Już wkrótce portal w nowej formule
  Reklama i mecenat  
Najnowsze informacje
Zapraszamy, promujemy
Reklama
PŁATNE OGŁOSZENIA i REKLAMY
» PROMUJ się w inTARnecie (oferta)
Reklama
Reklama
Reklama
InTARnet poleca
» ZBK F.Machowski
» Dr Jacek Roik - nowy adres www!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Źródło: inTARnet.pl
  
  Ostatnia Taka Noc Kabaretowa   -   24/8/2006
Tak nazywa się impreza kabaretowa, która odbędzie się w piątek 1 września w Amfiteatrze Letnim. "Noc" organizuje Tarnowskie Centrum Kultury zaprasza na a wystąpią podczas niej: KABARET MORALNEGO NIEPOKOJU, DNO, NEONÓWKA. Przerwy pomiędzy występami kabaretów zagospodaruje słowno - muzycznie zespół DZIKA KISZKA. Bilety na kareton w cenie 15 zł (przedsprzedaż), 20 zł (w dniu koncertu) rozprowadza Biuro Obsługi TCK – Rynek 5. Dwoje inTARnautów może otrzymać dwa bezpłatne zaproszenia.

Ogloszenie
>

KABARET MORALNEGO NIEPOKOJU
Początki Kabaretu sięgają 1993 roku, jednak aby poczuć się młodziej za oficjalną datę jego powstania uznają rok 1996, a więc wtedy, gdy po raz pierwszy raz w życiu zobaczyli przed sobą mikrofon.
Poznali się studiując na wspólnym roku polonistykę na Uniwerystecie Warszawskim, na której, z braku innych kandydatów stworzyli samorząd, a niedługo potem, z braku lepszych pomysłów - literacką gazetę "Podniebienie". Na jej łamach drukowali swoje wiersze o miłości, śmierci i całej reszcie, a także z czasem utwory fraszkopodobne, które pozwoliły im uwierzyć, że potrafią się bawić także bez alkoholu, choć z alkoholem jest oczywiście dużo lepiej. Raz do roku z większym bądź mniejszym skutkiem starali się uatrakcyjnić organizowane przez nich samych Dni Polonistyki scenicznym występem. W dużej mierze to z tamtych czasów wywodzi się bardzo popularny do dziś pogląd, że przedstawienie jest tylko pretekstem do następującej po nim zabawy. Po wstępnym ukształtowaniu się składu, dołączyli do Kabarteu profesjonalni muzycy, choć także studenci ich wydziału. W takim gronie postanowili spróbować naszych sił w jakimś konkursie. Całą wiedzę o publicznym rozśmieszaniu czerpiąc z telewizyjnych programów Starszych Panów, kabaretu Potem, Stanisława Tyma i Dudka wyruszyli na eliminacje PAKI do Radomia, a potem na jej finał do Krakowa. Tam, nie dość że poznali pana Tyma, to jeszcze z jego rąk odebrali nagrodę Grand Prix, zaś od kabaretu Potem nagrodę środowiska kabaretowego.
Od 1996 r. Kabaret Moralnego Niepokoju przedstawił siedem programów:
1. Sonata Metafizyczno - Rozrywkowa premiera IV 96
2. Parada Uniesień czyli metafizyka na świeżym powietrzu premiera IV 97
3. Czarny Kot premiera IV 98
4. La Granda Maniana premiera IV 00
5. Piosenki IV 2002
6. Jakoś to będzie IV 2003
7. A miało być tak pięknie IV 2005
KABARET MORALNEGO NIEPOKOJU obecnie tworzą: Robert Górski (teksty), Przemek Borkowski (teksty), Mikołaj Cieślak (teksty), Katarzyna Pakosińska (wdzięk) i Rafał Zbieć (głupie odzywki).
Zespół muzyczny: Bartek Krauz (akordeon, śpiew) i Wojtek Orszulak (gitara).
Nagrody:
• XII Przegląd Kabaretów PaKA 96 w Krakowie - Grand Prix oraz nagrody: publiczności, dziennikarzy, środowiska kabaretowego, Programu 2 TVP, Radia Kielce;
• XVII Biesiady Humoru i Satyry w Lidzbarku Warmińskim "Złota Szpilka 96" - Grand Prix; ˇ Konkurs Piosenki Kabaretowej OSPA 96 - nagroda specjalna za najlepsze kompozycje;
• XIII Przegląd Kabaretów PaKA 97 w Krakowie - I Miejsce oraz nagrody: publiczności, środowiska kabaretowego oraz kabaretu Koń Polski - za najlepszy dowcip polityczny;
• Ogólnopolski Festiwal Sztuki Estradowej ZASP Warszawa 2000 - II nagroda.

KABARET NEONÓWKA
Kabaret z urokiem. Chciałoby się powiedzieć, że to ci od moherowych beretów (to ich najnowszy program), więc nie powiemy, bo to w znacznym stopniu zawęziłoby to, co robi Neonówka.
Ostatnio ustabilizował się (oby) ich skład, jest więc dwóch Michałów i Roman. Dwóch Michałów jest odmiennych... tzn. innych. No. Różnią się od siebie. Jeden to fachman od "ciap", drugi od "normalnych". Roman specjalizuje się w grze "kamienną twarzą". Polega to na tym, że Roman w ogóle nie gra gębą, nigdy nie zobaczycie na niej miny. W kabarecie to trudna i wręcz nieosiągalna umiętność, a Roman uczynił z niej już swego rodzaju styl. On ci to uczynił.
Kabaret Neonówka na tegorocznej Pace zdobył II nagrodę.

KABARET DNO
Kabaret DNO powstał w roku 1996. Swój debiut, a zarazem sukces, który zaważył na jego dalszych losach, zrealizował na Mazurskim Lecie Kabaretowym „Mulatka” w Ełku.
Od tego czasu kabaret prężnie się rozwijał biorąc udział w większości imprez i konkursów kabaretowych w Polsce. W roku 2000 za sprawą programu „Problem Roku 2001” kabaret zdobywa I nagrodę na festiwalu PaKA w Krakowie. Dwa lata później Dno, wspólnie z Pałacem Kultury Zagłębia, organizują w Dąbrowie Górniczej, przegląd kabaretów pod nazwą Dąbrowska Ściema Kabaretowa (w skrócie - DebeŚciaK), który różni się od innych przeglądów tym, że najważniejszym jurorem jest Publiczność.
Kabaret kieruje swoją działalność głównie do młodzieży, przez pryzmat satyry porusza szereg tematów i problemów współczesnego świata. Nie obca jest mu też parodia i humor absurdalny, w którym demaskuje świat mediów i współczesnych obyczajów. W jego programach, całkowicie autorskich, znaleźć można dużo muzyki i piosenek, a przede wszystkim skeczy ubarwionych mnóstwem rekwizytów i kostiumów. Jego spektakle są dynamiczne, barwne i ciekawe. Spontaniczność, oryginalność pomysłów, niebanalna forma i treść to dewiza świetnej zabawy na występie Dna, o czym świadczą liczne nagrody zdobyte przez kabaret. Kabaret tworzą absolwenci i studenci śląskich uczelni wyższych, spotykając się i pracując w dąbrowskim PKZ-cie, bezgranicznie oddają się swej pasji jaką jest kabaret. Tworzenie i realizacja rzeczy, które potrafią rozbawić ludzi, uważają za fascynujące zajęcie. Program „Debeściak” jest zbiorem (w opinii twórców) najlepszych i najciekawszych skeczy oraz piosenek powstałych od początku istnienia kabaretu.
DNO tworzą: Jarek Cyba, Adam Mrozowicz, Wojciech Stala i Tomasz Sobieraj.

DZIKA KISZKA
Historia DZIKIEJ KISZKI sięga swymi korzeniami do mrocznych i szalonych zarazem lat osiemdziesiątych. W roku 1987 w Tarnowie grupa wrażliwych młodzieńców postanowiła nadać artystyczny, muzyczny wymiar swym codziennym spostrzeżeniom, radościom i frustracjom.
Kultywujący niemal od kołyski "rokendrolowe" podejście do życia panowie chwycili za gitary i tak powstała jedna z barwniejszych grup w PRL-u. Byli nie tylko prekursorami stylistyki, którą sami nazwali roboczo "rap & roll", ale wprowadzili na scenę swoisty, oryginalny sposób przekazu łączący galicyjską plebejskość z iście brooklyńskim ogniem i energią. Dzisiaj, kiedy "bluzgający raperzy" są powszechnym elementem muzycznego biznesu, fakt ten nie robi zapewne wielkiego wrażenia, jednakże kilkanaście lat temu nie tylko o Liroyu, ale również o Rage Against The Machine cywilizowany świat nie miał bladego pojęcia.
"Kicha" zyskała błyskawicznie nie tylko sympatię publiki. Jej niepospolity smak trafią również w gusta "uczonych w piśmie". Wtedy właśnie Marek Niedźwiecki ochrzcił ich jakże elitarnym przydomkiem "Beastie Boys z Tarnowa". Nasi bohaterowie byli laureatami Ogólnopolskiego Młodzieżowego Przeglądu Piosenki (Wrocław 1988), zdobyli nagrodę publiczności Festiwalu Muzyków Rockowych w Jarocinie 1989, ale tak naprawdę najważniejsze względy zaskarbiły im liczne koncerty w wielu zakątkach Polski.
Prasa wówczas napisała:
”Niespodzianką i niezaprzeczalnym zwycięzcą pierwszego dnia był zespół Dzika Kiszka. To co zagrał można nazwać metalowym rapowaniem, a to co pokazał - feerią barw i spektaklem przepojonym radością. Zespół tak oczarował wszystkich, że nawet deklamacja prymitywnego w swojej jurności wiersza zachwyciła publiczność."
(Wojciech Staszewski - "Rock N Roll" 10/90).
W 1992 nastąpił fonograficzny debiut tarnowian. Ocierająca się o manufakturę krakowska wytwórnia "Gamma" postanowiła uwiecznić nagrania kapeli na kasecie zatytułowanej oczywiście "Rap & Roll". Ciekawy muzycznie, lecz kiepsko zrealizowany materiał zaznaczył jedynie swą obecność w wymiarze lokalnym, a ciągłe lekceważenie Kiszki przez ówczesnych "możnych" naszej branży fonograficznej doprowadziło muzyków do kresu bezradności, czego efektem było zawieszenie działalności ekipy.
Zasilający Kiszkę muzycy nie próżnowali, działali aktywnie w takich formacjach, jak: Ziyo (Zbyszek Kumorowski, Krzysztof Krupa) czy Maanam (Marek Kloch), byli jednakże wśród nich tacy, którzy bądź wybrali ciepło domowego ogniska bądź udali się w podróż "za chlebem".
Okazało się jednak, iż Panowie nie mają zamiaru składać broni. W grudniu 2000 roku nagrali profesjonalny materiał, który ukazał się na początku września 2001 r. Album zatytułowany "Rap & Roll part 2" w pewnym sensie był logiczną kontynuacją debiutu, jednakże słychać, iż muzycy śledzą uważnie wszelkie nowinki zarówno z krainy połamanych hiphopowych rytmów, jak również gitarowego, agresywnego rocka.
Liryki penetrują tradycyjnie tajemnice alkowy oraz komentują - z punktu widzenia fachowców - zawiłości układów damsko-męskich.
Nowe oblicze Dzikiej Kiszki to przede wszystkim niezmiennie wokaliści: Maciej "Maciora" Lorenowicz, Wiesław "Golona" Kara, Grzegorz "Dyndek" Nowosielski; wokalistka Iza Mika-Janeczek, gitarzysta Adrian "Adik" Bogacz; gitarzysta „Dyzio”, basista Grzesiek Wajda i bębniarz Marcin „Larz” Duchnik.

Dwa zaproszenia na kabareton powędrują do inTARnautów, którzy do południa w czwartek 31 sierpnia nadeślą nam (elektronicznie) zgłoszenie, zawierające imię, nazwisko i tel. kontaktowy a potem będą mieć nieco szczęścia w losowaniu. Pocztę zawierającą zgłoszenie o chęci otrzymania zaproszenia należy zatytułować "Ostatnia Taka Noc Kabaretowa" i wysłać na adres redakcja@intarnet.pl.
Sonda inTARnetowa
 
A to czytałeś ?
Czy sądzisz o komercjalizacji tarnowskiej służby zdrowia ?
jestem za
jestem przeciw
nie mam zdania
[Zobacz wyniki]
 



© 2003-2012 Tarnów ON-LINE

Kontakt z redakcją/administratorem:
Tarnowski Obywatelski Portal Internetowy inTARnet.pl
redakcja@intarnet.pl, tel. kom. 662 930 947