniają zabijania, czyż nie? I jeśli uznamy, że dziecko w brzuchu, to jest nowa istota ludzka - to oczywiście z naszych zasad wynika, iż nie wolno pozwolić na zabijanie jej. Inaczej jeśli ktoś uznaje, że jest to część ciała kobiety. Wtedy powinna być to kwestia wolności wyboru kobiety. Ale ludzie ! Czy ktoś normalny, logicznie myślący może powiedzieć, że dziecko w brzuchu matki to jej część ciała? Jak to w ogóle absurdalnie brzmi ! Pozdrawiam...

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-10-2011) do fly :
Był kiedyś taki dowcip o PZPR którego puentą było że partia ta jest jak nasza stara babcia to znaczy ślepa, głucha ale rządzić by chciała. Parafrazując ten dowcip można bez większego ryzyka stwierdzić że fly jest młodziutki, głupiutki ale na każdy temat chce zabrać głos choć nie ma pojęcia o co idzie.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-10-2011) do poprzednika :
to nas oświeć, "o co idzie"

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-10-2011) do powyżej :
Jak dojdziesz do tego o co idzie to będzie znaczyło że jesteś już dorosły i przestałeś być głupiutki. Powodzenia.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-10-2011) do: aupadekjejbedziewielki :
To dziwnie... piszesz, że któś próbuje rozmydlić temat pani Augustyn. Myślałem, że temat dotyczy życia poczętego i jego ochrony...i np. bardzo istotnych wątpliwości czy ta ustawa jest zgodna z nauką Kościoła! No nie, ale on twoim zdanie ma dotyczyć jakiejś posłanki(jest ta będzie inna czy inny ale meritum sprawy się nie zmienia)...czyli jest polityczny. zapewne zupełnie tylko tak przypadkowo odbył się zaraz przd wyborami..Przez właśnie takie działanie Kościół osiąga takie sukcesy...bo ma motywacje podszyte polityką! Nigdzie w ten sposób dojść się nie da. Ale miłego dreptania w miejscu! Ja natomiast wolałbym odpowiedź na pytanie czy ustawa jest zgodna z nauką Kościoła???wile osób o to pyta...o proboszczowie, którzy zbierali podpisy co oczywiste nie wiedzą...bo skąd??mają wiedzieć jako, że nie czytali to po pierwsz(zakładam, że wielu ) po drugie nie wiedzą bo brak im podstaw do merytorycznej dyskusji (tak też niestety często bywa. Może ktoś wie jak to jest naprawdę???

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-10-2011) mydełko :
Tytuł (na czerwono) precyzuje o co chodzi...A skoro uważasz że ochrona życia poczętego to mieszanie się do polityki to nie ma sensu o tym rozmawiać... I nie wciskaj kitu że proboszczowie nie wiedzą co sądzić o ustawie bo jest ci to w stanie wytłumaczyć już każdy porządny ministrant.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-10-2011) Olo :
Jak czytam tę dyskusję to dochodzę do wniosku że posłami i senatorami powinni być wyłącznie niewierzący. Dlaczego? Ano dlatego żeby nie mogli być poddawani szantażowi moralnemu przez kapłanów religii z którą czują się związani.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-10-2011) SZOK :
ULA KŁAMCZUCHa nie mogę patrzeć na tą obłudnicę , do czego doprowadza serwilizm.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-10-2011) do boszszsze :
Tak jak pisałem wyżej, stowarzyszenie KoLiber ma przede wszystkim na celu szerzyć poglądy konserwatywno-liberalne. Pomoc matkom, które nie radzą sobie po narodzinach dziecka czy w czasie okresu prenatalnego zajmują się dziesiątki, jeśli nie setki organizacji! My przede wszystkim chcieliśmy otrzymać odpowiedź od kandydatki na posła deklarację w sprawie jej poglądów dot. aborcji, zwłaszcza jako byłej przedstawicielki różnych organizacji czy mediów katolickich. Odpowiedzi takiej się nie doczekaliśmy, co świadczy tylko o poziomie lekceważenia przez Panią Poseł tarnowian. Zrobiliśmy to nie w interesie własnym, ale głównie wyborców, którzy mają prawo znać rzeczywiste poglądy Urszuli Augustyn. Piotr Gładysz

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-10-2011) do Piotrusia Gładysza :
Koliberku Piotrusiu z móżdżkiem koliberka. Robisz zadymę bo tyle umiesz. Listy Korwina nie potrafiłeś zarejestrować, czyli organizacyjnie jesteś cieniutki (wcześniej poległeś przy okazji "Marszu Pileckiego). Czepiasz się posłanki Augustyn w sprawach najmniej ważnych dla przeciętnego człowieka borykającego się z problemami dnia powszedniego. Jesteś jak to mówił kiedyś K. Marcinkiewicz cieniasem.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-10-2011) hehe :
Nagonka konkurencji trwa..najgorsze ze wiekszosc krytykantow tez z platformy tylko wspieraja spolecznika:)a zarazem studenta;)dobre..ma poslanka za swoje..jak to mowil pewien pan wrobelki dotego radne:)poczuly krew..rozdziobac chca nawet orla..

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-10-2011) satysfakcja :
Sukcesem tych wyborów będzie wyautowanie pani posłanki.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-10-2011) do mydełko :
no to mydełko proszę o wytłumaczenie mi zakazu badań prenatalnych.??? i czy to prawda?? ?że rzczywiście w tej ustawie jest zakaz badań prenatalnych??i jak to się ma do nauki kk?...a to z sejmu. Przedmiotem dyskusji w komisjach był też proponowany w obywatelskim projekcie zakaz badań prenatalnych. „Zakaz badań uznanych za zbyteczne uznano za bardzo szkodliwe. Współczesna medycyna – mówiono podczas dyskusji właśnie dzięki tym badaniom, dzisiaj już nieinwazyjnym, umożliwia leczenie dziecka często jeszcze w łonie mamy albo daje czas rodzicom na przygotowanie się na przyjście na świat ich dziecka z niepełnosprawnością"

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-10-2011) do powyżej :
I na jej miejsce wprowadzenie "motorka - prawnika" nieuka o monstrualnych ambicjach?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-10-2011) hmm :
ja podobnie jak Koliber, który odpowiedzi pani poseł się nie doczekał, chciałbym usłyszeć, dlaczego posłanka zadecydowała tak, a nie inaczej. W tej i w wielu innych sprawach

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-10-2011) do hmm :
Bo myśli, a nie wykonuje poleceń KK.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-10-2011) J23 :
a pani Augustyn milczy...czyzby głos odebrało?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-10-2011) do do hmm :
a kto jej każe wykonywać polecenia KK niech się oficjalnie ustosunkuje i po sprawie. A wracając jeszcze do KK bez niego nigdy nie zostałaby posłanką o czym ona dobrze wie jak również jej środowisko.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-10-2011) do powyżej :
Czy to znaczy że przyznajesz iż wiesz o czynnym udziale KK w działaniach politycznych?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-10-2011) hehe :
Sukcesem bedzie zesmsta kibicow zuzla na wardzalkach i podziekowanie im za wstyd jaki nam dal nasz trener prowadzac druzyne do barazy!! na tarnow niech nie licza!!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-10-2011) Do Oli od BASKI :
Czyli co wg. ciebie ma byc calkowity zakaz aborcji czy to sie komus podoba czy nie ?Zakaz aborcji rowniez w wypadku zagrozenia zycia kobiet/matki lub nawet plodu.Czemu tak niewielu interesuje sie dola malych juz narodzonych dzieci,zdrowych pelnych optymizmu,gotowych do zycia.Widzialam setki jak nie tysiace takich maluchow,odrzuconych ,porzuconych wyrwanych ze srodowiska rodzinnego.One tez sa bezbronne i co!!!.Ile to razy w ciagu np.roku mielismy petycje,demonstracje i walke o dobro juz narodzonych.To co nie pozwala na stworzenie zdrowego systemu ochrony zycia czy to plodu czy nowo narodzonych to przedewszystkim edukacja,milosierdzie boze w tym nic nie pomoze.Nie krytykuje Kosciola za ich dzialalnosc charytatywna i opiekuncza nad dziecmi sierotami maja za to placone i to w rozny sposob.Zapewne dobrze byloby gdyby bylo wiecej pomocy nie tylko ze strony kosciola i organizacji charytatywnych-tego jest ciagle za malo bo mamy ogrom problemow i zaniedban w tej dziedzinie.Chronmy tych co juz sa na tym swiecie.Niech wspanialomyslny Kosciol zrzeknie sie np.1 miliard PLN na rzecz ochrony dzieci ich zdrowia a bedzie lepiej.Niech te kolosalne plebanie-niejednokrotnie wieksze niz koscioly,przeznacza na tych co potrzebuja tej pomocy.Tak z ciekawosci ile garazy ma plebania przy kosciele kolo bani,przy shopingu ???Na jeszcze jedno odpowiem,ktos tu wspomnial ze jesli plod mam w brzuchu to juz nie jest moja decyzja i moj plod-sprobuj donosic ten plod poza moim brzuchem-nie mozna oddzielic kobiety od plodu no chyba ze chlopy zaczna zachodzic w ciaze.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-10-2011) do powyżej :
Mądremu to dwa słowa wystarczą a głupiemu to i książki będzie mało.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-10-2011) Do do Oli i Baśki :
Pojmując KK jako instytucję nic nie rozumiesz albo uparcie wierzysz że podłoga może być sufitem. Twój wywód co do brzucha to tylko potwierdza.. hm lepiej żebyś rzeczywiście kluski i kartofle w nim nosiła. Nie wiem tylko czy P. poseł jest z ciebie dumna czy...czy może jest inaczej?!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-10-2011) Kmicic :
Tak to bywa gdy ktoś wysługuje się swoim pryncypałom partyjnym, nie zwracając na hańbę jaką ściąga na siebie. Ale widać na czasie, i aktualne są słowa pewnej znanej mądrej piosenki "Co nam hańba gdy talary, mają lepszy kurs od wiary, wymienimy na walutę honor i pokutę". Coś w tym jest prawda?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-10-2011) do powyżej :
Czy niezbyt dużo w tym kraju jest historyków znających się na wszystkim ? Jak Ci się skrobanki nie podobają to się nie skrob, a to że ktoś potrafi samodzielnie podejmować poważne decyzje jest zaletą nie wadą.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-10-2011) do do powyżej :
takie samodzielne że za głosowanie wbrew dyscyplinie klubowej należało zapłacić tysiąc złotych - zaletą byłoby gdybyś potrafił używać rozumu własnego, za nim zaczniesz pouczać ludzi pokroju Kmicica (dla którego pełny szacun za trafne uchwycenie problemu)

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-10-2011) do powyżej :
Ludzie pokroju Kmicica są katolickimi talibami i nie zasługują na jakiś ekstra szacunek.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-10-2011) Kmicic :
Zeby było jasne głosujcie sobie na kogo chcecie nie moja rzecz. Kto ma podobne moich poglądów szacunek. Ale prawo naturalne jest jedno i niezmienne. Nie zrozumcie źle ale kiedyś Hitler też został demokratycznie wybrany, też demokratycznie uznano że Żydzi Cyganie nie są ludźmi, a czy nie są? Nie wszystko złoto co się świeci. Podobnie i kwestia obrony życia, z nienarodzonych próbuje się zrobić to co kiedyś Hitler z Żydami, taki gatunek podludzi co najwyżej, bez prawa do egzystencji. A prawo do życia jest fundamentalnym prawem człowieka. Wszystko w tym temacie.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-10-2011) w :
Swojemu mężulkowi pani poseł też załatwiła posadkę w MORDZIE

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-10-2011) max :
Pani Ulo ma pani pewne 2 głosy , mój i mojej żony.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-10-2011) w :
max a ja na ciebie zagłosuję

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-10-2011) max :
Dziękuje" w " ale polityka nie dla mnie, brzydzę się nią

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-10-2011) w :
czyli politykami tez powinienes się brzydzić PS.a z tym MORDEM to prawda

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-10-2011) max :
I brzydzę się politykami ale jako odpowiedzialny obywatel , muszę iść na wybory, więc swój oddam na tą panią , bo bo partią PIS brzydzę się bardziej :(

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-10-2011) max :
Tak w ogóle to myślałem że to portal informacyjny , a okazuje się że to portal partyjny... ups.. spadam stąd.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-10-2011) Levi :
każdy ma prawo popierać takich samych ludzi jakim jest sam - jest to najprostsza metoda oddzielenia plew od ziarna. Od pani poseł oczekuje tylko żeby nie szukała w kręgach Koscioła tego czego tam nie zgubiła - jeżeli zgubiła to gdzieś po wyjściu z jego nauczania. I jeszcze jedno skoro geje maja prawo bronić swoich przekonań to dlaczego odmawia się tego chrześcijanom, mam na mysli tych dla których tak znaczy tak a nie znaczy nie. a swoich wartości nie sprzedadzą za żadne skarby...

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-10-2011) do Kmicica :
Idź młodzieńcze i oddaj swój dyplom uczelni która ci go wydała, aby jej (uczelni) wstydu zaoszczędzić. Ta demagogia którą tu zaprezentowałeś nie przynosi zaszczytu ani Tobie ani uczelni którą omyłkowo pozwolono Ci skończyć. Projekt którego zapisów tak bronisz (zwany podobnie jak milicja obywatelskim) to gniot nad gnioty. Mnie nie jest potrzebna penalizacja aborcji, aby strach przed więzieniem był argumentem przeciwko jej wykonaniu. Ludzie prawdziwej wiary wiedzą jak postępować, a dla tych kilku niewierzących nie opłaca się uchwalać spec-ustawy.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-10-2011) zzz :
A ja oddam swój głos na Pis byleby PO nie rządziło bo mam dość tego chwalenia że to co robi.ą to dla dobra ludzi ,po czym polikwidują szkoły i wyprzedają co si da. Inwestor z Kataru w stoczni do tej pory się nie pojawił , A FINAŁ TURNIEJU O PUCHAR DONALDA TUSKA W TYCH DNIACH TO OCZYWIŚCIE PRZYPADEK .

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-10-2011) Kmicic :
Z całym szacunkiem nikogo nie obraziłem, a wyraziłem swoje zdanie które jest takie a nie inne, co do mojego wykształcenia i uczelni, prosze delikatnie mówiąc nie komentować, bo wykształcenie odebrałem staranne, i z nie byle jakiej uczelni poza tym chyba nie do końca zrouzmiałes mój poprzedni wpis, ale to już inna inszość i nic na to nie poradzę. I tak jak napisałem, z każdym piszącym można wymienić poglądy i podyskutować, ale ja nikomu w papiery nie zaglądam, bo nie mam takiej chęci ani potrzeby. A co do ostatniej kwestii "Ludzie prawdziwej wiary wiedzą jak postępować, a dla tych kilku niewierzących nie opłaca się uchwalać spec-ustawy" to własnie dla tych kilku niewierzących warto. Bo matka która wierzy tego nie zrobi, choć przykre wyjątki są niestety. Bardziej możemy sie obawiać o takie matki które nie mają przed zbrodnią hamulców i oporów, dla tych nie tylko warto taką ustawę chroniącą życie przeforsować, ale jest to obowiązkiem, dla tych których życie jest święte, i niezbywalnym prawem. Poza tym nie stawiaj znaku równości miedzy prawem do życia każdego a tego czy ktoś jest wierzący czy nie. Tu go nie ma.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-10-2011) do powyżej :
Jednak moja diagnoza była trafna. Jesteś demagogicznym fanatykiem. Piszesz że odebrałeś staranne wykształcenie. Czytając Twoje teksty zastanawiam się komu je odebrałeś. Mam nadzieję że obiło Ci się o uszy iż w Polsce istnieje konstytucyjny rozdział państwa od kościołów i związków wyznaniowych. Pytam więc dlaczego KK uzurpuje sobie prawo do narzucania swoich doktryn Państwu? Na odpowiedź Twoją nie czekam, bo wiem jaka będzie. Mam nadzieję Kmicicu że jak przejdziesz przez etap Babinicza i ponownie zostaniesz Kmicicem to Twoje horyzonty myślowe będą na tyle szerokie że pojmiesz iż nie zawsze cel uświęca środki.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-10-2011) Kmicic :
A ja mam nadzieje, ża zawrócisz z drogi po której błądzisz, a do fanatyzmu mi daleko, jak wiesz KK nie miesza sie do polityki, ale aborcja to nie polityka, i nie narzucanie, tylko upominanie się o kwestie od której odstąpić nie może, a o którą ubiegać się musi z prostego powodu dla katolików (a przypominam że wiekszość naszego społeczenstwa to katolicy) i tu odsyłam do Ew Mt 18,15-17. Jesli dla ciebie ktoś taki jest fanatykiem, to tak jestem nim. A na marginesie to od przydomku Babinicza zaczeła sie przemiana Kmicica, kto wie może zmienie nick.:)

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-10-2011) Do Kmicica :
Chłopie po co się zniżasz do poziomu zakompleksionego frustrata i dyletanta?! Masz 100% rację i tego się trzymaj. Jemu i tak już nie pomożesz on potrzebuję tylko potwierdzenia dla swojej miałkości. Dla niego jeżeli wypowiesz się za obroną życia bedziesz fundamentalistą. Jeżeli źle się wypowiesz na temat PO stwierdzi że na pewno należysz do PIS. Nie spodoba ci się parada gejów okrzyknie cię nietolerancyjnym ksenofobem, będziesz miał odmienne zdanie na temat Nergala czy Wojewódzkiego nazwie cie moherem.. Takie postawy zmienią sie tylko postem i modlitwą

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-10-2011) do Kmicica :
W sejmie dzieje się polityka, więc jeśli KK poddaje posłów szantażowi emocjonalnemu to niestety miesza się do polityki. Żeś Waść niezbyt lotnym umysłem obdarzony świadczy ostatnie zdanie wpisu Twego, albowiem udowadnia ono żeś nie był zrozumiał ostatniego zdania mojego wpisu poprzedniego. Mylisz się również co do tego że większość społeczeństwa to katolicy. Większość społeczeństwa to ludzie ochrzczeni, ale z katolicyzmem mają tyle wspólnego co jawnogrzesznica z dziewicą. Niech kler zajmie się nauczaniem i wychowaniem bo to jego misja.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-10-2011) do Do Kmicica :
Twoja radosna twórczość jest tak infantylna że nie nadaje się do skomentowania.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-10-2011) Kmicic :
Cóż nikt nie jest nieomylny, co do pierwszej czesci twojej odpowiedzi mam inne zdanie, szantaż emocjonalny, moze im zagrozili ze ich z Kościoła wypiszą hehh. A co do umysłu, to jeśliś inteligentny, czemuż rozum przewrotnie mętny?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-10-2011) Kmicic :
Nie komentuj Prawda sama sie obroni.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-10-2011) SMAFIOO :
„dlaczego KK uzurpuje sobie prawo do narzucania swoich doktryn Państwu?” Naprawdę, mamy w Polsce nieskończenie doskonalszych fachmanów od realnego narzucania prawdziwie wrogich Człowiekowi i Narodowi doktryn. To faceci (i niestety także panie) zwykle w ładnych garniturach, ponoć przystojni, o zwodzicielsko przyjaznych, ale kamuflarsko zafałszowanych kamiennych twarzach i niecnych zamiarach. Ale to także, a może przede wszystkim, dziennikarze i dziennikarki, których przewrotność w bronieniu linii programowych (doktryn) włodarzy mainstreamowych mediów, w których występują, mają uwiarygodniać „inteligentne” dysputy w bajkowo wypasionym studio, błyskotliwe powiedzonka, nadawanie ładnej muzyki, kabareciarskie scenki szymoniady i wiele innych socjotechnik. Wszystko to dla wspierania ww. fachmanów w ich działaniach dla osiągania ich wspólnych celów, którzy jedyne czego dziś potrzebują, to mandatu do dalszego dzierżenia władzy.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-10-2011) do kmic :
Tylko która, bo śp. Ks. Tischner wymieniał trzy.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-10-2011) do SMAFIOO :
SMAFIOO = MAFIOSO = MOSIEK

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-10-2011) do Kmicic :
Jak poznasz obowiązujące w języku polskim pojęcia to wrócimy do dyskusji. Jak na razie masz z tym ogromne problemy więc wybacz ale nie mamy o czym mówić.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(08-10-2011) do powyżej :
Jesteś klasycznym przykładem kiedy twoje wykształcenie przerosło twoją inteligencję. I rzeczywiście najlepiej zrobisz rozmawiając sam z sobą - wstydu unikniesz i samopoczucie będziesz miał przednie.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(08-10-2011) do powyżej :
Mosiek daj se na wstrzymanie. Byłeś durny, jesteś durny i umrzesz durny. Znowu straciłeś okazję aby trzymać pysk zamknięty.O twojej inteligencji nie można mówić ponieważ takowa nie występuje.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(08-10-2011) Kmicic :
Na szczęscie, krytyką nie muszę się przejmować,tzn. warto, ale tylko taką która jest mądra a nie głupia, i tylko takich osób które mają coś do powiedzenia a nie tylko piszą coś by kogoś zniechęcić, zgnoić itd. Z braku innych argumentów, to dla niektórych jedyny argument wogóle jesli można coś takiego nazwać argumentem.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(08-10-2011) do Kmicica :
Przeczytaj to co napisałeś i zastanów się jakie myśli chciałeś przekazać, oczywiście jeśli myślenie nie sprawi ci zbyt dużego kłopotu.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(08-10-2011) Kmicic :
Doskonale znam przekaz swoich myśli, mnie myślenie nie boli, ale może ty masz jakiś z tym problem.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(08-10-2011) do Kmicica :
Masz ( niesłusznie) bardzo dobre zdanie o swoim myśleniu. Przeczytaj uważnie swój poprzedni wpis. Za takie wypowiedzi kiedyś dawano dwójkę (jedynek jeszcze nie było) w trzeciej klasie podstawówki.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(08-10-2011) Tytus :
Pani poseł może a Kmicic nie? Niby dlaczego?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


W związku z pracami modernizacyjnymi na portalu możliwość komentowania artykułów została wstrzymana do momentu oddania nowej wersji serwisów. Prosimy o cierpliwość, przepraszając za niedogodności.

Portal inTARnet.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do usunięcia lub skrótu komentarza naruszającego prawo, zasady współżycia społecznego lub NETykiety. Jeżeli uważasz, że którykolwiek wpis narusza czyjeś dobra - zgłoś nadużycie, wysyłając e-mail na adres:
redakcja@intarnet.pl


© 2003-2012 Tarnów ON-LINE

Kontakt z redakcją/administratorem:
Tarnowski Obywatelski Portal Internetowy inTARnet.pl
redakcja@intarnet.pl, tel. kom. 662 930 947