Już wkrótce portal w nowej formule
  Reklama i mecenat  
Najnowsze informacje
Zapraszamy, promujemy
Reklama
PŁATNE OGŁOSZENIA i REKLAMY
» PROMUJ się w inTARnecie (oferta)
Reklama
Reklama
Reklama
InTARnet poleca
» ZBK F.Machowski
» Dr Jacek Roik - nowy adres www!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Źródło: inTARnet.pl
  
  Decydując się na wręczenie Arcybiskupowi Skworcowi tytułu Honorowego Obywatela Tarnowa w Katowicach wywyższa się kontrowersyjnego hierarchę ponad wszystkich poprzednich wyróżnionych. To decyzja skandaliczna i niczym nieuzasadniona - uważa Piotr Dziża   -   28/12/2011
Honorowy SuperObywatel
Jak poinformował tarnowski magistrat, uroczystość nadania tytułu Honorowego Obywatela Miasta Tarnowa dla arcybiskupa Skworca odbędzie się 6 stycznia 2012 roku w Katowicach. To wówczas w archikatedrze katowickiej abp Skworc świętował będzie 14. rocznicę swej sakry biskupiej. Uroczystości poprzedzi Msza Święta na Wydziale Teologicznym Uniwersytetu Śląskiego. To wtedy arcybiskupowi Wiktorowi Skworcowi zostanie wręczony tytuł Honorowego Obywatela Miasta Tarnowa. Żaden z dotychczasowych nagrodzonych najwyższym tarnowskim zaszczytem nie mógł odebrać tej nagrody poza Tarnowem. Decyzja szefa tarnowskiego samorządu jest zatem wyróżnieniem szczególnym, sprawiającym, że Arcybiskup Wiktor Skworc stanie się Honorowym SuperObywatelem Tarnowa.

Ogloszenie

Oprócz samego tytułu arcybiskup otrzyma też m.in. specjalny pamiątkowy medal. W obchodach udział wezmą tarnowscy i małopolscy samorządowcy oraz posłowie ziemi tarnowskiej. W skład delegacji wejdą m.in. prezydent Tarnowa Ryszard Ścigała, marszałek województwa małopolskiego Marek Sowa, parlamentarzyści oraz radni.
Przypomnijmy, tytuł Honorowego Obywatela został przyznany arcybiskupowi w, jak czytamy w uchwale Rady Miejskiej, ”w uznaniu wybitnych zasług dla społeczności miasta Tarnowa i Ziemi Tarnowskiej, lata posługi w kierowaniu wspólnotą wiernych w Diecezji Tarnowskiej, trwałe efekty współpracy z samorządem, w szczególności wychowania dzieci i młodzieży, kształtowania dobra obywateli i społeczeństwa, inicjatywy związane z pomocą potrzebującym, chorym i niepełnosprawnym, za ideę „okna życia”, a także za troskę o duszpasterstwo diecezjalne, za budowanie nowych, dobrych relacji ponad podziałami, za piękną ideę organizacji „Dni Judaizmu w Kościele Katolickim” w Tarnowie i szereg innych inicjatyw, a przede wszystkim troskę o Miasto, nadaję Jego Ekscelencji Księdzu Arcybiskupowi Metropolicie Katowickiemu Wiktorowi Skworcowi tytuł Honorowego Obywatela Miasta Tarnowa.”
Dotychczas wszystkie tytuły Honorowego Obywatela Miasta Tarnowa wręczane były w Tarnowie, w większości podczas uroczystych sesji Rady Miasta. Wśród wyróżnionych są: Książe Paweł Sanguszko, ś.p. Abp Jóżef Życiński. prof. Franciszek Ziejka, ś.p. Norbert Lippóczy, Tony Rickardsson, ks. prof. Michał Heller i ks. bp Władysław Bobowski.

Komentarz redakcyjny :
O pochopności decyzji rajców miejskich nadających honorowe obywatelstwo niedawnemu Ordynariuszowi Diecezji Tarnowskiej na podstawie uzasadnienia, które od biedy można by uznać jako wystarczające do przyznania mu tytułu Ambasadora Tarnowa, z dezaprobatą pisałem niedawno.
O ile jednak ostatnia decyzja radnych o nadaniu Honorowego Obywatelstwa Tarnowa rodzi kontrowersje, to obecna decyzja Prezydenta Ryszarda Ścigały - o wręczeniu tej nagrody poza Tarnowem - jest po prostu skandalem.
Arcybiskup Wiktor Skworc będzie pierwszym jej laureatem, który zostanie tak wyróżniony. Nawet jego poprzednik na stanowisku Ordynariusza Diecezji Tarnowskiej, wówczas już metropolita lubelski abp Józef Życiński pofatygował się osobiście po odbiór Tytułu do Tarnowskiego Ratusza.
Tylko zatem dla Arcybiskupa Skworca tarnowscy samorządowcy czynią wyjątek, stanowiący wyłom w tradycyjnej dotąd interpretacji zapisu odpowiedniej Uchwały w sprawie trybu i zasad przyznawania HOT (że Honorowe Obywatelstwo odbierane jest w Tarnowie, najlepiej na uroczystej sesji samorządu). Pojadą więc w specjalnej delegacji złożyć jedynemu Super Obywatelowi Tarnowa hołd w jego nowej diecezji.
Czym zasłużył sobie Arcybiskup Skworc na taki szczególny honor, stawiający go ponad wszystkimi dotychczasowymi laureatami najwyższej miejskiej nagrody?
Nie znajduję i nie słyszę żadnej racjonalnej odpowiedzi na to pytanie.
Czemu zatem służy ten "hołd katowicki" ? Na pewno będzie nieocenionym legitymizacyjnym wsparciem kontrowersyjnego hierarchy w nowym miejscu jego posługi. Tarnowskiemu samorządowi nie przysporzy jednak żadnego blasku i eufemistycznie rzecz ujmując nie doda mu żadnego prestiżu. Biorąc udział w tej hucpie tarnowscy samorządowcy ośmieszają nie tylko siebie, ale i dokładają się - w stopniu dotychczas niespotykanym - do zdeprecjonowania zaszczytnego tytułu Honorowego Obywatela.
A ja wciąż się naiwnie dziwię hipokryzji przynajmniej niektórych lokalnych polityków, szczególnie tych "prawicowych" ...

Piotr Dziża
Zobacz także :
Sonda inTARnetowa
 
A to czytałeś ?
Czy sądzisz o komercjalizacji tarnowskiej służby zdrowia ?
  jestem przeciw 53.65 % (1065)
  jestem za 38.89 % (772)
  nie mam zdania 7.46 % (148)
Wszystkich głosów: 1985
Już głosowałeś !
 

Komentarze internautów:   (Liczba komentarzy : 98)Dodaj komentarz
(28-12-2011) to mamy już dwóh! :
Juz dwóch TW,i to obaj ksieza, obaj biskupi tarnowscy nimi zostali:najpierw TW Filozof,teraz TW Skworc.Trzeba koniecznie zapamietac skład tamtej Rady,przynajacej tytuł Życinskiemu i tej,która tytuł nadała Skworcowi.Dla potomnych,zeby wiedzieli,jakich mielismy lizusów wsród tych naszych reprezentantów. Czym sie jeden i drugi zasłuzył dla Tarnowa- nie wiadomo.Tak jak nie wiadomo czym zasłuzyli sie inni Honorowi,np. Paweł Sanguszko i ten zużlowiec.Swoja droga, jakaz intelektualna mizeria wsród tych radnych,jakie to marne! Jak zdeprecjonowali ten tytuł,jak ośmieszyli samych siebie...Teraz ten tytuł jest tylez samo wart,jak za komuny rozmaite kryzze,z kryzem kawalerskim orderu odrodzenia olski,którymi szafowano kilkanascie razy w roku,az sie zupełnie zdeprecjonowały i nie znaczyły już nic.Poszliście w ich slady, towaryzsze radni,i bedziemy wam to pamietac!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(29-12-2011) uuuu :
na dom samotnej matki przekazali 5 tys- a wyjazd na uhonorowanie (znając życie i ekonomie) będzie duzoooo więcej kosztował)-ale co tam. radny wrona powie,że każdy coś zawdzięcza biskupowi- mów pan za siebie panie wrona- ja tego nie czuję-radni mysla pewnie podobnie,ale tylko jeden ma odwagę o tym mówić- brawo Panie Jakubie, brawo

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(29-12-2011) katolik :
Ten czerwony Ryszard Boga się nie boji

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(29-12-2011) solidruch :
Pozbyliśmy się T.W. Filozofa, teraz jego spadkobiercę i obydwu honoruje się zamiast potępić. A ci co walczyli o wartości na których się oni wyślizgali grzebią w śmietnikach. To jest niesamowite draństwo naszych czasów.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(29-12-2011) do autora tytułu :
Czy to Super Obywatel, czy Super T.W. ?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(29-12-2011) Tarnowianin :
Dobrze że wraca tam skąd przybył i gdzie zdobywał szlify T.W.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(29-12-2011) mieszkaniec :
My go tu nie chcemy.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(29-12-2011) Tarnowianin :
Wielu w Tarnowie było Biskupów zasłużonych i patriotów. Zginęli w mrokach historii, a zamiast nich zasłużonymi są Tajni Współpracownicy. Już dziś modlę się o przywrócenie zdrowego rozumu tym którzy go zatracili dla głupoty i populizmu politycznego. Ta modlitwa jest szczególnie potrzebna w intencji Pana Prezydenta.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(29-12-2011) weteran solidarności :
Nie chcę być obywatelem tego miasta, gdy jego Honorowymi Obywatelami są tajni współpracownicy.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(29-12-2011) elf :
Brawo dla Kwaśnego, bo jako jedyny z rady pokazał że ma jaja!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(29-12-2011) prawicowiec :
Nie lubię czerwonych, ale Kwaśny powiedział prawdę.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(29-12-2011) po cóż tak? :
sie pieklisz,panie Dziza,że TW Dabroski dostanie tytuł w Katowicach a nie w Tarnowie?To akurat mało istotne, równie dobrze mogliby mu to wreczyc np. w Plesnej,gdie mieszka b. minister skarbu.Najwazniejsze jest jednak to,ze dostał ten tytuł facet,który na niego absolutnie nie zasłuzył! Moze to i dobrze,ze zrónano Skworca z kimś tak dla Tarnowa "zasłużonym" jakim jest żużlowiec Richardson lub ten chłopak z Sao Paulo w Brazylii,który teraz odbniera miastu, co mu( miastu) podarował dziadek Sangusdzko? Tak czy owak zawszed Nowak: mamy teraz dwóch TW z tytułem Honorowego Obywatela.I obaj w randze biskupów. Czyż to nie osobliwy chichot historii?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(29-12-2011) Olek :
ILU TU POWAŻNYCH BADACZY HISTORYKÓW, SĘDZIÓW!!!! Nie boicie się, że komuś robicie krzywdę????

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(29-12-2011) ja :
jak ktoś ma ochotę laszczyć czarnemu to ja go bardzo proszę ale prywatnie !

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(29-12-2011) hh :
I znowu na wynajmu autobusu pewna droga firma zarobi

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(30-12-2011) kandydaci do złotej rózgi TEMI : : :
ZA LIKWIDACJĘ PRZEDSZKOLI I SZKOŁY 1. R.ŚCIGAŁA, 2. K. LATAŁA , 3. RADNI PO I TARNOWIANIE, 4. B. PORĘBSKA

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(30-12-2011) kelnerka :
Jacy mali są wszelkiej maści herodowie, piłaci, judasze, faryzeusze, synowie marnotrawni i zwykli łotrzykowie. Szczują, podpuszczają, pomawiają, wpuszczają w maliny. A gawiedź im przytakuje. A jednak palikocięta w defensywie. Zbliża się Sylwester. Poloneza czas zacząć!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(30-12-2011) terefere :
całkowicie sie zgadzam z komentarzem redakcji. wstyd panie prezydencie i panowie radni. nic tak nie psuje wizerunku kościoła i wizerunku samorządu jak takie wazeliniarstwo wobec osoby z plamami na życiorysie, której wszystko się zapomina i nie pamięta inne "zasługi" wyolbrzymia bez powodu a wszystko dlatego bo jest umocowanym wysoko duchownym / umiejącym tak skutecznie intrygować, że awansuje w hierarchii/. A wokół ciągle czuć siarką, szatan zaciera łapy

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(30-12-2011) Toja :
Panie Piotrze! Teatralny jest ten ton, w którym Pan pisze. Może warto przemyśleć i dopisać przy swoim imieniu i nazwisku np. SuperSprawiedliwy, SuperDoskonały, SuperRozumujący... (do wyboru, albo wszystkie opcje razem)

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(30-12-2011) do toja :
co nielogicznego co nieprawdziwego lub co teatralnego jest w tym co napisał redaktor ? czy któryś z Honorowych Obywateli Tarnowa otrzymał swoje wyróżnienie poza Tarnowem. Jeśli nie to bp Skworc jest wyróżniany ponad nich wszystkich bez żadnego powodu, bo kolejna rocznica sakry biskupiej nie jest żadną ważną dla obywatelstwa okolicznością a na pewno nie taka która przewyższa intencję organizowania ceremonii honorowania w Tarnowie. W tym momencie okazuje się, ze większym zaszczytem jest dla Tarnowa uhonorowanie Arcybiskupa niż posiadanie honorowego obywatelstwa miasta dla tegoż. ta decyzja się po prostu nie broni dlatego jest skandalem

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(30-12-2011) 40 plus :
Lizusostwo , skandal i wstyd. Prezydencie ! Radni !

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(30-12-2011) rrrrrrr :
Komentarz usunięty

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(30-12-2011) woj :
Toja nikczemniku nie powinieneś w ogóle tutaj zabierać głosu, a my biedny lud Tarnowa długo jeszcze będziemy musieli cierpieć z powodu głupoty naszego prezydenta i poddanych jemu radnych. Jadą promować nasze miasto w kościele w Katowicach- o większej głupocie rządzących nie słyszałem- a tak na marginesie jeżeli honorowy obywatel Tarnowa/ nie wiadomo za co , no chyba że nosi sukienkę/to po co tam marszałek województwa? Promocja ma polegać chyba na odmówieniu różańca za Tarnów o rozum dla naszych rządzących. Jak długo jeszcze będziemy musieli znosić kretyńskie pomysły Ścigały i jemu podobnych

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(30-12-2011) Toja :
Uważam, że dla Tarnowa to zaszczyt jest mieć takiego Honorowego Obywatela. Może po prostu warto się ucieszyć, że ktoś kto był (jest) związany z Tarnowem jest kimś. To, że w tym przypadku chodzi o arcybiskupa, to sprawa drugorzędna. Ani ten fakt nie powinien mieć decydującego znaczenia na przyznanie takiego odznaczenia, ani też nie powinien być przeszkodą. A w komentarzach wydaje się, że fakt, iż duchowny został odznaczony najbardziej boli. Jeżeli któryś z komentujących, w tym także p. Piotr zrobią coś dobrego dla Tarnowa to jako mieszkaniec będę się cieszył z ich sukcesu. Chociaż z tym co piszą w tym miejscu się nie zgadzam.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(31-12-2011) rrrrrrr :
klecha kapuś a kiepy styropianowe dają mu tytuł ,ale syf !!!!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(31-12-2011) maja :
Ścigała po raz kolejny kompromituje się jako prezydent,- jaka delegacja , jakie wyjazdy? W czasie gdy szukamy oszczędności , Ścigała i jego dwór jedzie na wycieczkę /kolejną/ by wręczyć z niewiadomych powodów tytuł dla Skworca. Jeżeli już tak to Skworc / jeszcze nie siedzi w Watykanie/, powinien ten tytuł odebrać w Tarnowie, ale dwór" Ścigałowy woli sobie przepuścić kolejne pieniądze, a potem zamknie parę szkół i przedszkoli aby nadrobić straty w kasie. Jakiś Toja /podejrzewam ,że ksiądz twardo broni tej nominacji/, a zafunduj im tą wycieczkę, niech tam siedzą i faktycznie promują Tarnów , ale nie w kościele- obłuda i zakłamanie/ Ścigała wie jak przypodobać się społeczeństwu w Tarnowie, zwłaszcza że mamy największy procent wierzących

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(31-12-2011) szczęśliwego nowego roku :
Sylwester dopiero przed nami, a niektórzy bajdurzą, jak na kacu. Orrorin tugenis, lemingus, daranthropus, ateus i bezmózgus jest tu wyjątkowo aktywny. Dla niego honor, bezinteresowność, wspaniałomyślność jest nie do pojęcia.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(31-12-2011) praed kacem :
a nie wiesz o tym że ślązacy wystosowali list do Benedykta XVI by im oszczędził podarunku T.W. Dąbrowskiego.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(31-12-2011) po kacu :
informacja dla przed kacem a skąd ty to wiesz ze ślązacy wysłali pismo do Benedykta?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(31-12-2011) oktis :
Komentarz usunięty

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(01-01-2012) rex :
Skworc nie załsuguje na tą nominację Honorowego Obywatela m Tarnowa, sam fukcja hieraqchy dawał mu z racji sprawowanego urzedu wiele mozliwości - nie sa to zasługi, zapytajcie ksiezy podwładnych z diecezji o poparcie tej decyzji to byłoby ich nie wiecej niż kilkanaście procent, ( juz po odejsciu hierarchy, gdyż teaz odwaga staniała). Mam swiadomość,że nasze pisanie opinii jest "szczekaniem kundelków" z którym sie i tak nikt nie liczy.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(01-01-2012) jaja :
Będą jaja jak z delegacją ścigały uda się Jacek

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(01-01-2012) MAFIOSO :
Zwyczaj odbierania nagród/tytułów u tych, którzy je przyznają, ma pewien aspekt taktyczno-psychologiczny. Otóż jeśli laureat stawi się na wezwanie, to raczej nie po to, aby nagrodę/tytuł odrzucić. Jest to komfortowa sytuacja przede wszystkim dla dawcy, w przeciwnym razie jakże komiczną byłaby sytuacja, gdyby np. król Szwecji pojechał do J-P Sartre’a z nagrodą Nobla, a Sartre wówczas odmawia jej przyjęcia - co za dodatkowe upokorzenie Majestatu Tronu. W naszym przypadku wszystko jest możliwe, albowiem Prezydent Ścigała ze świtą znajdą bp Skorca, nawet jeśli Ten będzie na L4. A ks. biskup być może nie chce tytułu Honorowego Obywatela Miasta Tarnowa choćby z tego powodu, że nie udało Mu się wdrożyć „pięknej idei” „Dni Kościoła Katolickiego w Judaizmie, ze szczególnym uwzględnieniem symboliki Krzyża”.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(02-01-2012) fifi :
Wg mnie jedyny duchowny który powinien być uhonorowany takim tytułem to ks. Berdychowski z kościoła misjonarzy, twórca hospicjum domowego, jakoś nikt z naszych władz nie pomyślał aby za to mu podziękować

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(02-01-2012) do fifi :
a w przypadku ks. Berdychowskiego widać, ze jego dzieło jest trwałe i nie polegające na błyszczeniu w aurze splendorów

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(02-01-2012) a nie? :
A nie mówiłęm?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(02-01-2012) MAFIOSO :
W trybie sprostowania, oczywiście prawidłowe nazwisko ks. arcybiskupa, to Skworc.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-01-2012) irysek :
a kto finansuje wyjazd tak licznej delegacji???...sami płacą ze swoich , czy z pieniędzy podatnika???

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-01-2012) holy :
jak się czyta i patrzy na ten tarnowski grajdoł urzędniczy to do wyrzygania jeden krok ,prawie jak w sylwestra - tylko mniej kolorowo

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-01-2012) Janek :
Czym wsławił się bp. Wiktor Skworc dla Tarnowa że otrzymuje taki tytuł ? Jakoś nie widzę specjalnie powodu bo oprócz gorszącej postawy po upublicznieniu informacji o byciu tajnym współpracownikiem ( powody tez są nie mniej gorszące bo wielu ludzi nie tylko brakiem luksusowych towarów w domu płaciło za prawo do wolności) nie znam lub nie miałem okazji poznać inicjatywy Biskupa WS. Pewnie za chwilę rzucą się na mnie wyznawcy, że okno życia otworzył, seminarium. A toż to jedyny taki obywatel co buduje, otwiera, działa w Tarnowie? Wydawało mi się, że do tej pory tytuł otrzymywał nie taki sobie przeciętny zupełnie zarządca ale ktoś kto przyczynił się do rozwoju, wsławienia Tarnowa. No chyba że bohaterzy książki ks. Isakowicza rozsławiali swoje miejscowości - no tak.......Bo sam związek z Tarnowem kompletnie nie predestynuje do tego tytułu.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-01-2012) Karol :
Przed laty bylem bardzo zgorszony slyszac jakie luksusu zafundowal sobie TW Dąbrowski w Palacu Biskupim przy ul. Moscickiego. A Pan Nasz Jezus Chrystus narodzil sie w betlejemskiej grocie... Skonczmy te hucpę z bp. Skworcem....

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-01-2012) katolik :
Dajcie mu spokój. Wszak to On nie jedyny, bo ich jest wielu.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-01-2012) tarnowianin :
Ciekawy jestem czy P I S zaakceptuje konfidenta. Co na to Pan Prezes Kaczyński. Ja w niego nadal wierzę, bo to jest osoba WIARYGODNA.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-01-2012) PD :
Dziękujmy Panu, albowiem sam Piotr Dziża powiedział nam, co sądzić mamy o naszym byłym biskupie ! Piotrze ! Studnio mądrości, wieżo z kości słoniowej ! Geniuszu czysty ! Prowadź nas !

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-01-2012) xawery :
I choćbym kroczył doliną ciemności , zła się nie ulęknę, gdy kroczyć będzie ze mną Piotr Dziża !

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-01-2012) tenisistka :
Redaktor Piotr Dziża będzie łaskaw zaapelować do senatorów, posłów i radnych Platformy Obywatelskiej, aby wreszcie zabrali głos w sprawie haniebnej decyzji KRRiT na czele z Janem Dworakiem, która odmówiła przyznania koncesji na naziemny multipleks cyfrowy dla Radia Maryja i Telewizji Trwam. Jak wam nie wstyd! Czy to już Białoruś, czy Korea Płn.? A gdzie wolność słowa, pluralizm i demokracja?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-01-2012) Ja tylko wklejam :
Uroczystość na Śląsku zapowiada się skromniej niż na to pierwotnie się zanosiło. Z uwagi na zaskakująco małe zainteresowanie miejskich radnych wyprawą do Katowic.(...) Swój udział w tym wydarzeniu zadeklarowało jedynie siedmioro z 25 miejskich radnych - pięcioro przedstawicieli Tarnowian oraz dwoje z klubu PiS.(...) Do Katowic wybiera się także kilkunastoosobowa delegacja tarnowskiego Kościoła. We wtorek nie wiadomo było, czy pojawią się tam zaproszeni honorowi obywatele miasta - m.in.Tony Rickardsson, Franciszek Ziejka i ks. prof. Michał Heller. Wśród zaproszonych są także tarnowscy parlamentarzyści, wojewoda oraz władze małopolskiego samorządu. Na pewno w uroczystości udział weźmie prezydent Tarnowa Ryszard Ścigała i troje jego zastępców Tyle cytatów za http://tarnow.naszemiasto.pl/a rtykul/1228195,w-piatek-wiktor -skworc-otrzyma-tytul-honorowego-obywatela,id,t.html#592de4a1690b6b5c,1,3,3.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-01-2012) grandzia :
Jednak jest za co pochwalić radnych: na 25 tylko 7 zdecydowało sie pojechac na hucpę(z jidisz: granda, awantura) do Katowic.W tej siódemce wiekszosc to tzw. Tarnowianie,czyli PO.TW Dabrowski był przyjacielem tej frakcji. Ale nadawanie tytułu Honorowego Obywatela moznaby usprawnic:niechby Rada podjeła uchwałe,że każdy biskup pełniacy funkcje ordynariusza dostaje ten tytuł automatycznie.Tak,po prostu-za to,że jest biskupem.Bo tak przecież było w przypadku TW Filozofa i TW Dabrowskiego.A radni na zapas mieliby satysfakcje, że podlizali sie wszystkim,ktorzy taką funkcje kiedykolwiek będą tu pełnić. Zarty na bok: spośród trzech ksiezy obdarowanych tym tytułem tylko prof. Heller w pełni na to zasłuzył.Przypomne jednak, ze dostał ten tytuł dopiero wtedy, gdy otrzymał prestizową nagrode Templetona.Choc na Honorowego Obywatela zasługiwał duzo wczesniej.Radni wykazali sie tu głupotą: nie chcieli zostac w tyle za tą nagrodą i w pośpiechu wybitnego filozofa "uhonorowali".

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-01-2012) do PD i Xawery :
artykuł traktuje nie o Biskupie ale o debilnej decyzji prezydenta i radnych. Dlatego wasze wpisy są nie tylko fałszywe ale są dodatkowo bluźnierstwem bo do kłamstwa zatrudniają biblijne i modlitewne cytaty. O Biskupie jest tylko jedno słowo : "kontrowersyjny" bardzo asekurancko gdy weźmiemy pod uwagę, że mowa jest o człowieku który informował SB o działalności aktywistów "Solidarności", którymi miał się opiekować i pomagać z ramienia Kurii

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-01-2012) MAFIOSO :
Najważniejszy Prezydent również podjął „debilną decyzję” o przyznaniu (10-go stycznia) pani Beacie G. nagrody, choć jest podejrzana o dźgnięcie nożem podwładnego nauczyciela. Wprawdzie nie ma jeszcze wyroku, ale jest jej wypowiedź, w której miała się wyrazić: „…Zamiast dociekać, czy to moralne, czy nie, może trzeba z powagą podchodzić do wyroków sądu, a mi pozwolić spokojnie pracować…”. Źródło: www.dzienniklodzki.pl. P.S. Popieram wniosek tenisistka.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-01-2012) jest jeszcze i taka prawda... :
...to jakos nie podnoszona,że biskup W.S. najwyraźniej nie wie co to honor.Gdyby go miał,odpowiedziałby trefnisiom z Rady z cała chrzesicijanską skromnoscią::"dajcie spokój z tym tytułem, czymze ja sobie na niego zasłuzyłem?Robiłem to,co każdy biskup ordynariusz robiłby na moim miejscu.To nie powód,zeby mnie wyróżniać". Zasłużyłby wtedy na szacunek. A tak z innej beczki: ta historia z tytułem dla Niezasłuzonego pryzpomina mi inna, bardzo podobna,kiedy to pewne gremioum przyznało tytuł "Uskryzdlnego" pewnemu dziennikarzowi,którego jedyna zasługa było,ze codziennie pryzchodził do pracy.Tyle tylko,że za taki akurat "wyczyn" dostawał co miesiac kase.Chociaz: ten sie akurat "zasłuzył".: bardzo ładnie i to kilkakrotnie,napisał o szefie kapituły,która startuetki przyznaje. I w taki oto sposób deprecjonuje sie znaczenie Honorowego Obywatela i Uskrzydlonego.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-01-2012) HARA :
TAK WAŻNY TYTUŁ POWINNI NADAWAĆ WYŁĄCZNIE MIESZKAŃCY np. POPRZEZ GŁOSOWANIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I TO BY BYŁO ZGODNE Z DEMOKRACJĄ ...ZA DUŻO MAJĄ WŁADZY I MAJĄ GDZIEŚ OPINIĘ MIESZKAŃCÓW...NA POCHYBEL WŁADZY!!!!!!!!!!!!!!!!.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-01-2012) The best Rada Miasta :
Wzór do naśladowania dla młodych ludzi to tarnowska miejska rada. Honor...a to w polityce tak mało ważne jak dla prostytutki wiara. Jedyny młody komunista Kuba Kwaśny miał osobistą odwagę zagłosować przeciw nadaniu Honorowego Obywatela. Ale tragikomiczną sytuacją jest że komunista protestuje przeciw TW Dąbrowskiemu który donosił na SB. Wszystko w tej Radzie jest marne i po...pie....Wszystkiego dobrego dla Radnych za honor, klasę, własne zdanie...

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-01-2012) CZYTELNIK :
Te niby zasługi o jakich mowa to jest jego obowiązek i nikomu żadnej łaski nie robi, ze tym się zajmuje ?przynajmniej tak się mu to przypisuje. Gdyby miał odrobine honoru to tego tytułu nie powinien przyjąć. Ale pewnie nie wie co to jest honor. Ważne dla niego jest to, aby łapać wszystkie tytuły.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-01-2012) warto byłoby.... :
...zastanowić sied, kto był az tak ordynarnie włazidupczy ( nie zamierzam przepraszac za słowo, nauczyłem się od Niesiołowskiego,Bafrtoszzdewsk iego i im podobnym takich slów),że jako pierwszy podał mysl o honorowaniu kogos takiego jak biskujp- TW.Osobiscie stawiałbym na ŚŻcigałe,to on był najbliżej SkWorca i tylko on ma taki wpływ w Radzie,że mógłby to zasugerować.A potem poszło jak z płatka: pozostali z PO uznali,zde Ryskowi sprzeciwiać sie nioe wolno.I tak mamy całkiem przeciętnego biskupa, wyniesionego do rangi Honorowego Obywatela. Tym autentycznie zasłuzonym dla miasta,którzy przyjda po nim bedzie głupio,że są w takim bylejakim towarzystwie.I na tym będzie polegała deprecjacja tytułu:zuzlowiec i biskup-kapus wsród ludzi znamienitych.Bedxzie w tym cos paskudnego jednak...

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-01-2012) Na chwilę :
A ja stawiam na radną Czech, zresztą na zdjęciach z piątkowej imprezy widać, kto najbliżej i kto najcieplej przyjmowany przez ekscelencję...

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(08-01-2012) cc :
tak się pałujecie nad tym jakby Tarnów był pępkiem świata.....

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(08-01-2012) Obywatel MT :
Do "The best Rada MIasta" !!!! Jeśli Kuba Kwaśny jest komunistą, to Ty, jeśli jesteś wierzący (ą) i przynależysz do Kościoła Katolickiego, możesz śmiało nazywać siebie zwolennikiem i pogrobowcem morderców milionów niewiernych na całym świecie. Masz tak samo krew na rękach jak Kuba. Ludzie w inwektywach też trzeba mieć umiar!!!!! PS. Zgadzam się z opinią, że Biskup WS dostał tytuł za to, co powinien robić jako ksiądz. Czym "wychylił" się ponad to!!!!! Cóż wraca stare. Szkoda.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(08-01-2012) do cc :
Tarnów pepkiem świata nie jest, ale dla każdego ktgo tu mieszka i miasto jest drogie jest rzecza niezswykle istotna kto i czyjej poręki dostaje tak prestiżowe wyróznienie jak tytuł Honorowego Obywatela.To chyba oczywiste?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(08-01-2012) cc :
ok., prestiżowe kosmicznie :-) choć wygląda wręcz komicznie...

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(08-01-2012) cc :
dla mnie ważniejsze jaki procent zadłużenia ma to miasto, jaki procent bezrobocia, jaki stopień rozwoju etc,., etc.,. a czy honorowym będzie Miś Uszatek - czy Kubuś Puchatek - to mi w dobie cholernego bezrobocia i braku perspektyw wisi i powiewa. Honorowym nie wyżywię swojej rodziny - Pa

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(08-01-2012) MAFIOSO :
Mnie tam nie wisi i nie powiewa, kto i dlaczego inspiruje chaos moralny w ideologii, będący prapoczątkiem chaosu w sferze społecznej i ekonomicznej.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(08-01-2012) cc :
więc dobrze Ci się żyje :-) w sferze materialnej, więc tym bardziej masz siły bawić się w "politykę" mając w d.....e rzeczywistą oczywistość.....

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(08-01-2012) Do cc :
Wydawało mi się, że w tym blogu raczej poruszamy się w sferze niematerialnej. Zapewne w przyszłości Redakcja Portalu zadba o to, aby była okazja wymienić poglądy także na tematy bliższe „przewodowi pokarmowemu”. No i Ty oczywiście nie bawisz się w „politykę”, odwodząc mnie od niej (jakbym słyszał premiera Tuska) - dlaczegóż to ja miałbym być idiotą? (w znaczeniu tego słowa u starożytnych Greków). A jedyne, co mam w d...e, to hemoroidy. MAFIOSO.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(08-01-2012) Gonzo :
Ten honorowy obywatel Tarnowa to głównie agent obcego państwa które będzie okupować finansowo nasz kraj jak długo się tylko da. A wierne i ciemne owieczki tą okupację wspomagają finansowo co można uznać w zasadzie za zdradę kraju bo działają przeciwko finansom państwa. Od wieków dla koscioła katolickiego liczy się tylko kasa i władza. Dlatego Watykan współpracował z hitlerowcami , a po wojnie pomagał w ucieczkach SS-manów do ameryki. A wszystkim którzy będą oburzać się na mój wpis proponuję poczytać o stosunkach Watykan-Berlin w czasie II wojny światowej

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(09-01-2012) poczytać można... :
...ale najpierw warto zwrócic uwagę na to, kto to napisał.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(09-01-2012) rozpaczony :
Komentarz usunięty

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(09-01-2012) Gonzo :
Jednym z punktów umowy pomiędzy Watykanem a berlinem było wsparcie działań Hitlera przez papieża a w zamian za to Hitler obiecał że po wygranej wojnie udostępni "rynek" rosyjski dla ekspansji księży katolickich. To nie są żadne tajne dokumenty tylko wystarczy postarać się i poszukać. Ukazują za to bezmiar kłamstw i chciwości Watykanu. Myślący ludzie sami wyciągają wnioski a fanatyków( a takich w polsce jest sporo) nic nie przekona. Pozdrawiam ludzi myślących samodzielnie . :)

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(09-01-2012) Janek :
do GONZO: polecam ostatni artykuł w Urze o stosunku Hitlera do Kościoła Katolickiego. Powinno to raz na zawsze uciszyć twórców takich teorii jak Pańska. Artykuł Piotra Zychowicza pt. Ostateczne rozwiązanie kwestii chrześcijańskiej. (o książce Michaela Hasemana pt. Religia Hitlera)

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(09-01-2012) Janek :
A na stronie RDN foto piękny ryngraf " Wiktorowi Skrwocowi..... tak tak pomyłeczka się wkradła. Jaki.......

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(09-01-2012) Janek :
Przepraszam najmocniej. wczytałem się jeszcze raz: Wiktorowi Skwrocowi.....

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(09-01-2012) alternative :
Bez serc bez ducha, zakurzone, zmurszałe, sypiące się, blade trupy figur z Kozłówka usiłują coś z siebie wydusić. Ale to już historia. Śpijcie złe duchy!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(09-01-2012) Gonzo do Janka :
To że Hitler był świnią i bandytą wiedzą prawie wszyscy. Niestety nikt nie chce wiedziec że te same zbrodnicze mechanizmy władzy są wykorzystywane w Watykanie. To Że Hitler był zbrodniarzem nie rozgrzesza Watykanu i Piusa XII z win. Dlaczego o jednym można mówić że to bandyta a o innym nie można choć są siebie warci ?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(09-01-2012) nobles oblige :
Głupi cham porównuje papieża Piusa XII do Hitlera. A to swołocz i robactwo!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(09-01-2012) Gonzo :
Nobles musisz być straszliwym prostakiem żeby nie wiedzieć że zbrodnie faszystów w wyniku których zginęło kilka milionów ludzi są niczym w porównaniu ze zbrodniami Watykanu oraz jego popleczników w wyniku których przez setki lat byli zabijani ludzie na kilku kontynentach. Oczywiście zbrodniarze działali w imieniu boga więc nie ma żadnego problemu, wszysko OK ,prawda ? A to jakich katolicy mieli papieży też nie jest tajemnicą , wystarczy poczytać . WIEDZA NIE BOLI.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(09-01-2012) hende ho :
got mi uns na mundurach i koniec dyskusji. A ściemy pochowajta. Hitler zafascynowany był religią, w szczególności katolicką. Świadczą o tym powołane do życia zespoły badające włócznie św. Maurycego ( nawet kopie polską dla Chrobrego badali nazole) , czy poszukiwanie tzw św. Graala. W ramach przeświadczenia Hitlera o pochodzeniu władzy od boga rozwiązanie kwesti chrześcijańskiej jest równie interesujące i prawdziwe jak perypetie Luke`a Skywalkera na planecie Tatooine, czy brak pedofili i pazerności w K.K. Piusa do zbrodniarzy bym nie porównywał jest conajmniej kilku papieży choćby klan Borgiów co zasługują bardziej na miano tyrana ( " Jan XII, który zginął z ręki męża swojej kochanki, Bonifacy VIII, którego zbrodnie uwiecznił Dante w Boskiej komedii, Urban VI, który narzekał, że zbyt słabo słychać krzyki torturowanych" ) .

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(09-01-2012) MAFIOSO :
Wobec „zbrodni Watykanu” doprawdy blednie ludobójstwo prawie stu milionów ludzi popełnione w nowożytnej Europie przez takich cieniasów, jak: W.Lenin, J.Stalin (ze wsparciem ideologicznym ‘ich’ K.Marksa), L.Trocki z większościową ferajną z NKWD i Czeka, ale także M.Rakosi, A.Pauker, R.Slansky, czy „rodzimi”: J.Różański, A.Humer, S.Morel, i setki innych.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(09-01-2012) Gonzo :
No i mam ogromną satysfakcję że Polacy jednak myślą samodzielnie i do tego mają WIEDZĘ co widać po poprzednich wpisach. A wiedza moi panowie to największy wróg każdej wiary Bo wiedza to myśl, wiedza to wolność > Dziękuję Wam

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(09-01-2012) MAFIOSO :
Oprócz wiedzy historyczno-politycznej posiadamy też wiedzę matematyczną - wiemy, co to jest wspólny mianownik.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(10-01-2012) chłopoki! :
Suchejcie sie, chłopoki, tu wre dyskusja o zasadności przyznania tytułu Honorowego Obywatela biskupowi Skworcowi,TW Dąbrowski,człowiekowi bez wątpienia niezasłużonemu dla Tarnowa.A także o tym, komu ten pomysł zawdzieczamy no własnie-komu? Ścigale czy moze jednak Czechowej?) A wy tu o papieżach, Hitlerze,Leninie.Porypało was do reszty w tę bezśnieżną zimę czy co?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(10-01-2012) imadło :
Sądzę, że idea przyznania tytułu honorowego obywatelstwa ma szerszy kontekst i cel. Tytularni pomysłodawcy próbują legitymizować niejako dotychczasowe działania liberalno-libertyńskiej szajki administrującej miastem ustanawiając ważny punkt odniesienia, wiążący działalność duszpasterską przyszłemu biskupowi ordynariuszowi.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(10-01-2012) do madło :
a na takie pomyślunki libertynów i wilków w owczych (ups: biskupich) skórach dają się nabierać iklimki i czeszki ale i łabny czy koprowscy jak mało kto

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(10-01-2012) MAFIOSO :
Postanowiłem sprawdzić, jak działa KOPIUJ-WKLEJ. Daleko nie szukałem: KOPIUJ z http://radnimiastatarnowa.pl/r adni.php, a WKLEJ z „ Blogi > Jacek Łabno > Wróć do listy wpisów > Radosna szkoła przy Skowronków > 2010-10-28 > … … … > Na koniec moja konkluzja. Wypełnianie mandatu radnego nie polega na poddańczym podporządkowaniu się woli władającego Prezydenta i bezkrytycznemu głosowaniu uchwał, które podsuwa radnym. Zawsze uważałem, i uważam nadal, że należy właściwie oceniać sytuację w sprawie, której mam podjąć decyzję. Bo decyzje te później odbijają się na mieszkańcach Tarnowa. Bezmyślne i koniunkturalne głosowania uchwał nigdy nie powinny mieć miejsca. Pozdrawiam wszystkich kochających ‘Piątkę’! ”. Działa nieźle.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(11-01-2012) thought :
Można rozróżnić niewiedzę i rzetelną wiedzę od wiedzy zatrutej, wiedzy niepełnej, wiedzy wybiórczej, wiedzy dawkowanej, wiedzy zdezaktualizowanej, wiedzy zmanipulowanej.... Taką wiedzą - niewiedzą wywyższa się tutaj jeden z internautów. Naukowiec - pożal się Boże! Więcej pokory .... i marsz do biblioteki lub księgarni.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(12-01-2012) Brzdąc :
No właśnie poprzedniku, komu tej pokory brakuje najbarziej czy nie biskupowi krętaczowi i jego kolegom w czarnych sukienkach? Czy nie grubym knurom z Watykanu ? Czy nie tym którym ZAWSZE żyje się na wysokiej stopie, bo naiwny lud zawsze daje kasę ? A poleceniem (marsz do biblioteki ) działasz na niekorzyść tych których bronisz, bo to w końcu pasibrzuchy z Watykanu wprowadzali cenzurę na wiedzę, to oni prześladowali uczonych i szczuli na ludzi działaczy inkwizycji.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(13-01-2012) znowu! :
I znowu te wysokie tony:Watykan, inkwizycja, prosty lud itp.A tu idzie wyłacznie o to, że całkiem przeciętny biskup, który niczym sie dla miasta nie zasłuzył zostaje wyróz niony tytułem Honorowego Obywatela Tarnowa ( w czymn go zrównano z Jeżdżącym Na Motorze).I idzie też o to,ze ten biskup nie zdobył sie na odrobinę skromności i samokrytycyzmu, odmawiając przjyęcia wyróżnienia- co zapewne zostałoby dobrze przyjęte .A także o to,ze zgraja małych ludzi z Rady Miasta skorzystała z okazji, aby kolejnemu biskupowi wleźć bez masła, za to z dużą porcją wazeliny.A Watykanowi,inkwizycji,papieżom itp. dajcie spokój. Przynajmniej w tej tarnowskiej sprawie,bo to całkowicie nie na miejscu.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(14-01-2012) do: do madło :
Jak czytam ten wpis to widze tak słabą orientację internauty w podstawowych sprawach. Pomyśł nadania honorowego obywatelstwa wcale nie wyszedł od ludzi z pisu tylko z drugiej strony o fakt przeoczyłem, jak widac na zdjęciach do Katowic pojechali oprócz dygnitarzy miejskich kilku radnych z obozu rzadzącego w tym tylko czechowa i klimek.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(16-01-2012) ogórek :
Czechowa to już raczej nie PIS , ostatnio była widziana z PSL-em na imprezie u Janika i reszty komunistów

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(17-01-2012) Zdziwiony? :
Dziwisz sie "ogórek" ? Przeciez popierała Kosinaiak Kamysza na senatora w ostatnich wyborach - tego z PSL . Dziwne to bo ponoś jest w pisie i to jest szefowa pisiaków w radzie miejskiej i nie popierała prof. Wiatra na senatora , który był kandydatem PiSu ? To gdzie te pisiaki są ? czego ja jeszcze trzymaja u siebie ? w PO wywaliliby taka osobe z hukiem w ciagu jenej sekundy.. No cóz nie dziwie sie że nie wygrywaja wyborów

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(17-01-2012) delek :
No to trzeba będzie Radzie Miasta pięknie podziękować przy kolejnych wyborach. Pan Ścigała jako Prezydent i cała jego klika ze skarbnikiem włącznie, zostaną wtedy mam nadzieję właściwie potraktowani. W moim przypadku za to, co robią w szkolnictwie, za rewolucję w przedszkolach, za opłaty za tzw. wynajem sal na zajęcia pozaprogramowe i inne. A może by tak sami na siebie nałożyli opłatę za wynajem Sali Lustrzanej na obrady? Przecież to nie ich własność, a korzystają na koszt podatnika...

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(19-01-2012) MAFIOSO :
Ignacy Krasicki - LEW I ZWIERZĘTA Lew, ażeby dał dowód, jak wielce łaskawy, Przypuszczał konfidentów do swojej zabawy. Polowali z nim razem, a na znak miłości On jadł mięso, kompanom ustępował kości. Gdy się więc dobroć taka rozgłosiła wszędy, Chcąc im jawnie pokazać większe jeszcze względy, Ażeby się na jego łasce nie zawiedli, Pozwolił, by jednego spośród siebie zjedli. Po pierwszym poszedł drugi i trzeci, i czwarty. Widząc, że się podpaśli, lew, choć nieobżarty, Żeby ująć drapieży, a sobie zakału, Dla kary, dla przykładu, zjadł wszystkich pomału.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(20-01-2012) KArol :
To raczej nie chichot historii, ale historia konsekwencji. Początki historii tej diecezji są mocno służalcze i konfidencjonalne, więc ta nagroda wpisuje się w tę tradycję bardzo wyraźnie.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(20-01-2012) olympic :
Można być kiepskim, lichym, słabym, ograniczonym blogerem, ale nie można być chamem i tym się szczycić.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(20-01-2012) MAFIOSO :
POpatrz, POpatrz, jak to poprzez brak czujności rewolucyjnej oraz chytrze pokrętną logikę, „po nitce do kłębuszka wychodzi szydło z wora”. Czyżbyśmy więc tu, współcześnie aczkolwiek w historycznej ko-ciągłości z epoką przed-okrągłostołową, mieli do czynienia z konsekwentnym pielęgnowaniem tradycji, tym razem zakamuflowanej wersji, Józefinizmu? Zgubnego dla KK nurtu, znanego z zamiłowania do metod agenturalnej konfidencji rzeczywistej, ale także prowokacyjnej, którego prominentnym teoretykiem (przyp. ku rozwadze) był syn rabina, przechrzta (jak zwykle dla kamuflażu), „lwi” mason von Sonnenfels.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(21-01-2012) recht haben :
A co jest na temat peudodziennikarzy w archiwum Mitrochina? Poleznyj idiot?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(23-01-2012) ACTA :
Komentarz usunięty przez ACTA

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(24-01-2012) rrrrrrrrrrrrr :
klecha kapuś heheheh

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(25-01-2012) rozważania przy kawie :
Tchórze, wbrew powszechnie panującej opinii, są zwierzątkami odważnymi. Tylko w chwili zdenerwowania wydzielają z gruczołów przyodbytowych ciecz o cuchnącej woni, mającą zniechęcić ewentualnego napastnika. Tchórze internetowi, najczęściej dla odwrócenie uwagi od siebie, uderzają śmierdzącymi fekaliami w duchownego. Oni nie mają odwagi odsłonić sprawców zniewolonych umysłów.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


W związku z pracami modernizacyjnymi na portalu możliwość komentowania artykułów została wstrzymana do momentu oddania nowej wersji serwisów. Prosimy o cierpliwość, przepraszając za niedogodności.

Portal inTARnet.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do usunięcia lub skrótu komentarza naruszającego prawo, zasady współżycia społecznego lub NETykiety. Jeżeli uważasz, że którykolwiek wpis narusza czyjeś dobra - zgłoś nadużycie, wysyłając e-mail na adres:
redakcja@intarnet.pl


© 2003-2012 Tarnów ON-LINE

Kontakt z redakcją/administratorem:
Tarnowski Obywatelski Portal Internetowy inTARnet.pl
redakcja@intarnet.pl, tel. kom. 662 930 947