To jest strona archiwalna
   Co to był za portal ?   
Najnowsze informacje
Zapraszamy, promujemy
Reklama
OGŁOSZENIA i REKLAMY (arch.)
Reklama
Reklama
Reklama
InTARnet poleca
Reklama
Reklama
Źródło: inTARnet.pl
  
   Spotkanie rzeczników praw konsumentów    -   07/4/2008
Dwunastu rzeczników praw konsumentów z powiatów województwa Małopolskiego i Podkarpackiego zostało zaproszonych do udziału w spotkaniu, organizowanym przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Tarnowie, które odbyło się dziś, 7 kwietnia. Rzecznicy dyskutowali przede wszystkim o proponowanych zmianach w prawodawstwie, dotyczących ich zadań.

Posłuchaj wypowiedzi mówiącego o spotkaniu wiceprezydenta Kazimierza Koprowskiego oraz Miejskiego Rzecznika Konsumentów Krzysztofa Podgórskiego :

Ogloszenie

Jak stwierdza miejski rzecznik praw konsumentów w Tarnowie Krzysztof Podgórski, dyskusja miała dotyczyć także współpracy między rzecznikami konsumentów, a „rzecznikami praw ubezpieczonych”, wypracowaniu wspólnych standardów, (nie wszyscy mają biura, niektórzy posiadają status samodzielnych stanowisk), schematu pracy oraz wymogów prawodawstwa unijnego, czy obowiązującej od niedawna ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. K. Podgórskie chce też, aby w Tarnowie odbyła się wspólna konferencja rzeczników z województw Małopolskiego i Podkarpackiego.
Rzecznik zapytany o poziom świadomości konsumenckiej stwierdza, iż pierwszy kwartał tego roku porównany z pierwszym kwartałem roku ubiegłego przyniósł wzrost spraw wnoszonych na piśmie aż o 27 procent, a według szacunków w całym roku 2008 liczba udzielonych w Tarnowie porad osiągnie pułap 10 tysięcy. -Obecnie skargi to już nie są tylko przysłowiowe „buty” - stwierdza. -Liczba tych skarg nadal jest duża, ale maleje; mamy natomiast sprawy związane z branżą budowlaną, telekomunikacją, komisami, sprawy mieszkaniowe, zakup samochodów z komisu, odstąpienia od umów, handel poza lokalem – w tym na wyprawach sanatoryjnych.. Zdaniem K. Podgórskiego, nie jest korzystną sytuacja, w której rzecznik staje się swego rodzaju „omnibusem” – tymczasem zagadnienia dotyczące konsumentów reguluje blisko siedemdziesiąt ustaw.
Rzecznik planuje również w tym roku wznowienie „biuletynu konsumenckiego”.
MP
Sonda inTARnetowa
 
A to czytałeś ?

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Unknown MySQL server host 'mysql5-3.premium' (1) in /home/intarnet/www/www1.atlas.okay.pl/poll/include/class_mysql.php on line 32
Connection Error
MySQL Error : Connection Error
Error Number: 0 
Date        : Wed, April 24, 2024 11:23:31
IP          : 18.222.163.31
Browser     : Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)
Referer     : 
PHP Version : 4.4.9
OS          : Linux
Server      : Apache
Server Name : www.intarnet.pl
Script Name : /www1.atlas.okay.pl/index_full.html