Już wkrótce portal w nowej formule
  Reklama i mecenat  
Najnowsze informacje
Zapraszamy, promujemy
Reklama
PŁATNE OGŁOSZENIA i REKLAMY
» PROMUJ się w inTARnecie (oferta)
Reklama
Reklama
Reklama
InTARnet poleca
» ZBK F.Machowski
» Dr Jacek Roik - nowy adres www!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
  
   Bez "zielonej fali"   -   26/3/2004
Nowo powołane w Tarnowie Biuro Miejskiego Inżyniera Ruchu zamierza w najbliższym czasie wykonać nowe pomiary natężenia ruchu pojazdów na ulicach, by móc skorygować dotychczasowe programy sterowania sygnalizacją świetlną. To być może usprawni komunikację w mieście.

Ogloszenie

W Tarnowie stary układ komunikacyjny, modernizowany tylko w niewielkim stopniu, staje się coraz mniej wydolny. Nawet podróż nowym tzw. przebiciem, ciągiem ulic Słowackiego - Poniatowskiego - Słoneczna nie jest już tak płynna jak do niedawna. Tarnowski Zarząd Dróg miejski zdecydował, m. in. ze względu na bezpieczeństwo pieszych, zamontować dodatkową sygnalizacją świetlną. Obecnie, by przebyć nowy odcinek drogi, pojazdy muszą zatrzymać się pod światłami trzykrotnie. Kiedy ruszają na zielonych, zaraz muszą przystanąć, bo akurat kolejna na trasie sygnalizacja wyświetla czerwone światło. Postawiony tu policyjny fotoradar, rejestrujący wykroczenia kierowców jeżdżących zbyt szybko, ma coraz mniej pracy.

W Biurze Miejskiego Inżyniera Ruchu zapytaliśmy, czy ruchu na trasie Słowackiego - Poniatowskiego - Słoneczna nie usprawniłoby wprowadzenie tzw. "zielonej fali", czyli takiego programu pracy sygnalizacji, która zapewniłaby ciągłość ruchu. Zdzisław Musiał odpowiedział nam, że "zielona fala" nie zawsze i nie w każdych okolicznościach się sprawdza, mogą wystąpić problemy np. w godzinach szczytu czy też późną porą, gdy ruch jest niewielki, co wynika ze sposobu funkcjonowania "fali". Jego zdaniem, na ulicach dojazdowych w porze nasilenia ruchu mogłyby się tworzyć duże korki. - Już wcześniej, w przypadku ul. Krakowskiej, zastanawialiśmy się nad "zieloną falą", ale wspólnie z zarządcą drogi i policją drogową doszliśmy do wniosku, że właściwsze będzie zastosowanie sygnalizacji acyklicznej. Z obserwacji wiemy, że np. w Krakowie wprowadzona w niektórych miejscach "zielona fala" nie sprawdziła się.
W Tarnowie okazuje się ponadto, że dużo kłopotów sprawia niekiedy odpowiednie przystosowanie do warunków na drodze sygnalizacji świetlnej; tak było np. w rejonie ul. Słowackiego i Piłsudskiego, obok Parku Strzeleckiego.

Biuro Miejskiego Inżyniera Ruchu będzie zabiegało o to, by w oparciu o nowe wyniki pomiaru natężenia ruchu pojazdów skorygować programy sterujące pracą sygnalizacji świetlnej na niektórych tarnowskich ulicach i skrzyżowaniach. - Obecne programy opierają się na dawnych, nie zawsze już aktualnych pomiarach - mówi Zdzisław Musiał.
Płynność ruchu w mieście, o którą tak trudno w Tarnowie, ma bardzo duże znaczenie - ekologiczne i ekonomiczne. Podczas płynnej jazdy, nie zakłócanej częstymi przystankami, pojazdy zużywają mniej paliwa i wydzielają do atmosfery mniej szkodliwych substancji. (ziob)
Sonda inTARnetowa
 
A to czytałeś ?
Czy sądzisz o komercjalizacji tarnowskiej służby zdrowia ?
jestem za
jestem przeciw
nie mam zdania
[Zobacz wyniki]
 

Komentarze internautów:   (Liczba komentarzy : 4)Dodaj komentarz
(26-03-2004) Tomek :2771402 
No w końcu ktoś zaczyna w tym mieście mysleć...

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(27-03-2004) anty :
to nie tylko wina sugnalizacji.Zauwazyłem w wielu wypadkach słabe umiejętności poruszania się samochodem szczególnie niedzielnych kierowców. Bardzo typowe jest ruszanie spod swiateł "oszczędnościowo" - czyli powolnym dodawaniem gazu.Powoduje to,ze przy krótko dzaiłających zmianach świateł spod zielonego - ruszy najwyżej kilka samochodów.Dużym problemem są też kierowcy z poblicznych mieścin i wsi.Brak im umieijętności szybkeigo reagowania na zmiany czy niepisanemu prawu przepuszczania falowego samochodów na skrzyżowaniach lub umiejętności ciasnego parkowania - co jest istotne przy małej ilosci tychże miejsc.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(27-03-2004) Wolf :
Oj Anty - Tarnó to metropolia na miare Warszawy? W 5 minut by cie tam rozjechali jako kierowce z prowincji :P

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(27-03-2004) T.T.T.T. :
Może przy okazji przyglądnięto by się "kierunkowemu" oznaczeniu miasta, by było ono rzeczywiście przyjazne dla turystów przyjeżdżających do Tarnowa lub nawet tylko przejazdem chcących wjechać do miasta i bez zbędnego kłopotu później z niego wyjechać w wybranym przez siebie kierunku. Na razie nasze miasto jest "trudne" do zwiedzania przez zmotoryzowanego kierowcę. I jeszcze jedna sprawa. O ile pamiętam to zeszły rok miał być rokiem przyjaznym dla niepełnosprawnych. Czy istotnie nie można byłoby zwiększyć ilości miejsc do parkowania dla inwalidów? Szczególnie dotyczy to miejsc w pobliżu urzędów. Przykład: ani przed Komendą Miejską Policji przy ul. Traugutta ani przed Komisariatem Policji przy ul. Narutowicza takich miejsc nie wyznaczono, a dlaczego?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


W związku z pracami modernizacyjnymi na portalu możliwość komentowania artykułów została wstrzymana do momentu oddania nowej wersji serwisów. Prosimy o cierpliwość, przepraszając za niedogodności.

Portal inTARnet.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do usunięcia lub skrótu komentarza naruszającego prawo, zasady współżycia społecznego lub NETykiety. Jeżeli uważasz, że którykolwiek wpis narusza czyjeś dobra - zgłoś nadużycie, wysyłając e-mail na adres:
redakcja@intarnet.pl


© 2003-2012 Tarnów ON-LINE

Kontakt z redakcją/administratorem:
Tarnowski Obywatelski Portal Internetowy inTARnet.pl
redakcja@intarnet.pl, tel. kom. 662 930 947