To jest strona archiwalna
   Co to był za portal ?   
Najnowsze informacje
Zapraszamy, promujemy
Reklama
OGŁOSZENIA i REKLAMY (arch.)
Reklama
Reklama
Reklama
InTARnet poleca
Reklama
Reklama
Źródło: inTARnet.pl
  
   Rośnie konsumecka świadomość   -   02/4/2007
Choć nie zawsze mamy rację, to jednak cora częściej i odważniej próbujemy reklamować wciśnięty nam chłam lub wadliwie wykonaną usługę. W ubiegłym roku do biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów trafiło blisko 300 spraw. Ponieważ część interwencji pozostało do realizacji z roku poprzedniego, ogółem Biuro zajmowało się w minionym roku 384 sprawami, a jego pracownicy udzielili osobiście lub telefonicznie około 8500 porad. Łączna wartość załatwionych pozytywnie dla konsumentów spraw w przeliczeniu na gotówkę wyniosła: około 180 000 złotych.

Ogloszenie

Podobnie jak w latach poprzednich wiele prowadzonych spraw dotyczyło reklamacji obuwia oraz usług, w szczególności remontowo - budowlanych, jednakże coraz częściej do Biura trafiają sprawy dotyczące zakupu samochodów lub mieszkań u developera, bądź też sprawy z zakresu ubezpieczeń, turystyki, telekomunikacji, zdarzały się również interwencje w sprawie usług serwisowych samochodów. W większości przypadków Biuro występowało do przedsiębiorcy celem uzyskania stosownych wyjaśnień i doprowadzenia do załatwienia sprawy zgodnie z wolą konsumenta, w oparciu o stosowne przepisy. Łączna wartość załatwionych pozytywnie dla konsumentów spraw w przeliczeniu na gotówkę wyniosła: około 180 000 złotych (w 1999 r. 9.000 zł, w roku 2000 - 90.800 zł, w roku 2001 – 88.000, w roku 2002 – 196.000 zł, w roku 2003 - 205.000 zł, w roku 2004 – 390.000 zł, w roku 2005 – 150.000 zł).
W kilkudziesięciu przypadkach konsumenci zgłaszali do Biura nieuzasadnione reklamacje, zdarzały się jednak i takie sytuacje, gdy działania mediacyjne Rzecznika nie przynosiły skutku, lub konsumenci ograniczali swoją interwencję do zgłoszenia sprawy, nie interesując się dalszym przebiegiem postępowania. W 13 przypadkach skierowano wnioski do Sądu Grodzkiego w Tarnowie o ukaranie przedsiębiorców w związku nie wypełnieniem spoczywającego na nich obowiązku udzielenia Rzecznikowi wyjaśnień i informacji oraz nie ustosunkowania się do uwag i opinii Rzecznika w kierowanych do przedsiębiorców pismach. W sprawach tych ukarano przedsiębiorców karami grzywny na łączną kwotę, wraz z kosztami sądowymi, około pięciu tysięcy złotych.

Statystyki wskazują, iż instytucja Miejskiego Rzecznika Konsumentów sprawdza się w praktyce; w ocenie prezydenta Tarnowa rośnie także prezydencka świadomość – tak ze strony konsumentów, jak i przedsiębiorców i handlowców.
Najważniejszymi zadaniami Biura w tym roku, oprócz prowadzenia zgłaszanych spraw, będą: zapewnienie bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów, a także prowadzenie jak najszerzej rozumianej akcji edukacyjnej, począwszy od organizowanych wspólnie z pedagogami zajęć w przedszkolach, poprzez pogadanki w szkołach i instytucjach, do szkoleń dla przedsiębiorców.
Sonda inTARnetowa
 
A to czytałeś ?

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Unknown MySQL server host 'mysql5-3.premium' (1) in /home/intarnet/www/www1.atlas.okay.pl/poll/include/class_mysql.php on line 32
Connection Error
MySQL Error : Connection Error
Error Number: 0 
Date        : Fri, March 29, 2024 06:53:14
IP          : 3.227.0.245
Browser     : claudebot
Referer     : 
PHP Version : 4.4.9
OS          : Linux
Server      : Apache
Server Name : www.intarnet.pl
Script Name : /www1.atlas.okay.pl/index_full.html