Już wkrótce portal w nowej formule
  Reklama i mecenat  
Najnowsze informacje
Zapraszamy, promujemy
Reklama
PŁATNE OGŁOSZENIA i REKLAMY
» PROMUJ się w inTARnecie (oferta)
Reklama
Reklama
Reklama
InTARnet poleca
» ZBK F.Machowski
» Dr Jacek Roik - nowy adres www!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
  
   Największe rondo w mieście i łącznik do granicy miasta już czynne dla ruchu    -   27/8/2012
Rondo Błonie - Jana Pawła otwarte
Od piątku sierpnia kierowcy mogą już bez żadnych utrudnień przejechać przez największe rondo w naszym mieście, które wybudowała firma Skanska. Do tej pory obowiązywał na nim ruch wahadłowy. Budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Błonie z al. Jana Pawła II umożliwiła kierowcom dojazd do węzła „Krzyż” powstającej autostrady A4. Wraz z rondem udostępniono też przejazd fragmentem łącznika, poprowadzonym aż do granicy miasta. To część kluczowej dla miasta inwestycji, czyli połączenia z węzłem autostrady A4 Tarnów-Północ. Kierowcy proszeni są o zachowanie szczególnej ostrożności i zwrócenie uwagi na zastosowane oznakowanie. We wtorek zamknięty zostanie górny odcinek ulicy Nowodąbrowskiej. Kierowców czekają tam utrudnienia i objazdy.

Ogloszenie
>

Przypomnijmy, rondo ma 55 m średnicy zewnętrznej i 37 m wewnętrznej i składa się z dwupasmowej jezdni o szerokości 9 m. - Budowa całego połączenia była dla miasta ogromnym wysiłkiem finansowym. Cała inwestycja (włącznie z rondem) kosztowała ponad 90 mln zł. Nie bylibyśmy w stanie jej udźwignąć bez wsparcia z zewnątrz. Na pozostałe odcinki otrzymaliśmy w sumie ponad 50 mln zł z Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Samo rondo zostało wybudowane kosztem prawie sześciu mln złotych. Właśnie zakończyliśmy jego odbiór. Tarnów i południe regionu uzyskają dogodny dojazd do powstającej autostrady – mówi dyrektor Centrum Rozwoju Krzysztof Madej.
Koszt dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to ok. 3,5 mln zł.

Samo rondo, projekt o wartości 5 mln zł zrealizowała na zlecenie Urzędu Miasta Tarnowa Skanska. Budowa trwała od listopada ubiegłego roku. Rondo powstało na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II z ul. Błonie w ciągu drogi krajowej nr 73, która przebiega przez teren trzech województw (małopolskiego, świętokrzyskiego i podkarpackiego) i jest ważnym odcinkiem dla komunikacji w południowej Polsce.

Przez rondo na autostradę
Wybudowane przez Skanska rondo jest największym tego typu skrzyżowaniem w mieście, o 55 m średnicy zewnętrznej i 37 m wewnętrznej. Stanowi ono element łączący al. Jana Pawła II z węzłem „Krzyż” budowanej autostrady A4. Na środku ronda znajduje się wyspa z niską zielenią. Jest ona otoczona dwupasmową jezdnią o szerokości 9 m, z czego szerokość samej jezdni wynosi 7,5 m, a 1,5 m zajmuje pas z kostki kamiennej, który służy większym pojazdom, np. tirom, do bezpieczniejszego przejazdu – mówi Robert Jaskot, Menadżer Projektów, Skanska. Na wlotach ronda Skanska zamontowała też pierwsze w Tarnowie bramownice, czyli konstrukcje wsporcze, na których zostały umieszczone tablice informacyjne wyniesione nad jezdnię. Ułatwią one kierowcom poruszanie się po rondzie, wskazując kierunek jazdy z poszczególnych pasów jezdni.

Większa ul. Błonie
Budowie ronda towarzyszyła również rozbudowa ul. Błonie. – Na odcinku 200 metrów ul. Błonie wybudowaliśmy dwie jezdnie o szerokości 7 m każda wraz z pasem rozdzielającym o szerokości od 2 do 7 m i chodnikami – mówi Robert Jaskot. Na początku czerwca na rondzie została położona nawierzchnia bitumiczna, po czym większość robót przeniosła się na ul. Błonie. – Na czas prac na ul. Błonie ruch odbywał się wahadłowo przez gotowe już rondo – dodaje Robert Jaskot. – Teraz kierowcy mogą już jeździć przez nowe rondo i rozbudowaną ul. Błonie bez żadnych utrudnień.

Saperzy na budowie
Wybudowane na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II z ul. Błonie rondo jest położone na terenie dawnego poligonu. – W trakcie prac budowlanych natknęliśmy się m.in. na niemiecki pocisk odłamkowo-burzący o masie naboju ok. 12-15 kg i długości ok. 75-80 cm oraz minę przeciwpancerną o wadze ok. 5-7 kg - mówi Robert Jaskot. Groźne znaleziska były przez Skanska odpowiednio zabezpieczane i przekazywane saperom.

UWAGA !
Od 28 sierpnia 2012 r. DRAGADOS S.A. w ramach budowy autostrady A4 na około miesiąc planuje zamknięcie ruchu i przebudowę skrzyżowania ulicy Nowodąbrowskiej w rejonie ulicy Wilczej (na wiadukt drogowy nad autostradą). Przejazd w kierunku Kielc będzie możliwy po nowo otwartym dla ruchu odcinku drogi krajowej nr 73. Dla odcinka ulicy Nowodąbrowskiej od ul. Wilczej do zamknięcia przy autostradzie dojazd skierowany zostanie objazdem przez ulice Modrzejewskiej, Krzyską i Modrzewiową. Urzędnicy magistratu Miasta apelują o ostrożną jadę ze względu na zmiany w organizacji ruchu.
Sonda inTARnetowa
 
A to czytałeś ?
Czy sądzisz o komercjalizacji tarnowskiej służby zdrowia ?
jestem za
jestem przeciw
nie mam zdania
[Zobacz wyniki]
 



© 2003-2012 Tarnów ON-LINE

Kontakt z redakcją/administratorem:
Tarnowski Obywatelski Portal Internetowy inTARnet.pl
redakcja@intarnet.pl, tel. kom. 662 930 947