Już wkrótce portal w nowej formule
  Reklama i mecenat  
Najnowsze informacje
Zapraszamy, promujemy
Reklama
PŁATNE OGŁOSZENIA i REKLAMY
» PROMUJ się w inTARnecie (oferta)
Reklama
Reklama
Reklama
InTARnet poleca
» ZBK F.Machowski
» Dr Jacek Roik - nowy adres www!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Źródło: inTARnet.pl
  
   Problemy Pani Poseł   -   13/11/2004
Podczas tarnowskich obchodów Święta Niepodległości jak bumerang wrócił konflikt wokół tego ... ile powinno być oficjalnych przemówień polityków w trakcie podobnych uroczystości. Podobnie jak 15 sierpnia, pod Grobem Nieznanego Żołnierza głos zabrał tylko organizator obchodów - prezydent miasta. Nie podobało się to poseł B.Marianowskiej. Ostatecznie mogła wygłosić przemówienie tego dnia, ale w ... Dąbrowie Tarnowskiej. W znacznie poważniejszy konflikt popadła Pani Poseł z władzami własnej partii. Jak informuje PAP - Klub Parlamentarny PiS wszczął postępowanie dyscyplinarne w jej sprawie.

Ogloszenie

Poinformował o tym przewodniczący klubu PiS, Ludwik Dorn. Pani Poseł zarzucono przygotowanie niezgodnej z programem partii instrukcji do głosowania nad nowelizacją ustawy o doradztwie podatkowym.

Pani poseł nie chce się zgodzić na rozserzenie podmiotów uprawnionych do wypełniania zeznań i deklaracji podatkowych na księgowych i biura rachunkowe - jak zaproponował w nowelizacji rząd. Według Marianowskiej czynności te - jak dotąd - powinny być zastrzeżone w ustawie dla podmiotów uprawnionych do zawodowego doradztwa podatkowego. Zdaniem PiS, takie uprzywilejowanie jakiejkolwiek grupy zawodowej jest niezgodne z programem partii.
"Posłowie klubu PiS zwracali uwagę na sprzeczność między instrukcją a szeroko znanym programem Prawa i Sprawiedliwości, który przeciwstawia się przywilejom i monopolom wyróżnionych grup zawodowych, realizowanym ze szkodą dla obywateli" - czytamy w oświadczeniu klubu PiS, przysłanym PAP w piątek.
Marianowska nie zgadza się z zarzutami swego klubu, twierdząc, że nie popełniła zadnego wykroczenia przeciwko programowi partii. Decyzja w sprawie posłanki Marianowskiej zapaść ma w nadchodzącym tygodniu. Grozi jej nawet usunięcie z Klubu PiS.
Sonda inTARnetowa
 
A to czytałeś ?
Czy sądzisz o komercjalizacji tarnowskiej służby zdrowia ?
jestem za
jestem przeciw
nie mam zdania
[Zobacz wyniki]
 

Komentarze internautów:   (Liczba komentarzy : 41)Dodaj komentarz
(13-11-2004) S.G :
To zła posłanka jest!Niczym się nie różni od posła Curyły.Tak samo nie rozumieją meandrów polityki , tak samo nie potrafią zorganizować struktur partyjnych.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(13-11-2004) Jakub Kwaśny :
Widać mało tarnowskie PiS ma kadr skoro po kandydatke musieli sięgać do Krakowa! Hah

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(13-11-2004) Nowy :
Masz Ci BABO placek!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(13-11-2004) peace :
staż w organizacji socjalistycznej po studiach nie pomógł?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(13-11-2004) lobby :
Teraz to się nazywa lobby a przecież na to swoją nazwę po polsku http://gospodarka.gazeta.pl/go spodarka/1,33181,2389374.html

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(13-11-2004) a :
A to ciekawe.Czy to oznacza koniec kariery w okręgu tarnowskim?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(13-11-2004) a :
o ktos sie podszywa podemnie hehehe

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(13-11-2004) szczery :
Ciekawy jestem czy to pomyłka, że Pani Poseł przygotowała głosowanie wbrew lini swego klubu ?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(14-11-2004) mateusz :
Pani Poseł ma uprawnienia doradcy i głosowała "zgodnie z własnym sumieniem".

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(14-11-2004) Zaściankowiec :
haha ... i pewnie w dodatku nie pozwolono jej mówić ... a ona miałą dziadka w legionach ... i ma jego medale ...

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(14-11-2004) che :
chyba już nie ma medali, rozdała....jak jej nie pozwolili mówić..

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(14-11-2004) tarnowianka :
Pani poseł lubi byc medialna.mam nadzieję że w następnych wyborach tarnowianie będą głosować na tarnowian a nie na krakusów

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(14-11-2004) hhh :
Tarnowianko, w Polsce nie ma wyborow bezposrednich. Głosuje się nie na ludzi tylko na partie. Zmieńmy to i Twój apel wtedy będzie miał sens.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(14-11-2004) dru :
pani poseł z Krakowa na pewno codziennie zamartwia się jak pomóc ziemi tarnowskiej. Czy nie było żadnegho PiSaka w Tarnowie. A potem wszyscy płaczą, że Tarnów jest olewany, że nic nie dostaje, że wszystko wchłania Kraków i nie można tego zmienić.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(15-11-2004) vacat :
nie było a tych co byli Kaczyńscy wycięli i wstawili swoją znajomą z prlowskiej NIK

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(15-11-2004) ubolewacz :
biedny endrju kuta, mial drugie miejsce na liscie, niestety spadochroniarka z krakówka wygrała, niestety jest juz w elpeerze, to teraz juz w pis du

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(15-11-2004) Barycz :
Pani poseł Marianowska - chwilowo posłanka ale na stale jako doradca podatkowy - jest zainteresowana jeszcze większym skomplikowaniem systemu podatkowego. Z niejasnych, zagmatwanych przepisów podatkowych żyje coraz większa grupa darmozjadów. Darmoobżartuchów mozna by powiedzieć poniewaz wcale nieźle im się powodzi. Cieszy mnie szybka reakcja PiS w celu eliminacji posłów wykorzystującyłch swe posłannictwo dla własnych lub korporacyjnych interesów.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(15-11-2004) wyborca :
Nie będziemy na nią głosować

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(15-11-2004) rQt :
Tylko jej gadanie w glowie - moglaby cos konstruktywnego dla okregu z ktorego jest wybrana zrobic!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(15-11-2004) kat :
endriu kuta-s był już wszędzie a szkoda ,dobry macher

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(15-11-2004) a :
Czemu nic nie maja do powiedzenia UPR boja sie ujawnic przy takich opisach imieniem i nazwiskiem/

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(15-11-2004) Mścisław R. :
http://www.tarnow.net.pl/index .php?pokaz=wiadomosc&id=1569

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(15-11-2004) Kuba :
Zeby wszyskie tarnowskie komuchy razem wziete robiły tyle co Posłanka Marianowska dla Tarnowa to byloby naprawde dobrze.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(15-11-2004) zudack :zudack@op.pl 
Bezczelnośc władz miasta przekracza wszelkie normy KAŻDY poseł jako osoba publiczna obdarzona zaufaniem wyborców MA PRAWO zabierać głos na OFICJALNYCH uroczystościach - jeśli to do państwa organizatorów nie dociera to trudno - jak ich kultury politycznej uczył nie będę - szkoda mojego czasu !

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(15-11-2004) enrik :
A co ta posłanka dla Tarnowa zrobiła? Jakieś konkrety?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(15-11-2004) KDA xxxx :
"zudack" - popieram. Ale z drugiej strony myślę, że gdybyś był w Dąbrowie Tarnowskiej i wysłuchał przemówień wszystkich obecnych (4) i jednego "nieobecnego" posła to chyba miałbyś inne zdanie. Chociaż patrząc z boku to było to ciekawe doświadczenie i nie żałuję straconego czasu. Ciekawe co o tym myślą inni obecni na tej uroczystości.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(16-11-2004) mek :
Posłowie mają prawo stanowić dobre prawo, ale jak widać na powyższym przykładzie, wcale z niego nie korzystają.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(17-11-2004) AEMIK :
KDAxxxx - Byłem w Dąbrowie T. widziałem i słyszałem. Pani BM miała doskonałe przemowienie - na miejscu i na czasie, bez polityki i do serca. W czasie super relatywizmu potrzeba takich wystapień. SG - trzeba było słyszeć Posła Curyłę w Dąbrowie T. Toż to lokalny BINLADEN. Tylko gdzie te Klewki?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(17-11-2004) W.Popiela www.upr.pl :
Drogi Panie "a" - nie wypowiadamy się, ponieważ zarzut brzmi: "przygotowanie niezgodnej z programem partii instrukcji do głosowania". Konia z rzędem temu, kto wie jaki program partii ma PiS. Czy komunistyczny - 50% podatku (za czym głosowali), odbieranie majątków jesli ktoś nie udowodni PiSowi skąd ma nowe jeansy itp, czy konserwatywny - Kara Śmierci (w sprawie ktorej pan Kaczyński już co najmniej 3 razy zmienał zdanie, ostatni raz tej jesieni). To wewnętrzna sprawa PiS, na dodatek chyba z tłem personalnym. Co do pomyslu by zeznania i deklaracje podatkowe wypelniali tylko uprzywilejowani przez panstwo ludzie a nie wszyscy (gdzie tam wszyscy - jeszcze księgowi i biura rachunkowe) - My w ogóle jesteśmy przeciwni konstrukcji podatku wymagającego policyjny dozór dochodów - uważamy, że to bardzo złe rozwiązanie, rodzące kolejne problemy - czego ta aferka jest przykładem. A że Pani Poseł broniła tu interesów wąskiej grupy zawodowej, to chyba jasne dla każdego, kto umie czytać. Dziwi tylko nagła miłość do wolności pana Dorna -który dopiero co zabierał innym ludziom pieniądze dlatego że "je mają". To chyba ma swoją nazwę - faryzeizm. Rozumiemy więc oburzenie Pani Poseł.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(17-11-2004) W.Popiela www.upr.pl :
suplement, za RDN MAŁOPOLSKA: Zdaniem Barbary Marianowskiej rząd przygotował wadliwą propozycję, aby PIT-y obywateli mogły być wypełniane przez księgowych, a właściwie przez osoby usługowo prowadzące księgi rachunkowe. Teraz prawo do wypełniania zeznań i deklaracji podatkowych mają doradcy podatkowi, których jest niewielu. Barbara Marianowska opowiedziała się za tym, aby nadal robili to ci ostatni. - Wybrałam dobro obywatela - dodaje. Zasmuca nas to specyficzne pojęcie "dobra obywatela". Dla naszego dobra Sejm zabiera nam pieniądze i ogranicza wolność? Chyba, że chodzi o dobro jednego radzju obywatela - doradcy podatkowego. wówczas wszystko jest jasne. Całkiem jasne i policzalne.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2004) ipisek :
a propos endrja kuta nie był na 2 miejscu a na 8 a i tak mało co przegrał z pania poseł, pewnie go nie było stać zapłacić za lepsze miejsce,szkoda bo pewnie byłby 100xlepszy od tej marianowskiej

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(18-11-2004) Rudi :
za: http://www.tarnow.net.pl/index .php?pokaz=wiadomosc&id=1569 _____________________ Wypowiedź Barbary Marianowskiej : Zgodnie z programem PiS zgadzam się i popieram to, że wszelki nepotyzm w samorządzie zawodowym, a także brak dostępu do zawodu jest ich wynaturzeniem, prowadzącym do korporacyjności w złym tego słowa znaczeniu. Jestem też głęboko przekonana o tym, że jeśli mówimy o pewności prawa w demokratycznym państwie, to jednym z wyróżników demokratycznego państwa jest jego deetatyzacja, czyli samorządność obywateli. Wyrazem tej samorządności jest nie tylko samorządność lokalna, ale w granicach ustalonych prawem, samorządność zawodowa. Rząd przedstawił niekonstytucyjny projekt zmian w wyniku, którego czynności zawodowe zastrzeżone w ustawie dla podmiotów uprawnionych do zawodowego doradztwa podatkowego wykonywałyby podmioty uprawnione do prowadzenia ksiąg rachunkowych. W sposób bałamutny rząd spłycił to do wystawiania deklaracji PiT, co nie jest prawdą. Dzisiaj osoby uprawnione do prowadzenia ksiąg mogą w obecnym stanie prawnym wystawiać deklaracje w związku z prowadzonymi księgami. Niestety poprawka rządowa zmierzała do nadania czynności doradztwa podatkowego, osobom uprawnionym do usługowego prowadzenia ksiąg wykonywania nawet w sytuacji, gdy nie będą one prowadziły ewidencji rachunkowych i podatkowych. Jednym z wielu powodów przeciw tym poprawkom było to, że osoby uprawnione do usługowego prowadzenia ksiąg nie mają statusu zawodu zaufania publicznego. Ma to istotne znaczenie w odniesieniu do standardów zawodowych. Polega to między innymi na tym, że osoby uprawione do prowadzenia ksiąg mogłyby wykonywać czynności ustawowe doradcy, nawet wtedy, kiedy ich współmałżonek byłby zatrudniony w aparacie skarbowym na stanowisku związanym z orzekaniem lub wymierzaniem podatków, co w oczywisty sposób jest ścieżką do nadużyć czy też korupcji. Taki stan rzeczy jest niemożliwy w przypadku doradców podatkowych, którzy są zobowiązani do realizacji wielu dyrektyw zawodowych, w tym także i takich: nie mogą wykonywać zawodu, jeżeli ich współmałżonek jest zatrudniony w aparacie skarbowym na stanowisku związanym z orzekaniem lub wymierzaniem podatków, lub w przypadku, gdy doradca do zawodu przyszedł z aparatu skarbowego nie może świadczyć usług na rzecz osób, których sprawy rozstrzygał będąc pracownikiem aparatu. Gdybyśmy jako Klub PiS zagłosowali za poprawkami rządowymi lub zaproponowanymi również przez PO to byłoby to przeciwko obywatelowi. Patrząc na to z tej strony, uważam, że w głosowaniu pod moim przewodnictwem była zachowana linia PiS „nie dawać przywilejów grupie zawodowej ze szkodą dla obywatela”, do czego niestety zmierzał rząd. Warto też wiedzieć, że zawód doradcy podatkowego jest jedynym zawodem prawniczym, w którym nie korporacja, lecz organy Państwa są zobowiązane do dopuszczenia do jego wykonywania. Jak wynika z regulacji ustawy o doradztwie podatkowym egzamin dopuszczający do wpisania na listę doradców podatkowych, po odbyciu stosownej praktyki, w tym w organach skarbowych, jest przeprowadzany przez Państwową Komisję Egzaminacyjną, w której doradcy podatkowi stanowią 40% nie większość. Rozwiązanie to moim zdaniem, w uniemożliwia nepotyzm samorządu zawodowego. Po zdaniu egzaminu i odbyciu praktyki samorząd zawodowy musi wpisać osobę spełniająca te warunki na listę, bez możliwości odmowy. Barbara Marianowska

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(19-11-2004) Robert :
I w ten sposób kilkadziesiąt milionów podatników ma dostęp do 10 tys. doradców. Wypada parę tysięcy osób na jednego. Jest w czym przebierać. Czyli dzięki Marianowskiej najubożsi nie mogą liczyć na pomoc doradcy.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(19-11-2004) klekle :
Wypowiedź Marianowskiej kuriozalna. Jak śmie się to babsko jeszcze stroić w piórka "obrońcy obywatela" ? Miałem nadzieję, że ją wywalą z PIsu, a oni upominają. Przecież baba nie chce się poprawić a serduszko wyraźnie ma "po lewej stronie"

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(19-11-2004) Łukasz sympatyk PiS :
A ja jestem za Panią poseł Marianowską:-).Pozdrawiam tarnowskie koło PiS z Panią Poseł na czele;-)

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(20-11-2004) Mścisław R. :
enrik: w odpowiedzi na twoje zapytania: A co ta posłanka dla Tarnowa zrobiła? Jakieś konkrety? Prosze bardzo - www.marianowska.win.pl - tam znajdziesz same konkrety :)

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(20-11-2004) enrik :
czyli?? Chyba możesz przytoczyć tutaj kilka przykładów??

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(23-11-2004) dru :
nic? cisza? to ne wiele...

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(24-11-2004) KDA xxxx :
"AEMIK" - zgadzam się, że wystąpienie Pani poseł Marianowskiej w Dąbrowie Tarnowskiej było najbardziej merytoryczne i na temat ale nie zmienia to faktu, że tych wystąpień było cokolwiek za dużo. Dobrze, że nie przyjechali inni posłowie i senatorowie oraz dobrze, że była piękna pogoda i stąd tolerancja widzów była wyższa. Liczę, że w przyszłości nie będzie takich popisów jak ostatnio.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(24-11-2004) adi :
Jak PiS będzie nam jeszcze przywoził do Tarnowa obcych kandydatów w teczce to niech zapomną o naszych głosach w najbliższych wyborach;

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(24-11-2004) qiu :
Jak pani poseł chce pokazać, że jest nasza, to niech pomoże miastu zdobyć pieniądze np. na tą nową ulicę, o której tak ostatnio głośno albo na coś innego, zamiast zjmować się literaturą. Niech się postawi ziomalom z Krakowa, a w tedy zobaczymy.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


W związku z pracami modernizacyjnymi na portalu możliwość komentowania artykułów została wstrzymana do momentu oddania nowej wersji serwisów. Prosimy o cierpliwość, przepraszając za niedogodności.

Portal inTARnet.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do usunięcia lub skrótu komentarza naruszającego prawo, zasady współżycia społecznego lub NETykiety. Jeżeli uważasz, że którykolwiek wpis narusza czyjeś dobra - zgłoś nadużycie, wysyłając e-mail na adres:
redakcja@intarnet.pl


© 2003-2012 Tarnów ON-LINE

Kontakt z redakcją/administratorem:
Tarnowski Obywatelski Portal Internetowy inTARnet.pl
redakcja@intarnet.pl, tel. kom. 662 930 947